handdator

Visa fullständig version : "Anti-Rape Condom"


TehSaxo
2010-06-22, 17:00
http://news.ninemsn.com.au/health/1073546/anti-rape-female-condom-unveiled-for-world-cup

A South African doctor has developed a new anti-rape female condom that has been unveiled in time for the World Cup.

The Rape-aXe was invented by Dr Sonnet Ehlers, who plans to distribute 30,000 of the devices during the course of the World Cup, CNN reports.

The latex condom is inserted by the woman like a tampon, and features jagged rows of teeth-like hooks that latch onto an attacker's penis upon penetration.

Once attached, only a doctor can remove the Rape-aXe and Ehlers hopes authorities will be on the scene during any potential removals.

"It hurts, he cannot pee and walk when it's on," Dr Ehlers told CNN.

"If he tries to remove it, it will clasp tighter… however, it doesn't break the skin and there's no danger of fluid exposure."

Dr Ehlers said she consulted engineers, gynaecologists and psychologists during the device's development, and sold her house and car to help fund the project.

It is expected to retail for around $2.

She said she developed the condom after treating a rape patient four decades ago.

Critics have labelled it a "medieval device", something that Dr Ehlers agrees with.

"Yes my device is medieval, but it's for a medieval deed that has been around for decades," she told CNN.

"I believe something's got to be done, and this will make some men rethink before they assault a woman."

Vad tycker kolo? :D

Kwon
2010-06-22, 17:03
Vältajmat inför World Cup:en?

Stoltz
2010-06-22, 17:04
sådana skrämmer mig. Inte för att jag går runt och våldtar, utan för att jag ser framför mig hur något psykofall använder den för att jävlas med en man som hon inte tycker om.

Andy.da.wohoo
2010-06-22, 17:05
När jag läste trådnamnet -> :laugh:

När jag läste vad det var -> :)

När jag tänkte tanken om en tjej man har legit sex med skulle använda den ->*cry*

TehSaxo
2010-06-22, 17:05
sådana skrämmer mig. Inte för att jag går runt och våldtar, utan för att jag ser framför mig hur något psykofall använder den för att jävlas med en man som hon inte tycker om.

Å fan, det tänkte inte jag på

Kek
2010-06-22, 17:09
De lär ju må ännu mer skit nu när var och varannan välhängd Sydafrikan går och våldtar dem i 2an istället för att vara på den säkra sidan.

rooz
2010-06-22, 17:09
sådana skrämmer mig. Inte för att jag går runt och våldtar, utan för att jag ser framför mig hur något psykofall använder den för att jävlas med en man som hon inte tycker om.
Städerskan eller:(

Bra poäng stoltzan, man vet ju aldrig vad vissa får för sig..

LadyG
2010-06-22, 17:10
Hur mycket kommer kvinnan som använder en sån att bli misshandlad och ihjälslagen av en förbannad våldtäktsman när han plötsligt får jävligt ont i skrevet?

Vore det inte bättre att se till att våldtäktsmän i Sydafrika, där den nu lanserades, faktiskt dras inför rätta och döms för sina brott istället, något som i stort sett aldrig händer?

Stoltz
2010-06-22, 17:16
Problemet är att det finns inte riktigt möjlighet för ett automatiskt försvar mot våldtäkt som inte innefattar något sådant här.'

Det optimala vore självförsvarskurser och mer vett i skallen åt folket, men det kommer aldrig uppnås, och därför blir sådana här saker en del av valen. Problemet är just att sådant kommer missbrukas, definitivt.

Så problematiken kanske blir snarare - Väger det upp missbruket? Rent spontant om jag skulle tänka på hur världen ser ut idag så skulle jag säga "Ja!". Men samtidigt så blir jag rädd för hur lätt detta kan och kommer missbrukas av just galna människor.

Edit: Och som LadyG säger - Smärtan kan få våldtäktsmannen att löpa amok också, något som jag tror att alla män här som fått ett taskigt slag i tasken kan relatera till, man tappar en del av sin kontroll pga smärtan. Tänk då en man som inte har begränsningarna nog att ge fan i att våldta.

Apos78
2010-06-22, 17:30
Tanken är nog främst att bara vetskapen om att tjejen KANSKE har en sådan i bruk ska förebygga ett övergrepp. Inte att den faktiskt ska fånga någon i fällan. Men visst, det finns alltid risker men det går aldrig att hitta på något som gör ett överfall ofarligt, oavsett syfte.

krappen
2010-06-22, 17:34
http://www.robburke.net/images/AtFirstButThen.jpg

Dreas
2010-06-22, 17:53
Men, men men. Är inte den andra bilden ooooold? Tycker detta känns igen sedan tidigare...hmmm.

stevebc
2010-06-22, 17:54
Får mardrömmar bara jag tänker på det här. Hade inte önskat det här ödet åt ens min värsta fiende. Det hade fan varit mer mänskligt att skicka en grupp manliga släktingar på gruppmisshandel av våldtäktsmannen som traditionen säger.

ceejay
2010-06-22, 17:55
Om inte den där antirape-kondomen dödar förövaren så lär personen som använder den vara rätt illa ute när våldtäktsmannen får ont.

Oxe
2010-06-22, 18:12
Jag tycker det är för jävligt att den har uppfunnits, och det är inte produkten i sig utan att behovet finns... Finns bara en sak som är värre än våldtäktsmän och det är pedofiler

Lellan
2010-06-22, 18:19
Ok, om nu potentiella våldtäktsmän går omkring och tror att tjejerna bär den där, och det skulle stoppa ngn, vore det väl.

Men det känns väldigt mkt som om någon som inte fattar öht vad en våldtäkt är har snillat sig. Alla våldtar inte med snorren, och det är väl just våldet och rädslan för sitt liv, förnedringen och att någon vill en illa som är det stora problemet med våldtäkt. Beroende på hur den som våldtar är funtad kan det ju bli lite olika respons, sker det med ett tillhygge och han vaknat på fel sida finns det kanske ingen våldtagen kvar i livet när han är klar. Men men. Tragisk pryl, känns som något som bara fungerar i teorin, men är ju iaf trevligt att ngn försöker tänka till, alltid nåt. Tanken som räknas.. ;)

Yes
2010-06-22, 18:27
Med tanke på att det lär finnas andra sätt att få ut den än att använda en snopp kan den inte vara alltför effektiv(plus då att våldtäktsmännen lär bli arga om de får ont i snopen, som redan påpekats).

Jens.Andersson
2010-06-22, 18:28
Jag misstänker att brottsoffret inte är särskilt våt och att en våldtäkt kräver en del lirkande
varpå den där saken förmodligen upptäcks. Jag skulle tippa på att de flesta som faller offer
för den där saken är pojkvänner där tjejen fått i sig lite för mycket alkohol och glömmer bort
sitt skydd.

Yes
2010-06-22, 18:28
Varför kallas det för kondom förresten?

Är det inte en råttfälla?

(Ahahahahaha.... heh...)

Lallle
2010-06-22, 19:24
Skitbra! Oroar mig bara för vad som händer med kvinnan när våldtäktsmannen blir arg.

Stoltz
2010-06-22, 19:27
Varför kallas det för kondom förresten?

Är det inte en råttfälla?

(Ahahahahaha.... heh...)


Snarare en ormbur.

(hahahha...heh... fel ställe, mate.)

LoTiX
2010-06-22, 19:37
Exakt samma typ av produkt slås ju upp stort i svensk media med ett par års mellanrum. Efter varje sådant tillfälle kommer exakt samma diskussion på olika forum. Suck...

Tyvärr verkar de stackars kvinnorna i Sydafrika behöva sådana så otroligt kåta och våldsbenägna männen där verkar vara. Tragiskt land.

LadyG
2010-06-22, 19:57
Fast i Sydafrika är väl våldtäkt bara ett brott på pappret? Ingen blir väl fälld där för ett sånt brott om det ens anmäls?

joriice
2010-06-22, 19:59
Okej så kvinnan vill bli ihjälslagen på köpet med då.

Khyron_
2010-06-22, 20:12
Fast i Sydafrika är väl våldtäkt bara ett brott på pappret? Ingen blir väl fälld där för ett sånt brott om det ens anmäls?

Kan presidenten göra det utan att bli fälld kan väl alla göra det..

Shajjn
2010-06-22, 21:00
Bara att ta ut den eller ta henne i tvåan.
Värdelöst.

Grottmannen
2010-06-22, 21:04
Förstår inte riktigt grjene med den där, sägs att ju mer man försöker få av den, desto tightare sitter den. Vad är det för jävla supermaterial? Vad är taggarna gjorda av? Så jävla svår kan den inte vara att få av, lär ju slakna rätt fort när ormen sitter i buren och då är det väl bara att lirka av skiten...

Ledsen för min dåliga kommatering.

Jens.Andersson
2010-06-22, 21:14
Förstår inte riktigt grjene med den där, sägs att ju mer man försöker få av den, desto tightare sitter den. Vad är det för jävla supermaterial? Vad är taggarna gjorda av? Så jävla svår kan den inte vara att få av, lär ju slakna rätt fort när ormen sitter i buren och då är det väl bara att lirka av skiten...

Ledsen för min dåliga kommatering.

Jag gissar på att det är massvis med små hullingar som biter sig fast, om penis krymper
följer kondomen med.

Sick-Dog
2010-06-22, 22:24
Men gud vilken dryg uppfinning, killarna som gör detta kommer ju bara dra ut den alt köra in nått före som den fäster vid, och tjejen kommer bli duktigt bankad.

Sheogorath
2010-06-22, 22:28
Varför kallas det för kondom förresten?

Är det inte en råttfälla?

(Ahahahahaha.... heh...)

Så nära du var det ultimata skämtet. Det är en musfälla.

TehSaxo
2010-06-22, 22:51
Så nära du var det ultimata skämtet. Det är en musfälla.

hahahah

mojoo
2010-06-22, 23:00
Kan väl hoppas att våldtäktsmän inte läser tidningen eller dylikt. För en våldtäktsman kommer väl nu börja känna efter först

@Sheogorath hahah, å du, är de våldtäkt eller våldtäckt ;)? (såg just en gammal tråd du skapat)

mjölk-dryck
2010-06-23, 00:10
Det här kommer ju inte sluta bra för någon.. Våldtäktsmännen i afrika kommer dra ut den med deras spjut och kanske slå kvinnan medvetslös för att kunna göra det i lugn och ro. Sedan finns risken som någon sa att den används av psykfall.

Sheogorath
2010-06-23, 00:44
Kan väl hoppas att våldtäktsmän inte läser tidningen eller dylikt. För en våldtäktsman kommer väl nu börja känna efter först

@Sheogorath hahah, å du, är de våldtäkt eller våldtäckt ;)? (såg just en gammal tråd du skapat)

Jag läste faktiskt en seriös kommentar om detta i någon ord-spalt för ett tag sedan om jag inte fantiserar nu i min trötta skalle. "Täkt" i "våldtäkt" har inte samma rot som "betäcka", så det grammatiskt korrekta "våldtäkt" är även rätt ur det hänseendet. Men "våldsbetäcka" är hur som helst en rätt så talande beskrivning om man vill spexa till det lite. ;)

Nitrometan
2010-06-23, 07:03
Problemet är att det finns inte riktigt möjlighet för ett automatiskt försvar mot våldtäkt som inte innefattar något sådant här.
Men vi pratar Sydafrika. Där finns massor med vapen och det är lätt att köpa pistoler t.ex.

Om kvinnorna utrustar sig med pistoler och skjuter våldtäktsmännen och hävdar självförsvar så kanske det är en lika bra lösning som den där kondomen?

ARMSTARK
2010-06-23, 07:16
Jag ska ha en sån i häcken nästa kolo-träff! :thumbup: