handdator

Visa fullständig version : HJÄLP AKUT :) Vilket högskoleprogram ger mest o är den jag bör välja?!! Sista minuten


Zsara
2010-06-21, 22:02
Hej hej behöver sista minuten tips från er därute då det är idag sista omprioriteringsdagen är inför ansökan till högskolan, men vet ej vilket program jag ska välja av :
1. Biomedicin inriktn. fysisk träning i Halmstad
2. Hälsopedagogprogrammet i Sthlm
3. Hälsopromotionprogrammet i GBG

Snälla nån som kan ge mig lite råd på vägen? vad är de största skillnaderna mellan dessa egentligen? vilken tynger mest? alltså skattas högst.

Tacksam för alla tips!!!
//Mvh Sara

KniveN
2010-06-21, 22:11
Tycker att den första låter mest intressant och avancerad.

Snobbe
2010-06-21, 22:14
Först ska du välja det du vill och sen varför läser du inte på vilket av dom 3 programmen som verkar roligast för dig? Lär ju gå o läsa sig till skillnaderna och vad som skattas högst och vad du vill göra i ditt liv är antagligen inte alltid samma sak.

Scratch89
2010-06-21, 22:15
Den första. De två andra är tvärvetenskapliga och överlag rätt så dåliga. Jag gick hälsopromotion de två första åren innan jag hoppade av, och det var två eller tre bra kurser. Fysiologin var lysande, men förutom det inget speciellt.

Zsara
2010-06-21, 22:34
har läst en del om programmen och känns som nr1 är mest intressant(haha visste ärligt inte ens om att ja sökt det men såg det nu när ja gick igenom min ansökan o märkte att den verkade intressant, men den innehåller tydligen tyvärr inge friluftsliv) Men då jag är intresserad av en utbildning som innefattar både träning och näringslära så kändes det som att den verkade mest seriös och att den tas på störst allvar sedan när man ska söka jobb. men ja kanske tänker fel?

hur som helst så blir d troligen inge plugg alls då jag känner att jag vill så himla mkt men kan ej välja.....så som jag känner nu så kommer jag åka på workntravel till australien och försöka finna mig själv igen och ta reda på vad det är JAG vill med mitt liv och inte jaga nåt som ALLA vill om det är det jag gör nu för jag vet helt ärligt inte vad jag vill egentligen för mkt som påverkar mig dagarna i ända här i sverige.

Haft ett långt långt förhållande där jag gav bort hela mig o nu måste jag finna mig igen då jag nu lever själv :)

Psyla
2010-06-21, 22:37
har läst en del om programmen och känns som nr1 är mest intressant(haha visste ärligt inte ens om att ja sökt det men såg det nu när ja gick igenom min ansökan o märkte att den verkade intressant, men den innehåller tydligen tyvärr inge friluftsliv) Men då jag är intresserad av en utbildning som innefattar både träning och näringslära så kändes det som att den verkade mest seriös och att den tas på störst allvar sedan när man ska söka jobb. men ja kanske tänker fel?

hur som helst så blir d troligen inge plugg alls då jag känner att jag vill så himla mkt men kan ej välja.....så som jag känner nu så kommer jag åka på workntravel till australien och försöka finna mig själv igen och ta reda på vad det är JAG vill med mitt liv och inte jaga nåt som ALLA vill om det är det jag gör nu för jag vet helt ärligt inte vad jag vill egentligen för mkt som påverkar mig dagarna i ända här i sverige.

Haft ett långt långt förhållande där jag gav bort hela mig o nu måste jag finna mig igen då jag nu lever själv :)

Do it!

Är själv förbannat sugen på att dra till Australien och hitta på lite...

Zsara
2010-06-21, 22:44
Do it!

Är själv förbannat sugen på att dra till Australien och hitta på lite...

Häng me då i oktober! Så j-vla skraj o åka själv! ;) mest d som gör att ja tvekar, men är nog mer rädd egentligen för o va kvar här i sverige....vad har ja o förlora egentligen? har inga speciella kontaktpersoner/band här i sverige så d ä väl pengar då :)