handdator

Visa fullständig version : Träningsupplägg godkänt?


ndrj
2010-06-21, 12:17
Funderar på att börja småmotionera igen. :)

Gillar att springa på sommarkvällar så funderar på att ha det som grundträning i upplägget och sen lägga till 2 dagars styrketräningi veckan av överkropp på gym eller hemma.

Vad skulle resultatet av det bli, tror ni?

Det jag själv förväntar mig är ökad kondition först och främst, stärkt muskulatur i bål och ben av joggningen, och i överkropp av styrketräningen. Inte så mycket, bara sådär så man blir härligt senig ;)

Kommer försöka äta normalt med lite mer vikt på protein än kolhydrater. Hoppas kunna träna sunt så här, bygga lite muskler och samtidigt bränna fett.

Skriv om ni tycker det här verkar idiotiskt. Eller om ni tycker det är vettigt. Go go!

siimon89
2010-06-21, 12:22
Att gå ut och springa och att styrketräna benen är två olika saker. Skippa INTE benen på gymmet. Annars är det bara prova ditt upplägg och se hur det känns för dig.

Lycka till. :)

don ramon
2010-06-21, 12:24
Kör två helkroppspass i veckan så blir nog det där bra. Förstår inte annars vad det är du vill veta.

ndrj
2010-06-21, 17:51
Kör två helkroppspass i veckan så blir nog det där bra. Förstår inte annars vad det är du vill veta.

Det var mest att jag ville veta om det var okej eller inte att skita i att styrketräna benen då jag springer mycket istället. Och det fick jag svar på. Tack!