handdator

Visa fullständig version : Motivations pulver/piller!

Lakritzz
2010-06-21, 10:53
Finns det kosttillskott som får mig och dig att verkligen vilja att träna?
Ett preparat som gör oss träningssugna?
Något man kan ta några timmar före träning för att verkligen vilja träna och få slut på abstinensen av avhållsamheten!

Ett pulver/piller som får kroppen att vilja träna... finns det?

Undrar lite på skämt....;)
På allvar också!

Vad kan trigga mig och dig till bättre disciplin och motivation.

På mitt gym på åttiotalet där jag boxade så skrev man olika politikers namn på säckarna man slog på!

Idag... vad får dig att vilja lyfta? Välmående, skönhet och styrka!
Skit i det... varför lyfter vi?

För en finare/fastare färg på avföringen, eller?;)

Anders

rooz
2010-06-21, 11:01
Viljan att vinna, viljan att bli så bra som jag kan bli.

Numse
2010-06-21, 11:04
Svår och rörig frågeställning :)

Om brist på motivation beror på orkeslöshet så är väl de vanliga pre-workout produkterna ett alternativ, annars tror jag inte det finns något som direkt höjer ens motivation.

Jag tränar av 100 olika anledningar, men det som verkligen får mig att gå till gymmet är en vilja och motivation som gör att det brinner i kroppen innan varje pass. Jag vet dock inte vart den kommer ifrån :) det är sån jag är. Jag klättrar på väggarna om jag inte får röra på mig.

Om man inte har motivation till att träna så är ju träningen pointless, vi lever för kort tid för att göra saker vi inte tycker är kul.

JoeyP
2010-06-21, 11:07
Jag tycker vältränade kroppar är så jävla coolt, det visar tecken på dicilplin och att man tar han om sig själv.

En stark kropp är alltid bra att ha.

Sen ser det jävligt snyggt ut också, alla kläder sitter snyggt.

Lakritzz
2010-06-21, 11:16
Svår och rörig frågeställning :)

Om brist på motivation beror på orkeslöshet så är väl de vanliga pre-workout produkterna ett alternativ, annars tror jag inte det finns något som direkt höjer ens motivation.

Jag tränar av 100 olika anledningar, men det som verkligen får mig att gå till gymmet är en vilja och motivation som gör att det brinner i kroppen innan varje pass. Jag vet dock inte vart den kommer ifrån :) det är sån jag är. Jag klättrar på väggarna om jag inte får röra på mig.

Om man inte har motivation till att träna så är ju träningen pointless, vi lever för kort tid för att göra saker vi inte tycker är kul.Du har rätt!
Ska ta en paus för nu.... Mitt gym är sönderbombat och hitta nytt är inte lätt. Inte så kul och köra basic övningar med möblemanget i rummet!

Som du skriver... den brinnande känslan att vilja mörda vikter... är en bra känsla. Jobbigt bara när den känslan försvinner!

koffein_beroende
2010-06-21, 11:22
Viljan att vinna, viljan att bli så bra som jag kan bli.

+1, det är snyggt med en vältränad kropp också.

Lakritzz
2010-06-21, 11:41
+1, det är snyggt med en vältränad kropp också.Jag väger 125 och visst jag väger för mycket.... men min kropp är en guds gåva... och brudarna fajtas över min feta gudomliga kropp. Din också, eller?
Jag är en 08-a.... kanske därför!:Virro

Johan_P
2010-06-21, 18:06
Ett pulver/piller som får kroppen att vilja träna... finns det?

Kanske PWO-drinkar kan ge någon form av sådan effekt i korta loppet, om det nu ens ger dig någon märkbar effekt. I långa loppet lär det inte finnas något sådant pulver/piller.

För min egna del så är där inget förutom mig själv som kan ge mig själv motivation och drivkraft till att träna.

Eddie Vedder
2010-06-21, 18:08
Dyrt ska det vara. Även färg på piller och utseendet av burk tror jag påverkar. Det har studerats i placebostudier. Vissa faktorer får folk att uppleva bättre effekt även fast pillret i sig bara är ett sockerpiller.

En studie om pris (tabeller och figurer kan ses i länken):

To the Editor: It is possible that the therapeutic efficacy of medications is affected by commercial features such as lower prices. Because such features influence patients' expectations,1 they may play an unrecognized therapeutic role by influencing the efficacy of medical therapies, especially in conditions associated with strong placebo responses.2-3 To investigate this possibility, we studied the effect of price on analgesic response to placebo pills.

Methods

In 2006 we recruited 82 healthy paid volunteers in Boston, Massachusetts, using an online advertisement. Each participant was informed by brochure about a (purported) new opioid analgesic approved by the Food and Drug Administration; it was described as similar to codeine with faster onset time, but it was actually a placebo pill. After randomization, half of the participants were informed that the drug had a regular price of $2.50 per pill and half that the price had been discounted to $0.10 per pill (no reason for the discount was mentioned). All participants received identical placebo pills and were paid $30. Participants were blinded to the study purpose, and researchers were blinded to group assignment. The study was approved by the Massachusetts Institute of Technology institutional review board, and all participants provided written informed consent and were debriefed after the study.

The protocol followed an established approach for studying pain.4 Electrical shocks to the wrist were calibrated to each participant's pain tolerance. After calibration, participants received the test shocks, rating the pain on a computerized visual analog scale anchored by the labels "no pain at all" and "the worst pain imaginable." Participants received all possible shocks in 2.5-V increments between 0 V and their calibrated tolerance. Stimulation at each intensity level was carried out twice for each participant (before and after taking the pill), and the change in reaction to the stimulation was assessed. Visual analog scale ratings were converted to a 100-point scale, the postpill score for each voltage was subtracted from the prepill score, and the mean of these differences was calculated for each participant.

The percentage of participants experiencing a mean score reduction vs increase was compared between the 2 groups using a 2-tailed 2 test. Because stronger pain may be associated with stronger placebo responses,5 we also compared results for the 50% most painful shocks for each participant. In addition, mean differences at each voltage between the 2 groups were compared overall with a sign test and individually with F tests. A P value of .05 was considered statistically significant. Analyses were performed using SPSS version 15 (SPSS Inc, Chicago, Illinois).

Results

Patient characteristics are shown in the Table. In the regular-price group, 85.4% (95% confidence interval [CI], 74.6%-96.2%) of the participants experienced a mean pain reduction after taking the pill, vs 61.0% (95% CI, 46.1%-75.9%) in the low-price (discounted) group (P = .02). Similar results occurred when analyzing only the 50% most painful shocks for each participant (80.5% [95% CI, 68.3%-92.6%] vs 56.1% [95% CI, 40.9%-71.3%], respectively; P = .03).

Considering all voltages tested, pain reduction was greater for the regular-price pill (P < .001). In addition, for 26 of 29 intensities (from 10 to 80 V), mean pain reduction was greater for the regular-price pill (Figure).

Mean difference in pain ratings, after vs before placebo, by voltage intensity. Higher value indicates greater pain reduction. The table depicts the intensity of the shocks and the number of observations in the regular-price and low-price conditions. P value is less than .05 for the shock intensities 27.5 V through 30.0 V, 35.0 V through 75.0 V, and 80.0 V.

Comment

These results are consistent with described phenomena of commercial variables affecting quality expectations1 and expectations influencing therapeutic efficacy.4 Placebo responses to commercial features have many potential clinical implications. For example, they may help explain the popularity of high-cost medical therapies (eg, cyclooxygenase 2 inhibitors) over inexpensive, widely available alternatives (eg, over-the-counter nonsteroidal anti-inflammatory drugs) and why patients switching from branded medications may report that their generic equivalents are less effective. Studies of real-world effectiveness may be more generalizable if they reflect how medications are sold in addition to how they are formulated. Furthermore, clinicians may be able to harness quality cues in beneficial ways,6 for example, by de-emphasizing potentially deleterious commercial factors (eg, low-priced, generic).

These findings need to be replicated in broader populations and clinical settings to better understand how communicating quality cues with patient populations can maximize treatment benefits and patient satisfaction.

http://jama.ama-assn.org/cgi/content/full/299/9/1016?ijKey=766549ef121eedb81ba5b4df9a99bd75d01ad23 d&keytype2=tf_ipsecsha

Waber RL, Shiv B, Carmon Z, Ariely D. Commercial features of placebo and therapeutic efficacy. JAMA 2008;299:1016-7.

Tolkia
2010-06-21, 18:21
Alla som frestas göra sig roliga genom att posta namn på random narkotikapreparat etc.: Gör det inte.

Stoltz
2010-06-21, 18:31
Kolozzeums rage ska väl ge rätt bra pump för själen och kroppen?

Albin Eriksson
2010-06-21, 18:38
Pröva NO-SHotgun v3, min nya favorit innan gymmet.
Föder energi utan dess like... :)

Fredrik_S
2010-06-21, 20:05
Inte ett piller men något som funkar rätt bra tycker jag är att ha lite olika förebilder och så kollar man lite youtubeklipp eller läser lite om den personen innan man tänkt träna.
Måste inte vara en förebild på hur man vill se ut. Kan bara vara en inställning hos en person med bra driv eller liknande som triggar igån motivation hos mig när man saknar den.

MrPowa
2010-06-21, 20:18
+1 på Fredrik sitt och glo youtube klipp innan gymmet kan få en att lyfta lite extra.
Brukar själv sitta och titta på BB och militärfilmer innan mina pass.

Gurra med O
2010-06-21, 20:42
att få kroppen jag vill ha är motivation för mig. siktar på min 50cm på armarna har 9cm kvar ;)

Ondskapelsen
2010-06-21, 22:02
När jag har svårt att hitta motivation brukar jag kolla på Pumping Iron och köpa hem svindyra kosttillskott. Även om dem inte tillför någonting så får man en helt annan disciplin när man lagt ner flera tusen. Då kan skiten liksom inte bara "ligga och skräpa".

Och känner jag mig helt lost, då byter jag gym :).
:)

Lakritzz
2010-06-22, 09:30
Kolozzeums rage ska väl ge rätt bra pump för själen och kroppen?Har läst om folk här på kolo som tar det och att det ger pirrningar i musklerna och som leder till träningsvilja.... stämmer det?
Hur och varför ger Rege den känslan?

Lakritzz
2010-06-22, 09:40
Dyrt ska det vara. Även färg på piller och utseendet av burk tror jag påverkar. Det har studerats i placebostudier. Vissa faktorer får folk att uppleva bättre effekt även fast pillret i sig bara är ett sockerpiller.

En studie om pris (tabeller och figurer kan ses i länken):

http://jama.ama-assn.org/cgi/content/full/299/9/1016?ijKey=766549ef121eedb81ba5b4df9a99bd75d01ad23 d&keytype2=tf_ipsecsha

Waber RL, Shiv B, Carmon Z, Ariely D. Commercial features of placebo and therapeutic efficacy. JAMA 2008;299:1016-7.Klart att det finns metoder... två startkablar och en traktor motor. Placera en på varje sida av tinningen... starta traktorn!
Tror man blir mer lobbotomerad än motiverad i det långa loppet:)

Eddie Vedder
2010-06-22, 09:45
Har läst om folk här på kolo som tar det och att det ger pirrningar i musklerna och som leder till träningsvilja.... stämmer det?
Hur och varför ger Rege den känslan?

Beta-alanin ger de ryckningarna. De aktiva substanserna i Rage så som kreatin, koffein och beta-alanin har starkt vetenskapligt stöd så det är inte placebo.

Klart att det finns metoder... två startkablar och en traktor motor. Placera en på varje sida av tinningen... starta traktorn!
Tror man blir mer lobbotomerad än motiverad i det långa loppet:)

Vad pratat du om?:confused:

Lakritzz
2010-06-22, 09:52
Alla som frestas göra sig roliga genom att posta namn på random narkotikapreparat etc.: Gör det inte.Skicka ett PM...
nu skämtade jag igen!:cool:
Jag känner en snubbe här i Bangkok som petar i sig mängder av skit för att bli stor. Jag menar skit som skulle få honom till galgen och då menar jag inte din galge utan den som man kvävs av och dör i lagens namn!

Du som tar illegala droger för att bli stor och finna motivation... lägg av med det!!

Fin på ytan... skräpig inombords!
Love yourself and treat your body well!:hbang:

Lakritzz
2010-06-22, 10:04
Beta-alanin ger de ryckningarna. De aktiva substanserna i Rage så som kreatin, koffein och beta-alanin har starkt vetenskapligt stöd så det är inte placebo.

Vad pratat du om?:confused:En extrem form av placebo;)

Eddie Vedder
2010-06-22, 10:07
En extrem form av placebo;)

Nej det vore ingen placebo. Det vore en direkt orsak-verkan skulle jag säga.

Lakritzz
2010-06-22, 10:11
Nej det vore ingen placebo. Det vore en direkt orsak-verkan skulle jag säga.Eddie, har du ingen humor?:smash:

Eddie Vedder
2010-06-22, 10:15
Eddie, har du ingen humor?:smash:

Hehe, jodå. Men du var ju inte rolig.:)

Min poäng var väl mest den att det slängs med ordet "placebo" lite väl mycket ibland. Det verkar som om all upplevelse av resultat är placebo men så är det inte.

Om det finns en tes om att X skall ge resultat och X ger just det resultatet så är det inte placebo. Om en person istället för X får sockerpiller OCH upplever samma resultat så är det placebo. Så de som t.ex. hävdar att piggheten från Rage skulle vara placebo har inte helt rätt enligt mig eftersom piggheten tveklöst kan tillskrivas de effekter som substanser i produkten bör ge.

Lakritzz
2010-06-22, 10:30
Hehe, jodå. Men du var ju inte rolig.:)

Min poäng var väl mest den att det slängs med ordet "placebo" lite väl mycket ibland. Det verkar som om all upplevelse av resultat är placebo men så är det inte.

Om det finns en tes om att X skall ge resultat och X ger just det resultatet så är det inte placebo. Om en person istället för X får sockerpiller OCH upplever samma resultat så är det placebo. Så de som t.ex. hävdar att piggheten från Rage skulle vara placebo har inte helt rätt enligt mig eftersom piggheten tveklöst kan tillskrivas de effekter som substanser i produkten bör ge.Inte lätt och vara skojig ibland... hellre våga skojsa än att aldrig våga!

Du har såklart rätt... man kan lura sig själv i början men i det långa loppet så är det dom fysikaliska lagarna som gäller. Man kan givetvis ge en novis persson något och köra på med en massa argument och denna person lyder... i det länga loppet är det ju förkastligt!

Mina tankar hamnar på Viktväktarna... vilken hemsk inrättning att fastna i. Många gör det för att dom är dumma i huvudet och lata!:hbang:

Nu är jag kaxig och fördomsfull igen!

rooz
2010-06-22, 10:36
Inte lätt och vara skojig ibland... hellre våga skojsa än att aldrig våga!

Du har såklart rätt... man kan lura sig själv i början men i det långa loppet så är det dom fysikaliska lagarna som gäller. Man kan givetvis ge en novis persson något och köra på med en massa argument och denna person lyder... i det länga loppet är det ju förkastligt!

Mina tankar hamnar på Viktväktarna... vilken hemsk inrättning att fastna i. Många gör det för att dom är dumma i huvudet och lata!:hbang:

Nu är jag kaxig och fördomsfull igen!
Jaha, då vet vi att alla som tappat 20-30 kilo och ändrat sina liv radikalt åt det bättre är dumma i huvudet:confused:

Lakritzz
2010-06-22, 10:52
Jaha, då vet vi att alla som tappat 20-30 kilo och ändrat sina liv radikalt åt det bättre är dumma i huvudet:confused:
Ja, det är ni... för ni får inte lära er ett skit... ni är slavar och betalande kunder och dom principer ang. kost är en stor hemlighet!
Du, rooz, vad vet du om näringslära... igentligen?
Och om du läser här på kolo fortfarande är medlem där så tycker jag synd om dig och alla andra... vilken tvivelaktig superduper-skit inrättning det är! Vakna!

Denniss
2010-06-22, 10:55
Ja, det är ni... för ni får inte lära er ett skit... ni är slavar och betalande kunder och dom principer ang. kost är en stor hemlighet!
Du, rooz, vad vet du om näringslära... igentligen?
Och om du läser här på kolo fortfarande är medlem där så tycker jag synd om dig och alla andra... vilken tvivelaktig superduper-skit inrättning det är! Vakna!

Vad håller du på med?

Lakritzz
2010-06-22, 10:58
Vad håller du på med?Agiterar!

Denniss
2010-06-22, 11:00
Agiterar!

De personer som betalar för viktväktarna har antagligen ingen koll på kosten, eller träning, men vill förändra sina liv. Vad är det för fel då att få personer som hjälper och motiverar dig på vägen, samt följer upp hela processen?

Lakritzz
2010-06-22, 11:11
De personer som betalar för viktväktarna har antagligen ingen koll på kosten, eller träning, men vill förändra sina liv. Vad är det för fel då att få personer som hjälper och motiverar dig på vägen, samt följer upp hela processen?Dom blir för styrda och beroende av detta och slavar under sakkunniga... ingen frihet till egna tankar... dom är köpta pga slöhet och egen vilja. Dessa personer är lycksökare och inte motiverade av träningens goda effekter!

Hear me now and believe me later!.:thumbup:

Denniss
2010-06-22, 11:20
Dom blir för styrda och beroende av detta och slavar under sakkunniga... ingen frihet till egna tankar... dom är köpta pga slöhet och egen vilja. Dessa personer är lycksökare och inte motiverade av träningens goda effekter!

Du slänger ut dig så mycket skitsnack. Du får dom att framstå som en sekt *bs*

Vet många som har förändrat sina liv genom t.ex. viktväktarna,hälsoskaparna,xtravaganza. De får en syn på hur en hälsosam livstil går till och hur det fungerar i just deras vardag. Hur man får träning och arbete att gå ihop, så att de senare kan fortsätta utan deras hjälp.

Allan
2010-06-22, 11:31
Dom blir för styrda och beroende av detta och slavar under sakkunniga... ingen frihet till egna tankar... dom är köpta pga slöhet och egen vilja. Dessa personer är lycksökare och inte motiverade av träningens goda effekter!

Du tar och kammar dig. Ditt inlägg håller inte en acceptabel nivå. Nästa gång är det varning

Eddie Vedder
2010-06-22, 13:16

Hur kan du påstå att jag har rätt och sedan häva ur dig något som inte har det minsta att göra med mitt inlägg?

Lakritzz
2010-06-22, 13:42
Hur kan du påstå att jag har rätt och sedan häva ur dig något som inte har det minsta att göra med mitt inlägg?
Med placebo kan man få samma effekt på kort tid som den äkta varan... men inte i det långa perspektivet!
Genuina innehåll ger den genuina effekten på lång sikt!

Eddie, finns det utrymme för dig och mig på samma planhalva?

Johan_P
2010-06-22, 13:45

Man köper en tjänst som de erbjuder. Precis som vissa behöver hjälp med att hitta fel på ryggen så behöver vissa hjälp med att hitta fel i kosten. Vad är konstigt med det?

Eddie Vedder
2010-06-22, 13:48
Med placebo kan man få samma effekt på kort tid som den äkta varan... men inte i det långa perspektivet!
Genuina innehåll ger den genuina effekten på lång sikt!

Men jag pratar ju inte om placebo! Det är du som gör. Och jag menar att du har fel och då påstår du att jag har rätt men motiverar det med något jag inte sagt.

Helt omöjligt att fatta vad du svamlar om.

Lakritzz
2010-06-22, 13:58
Man köper en tjänst som de erbjuder. Precis som vissa behöver hjälp med att hitta fel på ryggen så behöver vissa hjälp med att hitta fel i kosten. Vad är konstigt med det?Inget konstigt med det,,, det är så det är!
Vill inte och kan inte yttra mig mer än så... då får jag en varning!

Det är okay!!

prOtotype
2010-06-22, 14:02
Jag rekommenderar någon typ av PWO som ger dig energi. Personligen älskar jag Rage, men har inga att jämföra med.

Stoppa i dig det och när stickningarna och energin kommer så blir det lätt att ta sig till gymmet

Lakritzz
2010-06-22, 14:07
[Om det finns en tes om att X skall ge resultat och X ger just det resultatet så är det inte placebo. Om en person istället för X får sockerpiller OCH upplever samma resultat så är det placebo. Så de som t.ex. hävdar att piggheten från Rage skulle vara placebo har inte helt rätt enligt mig eftersom piggheten tveklöst kan tillskrivas de effekter som substanser i produkten bör ge.

Om man upplever samma resultat... så är det väll PLACEBO!

Eddie Vedder
2010-06-22, 14:10

Om substansen är ett sockerpiller ja. Men nu är det ju inte så eller hur? Om du ens läser vad du citerar så pratar jag ju om Rage.

kjell33
2010-06-22, 14:11
[Om det finns en tes om att X skall ge resultat och X ger just det resultatet så är det inte placebo. Om en person istället för X får sockerpiller OCH upplever samma resultat så är det placebo. Så de som t.ex. hävdar att piggheten från Rage skulle vara placebo har inte helt rätt enligt mig eftersom piggheten tveklöst kan tillskrivas de effekter som substanser i produkten bör ge.

Vilket svammel.

prOtotype
2010-06-22, 14:13
Nu blev han uppenbar.
Dont feed the troll

Lakritzz
2010-06-22, 14:29
Om substansen är ett sockerpiller ja. Men nu är det ju inte så eller hur? Om du ens läser vad du citerar så pratar jag ju om Rage.Säg det då!

Eddie Vedder
2010-06-22, 14:31
Säg det då!

Men skärp dig! Jag HAR ju sagt det.

Antingen trollar du eller så är det något som inte står rätt till med dig. Läs inlägget som sagt. Du kan ju kolla vad som står om du citerar.

Lakritzz
2010-06-22, 14:32
Nu blev han uppenbar.
Dont feed the trollHar du ont i fortplantningsorganet?