handdator

Visa fullständig version : Guldarmband - ihålig/solid?


phoenix91
2010-06-20, 20:58
Hej. Jag har lite beslutsångest just nu, och är i stort behov av tips.

Skall köpa ett guldarmband av modellen pansarlänk.

Frågan är om jag "vågar" köpa ett ihåligt, eller om det är mycket bättre att satsa på ett som är guld rakt igenom(solid).

Vad är nackdelarna med ihåliga armband? Blir det jättelätt bucklor och sådant på det om man kommer åt något?

Saken är den att det finns armlänkar med 25% just nu, men jag har även hittat ett som det är 50% rabatt på, fast just det armbandet är ihåligt.

Trots att det är ihåligt, så väger det 19,4 g, vilket gör att det får en skön vikt trots allt.

Kom med era tankar är ni snälla, okej att köpa ihåligt?

Oxe
2010-06-20, 21:08
Jag tycker att skall man ha nånting så skall det vara ordentligt, så jag hade satsat på den solida må det vara nån krona dyrare men seriöst det är ju inga jätte summor sen kommer du nog bli nöjdare efteråt.

phoenix91
2010-06-20, 21:40
Jag tycker att skall man ha nånting så skall det vara ordentligt, så jag hade satsat på den solida må det vara nån krona dyrare men seriöst det är ju inga jätte summor sen kommer du nog bli nöjdare efteråt.

inga enorma summor, men är ju antingen 5000:- eller 10000:- för guld av samma vikt.

Det där med bucklor kanske inte är det stora problemet, jag vet inte. Ett svårt val.

Tolkia
2010-06-20, 21:43
Det där med bucklor kanske inte är det stora problemet, jag vet inte. Ett svårt val.
I den mån något är ett problem överhuvudtaget så är det väl just det. Vad som kan hända om det blir väldigt buckligt är väl att länken blir styv och inte faller snyggt.