handdator

Visa fullständig version : Ljumskbråck, besvär efter operation


fredtheswimmer
2010-06-19, 18:05
Hej!

För 8 veckor sen opererades jag för ljumskbråck (en s.k. "Liechtenstein" där man lägger in ett armerande nät). Allt gick bra och läkaren gav mig följande råd angående träning efter operationen:

"Du får göra vad du vill så länge du kan hantera smärtan. Det finns inga restriktioner."

På frågan när jag kunde ta 100kg i knäböj igen svarade han "6 veckor, men det kommer göra ont".

Sagt och gjort, efter någon veckas vila började jag dra igång styrketräning + löpträning lite försiktigt och stegrade upp intensiteten. Till slut var jag tillbaka på de vikter jag brukade ta innan operationen (7 veckor efteråt) utan att känna någon smärta alls av träningen. Det här var förra veckan.

Då bestämde jag mig för att göra en liten ökning på benpasset. Körde tunga knäböj + benpress också utan att känna någonting. Tills jag vaknade morgonen efter och hade en "brännande" känsla vid operationsområdet (ungefär som ett håll). Har haft kvar samma känsla nu varje gång jag tränar, det känns inte överdrivet smärtsamt, mest obehagligt.

Är det någon som haft liknande erfarenheter efter en sån här operation? Tips/råd?