handdator

Visa fullständig version : Varför risig i magen av PWO-produkter?


Ondskapelsen
2010-06-19, 14:45
Vet inte om det finns någon tråd innan men, vad är det i PWO-produkter som folks magar reagerar på? Verkar ju vara återkommande i de flesta produkter men alla reagerar inte på det.

Som någon sa förut, det är väl inget problem, drick din drink, gå på muggen, gå o träna. Men ändå, jag är nyfiken på vad det är som skapar detta.
Dessutom; är effekten olika för magen om man intar det på tom mage eller på full? Vad är era erfarenheter?



Ursäkta mig om jag stör mitt i bröllopet....

Anders The Peak
2010-06-19, 15:07
Oftast är det argininet som stör. Jag tycker att alla produkter är överdoserade med diverse komponenter därför är det bara fördelar med att halvera dosen och därmed slippa en del besvär som kan uppstå vid användningen.

maximuscle
2010-06-19, 15:20
jag trodde det va koffeinet eller kreatinet..

Ondskapelsen
2010-06-19, 16:32
Oftast är det argininet som stör. Jag tycker att alla produkter är överdoserade med diverse komponenter därför är det bara fördelar med att halvera dosen och därmed slippa en del besvär som kan uppstå vid användningen.

Okej.
Jag brukar köra lägsta rekommenderade dos alltid. Dvs 1 skopa på No-Xplode som jag kör nu. Men fortfarande blir man lite risig on occasion.

internethjälten
2010-06-19, 22:00
folk missar ofta att pwo's innehåller ämnen som tar tid att lösa och blanda sig. så blanda skiten, låt den stå 5-10min innan ni dricker den så slipper ni magproblemen, eller iaf de flesta kommer slippa dem.

Ondskapelsen
2010-06-19, 23:36
folk missar ofta att pwo's innehåller ämnen som tar tid att lösa och blanda sig. så blanda skiten, låt den stå 5-10min innan ni dricker den så slipper ni magproblemen, eller iaf de flesta kommer slippa dem.

Aha!
Kan säkert ha med saken och göra även om jag betvivlar att det är hela sanningen.

Genin
2010-06-20, 09:55
Drick PWOn sakta.

deas
2010-06-20, 11:48
Erfarenhet av att Citrulline ger problem med magen.

J.V
2010-06-20, 12:06
Aha!
Kan säkert ha med saken och göra även om jag betvivlar att det är hela sanningen.Mycket löser det i alla fall. Jag blandar oftast min Rage när jag är hemma på lunch kring 11-12, och dricker den inte förrän efter 15 och har då aldrig problem trots att jag både överdoserar och knappt äter, om någonting alls, på lunchen. När jag däremot tar Rage på lediga dagar blir det oftast att dricka den direkt och då får jag sprutlacka toan både en och två gånger.

Ondskapelsen
2010-06-20, 13:34
Mycket löser det i alla fall. Jag blandar oftast min Rage när jag är hemma på lunch kring 11-12, och dricker den inte förrän efter 15 och har då aldrig problem trots att jag både överdoserar och knappt äter, om någonting alls, på lunchen. När jag däremot tar Rage på lediga dagar blir det oftast att dricka den direkt och då får jag sprutlacka toan både en och två gånger.

Hmm..
Hur mår drinken av att stå upplöst i vatten en längre tid? Bryts det ner något som kroppen då i sin tur inte får i sig?

internethjälten
2010-06-20, 13:54
Aha!
Kan säkert ha med saken och göra även om jag betvivlar att det är hela sanningen.

Antingen låter man den stå lite innan man dricker den och som en annan skribent skrev, drick sakta. Det är en drink och inget man ska fördjupa sig för mycket i.... för övrigt har man inte så stor nytta av PWO's om det är "gymträning" man ägnar sig åt. Håller man på en löpning eller maraton etc är det en annan femma.

J.V
2010-06-21, 10:05
Hmm..
Hur mår drinken av att stå upplöst i vatten en längre tid? Bryts det ner något som kroppen då i sin tur inte får i sig?Om jag minns rätt så är det i så fall kreatinet som kan "förstöras", men att 2-3-4 timmar inte var någon fara om det är vatten man blandar i.

J.V
2010-06-21, 10:30
Hmm..
Hur mår drinken av att stå upplöst i vatten en längre tid? Bryts det ner något som kroppen då i sin tur inte får i sig?Hittade detta i kreatintråden:
Hur långt tidigare kan jag blanda ner kreatinet i vätska innan jag dricker det?
Det beror på vätskan. Efter 2 timmar är ungefär 95 % av allt kreatin kvar om det har blivigt upplöst i vatten. Ju lägre pH på vätskan som man löser upp kreatinet i desto snabbare nedbrytning av kreatinet.