handdator

Visa fullständig version : 2 mat frågor ang. deff.


Nils.R
2003-10-15, 09:09
1.
Är det ok att dricka mini mjölk när man deffar?
Jag har hört både ja och nej.
Vad anser ni?
Motivera era svar.

2.
Är det ok att dricka alkohol på ätardagar?

Gammelyxan!
2003-10-15, 09:27
Mjölk anses ju som en bra protein-källa med lite fett, och den innehåller ju även endel bra ganska långsamma kohydrater. Varför skall min inte dricka det då?

Alkohol är inte bra någon gång ( om det är en större mängd) men om du nu skall dricka överhuvudtaget är det ju ¨på ätardagen det skall ske...det är ju en hel massa kcal sprit , öl o vin..:smokin:

ELLER: se nedan:thumbup:

King Grub
2003-10-15, 10:53
1.
Är det ok att dricka mini mjölk när man deffar?
Jag har hört både ja och nej.
Vad anser ni?
Motivera era svar.

Ja. Bra protein och långsamma kolhydrater. Det som motsäger ett intag av mjölk är det mycket höga insulinpåslaget, men det viktigaste är energibalansen; ligger du på energiminus kan det inte bildas kroppsfett, insulinpåslag eller inte insulinpåslag. Däremot kan det vara vettigt att inte dricka mängder av mjölk ett flertal gånger under dagen vid deff. Kanske begränsa intaget till frukostgröten och efter-träningsdrinken?

2.
Är det ok att dricka alkohol på ätardagar?

Det är aldrig okej att dricka alkohol. Svaret behöver inte ens motiveras. :booty:

spas
2003-10-18, 09:10
Man ska ju trivas med livet oxo. Deffar du för att tävla på ett fastslaget datum bör du nog inte dra ut och kröka, vill du bara komma i ett par gamla brallor skadar det inte så mycket om det tar ett par dagar längre.