handdator

Visa fullständig version : Smärta i högra skulderbladet vid djup inandning


kalasrobin
2010-06-18, 21:11
När jag andas in djupt, känner jag smärta vid högra skulderbladet. Någon som har känt samma? Jag misstänker att jag kan ha gjort chest dips med dålig form, då jag inte verkar kunna göra sådana nu utan att det gör ont, men är ej helt säker på detta.

Tankar? Min budget är lite småtight så jag undviker helst läkare. Jag vet att man bör men om jag inte har råd...

22Ti
2010-06-18, 23:13
Vill inte skrämma upp dig men det låter som när jag hade lunginflammation...
Inte kul, gick runt med det i ett år (inkl hård träning + löpning). Plötsligt kom alla akuta symptom på en gång och blev intagen i sista sekunden med en infektion på 5,6cm i diameter.

Känner du att luften nästan stryps av vid djupa andetag?

kalasrobin
2010-06-19, 01:13
Vill inte skrämma upp dig men det låter som när jag hade lunginflammation...
Inte kul, gick runt med det i ett år (inkl hård träning + löpning). Plötsligt kom alla akuta symptom på en gång och blev intagen i sista sekunden med en infektion på 5,6cm i diameter.

Känner du att luften nästan stryps av vid djupa andetag?

Nja, jag klarar av att stå emot smärtan och andas in helt och hållet men det kommer när jag är vid den sista djupa delen av andetaget, samt när jag göra vissa rörelser. Även när jag ligger ner på hård yta och andas ut.

Vill också påpeka att det _endast_ är högra skulderbladet och lite snett upp mot axeln och inte mellan skulderbladen.

Jag stör mig som fan på det här för varje gång jag börjar träna något och får resultat så verkar det som att "Gud" inte vill att jag ska lyckas. När jag började löpträna och började få bra kondis fick jag löparknä och var tvungen att vila så jag tappade den (hann ställa upp i en tävling och fick en bra placering innan, så det var alltid nåt). Nu när jag börjat styrketräna så har jag fått det här... och jag känner verkligen att jag inte vill lägga ner den hrä träningen nu när jag har fått en del feta resultat av träningen. Fan...