handdator

Visa fullständig version : höftböjjaren?


Diana
2003-10-14, 23:22
tror ja iallafall att de e(sitter ungf längst upp ovanför låret..hmm skum beskrivning hoppas nån förstår?) som gör ont som f-n just nu, nån som har nån aning om va ja kan ha gjort fel för att reta upp den?hade så för ett par-tre veckor sen oxå o sen bara helt plötsligt försvann de.. kan de va slarvigt utförda stela mark eller finns de nån annan övning där man kan råka anstränga dem fel?
jättetacksam för svaar!

tinus
2003-10-15, 07:25
Du kanske är väldigt stel i dem?Testa och stretcha ordentligt ca 4-5 ggr/dag i några dagar och se om det blir bättre. Funkade iaf för mig...

Lycka till!:)

Gammelyxan!
2003-10-15, 09:20
Bästa sättet att stretcha dem på?
Har jävla problem att få till det ...

shirunai
2003-10-15, 09:21
http://www.ryggochmuskelakuten.se

Ingo
2003-10-15, 09:40
Ett tips för er som har ömmande höfter, kör inte böj.. jag lyckades med ngt dumt igår. Värmde lite böj, kändes skumt i höften, men jag tänkte "det går över" o körde vidare.. La på 160kg o gjorde ett rep - inga problem.. nästa rep gick bra ner, började resa mig igen och efter ca 5cm så small det till som fan i vänstra höften och all kraft försvann från vänsterbenet.. som tur var så kunde jag trycka upp vikten med högerbenet rätt bra tack vare snubben som passade. I efterhand så ångrar jag lite att jag inte lyssnade på kroppens signaler..

Blir inte en ömmande muskel bättre av sig själv så gå till en naprapat o hoppas på ett besked om vad smärtan beror på.