handdator

Visa fullständig version : Ipod eller musik i mobilen?


O_Wao
2010-06-18, 11:42
Kära koloiter,
min stenåldersiPod (2G Nano köpt 2004-2005 nånstans) börjar bli lite ledsen i batteriet och sjunger på sista versen. Pga att jag hatar Itunes så orkar jag knappt uppdatera musiken i den och tränar därmed till samma låtar som för två år sedan, med få undantag.

Jag börjar fundera på att antingen utrangera iPoden och skaffa Spotify i mobilen och träna med den eller köpa en ny iPod nano (gröööön)/motsvarande musikmaskin med drag-dropfunktion.

Fördelen med att ha spotify i mobilen är att jag får alla mina spellistor och dylikt och "bara" behöver betala hundra spänn i månaden för mobilanvändandet. Dock så behöver jag ta med mig mobilen in till gymet, och eftersom jag
1)är patologiskt klumpig och är helt enkelt rädd att ha sönder mobilen genom att typ tappa den
2)gillar att vara ifred på gymet och vill inte ha mobilen med.

Fördelen med iPoden är att den är separat, dvs inga mobiler som ringer och stör i träningen. Och så är nya Nanon snygg. Nackdelen med iPoden är
1)iTunes
2)jag måste betala för att ladda ner musik från en musiktjänst jag egentligen ogillar.

Kära koloiter, vad hade ni gjort?

Jpn
2010-06-18, 11:48
Skaffa spotify i mobilen... du behöver ju inte svara ifall det ringer när du tränar, eller bara svara snabbt och säga att du återkommer efter träningen är klar. Svårare är det inte.

vandelay
2010-06-18, 11:53
Eller sätt luren på "flygplansläge" så slipper du bli uppringd.

Kräver förstås att du offlinesynkat spellistorna. Kan också vara bra att göra om det är dålig mottagning i lokalen.

O_Wao
2010-06-18, 12:00
Eller sätt luren på "flygplansläge" så slipper du bli uppringd.

Kräver förstås att du offlinesynkat spellistorna. Kan också vara bra att göra om det är dålig mottagning i lokalen.

Smart. Blir nog så, sparar nog en del mobilbatteri också. Tänk vad lätt allt blev helt plötsligt. :cool: Tack! :D

capture
2010-06-18, 12:55
Finns andra program än itunes om du nu hatar det. Använder själv något annat till in nano.

O_Wao
2010-06-18, 12:59
Finns andra program än itunes om du nu hatar det. Använder själv något annat till in nano.

Åhå, vilka då?

Tricce
2010-06-18, 13:05
Åhå, vilka då?

Mediamonkey :thumbup:

http://www.mediamonkey.com/

Kischen
2010-06-18, 13:07
Finns andra program än itunes om du nu hatar det. Använder själv något annat till in nano.

Finns andra mp3-spelare än ipod också ;)

Hade jag velat ha musik när jag tränar hade jag köpt en liten stryktålig spelare.

O_Wao
2010-06-18, 13:08
Finns andra mp3-spelare än ipod också ;)

Hade jag velat ha musik när jag tränar hade jag köpt en liten stryktålig spelare.

Jag gillar själva nanon, med menyerna och sånt. Det är bara själva iTunes som är cepe.*screwy*

O_Wao
2010-06-18, 13:09
Mediamonkey :thumbup:

http://www.mediamonkey.com/

Ooooh, det ska jag titta på när jag kommer hem sen, tusen tack! :)

Sir Anselm
2010-06-18, 13:10
En Xperia Mini med Spotify borde ju vara klockrent...