handdator

Visa fullständig version : Ramlat på arslet


kid24
2010-06-18, 05:45
Råkade ut för en rätt skön vurpa på förra träningen. Fick benen svepta och hamnade i en skön båge rakt på nedre ryggen/rumpan.
Det smärtade direkt och knakade till lite lätt, allt eftersom tiden har gått han smärtan och stelheten blivit värre. Smällen tog på den högra knölen längst ned på ryggslutet precis ovanför höger skinka.

jag har för nuvarande svårt att böja mig fram/rotera samt lyfta högerbenet rakt upp utan att framkalla smärta.

Ska in till läkaren senare idag, men undrar lite om ni har råkat ut för liknande vurpor och med vilken diagnos?

ANIKI
2010-06-18, 10:42
Vad har du tränat? Vilket underlag var det?

kid24
2010-06-18, 13:19
Thaiboxning, kom just hem från doktorn. Det var tydligen beckenbenet som hade tagit smällen och nu är remiss till röntgen nästa steg.

kid24
2010-06-22, 06:06
Då var röntgen gjord och den aktuella läkaren ska skicak svaret till mig husläkare, men mellan raderna sa hon att att det inte var sprucket.

vad kvarstår då för diagnos? Ont gör det fortfarande, speciellt vid böj och rotation. Och stelhet infinnes mest helatiden.

kid24
2010-06-24, 03:54
Next stop blev då kirop. för att se om bäckenet hamnat snett och pressade på närliggande nerver,men allt verkade sågott som bra. Vi knäckte till bäcken lite och kom fram till att musklerna dragit ihop sig väldigt mkt runt glutes och korsben. Så nu blir det att vänta en vecka till sjukgymn medan min husläkare vill få fram en MR.

ANIKI
2010-06-24, 21:23
Hoppas på det bästa!

Långsmal
2010-07-22, 15:53
Har varit med om nån liknande smäll. Hoppade med skidor och landade på röven. Var aldrig och kollade upp det så fick ingen diagnos men gick över av sig själv efter två lugna veckor. Hoppas det gör det för dig också!