handdator

Visa fullständig version : Vägen mot marathon och en bättre fysik


Sidor : [1] 2 3

CoKEmaN
2010-06-17, 20:36
Hej
Bestämt mig för att springa Stockholm marathon innan jag fyller 25, det är alltså år 2013 (född sent 88).
Här hoppas jag väl på att få lite positiv feedback och tips o tricks hur ni gör löpning roligt, och hur ni får ihop löpning och styrketräning på bästa sätt :)
Om eran feedback är lite undermålig så har jag i alla fall den här tråden för mig själv.. :)

Idag är jag 181cm lång, väger ungefär 75kg på morgonen och är 21 år gammal, Tränat hyffsat seriöst sen i augusti, mycket fokus på ben och rygg under senhösten / vintern, nu nyligen börjat med stronglifts 5x5, men tycker ett sånt pass går så fort, så avslutar med löpning.

Idag Workout A,
5x5x75kg Benböj
5x5x65kg Bänkpress
3xF (9+8+6) Inverterad rodd
3xF (15+12+10) Armhävningar
3xF (12+9+7) Reverse crunch
7km Löpning (löpband), 6,5km á 10km/h, 500m á 12km/h som avslutning, blötare än nånsin.

Har andra "mindre" mål också, har tänkt att jag ska dra 150kg i marklyft och böja 100kg med styrkelyftardjup innan slutet på augusti, har böjt 90kg förut, kanske inte med bra djup, men ändå helt ok.. Dragit 140 en gång med halvkass form, men inte så jag tycker jag utsatte mig för nån stor skaderisk.

Har alltså 2-3 år på mig att träna inför Stockholm marathon. Är det nån som börjat från "noll" förut och sprungit den?
Tänkte prova lite mindre lopp innan, typ blodomloppet och nån halvmara, så att man vänjer sig vid att springa på asfalt och bland massa annat folk.

Kommentarer på det? :)

CoKEmaN
2010-06-19, 15:53
Vila igår fredag, men köpte nya skor, Asics 1150 + strumpor att löpa i.

Dagens pass;
Workout B Stronglift 5x5
Skippade knäböj för mitt "bra" gym stängde 14:00, gymmet jag var på idag saknar ett powerrack
5x5 @ 42,5kg Militärpress Började från golvet med en frivändning pga inget rack..
1x5 @ 100kg marklyft
3xF (8+6+6) Chins, pronerat grepp
3x30sek Plankan
8,5km på löpbandet idag, 48:35min, snitt 10.5km/h, sprang in de nya skorna som funkade utmärkt, vänja mig lite mer vid dem så är jag snart uppe på en mil efter ett gympass.

Nu blire kolhydrater och nån timme på soffan.

minsky
2010-06-21, 07:02
Maraton inom en snar framtid alltså, Häftigt!
Hur tycker du 5x5 stronglift funkar för dig och vad körde du för schema innan?
Som du skrev i min journal så har vi väldigt liknande stats, men du är både snabbare och lite starkare än mig! Tål att ändras på ;)

944RS
2010-06-21, 07:08
Vad sägs om Jubileumsmarathonloppet istället? Det är "redan" 2012 i Sthlm men det är ändå gott om tid för att komma i form till det om du börjar lite smått redan nu.
Har själv aldrig sprungit längre än de 21km som jag sprang nu i våras(Gbg-varvet) och funderar helt klart på att testa just Jubileumsloppet.

CoKEmaN
2010-06-21, 14:57
Maraton inom en snar framtid alltså, Häftigt!
Hur tycker du 5x5 stronglift funkar för dig och vad körde du för schema innan?
Som du skrev i min journal så har vi väldigt liknande stats, men du är både snabbare och lite starkare än mig! Tål att ändras på ;)

Innan stronglifts blev det väl lite improviserat beroende på vad jag kört dagarna innan, men då var det betydligt fler pass också, upp till 6 pass i veckan med fokusering på färre muskelgrupper per pass..
Stronglifts har jag bara kört på i 2-3 veckor nu, men hittills funkar det bra, gillar starkt deras utförliga instruktioner, för även om jag tränat mkt för länge sen så har jag märkt att många övningar gjorde jag fel i, iaf om man ska lita på stronglifts. Reverse crunch känns som en revolution för mig, inte haft träningsvärk i magen på år och dar, men den satt där den skulle :)
Satsar du också på nån cardio?

Vad sägs om Jubileumsmarathonloppet istället? Det är "redan" 2012 i Sthlm men det är ändå gott om tid för att komma i form till det om du börjar lite smått redan nu.
Har själv aldrig sprungit längre än de 21km som jag sprang nu i våras(Gbg-varvet) och funderar helt klart på att testa just Jubileumsloppet.

Nu är jag inte insatt alls, vet inte vad jubileumsmarathonloppet är, men chansar på att det är det 35e loppet i ordningen? Är det "istället" för vanliga sthlm marathon, eller är det ett enskilt lopp? 2012 är inte omöjligt att jag springer..
Satsar på "blodomloppet" nu i augusti, 10km, då får jag känna på hur det är att springa med massa människor runtomkring mig, kan ju vara nyttigt :)


Snart tjippar jag iväg till gymmet, laddar med en piggelin för tillfället, pizza till lunch!
ca 40min till i solen, sen rage och bara vänta på att det ska kicka in..
Uppdatering ikväll!

944RS
2010-06-21, 19:25
Sorry för att jag var lite otydlig.

Os i Stockholm var 1912 och då sprang man en marathonbana som de ska försöka göra så lik som möjligt 100år senare.
Mer info finns på jubileumsmarathon.se

CoKEmaN
2010-06-21, 19:27
Sorry för att jag var lite otydlig.

Os i Stockholm var 1912 och då sprang man en marathonbana som de ska försöka göra så lik som möjligt 100år senare.
Mer info finns på jubileumsmarathon.se

Ja ok, inget jag tittat på än, men helt klart nåt som är värt att kika på när det närmar sig, tack för tipset!

CoKEmaN
2010-06-21, 19:31
Dagens pass
Workout A
5x5x77,5kg Benböj
5x5x67,5kg Bänkpress
3xF (8+6+6) Inverterad rodd (sämre än senast)
3xF (17+13+11) Armhävningar
3xF (13+10+7) Reverse crunch

6,5km Löpning (löpband), "intervall"..
500m á 10km/h, 500m á 12km/h, 500m á 10km/h osv osv
tot 3,5km á 10km/h och 3km på 12km/h
Svag smärta i höger tibia samt kroppens naturliga behov som fick mig att sluta idag.. Främst det sistnämnda!

minsky
2010-06-22, 17:15
Innan stronglifts blev det väl lite improviserat beroende på vad jag kört dagarna innan, men då var det betydligt fler pass också, upp till 6 pass i veckan med fokusering på färre muskelgrupper per pass..
Stronglifts har jag bara kört på i 2-3 veckor nu, men hittills funkar det bra, gillar starkt deras utförliga instruktioner, för även om jag tränat mkt för länge sen så har jag märkt att många övningar gjorde jag fel i, iaf om man ska lita på stronglifts. Reverse crunch känns som en revolution för mig, inte haft träningsvärk i magen på år och dar, men den satt där den skulle :)
Satsar du också på nån cardio?


Tycker nästan det känns bättre att göra en genomkörare när man är på gymmet än att jobba med vissa muskler bara. För min egen del känns det helt klart mycket bättre med stronglift och jag har inte heller hållit på mer än någon månad. Haha Reverse crunch är ju akrobatik! :P
Jag springer/joggar lite då och den för att hålla en grundkondition som även är bra att ha på gymmet och vardagen. Inga direkta satsningar. Jäkligt kul att springa dock och har väl tänkt att göra en svensk klassiker i framtiden. Ganska långt i framtiden bör väl sägas.. ;)

CoKEmaN
2010-06-22, 18:36
Tycker nästan det känns bättre att göra en genomkörare när man är på gymmet än att jobba med vissa muskler bara. För min egen del känns det helt klart mycket bättre med stronglift och jag har inte heller hållit på mer än någon månad. Haha Reverse crunch är ju akrobatik! :P
Jag springer/joggar lite då och den för att hålla en grundkondition som även är bra att ha på gymmet och vardagen. Inga direkta satsningar. Jäkligt kul att springa dock och har väl tänkt att göra en svensk klassiker i framtiden. Ganska långt i framtiden bör väl sägas.. ;)


Ok, hur gammal är du minsky?
Jo stronglifts känns bättre, även om träningsvärken inte är lika stor.. I stort sett bara benen o ryggen jag får träningsvärk i nu, armarna är iaf inte så hårt pressade :p
Reverse crunch är väl ingen akrobatik heller :p aslätt ju, inge värre än att göra en vanlig crunch ;)


Dagens pass
Värmde upp med 40 min i solen på gräsmattan, liggandes stilla!
Följde upp med golvläggning hos föräldrarna.
Avslutar med att käka mat i sittande position, då ögonen vilar på nån tvserie.

minsky
2010-06-23, 17:15
Jag är 23 år (86:a). Håller med om träningsvärken, sen tar jag EAA innan och före passet och tycker man får mindre träningsvärk av det också. Saknar värken man får i armarna efter hårt tricep/bicep-pass dock! då gör jag kanske helt fel? Har fått för mig att det är ungefär som en dragonfly..

Haha förövrigt gillar jag dina uppvärmningar. Pizza, piggelin och solgassning! Whatever makes your boat float som man säger ;)

CoKEmaN
2010-06-23, 20:39
Jag är 23 år (86:a). Håller med om träningsvärken, sen tar jag EAA innan och före passet och tycker man får mindre träningsvärk av det också. Saknar värken man får i armarna efter hårt tricep/bicep-pass dock! då gör jag kanske helt fel? Har fått för mig att det är ungefär som en dragonfly..

Haha förövrigt gillar jag dina uppvärmningar. Pizza, piggelin och solgassning! Whatever makes your boat float som man säger

Ja ok, jag kör koloz EAA, har inte tänkt på det med träningsvärken och EAA, kanske sant.. :)
Haha, ja mina uppvärmningar är i en klass för sig ;)
Idag värmde jag upp med skratt och massa positiv energi hos frisören ;)

Dagens pass;
Workout B Stronglift 5x5
80kgx5+5+3 sen såg jag stjärnor, sänkte till 75kg o gjorde två enkla set, 5 reps i varje.
5x5 @ 42,5kg Militärpress
1x5 @ 102,5 papperstlätta kg Marklyft
3xF (8+6+5) Chins, pronerat grepp
3x30sek Plankan
Löpningen blev skit idag, 2km på 12km/h, ca 10min löpning, sen ont i höger smalben, misstänker benhinnorna, aldrig haft problem med dem förut, men nu kommer jag nog göra om mitt schema lite, bara köra löpning på workout A, o skippa knäböj på workout B..

Hursomhelst blir det vila fram till söndag, då workout A, och minst 5km löpning.. Smärtstillande i värsta fall ;)

Midsommar blir nyktert men säkert massa "extremt krävande" lekar osv, o "opti-mat" så att man har träningen igång iaf ;)

Michi
2010-06-24, 19:12
Du kan få låna lite Citodon av mig om du behöver smärtstillande :P Lovar att löpningen kommer gå jäkligt lätt då xD

CoKEmaN
2010-06-24, 20:11
haha ja, jag svävar väl på moln då! ;)

CoKEmaN
2010-06-24, 20:55
http://pici.se/pictures/xRhkpoGOW.jpg

3 dagar gammal ryggbild med optiljus..
Får väl öva på lite posande ;>

CoKEmaN
2010-06-26, 20:56
Igår!
Laddade upp med mcdonaldsfrukost i brist på annat, mjölk och ägg som jag hade hemma hade lite gammalt datum, sen vidare till apoteket och köpte smärtstillande, så nu ska jag fan kunna springa bättre ;> På tisdag får vi se!

Blev träning igår före midsommarfirandet, hängde på låset klockan 9:55, jag o en tant trängdes i dörrn när insläppet väl kom, hoppas hon återhämtat sig efter min tackling!

Gårdagens pass blev lite armar och några set skivstångsrodd, inga vikter nedskrivna eller ens ihågkomna, inge viktigt, men bra träningsvärk i triceps idag iaf, typ inget i biceps :(

Själva firandet blev massa kött och en del knäböj med diverse flickor som ville sitta på axlarna för att komma lite högre när vi körde kubb!
EAA före och efter diverse sexuella lekar under natten! OPTI ;)

Michi
2010-06-26, 21:06
På skivstångsrodden körde du:
10x45kg
10x45kg
8x45kg

Fast du körde den bara för att du va orolig om jag va starkare än dig i den ;)

CoKEmaN
2010-06-26, 21:08
ja ;>
Snart är du det!

Michi
2010-06-26, 21:21
Japp ;)

kjell33
2010-06-26, 21:23
Springa på smärtstillande är inget att rekommendera, kör alternativträning i stället.

minsky
2010-06-26, 23:07
Låter som en bra midsommar!! Själv har jag laddat med grillkottletter sen i torsdags så det är fint tröck i bitarna till nästa pass. Projekt gå om Cokeman har inlets ;)

CoKEmaN
2010-06-27, 09:03
Springa på smärtstillande är inget att rekommendera, kör alternativträning i stället.
Kan det bli problem just pga smärtstillande, eller att "skadan" kan bli värre?

Låter som en bra midsommar!! Själv har jag laddat med grillkottletter sen i torsdags så det är fint tröck i bitarna till nästa pass. Projekt gå om Cokeman har inlets ;)

Vi får väl se ;)

CoKEmaN
2010-06-27, 18:55
Dagens pass
Workout A
5x5x82,5kg Benböj, såg inga stjärnor den här gången, utom mig själv i spegeln ;)
5x5x70kg Bänkpress, hade pass sista repen två sista seten
3xF (8+7+7) Inverterad rodd
3xF (18+10+11) Armhävningar
3xF (12+12+10) Reverse crunch
Avslutade med ett par reps marklyft, 1+1+1x90kg, 1+1+1x110kg

Nöjd med böjen speciellt!
Har nog 100kg tryck i benen, men det dröjer ett par månader innan jag provar det!

Michi
2010-06-27, 21:57
Imorgon ska jag testa och göra 3 set med inverterad rodd och se om jag kan klå dig :P Sen kanske du e slagen av en tjej. Då har du alltid nått att sträva efter ;)

CoKEmaN
2010-06-28, 21:01
Gick inte alltför bra med axeln hörde jag :(

minsky
2010-06-29, 14:31
Bra böjt och bra pressat! Känner att knäböjen är den övning som går bäst för egen del. Är väl också den man ska fokusera på att öka i enligt StrongLift-programmet vill jag minnas.
Jag är lite fundersam på hur du kan pressa 70 kg på en vikt av 75 "men" bara göra 20 st armhävningar.. Kör du JÄKLIGT strikt? :o

CoKEmaN
2010-06-29, 16:28
jag vet inte riktigt, antingen bra teknik i bänk o kass i armhävningar, eller stark i bänk o svag i armhävningar .. Jag försöker köra båda övningarna väldigt strikt, även om bänken blir nån ostrikt rep i slutet av seten ..
Jag tycker jag är rätt svag i triceps, vet inte om jag kopplar in dem mer i armhävningar än i bänken, o blir "svagare" därför.. :p
armhävningar och dips har iaf aldrig vart min starka sida, dips känner jag mig skitsvag i..
Jag funderar nästan på hur fan du kan göra så många ;)

Nu värmt upp med en powernap på 35min, 25g rage o snart iväg till gymmet, skippar knäböj idag, blir bara militärpress, marklyft, chins, och plankan.. Löpning om benhinnorna tillåter, om det nu är de som gör ont.
Jävligt mycket på jobbet idag, så känner mig rätt slut.. Därav powernap! ;>

CoKEmaN
2010-06-29, 19:27
Dagens pass;
Workout B Stronglift 5x5
Skippade som sagt benböjen..
4x5 @ 45kg + 1x4+F @ 42,5kg Militärpress
1x5 @ 105kg + 1x125 + 1x135kg Marklyft
3xF (8+6+6) Chins, pronerat grepp
60+45+30sek Plankan

Löpning 500m, kändes helt ok.

minsky
2010-06-30, 07:31
Nu jäklar börjar passen ta sig! haha tusan nu hade du ju väldigt fina markar..

Triceps är min bästa muskel, eller det var det förr nu börjar det bli ganska "over all".
Det är rätt mycket triceps i armhävningar tror jag. Där jag blir trött först i alla fall.
Dips är otroligt jobbigt men mycket fin övning. Funderar faktiskt på att lägga in en dips i SL-programmet. Kanske istället för chins / varannan gång.

Bra krigat igen!

(edit stavfel)

CoKEmaN
2010-06-30, 16:26
Mjo väldigt nöjd med marken, lyft det förut, men igår kändes som jag hade mycket bättre kontroll än när jag gjorde det senast.. :)
Idag blir det böj..!
Sikta på 100???? vem vet.. ;)
Nytt mål, 333 i styrkelyft ... 100+83+150 ? ;>

Tagit rage nu, väntar på effekt, sen ner på gymmet..
Fick hem nya tillskott idag, Kolozzeum EAA, BCAA, Fairing Amino Rush och Kolozzeum Diablo ...

BCAA Före, Fairing Amino Rush efter, Kolozzeum Diablo imorrn på morgonen tror jag ;>

CoKEmaN
2010-06-30, 18:59
Dagens pass
Workout A
5x5x85kg Benböj, Gick faktiskt väldigt lätt!
5x5x70kg Bänkpress, Lättare än förra, nästa set ökar jag!
3xF (8+6+7) Inverterad rodd
3xF (18+12+13) Armhävningar
3xF (13+12+8) Reverse crunch

Lite greppträning med CoC Trainer.. Den börjar bli rätt lätt, funderar på att köpa in CoC #1 snart och iaf slänga in ett set i veckan med den :)

CoKEmaN
2010-07-01, 21:41
OK..
Idag var ingen träning, men en helt underbar dag ändå!
Rix Fm Festival i stan, går ner för att se Timoteij, ni får säga vad ni vill, de är snygga och bra. ;)
Inställd på att kvällen skulle bli awesome, MEN INTE KUNDE JAG ANA ATT JAG SKULLE SE ANDREAS HALLDÉN DÄR! :O

Jag hälsade o tog i hand, kände mig som en 14årig flicka!
Jävligt trevlig kille, hoppas bara han inte tyckte jag var så dryg.. Men tror han bara tyckte det var kul att bli lite igenkänd!

AWESOME kväll!

CoKEmaN
2010-07-02, 17:52
agens pass;
Workout B Stronglift 5x5
3x5 @ 70kg Böj som uppvärmning
5x5 @ 45kg Militärpress
1x5 @ 115kg + 1x130 + 1x140kg Marklyft
3xF (6+4+4) Chins, supinerat grepp
60+45+30sek Plankan

Geisha
2010-07-03, 15:51
Du verkar ju inte ha långt kvar alls till ditt mål på 333kg! Dags att börja sikta högre? ;P

Gillar dina uppvärmingar/-laddningar :D

CoKEmaN
2010-07-03, 18:09
haha tackar, nä, jag siktar på det i slutet av augusti .. Sen tänkte jag besöka en styrkelyftarklubb i närheten som jag hoppas kan hjälpa mig med tekniken, då hoppas jag att jag ökar väldigt fort under en kortare period iaf :)

minsky
2010-07-03, 20:13
Timoteij är jäkligt snygga, hela skaran!
Du levererar stabila markar som vanligt. Kul att se!
Låter intressant med en styrkelyftarklubb. Känner du att du har "dålig" teknik på något utförande i dagsläget??

CoKEmaN
2010-07-04, 00:24
Yes, men Andreas är inte osnygg han heller! Gillar ordvitsen "skaran" då de är från Skara, vilket jag antar att du vet!

Nja jag tycker väl inte jag har direkt dåligt utförande, men jag är ju rätt grön! Det finns alltid utrymme för förbättring!

Geisha
2010-07-04, 04:34
Jo, styrkeklubb tror jag är jättebra. Inte bara för tekniken, vilekt också självklart är bra att få tittat på, finns så mycket små etaljer som är svårt tt checka på sig själv, men också för att du kan få hjälp av duktiga passare, och väga testa, eller träna nära, din max. Det kan man säkert ifs även på ett vanligt gym, eller av sina kompisar, men det känns ju alltid mer säkert ju mer erfarna passarna är, tycker jag iaf. Bänk är väl inte så farligt, men ska du ta tungt i böj så vill du nog ha nån som klarar av att lyft upp det åt dig ifall du inte pallar det.

CoKEmaN
2010-07-04, 10:38
Mm, aldrig testat böja med pass, men kör alltid i powerrack, så jag skulle kunna sätta ner stången på safetyn i värsta fall.. Men klubb blir! :)

CoKEmaN
2010-07-04, 16:45
Dagens pass var sådär..
Dålig uppladdning med sol och kaloriunderskott hela lördag och söndag..! Men mycket trevligt med bad och grillning!
Workout A
5x5x87,5kg Benböj, Ok, detta var bra.
1x72.5kg + 3x72,5kg Bänkpress HELT SLUT...
3xF (8+6+6) Inverterad rodd
3xF (21+17+11) Armhävningar
3xF (18+12+12) Reverse crunch

Ok pass utom bänken som jag tänkte öka i .. Men varmt o jävligt på gymmet, o inga passare.
Nu stänger mitt gym som har ett powerrack, med andra ord blir det inga böj på en månad, om jag inte tecknar ett annat kort..
Blir benpress, benspark och löpning istället..

CoKEmaN
2010-07-06, 20:15
Jaha.. vila vila vila!

minsky
2010-07-07, 09:02
Äh! Kör fri knäböj utan passare och utan powerrack, då ger man sig fan på att man ska upp!

Nu börjar armhävningarna komma med ser jag, gött!

Vila på nu så vi får läsa om fler fina pass :D

CoKEmaN
2010-07-07, 20:06
Äh! Kör fri knäböj utan passare och utan powerrack, då ger man sig fan på att man ska upp!

Nu börjar armhävningarna komma med ser jag, gött!

Vila på nu så vi får läsa om fler fina pass :D

Enda anledningen till bra armhävningar var väl att jag skippade bänken ;p
Fri knäböj hade jag kunnat köra om jag kunnat lyfta av stången från nåt, men tänker inte pressa upp o sen sänka ner drygt 80kg på axlarna ;P


Körde nåt jävla improviserat pass idag, som sagt finns inget rack att böja i nu, o måste lyfta stången från marken i alla övningar..
Började med Militärpress
1x5x40kg + 4x5x42,5kg

Marklyft 1x5x110kg .. Minskade pga lite ont i ryggen från jobbet, två halvdagar på en ny avdelning på jobbet, så har man ont i ryggen .. Tycker synd om de som är där jämt.

Chins, pronerat grepp, 9+6+5xKV

Sen fick jag ett infall att köra bänk, körde på 1x5x70kg med pass, men kändes tungt.. Skyller på 6 timmar övertid på jobbet, på 3 dagar, samt värmen osv!

Ryckböj(?), alltså knäböj fast med stången ovanför huvudet, som högsta positionen i militärpress
2x5x30kg

Reverse crunches
16+12+12




Kändes väl ok, men saknar mitt andra gym...
Nu blir det nog vila fram till på söndag, då power meet börjar imorrn, o mitt gym ligger mitt i smeten, längs raggarstråket!
Vidrigt att behöva anpassa sig efter nåt sånt ;P
Men rätt kul kan det nog bli!

minsky
2010-07-08, 08:42
Jaså du rycker inte upp 80 kilo och lägger på axlarna lite lätt? ;)
Utfall hade kanske fungerat istället? Låter dock rätt trist utan något rack.
Tycker det var bra kämpat av dig trots värme och övertid!

Lycka till med vilan..om man kan säga så :P

Michi
2010-07-08, 14:06
Kör med bara stången och gör typ 70 rep x typ 3 så kommer du få ett jäkla tryck sen! ;)
Sen kan du ju passa på att öva teknik och böja riktigt djupt =)

CoKEmaN
2010-07-08, 22:17
Jaså du rycker inte upp 80 kilo och lägger på axlarna lite lätt? ;)
Utfall hade kanske fungerat istället? Låter dock rätt trist utan något rack.
Tycker det var bra kämpat av dig trots värme och övertid!

Lycka till med vilan..om man kan säga så :P

Ja halvnöjd var jag väl iaf :)
Utfall och frontböj kan bli nåt!


Kör med bara stången och gör typ 70 rep x typ 3 så kommer du få ett jäkla tryck sen! ;)
Sen kan du ju passa på att öva teknik och böja riktigt djupt =)

Djupet kan jag inte öva så mkt på, med tanke på mitt dåliga knä, men teknik går nog att öva på ändå :) 70reps lär jag dock inte göra :P



Imorrn ska jag springa till och från jobbet pga power meet tror jag :)

CoKEmaN
2010-07-11, 21:53
Kanske dags att uppdatera
Sprang till jobbet i fredags, bara 2-2,5km så tog väl dryga 10 min.

Power meet i helgen som sagt, blivit rätt långa promenader om nätterna, lite träningsvärk i fotlederna..

Fredag nykter, kul ändå!

Tapetsering och alkohol på lördagen, jävligt skön kväll!
Alkoholen tog jag efter tapetseringen ;)

Söndag mått dåligt halva dagen, o rädd för att köra bil, så blev ingen träning.
Badade på kvällen, så sjukt varmt....

Nu sitter jag med fläkten o njuter ;)

Geisha
2010-07-12, 00:34
Djupet kan jag inte öva så mkt på, med tanke på mitt dåliga knä, men teknik går nog att öva på ändå :) 70reps lär jag dock inte göra :P


Jo, ont i knäna är jobbigt. Ta det lugnt!

Körde själv dock 70 reps med bara stången i böj för nån månad sen, så det borde du nog klara utan problem! ;P

CoKEmaN
2010-07-12, 19:00
Jo, ont i knäna är jobbigt. Ta det lugnt!

Körde själv dock 70 reps med bara stången i böj för nån månad sen, så det borde du nog klara utan problem! ;P
Kanske klarar det, men ser inte värdet i det.. :) Men kanske nåt att prova ;)
Kan du 70 ska jag kunna 100! ;>

Michi
2010-07-12, 21:18
Haha! Bra där :P

Geisha
2010-07-12, 22:44
Kanske klarar det, men ser inte värdet i det.. :) Men kanske nåt att prova ;)
Kan du 70 ska jag kunna 100! ;>

Mja...muskeluthållighet?

Kämpa på med det du ;P

minsky
2010-07-13, 08:17
Bra sprunget! Aningen svett när du var framme på jobbet? :P

Vart tapetserade du egentligen...? Haha, dock helt korrekt prioritering av alkohol och arbete!

Nu vill vi se mer svettdrypande och hjärtskärande styrkepass!

CoKEmaN
2010-07-13, 20:50
minsky, du får nog vänta på styrkepass tyvärr, har ingen ork efter jobbet samt att jag fortfarande håller på med det där jävla rummet ;) Renoverar hos mina föräldrar, kunde inte göra mer på lördagen än det jag gjorde, då jag behövda bocka lite stål för att göra ett verktyg som jag behövde, o det fixade jag igår på jobbet, samt spacklade sista väggen, idag blev tapeterna klara, imorrn ska jag sätta lister och dörrfoder!

Torsdag fyller mina bröder 25, så jag lär träffa dem, o på fredag ska vi ha "kalas" för dem ;)
Sen tjatar en tjej på att träffas också...
Får se om jag hinner träna lördag eller söndag!

Långa uppehåll, men ibland behöver kroppen vila också, speciellt i den här värmen?!
Var på hälsokontroll igår, hade lågt HB-värde (bad dem testa det också, slutade på 129) .. Så det blir Järntabletter igen, känns som om det kan vara rätt viktigt om man ska köra kondition!

minsky
2010-07-15, 10:02
Jo jag förstår, jag får hålla mig lite helt enkelt! Mr Handyman aight? :D

Passa på att ta 1-2 veckor ledigt och ladda upp batterierna (och järnet) och ha en riktigt trevlig sommar!

CoKEmaN
2010-07-18, 12:23
ÄNTLIGEN fick jag träna idag!
Kände att jag hade lite tid över ;)

Inget Rage idag!
Men blev ett rätt lågintensivt pass, fast försökte köra tungt, med mycket vila mellan varje set.
Var ganska många som väntade på stången som jag snodde från bänkpressen ;)


Marklyft
5x50kg
5x70kg
5x90kg
5x110kg
1+1x120kg
3x110kg
5x90kg Rumänska Mark
5x70kg SLDL (stiff legged dead lift)

Frivändning
5x50kg

Bänkpress
10x50kg

Liggande lårcurl
3x5x55kg

Benspark
3x5x65kg

Benpress
2x5x150kg

Hyffsat nöjd, dåligt matintag på morgonen, hyffsat med energi ändå :)
Youghurt + kaffe som frukost ;)
Nu stan, köpa lite mat där osv
Hungern.... DEN EVIGA....

Michi
2010-07-18, 16:05
Började precis undra när du skulle träna igen! Gått bra med renoveringen annars?
Börjar komma ikapp dig i benpressen :P Drog 120 (lätta) kg i torsdags ;)

CoKEmaN
2010-07-19, 11:51
jodå renoveringen är väl typ klar, känns jävligt skönt .. :)
Äh, jag tränar ju aldrig benpress! :P men det är bra, vore kul o träna med dig nån gång ;D
När kommer du hem från finland?

Michi
2010-07-19, 16:05
Haha ;)
Kommer hem på onsdag e.m fast vill åka hem nu!

CoKEmaN
2010-07-19, 16:41
Ja ok, läste om hästen, tråkigt.. :/

BTW så har jag dragit på mig nån sjukdom ..
Halsont, sånt är bara psykiskt va?

Hemma från jobbet nu iaf, legat i sängen 5 timmar, känner mig inte ens rastlös, så jag är nog lite sjuk ...

:c

Ordentlig vila nu iaf!

Michi
2010-07-19, 23:01
E du inte rastlös efter att ha legat i sängen i 5 timmar så är det helt klart något! Vila nu så att du blir frisk igen och kan köra bättre än någonsin efter ;)

CoKEmaN
2010-07-20, 09:36
Mm, idag vaknade jag snorig o jävlig.. :p mindre ont i halsen, men mer hes..!
Efter sängen 12-17 igår så blev det soffan 18-22 typ, o sängen igen vid 23 ;P

Behöver vila upp mig ett par dagar.. Men idag ska jag försöka hinna med att städa och tvätta :)

Michi
2010-07-20, 13:17
Ta det lungt nu och överansträng dig inte!

CoKEmaN
2010-07-20, 15:11
Har nog inte överansträngt mig än!
Men kilade ut o gick 2km idag, tog nästan 30 min, så det var i väldigt lugnt tempo! Stannade till o läste flyglappar o allt möjligt, sen gick jag förbi en liten stretchplats, eller vad det nu är, som brukar finnas vid elljusspår, o där gjorde jag 3 chins, sen gick jag hem .. ;p
Många timmar i soffan, sängen och fåtöljen iaf :)

CoKEmaN
2010-07-22, 09:07
Mår bättre nu iaf, men hemma från jobbet ännu, imorrn går jag nog dit!
Mår jag bra i helgen ska jag besöka ASK-Eskilstuna, Tyngdlyftar & Styrkelyftar klubb, tror de är duktiga där .. :)

minsky
2010-07-25, 20:51
Ska du börja med SL? :)

CoKEmaN
2010-07-26, 20:52
Absolut inte tävla (tror jag, för jag lär vara chanslös)
Men för träningens skull så kan det nog vara jävligt bra, teknik och kanske bli lite sparrad till att lyfta mer .. ^^
Mår fortfarande inte helt 100, hostar och är snuvig, känner jag mig hyffsad imorrn kanske jag åker till eskilstuna ändå, kikar in på gymmet o ser om de har ett upplägg jag gillar.. :)

"Nybörjarträning med instruktör i tynglyftning och styrkelyft.
Måndag, Tisdagar och Torsdagar 17.30-19.00
Ingen tidsbokning behövs."

10mil tur & retur, men att åka dit varannan vecka typ, kanske kan vara värt :)


Men SL intresserar mig väldigt mycket, jag yttrade orden "Jag är ingen byggare, jag är en lyftare" i Torsdags, även om det inte är helt sant, men jag ser hellre på mig själv som en lyftare..
Kanske beror på mina visuellt klena resultat ;)

CoKEmaN
2010-07-27, 18:30
Håhå-jaja
Nu är jag rätt slut i benen!
Körde ett "lätt" pass idag, bara med stången som vikt, utom i marklyft där jag la på 10kg till..

Knäböj (bara stång)
30+30+30+10

Militärpress (bara stång)
20+16+3(Väldigt kort vila mellan 16&3)+11

Bänkpress (bara stång)
20+20+10

Marklyft (stången +10kg)
25+25

Sen löpning 1km
Lite stretching..

CoKEmaN
2010-07-27, 21:47
Fick förresten ett jävligt bra djup i böjen nu, läste
Kåre Lundgrens tips (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=88569) o beslutade mig för att testa lite bredare fotställning.. :)

Inget ASK-Eskilstuna än, kanske nästa vecka...
Torsdag om jag mår 110% bra! ;)

CoKEmaN
2010-07-28, 08:10
Kroppsvikt 75.0kg idag 06:30

minsky
2010-07-28, 17:07
Låter roligt även ifall du inte har några tävlingsplaner, ännu!
Haha, ja det var banne mig högreps det. Nu ligger vi på samma vikt också. Men styrkemässigt vill jag tro du ligger snäppet före. Krya på dig nu!!

CoKEmaN
2010-07-28, 21:10
Mm, ska bli skitkul, hoppas bara på att de behandlar mig väl ;)
Känns inte som om jag är starkare än du minsky, men vem vet, jag hoppas iaf ;)

Geisha
2010-07-29, 05:20
Kul att du kryat på dig och kommit igång igen!

Tror definitivt att det är värt att åka och hälsa på en styrkeklubb, även om avståndet suger lite >< Du kan ju alltid börja springa dit som extra löpträning :D

CoKEmaN
2010-07-29, 15:17
Tack!
Haha, ja, då får jag 2 marathonlopp varje gång jag ska träna styrkelyft också, det är ju perfekt för sthlm marathon 2012 ;)

CoKEmaN
2010-07-29, 21:47
Jo, ont i knäna är jobbigt. Ta det lugnt!

Körde själv dock 70 reps med bara stången i böj för nån månad sen, så det borde du nog klara utan problem! ;P

70reps känns som om det är jävligt långt borta för mig, iaf om du menar 70 irad..
30+30+30+10 i förrgår, sjuk träningsvärk fortfarande.....

Ingen träning i helgen, ska långt upp i landet, norrland, ska se om jag kanske kan jaga lite ren!
På med löparskor och en kniv i handen?
Nån med erfarenhet av detta som kan komma med tips? Kanske nåt man kan locka renarna med?

CoKEmaN
2010-08-03, 17:54
Grym helg i norrland, utom restiden! :P

Igår öppnade mitt "bra" gym, så idag var det dags att böja lite!

Dagens pass

Knäböj
5x50kg
3x70kg
3x75kg
1x85kg
1x90kg
2x95kg PB
1x90kg
5x70kg
20x40kg

Militärpress
5x40kg
8x40kg

Bicepscurl med rak stång
5x30kg
6x35kg
5x37,5kg
5x32,5kg

Bänkpress
5x50kg
5x62,5kg

Lite triceps i cablecrossen, sen var jag nöjd!

Nöjd med dagens pass med tanke på att jag inte tränat på länge, samt mitt bra böj! Fint djup, lagomt bra kontroll i första repet, andra var sådär, slog i sidan av powerracken...

Var hos sjukgymnasten igår och kollade lite på ryggen, haft lite ont i ryggen ända sen jag var sjuk, sjukgymnasten trodde på lite låsningar som han hjälpte mig "låsa upp", får se om det blir bättre, han trodde dock inte att styrketräning eller styrkelyft skulle vara skadligt, så jag körde mitt pass idag, men undvek iaf marklyft..

(Torsdag Eskilstuna och styrkelyftarklubben)..... Om jag inte väntar till nästa vecka då jag har semester!

CoKEmaN
2010-08-03, 22:11
Kvällen råkade spåra ur, skulle hem till en kompis o de skulle typ dricka lite vin, vi skulle snacka skit... Blev 3-4 timmar fotboll samt brottning/BJJ (Brasilian Jui-Jutsu (stavning?))

Inte så bra återhämtning, men jävlar vad kul det var! nu 6 timmar sömn innan jobbet..! Fight club i västerås, nån som är sugen?

Geisha
2010-08-04, 10:39
70reps känns som om det är jävligt långt borta för mig, iaf om du menar 70 irad..
30+30+30+10 i förrgår, sjuk träningsvärk fortfarande.....


Körde ett superset med 20 böj+20sit-ups+20b+20s+30böj utan vila emellan, eftersom jag hade väldigt lite tid. tror jag kunnat ta mer ifall jag hunnit ;P

LadyG
2010-08-04, 11:10
Om ditt mål bara är att klara maran, dvs 42km på mindre än 6 timmar, så kan du vara redo inom ett halvår. Klarar jag (medelålderns kvinna) att gå från 0 till att klara maran på 30 veckor borde en ung man i sina bästa år som du också göra det.

Men då får du nog börja löpträna regelbundet och lite mer organiserat :)

CoKEmaN
2010-08-04, 19:54
Körde ett superset med 20 böj+20sit-ups+20b+20s+30böj utan vila emellan, eftersom jag hade väldigt lite tid. tror jag kunnat ta mer ifall jag hunnit ;P
Ja ok, det förklarar saken ;>


Om ditt mål bara är att klara maran, dvs 42km på mindre än 6 timmar, så kan du vara redo inom ett halvår. Klarar jag (medelålderns kvinna) att gå från 0 till att klara maran på 30 veckor borde en ung man i sina bästa år som du också göra det.

Men då får du nog börja löpträna regelbundet och lite mer organiserat :)

Yes, jag skulle nog kunna genomföra den under 6 timmar just nu, men jag vill gärna komma in under 4½ timme på första försöket ;)
Ska försöka organisera mer löpning, men just under sommarn har det blivit så dåliga scheman med allt möjligt, dåliga gymtider, renovering av hus, biljobb, övertid på jobbet osv osv.. Sen ska jag ju gärna hinna med att ha lite roligt utom träningen också ;)

Nästa vecka börjar min semester (3v), då ska jag sikta på att springa lite mer :)

Tänkte 1 mil första veckan, 2 mil andra veckan, sen om jag orkar så kanske det blir 3 mil den tredje veckan... Iaf börja lite lugnt och öka intensiteten..

Idag var det iaf vila, skönt, redig träningsvärk efter gårdagens pass, samt brottningen ;)

Hörde av mig till ASK-Eskilstuna, de hade inte öppet för "nybörjarträning" förrän i september.. Men ska dit nästa vecka och provträna på gymmet o se om jag blir nöjd.. Kanske försöka hälsa på några lyftare som kan ge lite kritik till mina böjar... Verkar merparten trevliga så åker jag dit lite oftare, o speciellt då i september..

CoKEmaN
2010-08-05, 18:32
Dagens pass blev lite improviserat då jag var sugen på att springa samt hade rätt dåligt med tid.. Middag hos föräldrarna :)

Löpning 4 km @ 24 min, 10km/h

Skivstångsrodd 3x8 @40kg, snorlätt! ;)

Marklyft
10 set 5x62,5kg

Knäböj
1x5 @ 62,5kg


Kändes bra!

Michi
2010-08-05, 22:11
Med den där futtiga vikten på stångrodden är det klart att det känns snorlätt ;) :P

CoKEmaN
2010-08-06, 12:14
ja ;) men man måste ju börja lite lugnt! :)

CoKEmaN
2010-08-06, 14:33
Semester nu btw! Första ölen öppnad för ett par timmar sen, men ska försöka ta det lugnt idag ändå :)

myrslok
2010-08-06, 20:05
Tjena!
Såg att du har liknande mål och upplägg som jag. Trevligt :)
Men jag kör Starting Strength istället för StrongLifts.
Har du nån plan för hur du har tänkt kombinera löpningen med ett sånt här knäböjstungt styrkeprogram? Man är ju ofta rätt seg i benen även på vilodagarna.

Min väg mot att bli snabb och stark hittar du här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=152090

CoKEmaN
2010-08-06, 20:41
har ingen aning om hur jag ska kombinera träningen, jag ska väl försöka springa även fast jag är trött.. får se hur det går om ett par månader! ;)

Michi
2010-08-06, 20:46
Om du inte skulle skriva här inne så skulle jag börjat undra om du va död xD Va ju 100 år sen vi snackade ungefär :P Men du verkar träna å må bra så då vet jag att allt e ok ;)

CoKEmaN
2010-08-07, 10:54
Yes, det var ett tag sen! Eller så är jag död men nån har kapat mitt account o ska få det att se ut som om jag lever... ;<
Men Michi, jag ringer väl nån kväll ;)

Igår var iaf jävligt trevligt, massa öl hemma hos mig, sen ner på krogen, där tog jag det lugnare..
Idag knappt bakis, hungern sitter där den ska, snart iväg o köpa pizza, 3e dagen irad ;)

SEMESTER...!

Michi
2010-08-07, 19:05
Bara att slå en pling när du har lust :)

CoKEmaN
2010-08-08, 14:56
Dagens SKITpass..
"Workout A"..........ellernåt

Böj
uppvärming
4x87,5kg (Kändes som knät skulle vika sig inåt på sista reppen)
4x87,5kg (fick ont i knät här)
5x70kg Ont även här så skippade böjen..

Inverted row
8+6+5xKV

Bänkpress
5x70kg
5x65kg
5x65kg
5x65kg
3x65kg

Armhävningar
1x9st

Löpning 1,2km ~7min

Tyckte dessutom att jag gick runt o luktade sur yoghurt hela passet, nån som vart med om det? Nytvättade träningskläder, o duschat imorse..
Märkligt ;)


Jävligt missnöjd med passet, skyller allt på att fredagen var lite för rolig, o att jag inte hann återhämta mig tillräckligt på lördagen..
Hoppas på ett bättre pass på tisdag, då tänker jag köra mark och militärpress, skippar böjen då med, sen lite löpning på det..

Geisha
2010-08-09, 12:38
Ja ok, det förklarar saken ;>

Psst ;P Får väl testa på 70 på raken bara för att.

Dagens SKITpass..
"Workout A"..........ellernåt

Böj
uppvärming
4x87,5kg (Kändes som knät skulle vika sig inåt på sista reppen)
4x87,5kg (fick ont i knät här)
5x70kg Ont även här så skippade böjen..

...

Löpning 1,2km ~7min

...

Jävligt missnöjd med passet, skyller allt på att fredagen var lite för rolig, o att jag inte hann återhämta mig tillräckligt på lördagen..
Hoppas på ett bättre pass på tisdag, då tänker jag köra mark och militärpress, skippar böjen då med, sen lite löpning på det..

Att löpa när du har ont i knät kanske inte är den smartaste av idéer?? ;)

CoKEmaN
2010-08-09, 21:27
Psst ;P Får väl testa på 70 på raken bara för att.



Att löpa när du har ont i knät kanske inte är den smartaste av idéer?? ;)

Då blir jag jävligt impad :)
Nja, men har haft problem med knät i 5 år nu i oktober tror jag..
Inte fått nån ordentlig diagnos än, men fått lovord om att det inte ska kunna bli värre, bara göra mer eller mindre ont, men inga led-problem för övrigt.. Hade nedsatt rörlighet i början av året, men den har försvunnit nu, nu har jag bra rörlighet igen, o tror det kan bero på att jag kör mer böj o springer mer nu..
Hoppas ;)

Igårkväll siktade jag på bra återhämtning, i form av rätt mkt mat..
Var hos föräldrarna o snyltade, grillade fläskkotletter, grillade baconinlindade potatisar, grillad svamp o lök, nån sås/röra...
Åt 4 fläskkotletter och 9 potatisar...
Lika mkt som mina föräldrar + bror och hans flickvän..
Halvtimme senare blev det fruktsallad och glass ;)

8½timmes sömn, yes!

Dagens pass är jag mer nöjd med än gårdagens, men jag gick ner på gymmet med inställningen att jag bara skulle springa, så långt jag orkade.. Inte så jävla lyckat, efter 2km fick jag håll o efter 4km kände jag att jag inte kunde fortsätta :P
Gick o körde lite skivstångsrodd, marklyft, o bicepscurl... Biceps är min "sämsta" muskel i min egen mening, den jag är mest missnöjd med, därför den har fått lite extra uppmärksamhet idag o igår.. Stronglifts isolerar ju aldrig biceps...

Skivstångsrodd 3x8x50kg, Lite tyngre idag, men 10kg mer sååå..
Marklyft
3x40
3x80
3x110
1x130 supinerat grepp
2x130 mixat grepp
Var sugen på att prova 140 igen, men med tanke på ont i knät och att jag var rätt utmattad så skippade jag det.. "skynda långsamt" ...

Bicepcurl med rak stång
6x35kg
5x35kg
5x35kg
Sen fick det räcka!

CoKEmaN
2010-08-12, 15:37
Idag var jag på ASK-Eskilstuna (.se) o provtränade!
Var tyvärr lite för feg o vågade inte fråga folk om de ville komma med kritik till mina böjar o marklyft ;>

Men här kommer iaf dagens pass
Superset Böj - Dips
5x50kg
5x70kg
8dips
5x80kg
7dips
4x80kg
5 dips
5x70kg

Marklyft
3x50
3x80
3x110

Skivstångsrodd
3x6x50kg

Tricepspullup i cable, vet ej vikten..

Löpning 2km, kände av benhinnorna...

Kikade runt lite i lokalerna sen, kom in i deras lyftarrum! :) Såg väldigt bra ut, bra lyftargym!

CoKEmaN
2010-08-13, 19:28
Ut idag igen.... Målet känns plötsligt långt bort!

CoKEmaN
2010-08-15, 21:26
Tränade idag, försökte få in ett bra "Workout A" pass som förr i tiden..

Knäböj
2x85kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg

Inverted row
10+9+6xKV

Bänkpress
Bänken var upptagen när jag ville köra, så värmde upp med smalbänk, o körde ett set på 50kg där..
sen
5x70kg
5x70kg
I vanliga bänken

Armhävningar
12+10xKV

Plankan
2x30sek x KV+10kg

Reversed Crunch
8+12 då jag höll i en 5kilos medicinboll

Inte helnöjd, fredagens bravader förstörde väl lite igen..
Imorrn åker jag iväg till karlsborg, ~20 mil "bara runt knuten" som en norrlänning skulle säga, eller "JÄVLAR vad långt!" som en stockholmare skulle säga.. ;)
Imorrn på morgonen ska jag förresten till sjukgymnasten igen, fortfarande lite ont i ryggen när jag drar ihop skuldrorna, eller när jag sträcker mig framåt!
Hemma från karlsborg på onsdag, då blir det ett nytt pass, ska slänga in Workout B då, få köra lite marklyft.. :)

Målet jag pratade om i förra inlägget är alltså att ta 333kg (1/3ton) i styrkelyft innan den sista augusti!
siktar på 100 i böj, 83 i bänk, 150 i mark..
Wish me luck! ;)

Michi
2010-08-15, 22:59
Så sa jag faktiskt inte riktigt, bara nästan ;) Och jag kan inte rå för att jag tycker 20 mil är långt. Jobbigt att åka bil i 2½ timme eller va du sa att det tog :P

CoKEmaN
2010-08-16, 22:09
jaja, men lite skillnad på en norrlänning o en sthlmare iaf ;)

CoKEmaN
2010-08-18, 19:45
Jaha, då har man gjort karlsborg också!
Sov lite obekvämt på en soffa båda nätterna, o dåligt med sömn speciellt mån-tis .. :P

Men idag är jag fan nöjd med träningspasset!
Workout B
Knäböj
5x5 @ 75kg (hade lite ont i knät, så körde "lätt", men var nog lagom tungt ändå.. )

Militärpress
5x40kg
5x42,5kg
5x42,5kg
5x42,5kg
5x42,5kg

Marklyft
2x3 @ 130kg
Dålig form på sista lyftet får jag erkänna :/ Men kändes skönt att lyfta det!

Chins
6+5+4 @ KV

Plankan
KV+15kg 45sek
KV+15kg 30+15sek (15sek vila mellan 30+15)

Reverse Crunch
10+10

"Jägarvila" med medicinboll mellan knäna
45sek
30sek

CoKEmaN
2010-08-19, 20:42
ÅHÅ
Ett pass jag är nöjd med
Hade bra träningsvärk i benen, inge ont i knät, inte så ont i ryggen (var hos sjukgymnasten idag o han "låste upp" ryggen igen.. får se om det blir helt bra snart) men pga träningsvärken i benen o att ryggen hade haft lite ont igår..
SÅ BLEV DET BÄNK!

Tänkte satsa på teknik, övade avlyft från racket, på typ 65kg, sen 1-3 reps på det..
Tröttnade på det o tänkte att jag skulle prova hur mkt mer jag kan ta..
o det blev ett PB idag då ;)
1x77,5kg PB (helt själv, inte ens passare på plats)
2x80kg (med lite för mkt hjälp)
Tror jag hade klarat 80 om jag inte lyft av så jävla dåligt, hamnade kasst med skuldrorna tror jag..


Sen blev det lite dips och diverse tricepsträning ...
Men jävligt nöjd med passet, hoppas på att kunna träna lite ben imorrn .. :)
"Teknik-böj" .. kanske blir ett pb där med om jag känner mig duktig ;D

CoKEmaN
2010-08-20, 19:53
Lugn dag idag, hade lite ont i halsen i morse, är väl för att jag inte är van att träna två dagar irad ;P
Imorrn kanske ett lätt pass på morgonen, sen åker jag till uppsala!
Träna på F&S Ekeby där på söndagen, sen vidare till övik där jag stannar ett par dagar :)

CoKEmaN
2010-08-21, 10:27
Gått upp rätt mkt i vikt :/ 77.3 morgonvikt..! Men gör inget så länge jag klarar mitt mål sista aug ;)
Inget pass idag, blir Uppsala snart, träna imorrn!

CoKEmaN
2010-08-22, 17:03
Dagens pass i uppsala rockade ;)

Böj
5x80kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg

Inverted Row
8+6+6 x KV

Marklyft
Uppvärmning
3x110kg
1x130kg
1x130kg Tungt..
1x140kg Kändes förvånansvärt lätt!
1x145kg PB!!
8x70kg

Bänkpress
Tränade avlyft från racket på 70kg sen
3x70kg
3x70kg

Armhävningar
Typ 4x10, hade ingen bra koll

Sen massa stretching o skitsnack
Vi var tre st på gymmet o blev rätt mkt snack o lite verkstad, plus att jag fick försöka lära ut knäböj, efter min bästa förmåga..
Hela passet tog iaf typ två timmar :/
Nu blire massa mat o annat gott kanske ;)
Imorrn vidare till örnsköldsvik och vila upp mig :)

CoKEmaN
2010-08-26, 21:16
Vart uppe i nordmaling, tog en välförtjänt paus från hela världen o bodde i en stuga i skogen, dagarna bestod av att äta sova o glo tvserier/filmer.. o gå ut med hunden... o diska...

Nu är jag i uppsala, hem till västerås imorrn, men först ett pass till i uppsala, på friskis ekeby!

Tungt bänkpass imorrn, lördag blir det knäböj o mark, o vila söndag måndag, sen hoppas jag på att klara målet på tisdag!

333kg raw SL...

Michi
2010-08-26, 21:44
I wish you good luck dude! ;) Har mkt kvar att ge i marken å böjen!

CoKEmaN
2010-08-26, 23:10
Tack, jag hoppas på det! 5kg till i varje övning, ska väl gå! ;)

CoKEmaN
2010-08-27, 20:48
Tränade idag, bänkade 80, marklyfte 2x3x130 .. provade 83 i bänken, kändes på tok för tungt..!
Imorrn knäböj bara!

Geisha
2010-08-28, 14:48
Inte kul med en massa skador och värk, men annars verkar det ju gå bra!

Men satsa inte allt för hårt på att nå målet. Skadar du det värre leder det ju bara till utebliven träning sen. Skynda långsamt så når du snart till 1/3 ton! Vilket i så fall är sjukt coolt!:thumbup:

CoKEmaN
2010-08-28, 15:04
Inte kul med en massa skador och värk, men annars verkar det ju gå bra!

Men satsa inte allt för hårt på att nå målet. Skadar du det värre leder det ju bara till utebliven träning sen. Skynda långsamt så når du snart till 1/3 ton! Vilket i så fall är sjukt coolt!:thumbup:

1/3 ton är fan inte långt bort nu!
Skadorna beror inte på lyften, o blir inte värre av dem, mer än lite smärta som går över efter en natts sömn typ :)

Jag tror på att jag kommer nå målet nu...

Körde ett böjpass som hette duga!

3x70kg
3x90kg
1x95kg
1x100kg (PB redan här)
1x105kg
1x110kg PB!
3x90kg
3x90kg

Sen var jag vrålnöjd med passet, o fjanta runt med lite bicepscurl o chins o sånt.. Men med ett stort leende, om inte på läpparna så iaf inombords! :)

110 - 80 - 145 = 335 har jag tagit på träning nu! Nu gäller det att få igenom det på samma pass bara!

På tisdag gäller det.. 110 tar jag i böjen igen tror jag, minst 77,5 i bänken, o 147,5 i mark, då är jag ju hemma! :)

CoKEmaN
2010-08-28, 15:43
Bad förresten en instruktör kolla djupet på mig .. O det var klart godkänt sa han (förklarade SL-djup före jag böjde)

Geisha
2010-08-28, 17:45
Men det är ju grymt bra!:thumbup:

Väntar med spänning på uppdateringar från tisdagens maxning! Kör stenhårt!

Sen är det bara ett maraton kvar att springa så har du klarat alla dina mål galant! :D

Är det springandet som orsakat skadorna då alltså? Eller nått annat problem? Har jag missat nått inlägg med viktigt information? o.O

CoKEmaN
2010-08-28, 19:38
Men det är ju grymt bra!:thumbup:

Väntar med spänning på uppdateringar från tisdagens maxning! Kör stenhårt!

Sen är det bara ett maraton kvar att springa så har du klarat alla dina mål galant! :D

Är det springandet som orsakat skadorna då alltså? Eller nått annat problem? Har jag missat nått inlägg med viktigt information? o.O

Jag trodde jag skrivit lite om min bakgrund o sånt i den här journalen, men tydligen inte! :P

Har iaf haft problem med knät sen jag var 16, typ oktober 05, snart 5 år alltså
Började lite lätt med irriterande smärta, inte så att jag inte kunde tänka på annat, men den fanns alltid där, o var lite dryg.
Gick till läkaren o fick diklofenak utskrivet, antiinflammatoriskt och smärtstillande skulle det vara.. Slutade med att jag gick ner ett par kilo pga illamåenden osv, tappade matlusten o sånt.
Smärtan fanns kvar.
Läkaren igen, fick remiss till sjukgymnast i december.. Gick där ett par månader, hjälpte inte..
De visste btw inte vad som var fel heller.
Remiss till ortoped, som inte alls verkade bra, han gjorde en undersökning på typ 3 min o sen hävdade att det var miniskerna, o att jag skulle vila 6 månader så skulle det läka.
Mars 07 var jag på Magnetröntgen första gången, de hittade inget fel, de röntgade båda knäna och jämförde dem, men inget verkade skilja dem något speciellt..
Våren/sommarn -08 nån gång var jag till en annan ortoped, som verkade mycket bättre än den förra, han gav en förklaring till vad som kunde vara fel, o hur jag skulle försöka bättra på det..
Tydligen är jag överrörlig i knäleden, alltså jag kan sträcka benet lite för mkt, o det ger en felbelastning när jag står upp o slappnar av, alltså när man "låser" benet..
Antagligen medfött, o det har gjort att knät växt lite fel typ..
Hittills har inte smärtan varit så mkt värre, den har typ kommit och gått från dag till dag, aldrig jätteont utom efter träning (som alla ortopeder läkare o sjukgymnaster hävdat att jag ska fortsätta med)
Januari-Februari i år fick jag grova problem med knät, jag tappade rörlighet och hade problem med att böja mer än typ 100°, mycket mer ont än tidigare, gick till läkaren, fick tips om att uppsöka en sjukgymnast här i stan, nu behöver man inte längre ha remiss för det..
Gick dit, han började behandla med laser och el, han visste inte heller vad som var fel, men han kunde iaf behandla smärtan tänkte han.. o det hjälpte väl sådär.
Fick tid för röntgen igen mars -10
Tog med "diagnosen" till sjukgymnasten för att han skulle översätta till "svenska" o då hade inget förändrats från förra röntgen typ, utom att jag kanske fått en broskbildning på insidan av knäskålen, som ligger o skaver där..

Nu har jag iaf all rörlighet tillbaka i knät, o tror det kan bero på att jag klätt av mig till barfota när jag kör knäböj (körde före i väldigt ostabila skor)
Läste ett inlägg om det typ mars-april nån gång, o tänkte att det kanske var det som orsakade problem, började köra barfota o det verkade ju hjälpa :)

Ska till sjukgymnasten igen när de gått klart sin utbildning för ultraljud, så de kan titta på knäleden i rörelse, hur det ser ut då, om nånting är fel osv,
dröjer dock ett par månader innan de gått alla utbildningar. Då kommer den kliniken vara den första i västerås med den sortens utrustning tror jag!

Mycket läsning, men bra för mig själv att ha kvar inlägget om jag skulle glömma bort det ^^


TISDAG, DÅ SMÄLLER DET :D

Men jag har ett annat delmål, 400kg SL vid nyår!
Marathon-målet har jag väl valt att glömma senaste månaden.....
Men ska försöka sikta på det ändå, i framtiden :D

CoKEmaN
2010-08-28, 19:50
Gjorde förresten kvargpannkakor idag!
Sinnessjukt goda!
Kopierat receptet från kolozzeum här nån gång förut, men inte provat dom förrän nu!
250gram kvarg
2 äggvitor
2 ägg
5 msk mjöl
0,5dl sötningsmedel
2tsk vaniljsocker
En nypa bakpulver
En nypa salt

Lite hallonsylt till det, mumma!
Dock inte jättemättande, nästa gång gör jag nog en dubbel sats .. eller så var jag extremt hungrig nu :P

Geisha
2010-08-30, 20:42
Jag trodde jag skrivit lite om min bakgrund o sånt i den här journalen, men tydligen inte! :P

...



Nej, det har jag nog inte läst...men jag kan som sagt ha missat nått ><

Låter iaf mycket otrevligt :(

Hoppas de hittar vad det är för fel med den nya metoden, så att du äntligen kan få ordning på det.

Jag hade väldigt mycket problem med mina knän i mellan-/högstadiet. Min knäskål hade nämligen växt i otakt med resten och var för stor. Vilket gjorde att den inte satt ordentligt och därför hoppade ur led både då och nu, typ bara av att jag satte mig ner eller nått. Och när knäskålen hoppar ur le är smärtan inte nådig. Så det var inte så kul när den gjorde det några gånger i halvåret ><
Men nu har det inte hänt på typ 6 år eller nått, så troligen har resten av benet växt ifatt, och förhoppningsvis ska jag inte ha några fler problem med det *hoppas*

TISDAG, DÅ SMÄLLER DET :D

Men jag har ett annat delmål, 400kg SL vid nyår!
Marathon-målet har jag väl valt att glömma senaste månaden.....
Men ska försöka sikta på det ändå, i framtiden :D

Lycka till!!

Och ett nytt fint mål!:thumbup: Typ vad jag drömmer om att ta...fast det lär tyvärr dröja längre än till nyår ><

Gjorde förresten kvargpannkakor idag!
Sinnessjukt goda!
Kopierat receptet från kolozzeum här nån gång förut, men inte provat dom förrän nu!
250gram kvarg
2 äggvitor
2 ägg
5 msk mjöl
0,5dl sötningsmedel
2tsk vaniljsocker
En nypa bakpulver
En nypa salt

Lite hallonsylt till det, mumma!
Dock inte jättemättande, nästa gång gör jag nog en dubbel sats .. eller så var jag extremt hungrig nu :P

Verkar gott!*drool*

Borde testa på. De har typ inte kvarg i Japan, så jag passar på att sätta i mig så mycket jag kan medan jag är här ;P

CoKEmaN
2010-08-30, 20:47
Lycka till!!

Och ett nytt fint mål!:thumbup: Typ vad jag drömmer om att ta...fast det lär tyvärr dröja längre än till nyår ><


Får väl se om jag kan få upp 400kg då, det är inget som är säkert :)
Men 400 är väl ett delmål för dig med ? Du ska ju högre! Tid lär det ta, men nån måste ju lyfta vikterna, kan ju lika gärna vara du! :D


Verkar gott!*drool*

Borde testa på. De har typ inte kvarg i Japan, så jag passar på att sätta i mig så mycket jag kan medan jag är här ;P

Ja, testa det!
Jag hade icas lätt-kvarg och hermesetas flytande sötningsmedel, funkade asbra ^^

CoKEmaN
2010-08-30, 20:53
Första jobbdagen idag btw.. Dealade till mig att imorrn ska jag inte behöva gå/stå så mkt på jobbet, så att jag kan ha bra tryck i benen på kvällen!
Efter 4-5 timmar på jobbet hade jag ont i halsen, hoppas på att det beror på att man skriker lite mer än vanligt, o rösten har ju vilat nu i ett par veckor .. Inte van ;)
Anledningen till skrikande är ju den i övrigt höga ljudvolymen..
Hade bullermätning förra veckan, tyvärr var jag inte där, men hörde iaf att vi hade toppar på 139db, o ett snitt en bra bit över 100db ..
85db över 8 timmar är gränsvärdet för att företaget måste ta till åtgärder, samt hörselprov för de anställda osv..
Hörselprov under hösten då! Skönt! ;)

CoKEmaN
2010-08-31, 17:22
Nu bär det av! Håll tummarna!

CoKEmaN
2010-08-31, 20:03
Jag har Jordens leende!
Speciellt idag!
Det jag kämpat för i typ 2 månader, har ju gått hur bra som helst

Böj
1x90kg
1x100kg
1x110kg
1x115kg PB

Bänk
2x70
1x77,5
1x80 PB (tangerat, men denna gång helt utan pass)
Fx82,5 FAIL, men jääääävligt nära ;>

Mark
1x130
1x140 Här jag har redan fått ihop 335kg, då började nervositeten släppa ;)
1x150
1x155 PB
Fx157,5 Fick inte ens upp den från marken, jag var nog rätt slut .. :P


Ska försöka lägga upp film på böjarna, 100 och 110kg såg bra ut imo, 115 blev lite för tungt, eller så vilade jag inte tillräckligt mellan försöken.. Djupet på 115 ser tveksamt ut, men i slow motion tycker jag det ser tillräckligt ut. Plus att höger knä böjer sig inåt..


100kg
BptxdDzDlrg

110kg
QIa0IfRFEYo

115kg
pwDimDhB3MM

CoKEmaN
2010-08-31, 20:59
Vägde in på 76kg btw ;>

944RS
2010-08-31, 21:15
Kul med så många nya PB!!

CoKEmaN
2010-08-31, 21:17
Kul med så många nya PB!!

Ja verkligen :)
Det får en att vilja fortsätta :P
Vägen mot 400kg SL nu då ;)

CoKEmaN
2010-09-02, 20:35
Tränat idag.. Massa snack ;)

Bänkpress
5x5x70kg, med massa pass :P

Sned hantelpress
8x17,5kg
8x20kg
8x22,5kg
3x25kg

Flyes i CC, ingen koll på vikt, men typ 3x10 reps

Sen massa tricepsextension och pushdowns supersetade lite

Smalbänk

Lite biceps sen.. :P

Inget strukturerat pass direkt, men känns som om jag komme vara mör i armarna imorrn med tanke på hur sällan jag tränar dem specifikt :D

Kul pass, trevligt o snacka lite :P

Nyss ätit kvargpannkakor.. o nu äter jag lite chips ;)

CoKEmaN
2010-09-04, 09:59
Tog lite nya bilder idag, dock bara ryggen. Ser väl typ ut som tidigare..
Dagsvikt 75,3!
http://img835.imageshack.us/img835/3990/p10209661.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/9720/p10209611.jpg

CoKEmaN
2010-09-04, 19:40
Hemmafixarn är igång igen! Tapetserat halva vardagsrummet hos morsan o farsan, underarbetet gjort på 1/4 till ;) Mycket att flytta bort från sista väggen, siktar på att bli klar nån gång mitt i nästa vecka, hoppas på det iaf ;)
Hade värsta spakvällen nyss också, opti ^^
Badat, ansiktsmask, filat fötterna, rakat mig, klippt & filat naglar, smort in hela kroppen ..
Ligga, nån? :P

CoKEmaN
2010-09-05, 17:27
Dagens pass lite improviserat igen, hade inge tryck i stockarna..

Knäböj
3x90kg
4x90kg
3x90kg
10x70kg

Marklyft
3x110 (Sumo)
3x130
2x140

Hantelrodd supersetat med skivstångsrodd
8x31kg Hantel
6x50kg Skivstång
8x31kg Hantel
6x50kg Skivstång
6x31kg Hantel
5x50kg Skivstång

Latsdrag
3x8x68kg

Roddrag
2x5x77kg

Benspark
3x8x77kg

Lårcurl
3x8x68kg

Plankan
kanske ... 2x45sek x KV+20


Kände mig inte så pigg alls, ragen verkade inte ha nån effekt, o det försvunna trycket i benen skyller jag på att jag sprungit upp o ner på en jävla pall idag och igår, får hoppas på lite uthållighet iaf ;)

Nu iväg o handla typ, sen kvargpannkakor ikväll med :)

CoKEmaN
2010-09-11, 17:51
Länge sen en update nu..
Är helt klar med tapetseringen nu, bara att sätta lister kvar, ska försöka hinna med det imorrn!

Dagens pass
Böj
3x8x80kg
Gäspade innan varje set typ :/ inte alls nån höjdare, var trött..

Militärpress
3x8x37,5kg

Kronlyft
5x140kg
3x160kg
5x140kg

Benpress
2x6x(410lbs som är max) ~186kg

Chins
2x6xKV

Bicepscurl Z stång
3x6x38kg

Hantellyft åt sidan
3x8x8kg

Skivstångsrodd
3x8x50kg

SLUT...

På det passet...

Gick ut o gick med min frisör, vi gick ungefär 11,5km på 1h 40 min (6,9km/h)... Hon hade bättre tempo än jag, jag var rätt slut i benen efter passet redan såå... Men i slutet var även hon trött!

Nu ska jag ta ett snabb-bad! :P

myrslok
2010-09-12, 00:15
Kronlyft
5x140kg
3x160kg
5x140kg


Vad är kronlyft? :)

CoKEmaN
2010-09-12, 08:28
Vad är kronlyft? :)

Tja!!

Kör ni kronlyft i era rygga pass?

För er som inte vet vad kronlyft är så är det när man kör den övre delen i ett marklyft!!
För att vara mer exakt så är det ca 22,5cm till stången i ett vanligt marklyft.
I ett kronlyft är det det dubbla, ungefär 45cm från golv till stång.

På ett ungefär då.
:angel:

Vet inte om jag kan förklara bättre själv direkt, det där var ju rätt exakt
Youtuba för att se bättre :)

myrslok
2010-09-13, 00:23
Youtuba för att se bättre :)

Listigt :thumbup: fanns en hel del där :)

Adama
2010-09-14, 09:04
Tjena mors, kul med en till västeråsare som gillar att lyfta SL-style. Vad ere för gym du hänger på, ser ut som Nautilus eller? Jag huserar på Outlet.

CoKEmaN
2010-09-14, 20:31
mm, för tillfället nautilus, eller actic som de bytt namn till.. Outlet, på hälla eller bäckby?
Finns det några fler SL intresserade på outlet då? :)

Adama
2010-09-14, 20:40
mm, för tillfället nautilus, eller actic som de bytt namn till.. Outlet, på hälla eller bäckby?
Finns det några fler SL intresserade på outlet då? :)

Det e hälla jag håller till på. Och nej, det är väldigt få knäböj och marklyft jag ser där, e mest disco för hela slanten.

Kan inte påstå att jag tränar med "riktig" SL i åtanke, men jag gillar övningarna och att bli starkare i dem :)

CoKEmaN
2010-09-15, 18:15
Det e hälla jag håller till på. Och nej, det är väldigt få knäböj och marklyft jag ser där, e mest disco för hela slanten.

Kan inte påstå att jag tränar med "riktig" SL i åtanke, men jag gillar övningarna och att bli starkare i dem

Ja ok! Hade inte hälla legat så långt bort hade jag kanske valt det gymmet, finns det många rack där? Finns bara ett på actic.. Suger ;P
en tredjedel av SL-grenen brukar man se dagligen, bänkpressen .. ;) Mycket disco bland fria vikterna på actic också, tyvärr.. Tror det är jag och en till som tränar ben seriöst, iaf vad jag sett de tiderna då jag är där.. Dock har han inte SL-djup på böjarna ;)

Jag tror väl inte jag kommer tävla i SL, men sjukt kul att se ökningarna, o det går ju rätt snabbt i början!

Imorrn ska jag till ASK (http://www.ask-eskilstuna.se/) i eskilstuna, har haft lite kontakt med dem angående styrkelyft, dock är de mer inriktade på tyngdlyftning, vilket kanske inte vore helt fel att träna heller, men mer intresserad av SL nu, får väl se om man blir frälst där borta ;) De har tävlande på SL-sidan men problem med tränare tydligen ..
Får se om man åker dit fler gånger :)

För övrigt har jag lite ont i foten fortfarande, fick det på söndagen, tror det beror på benpass med promenad direkt efter, som jag gjorde i lördags. I måndags åkte jag på en ögoninfektion tror jag, men vet inte om den hann blossa ut, köpte en salva igår o smorde in ögat med, verkar funka bra :)

CoKEmaN
2010-09-16, 18:47
Nu har jag vart på ASK, trevliga människor, bra lokal, ska nog definitivt tillbaka! men som sagt en liten bit att åka.. Började med att öva grunderna i tyngdlyftning, dock inte själva stöten eller rycket, det kommer väl senare :) Sen fick jag hjälp av en som var mer SL-intresserad och fick lite tekniktips..

Ska börja stå smalare när jag drar mark, armarna tar i knäna.. Eller så ska jag köra Sumo när jag drar riktigt tungt!
Knäna viker sig inåt i böjen, måste jobba mer på stabiliteten, mer träning på låga vikter där jag klarar hålla rätt form..! Måste hålla bättre koll på andningen också, andas in före jag går ner, inte på vägen ner..!
Bänken såg bra ut, lite rakare i handlederna bara, så jag inte skadar dem när jag pressar riktigt tungt, om jag nånsin kommer göra det ;) Sen kanske hålla bredare när jag ska "tävlingslyfta".. :P

Avslutade med lite mage och rygg, fick nästan kramp i magen, så det var väl tungt.. :P
I övrigt inget tungt pass, med svettigt, det var rätt intensivt med tyngdlyftningen, kort vila osv.. :P

Bra dag iaf! :D

jimmyboy
2010-09-19, 11:08
Nice journal! Fint att se folk som lyfter tungt. Håller med om att det är massa disco på Actic och även här på Hälla hehe.

Angående att knäna viker sig inåt i böjen, menar du alltså att de går mot varandra och krockar om man säger så? Kanske inte går så långt, men det hållet. Jag hade samma problem, och det var på grund att jag har pronationsfel (faller in på foten = har ingen hålfot typ) och när det var som värst så gick knäna in i varandra. Nu tänker jag mera hur jag står och lutar mig nästan lite på utsidan av foten, och knäna är hur raka som helst :D Var inte så svårt att korrigera. Tänkte eftersom du sade att du hade lite ont i foten efter passet och promenaden. Du kanske har skrivit någonting om det förut, har inte läst igenom hela journalen så jättenoga, mest skummat :D

CoKEmaN
2010-09-19, 14:07
Tackar!
Ja, de går mer in mot varann, men inte fullt så långt så att de krockar ;P Jag har inget "fel" på pronationen, inte enligt dem där jag provade ut mina joggingskor osv, har ett väldigt normalt steg och en bra hålfot som inte rör sig när jag går upp och ner, men ska försöka tänka på att prova stå mer på utsidan av fötterna.. Annars får jag väl minska vikten också, så jag orkar köra mer strikt.
Ont i foten beror nog inte på att knäna viker sig inåt, men vem vet ;)
Idag blir det ett pass i uppsala! F&S Ekeby om en stund ;)

Geisha
2010-09-19, 14:21
Har varit lite frånvarande här ett tag, men du verkar ju ah tränat på bra! Grattis till alla PB:na!:thumbup:

Får väl se om jag kan få upp 400kg då, det är inget som är säkert :)
Men 400 är väl ett delmål för dig med ? Du ska ju högre! Tid lär det ta, men nån måste ju lyfta vikterna, kan ju lika gärna vara du! :D


Jorå, när (om) jag väl kommer dit är det klart det ska satsas högre! Fulla rullar framåt!

Fast nu ligger ju iaf de japanska rekorden för kvinnor RAW på mellan 400 och 450 kg i de viktklasser där jag vill ligga. men att ha nationella mästerinna genom alla tider som delmål låter ju inte alls högmodigt eller hur ;p

Geisha
2010-09-19, 14:23
Btw...

Psst ;P Får väl testa på 70 på raken bara för att.


Då blir jag jävligt impad :)


Said and done! *flex* Har äntligen skrivit in det i min journal också, gå och läs! ;P

CoKEmaN
2010-09-19, 14:25
Tackar! :P
Äsch, klart du ska slå japanska rekord ;)

jimmyboy
2010-09-19, 16:16
Nu är ju jag för visso varken utbildad eller någonting inom ämnet, men om knäna går inåt så är det för att tyngdpunkten ligger fel på fötterna, det är ju där allt börjar ;) men stå inte för långt ut på foten, det är inte bra heller. Svårt det där. Hoppas det löser sig!

CoKEmaN
2010-09-19, 18:22
Gick inge vidare att stå längre ut på foten ;> Kanske ligger nåt i att tyngdpunkten ligger fel..

Dagens pass iaf!
Böj
5x70kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg detta setet kändes inte så bra, knäna vek sig för mkt inåt, så minskade..
5x70kg

Chins/PULLUPS
3x5xKV

Latsdrag i CC
3x8x40kg

Marklyft
5x130kg
5x130kg
5x130kg
2x130kg ... Helt slut
5x80kg Explosiva
5x80kg Explosiva
5x80kg Explosiva

Skivstångsrodd
2x5x50kg

Bänkpress
(Hade svårt med inställningar i racket här, blev för lågt till en början, så blev mycket fumlande med vikter och stången tills jag till slut körde på vikten nedan)
2x5x60kg

Frivändningar med stången från knäna, plus ett litet hopp, avslut med frontböj, en övning som jag tränade i torsdags på ASK
5x5x40kg

Träffade legendariske Geisha här från kolo också, fick försöka instruera hennes vän i marklyft pga problem med Geishas rygg.. Hur instruktionerna gick vettefan ;>
Kul att ses iaf, lycka till i Japan!

Helt ok pass, rätt trött nu!
Bilkörning hem till västerås, sen se på valvakan..
En trevlig helg har det varit i alla fall, nu är det snart jobb igen..
Börjar jobba 9:30 hela veckan, ska bli skönt o vila upp sig lite .. ;)

jimmyboy
2010-09-19, 21:13
Med utsidan av foten menade jag alltså i sidled om det inte framgick. Hoppas du hittar rätt balans där iaf ;) Annars såg det ut att vara ett skönt pass!

CoKEmaN
2010-09-20, 21:19
Nu fattade jag mindre. Haha, du får försöka förklara bättre.. Men min första tolkning var alltså, utsidan - bredsidan som går på höger sida om höger fot, och vänster sida om vänster fot... :P

CoKEmaN
2010-09-21, 20:52
Tränat idag.. Sådär pass, men körde vidare med lite OL, militärpress, frontböj, bänkpress, den sög.. Blivit mycket svagare i bänken känns det som!

Inga direkta vikter nedskrivna, men körde iaf enhandsmark på 55kg och good mornings, frontböj, och militärpress på 40kg.. Bänken 8x60 6x60 och 8x50, försök på explosiva.. Körde även knäböj, men bara explosiva i botten, gick aldrig helt upp, körde på 50kg där, o sen "hockeyböj" på 130kg :P

Plottrigt pass, men orkar inte skriva mer organiserat nu, nyss ätit 3st dubbla hamburgare, hemgjorda ofc...
"savl" som jag brukar säga om det är nåt som är sjukt gott, typ dreggelvarning på det ;>

Måste hitta på nåt mer strukturerat snart igen, kanske gå tillbaka till stronglifts 5x5 .. Har ju funkat bra förut, men lite besviken på mina armar, så måste lägga till nåt där.. :c Lite bredare rygg vore ju inte heller fel :P

jimmyboy
2010-09-23, 18:33
Du förstod mig rätt första gången. Men det är lite svårt att hitta rätt balans. Jag har problem med det ibland och kan få ganska ont i knäna om jag står fel. Men bara att nöta på.

Stronglifts är jobbigt :P men funkar ju hehe. Lägg på lite mera armövningar då? Går ju alltid att göra om, som jag gjorde, även om "alla säger att man inte ska det".

CoKEmaN
2010-09-23, 19:38
Yes, körde på Stronglifts Workout B idag, lite modifierad bara.

Böj
8x70kg
8x70kg
8x70kg

Militärpress
8x40kg Kändes lätt, så ökade
8x42,5kg Tungt som fan så minskade :P
7x40kg, fail på 8an.

Marklyft
4x140kg (tror jag hade en femte i mig, men ville köra 2 set)
3x140kg Där hade jag inte mer att hämta :P
10x110kg EXPLOSIVA ... kändes asbra :D

Chins (värdelös på detta)
5xKV
4xKV
2xKV

Plankan
KV+20kg 40sek

Reverse Crunch
12+8


Tror jag kommer fortsätta med stronglifts övningar, men ändra volymen, eventuellt byta ut vanliga böjar mot OL grejen jag fick prova på ASK, på ena passet .. :P
Nån armövning lägger jag kanske till, men isf triceps, för att bättra på bänkstyrkan ;) Biceps is for pussys ;>

CoKEmaN
2010-09-23, 21:47
Åt btw 11 korv med bröd idag på jobbet ^^ o tror att marklyft är favoritövningen för mig ;) Nästa mark-pass ska jag nog försöka ett tungt sumolyft :)

CoKEmaN
2010-09-25, 11:25
Idag blir det improviserat bröstpass på "dåliga" gymmet .. :P Ska dit med en vän, då blir det skitsnack o massa sånt också ;p

jimmyboy
2010-09-25, 11:37
Jag älskar modifierade stronglifts :D hoppas det går bra i fortsättningen.

CoKEmaN
2010-09-25, 16:44
Tackar, hoppas jag med!

Dagens pass

Bänkpress
8x65kg
8x65kg
7x65kg med pass

Flyes i CC
3x10x41kg

Incline Hantelpress
8x25kg med pass
6x25kg med pass
Kul att jag ökar i denna övning även fast jag bara kör den typ en gång i månaden ;> Bänkpress och militärpress sätter väl sina spår där :)

En-hands Tricepsextension med hantel
7x8kg
7x8kg

Två-hands Tricepsextension med hantel
8x22,5kg
8x22,5kg

Tricepsextenstion i CC med rep
8x45kg
8x45kg

Bicepscurl Rak stång
8x30kg
8x30kg

Plankan
KV+40kg 30sek sen fick jag hjälp och tog bort 20kg, körde 15 sek till, tog bort 20kg till, körde 15 sek till..
KV+20kg 30sek, tog bort 20 o körde 15sek till

Marklyft
5x100kg..
Stången på det här gymmet är grövre, o därför svårare att hålla i, alltså svårare grepp..

Kul pass, inte så märkvärdigt.

CoKEmaN
2010-09-27, 19:04
Dagens Pass

Marklyft
8x130kg
5x140kg
4x140kg

Knäböj
3x8x70kg

Militärpress
3x8x40kg

Inverted Row
6xKV
7xKV (Kanske lite för mkt vila här)
5xKV

Plankan
KV+20kg 30sek + KV 15sek
KV+20 15sek + KV 15sek

Bra pass, känns som jag ökat som fan i marklyften.. Ska prova maxa i mitten av oktober tror jag, siktar på 170 då! Ska kika igenom mina gamla resultat som jag hade innan den sista augusti och jämföra, tror jag körde 3or på 130 då, o maxade 155.. körde rätt lätt 5a idag på 140 så 170 borde inte vara så långt borta ;)
Har nog förbättrat min teknik och speciellt starten ganska mycket sen sista augusti.. :)

CoKEmaN
2010-09-27, 19:34
Tittat nu, o det stämde, körde 2x3x130 4 dagar innan jag satte 155kg i mark, tittat lite i kalendern och den 17e oktober ska jag försöka mig på 170kg i marklyft! :)

Adama
2010-09-29, 14:30
Najs markat! Hur är formen på dem?

Lustigt att det är så många som kan öka fort i mark medans för mig är det en övning som jag har gått väldigt långsamt fram i. Jag kunde reppa på 110 för redan ett år sedan (iofs med remmar och usel teknik men ändå). Sen har jag fått börja om åtskilliga gånger då formen blivit för dålig för att motivera viktökning. Nu verkar jag dock vara på rätt väg igen men tänker inte stressa på något bara för att.

Böjer säkert mer än jag markar snart för den övningen har gått oförskämt bra i år. ;)

CoKEmaN
2010-09-29, 16:12
Haha, jag önskar att jag kunde öka i böjen lika fort som jag ökar i marken :p jag tycker jag har bra form i marken, iaf medan jag kör på mina träningsvikter.. Inte filmat, men 17e oktober kommer det nog på 150, 160 och 170kg ;) jag vet ju inte säkert hur mina mark ser ut, men dom Känns bra :) Jag kör hittills utan remmar, o kommer nog fortsätta så så länge jag kan.. Sen har jag aldrig kört nånting med bälte heller, så tror jag har rätt bra bålstyrka, Det hjälper ju i marken ;)
Postat via en mobil enhet

CoKEmaN
2010-09-29, 20:38
Dagens pass

Började med bänkpress eftersom powerracket var upptaget(WTF?! vet de inte att jag prenumererar på det?) och bänkpressen var ledig (Ännu större WTF?! Dåligt med disco idag!)

Bänk
8x60kg
7x65kg
7x65kg
Har problem med o hitta greppet som passar mig bäst, skulle behöva filma o se vinklarna..

Knäböj
8x60kg
8x70kg
8x70kg
Börjar kännas bra på 70 nu, knäna viker sig inte inåt alls.. Nästa pass nog 75 igen ;)

Frivändningar från knäna o upp till axlarna
5x50kg
5x50kg
5x50kg

Frontböj
5x50kg
5x50kg
5x50kg

Marklyft
4x80
4x80


Längtar efter nästa tunga markpass bara.. de passen jag ser fram emot nu!

Sådär pass, hade tänkt köra mer bröst o triceps, men kom på att jag hade bråttom iväg! Tyvärr kunde jag inte dedikera hela kvällen till passet :(
Kanske gå på BB-SM I helgen, det är ju i västerås.. "Känner" en från mitt gym som ska jobba som dörrvakt där ;>

Eskilstuna på lördag kväll iaf, men nog nån öl där, ingen träning iaf.. Fredag kväll spenderas iaf på gymmet ;)

Michi
2010-09-30, 19:54
Du... gå på BB-SM utan mig = inte okej! :P

CoKEmaN
2010-09-30, 20:26
Kom då :)

CoKEmaN
2010-10-01, 19:23
Har haft lite känningar i ryggen, vänster sida, undre bröstryggen .. Tror det beror på jobbet, o imorrn ska jag jobba igen..!

Dagens pass blev inriktat på saker som inte ska ta allt för mkt på ryggen

Militärpress
3x8x40kg

Benpress
10x130kg
8x160kg
8x160kg

Benspark (kör väldigt sällan, därav de "konstiga" vikterna, svårt att veta hur mkt jag kan ta)
8x63kg
8x72kg
8x81kg Det här kändes lagom tungt.
8x81kg

Axelpress med hantlar
2x8x21.5kg

Shrugs
3x8x90kg

Bicepscurl med Rak stång
3x8x30kg

Bicepscurl Z-stång
3x6x38kg

Bicepscurl hantel
2x7x17,5kg

Smal Bänk
8x40kg
8x45kg
8x45kg

Tricepsextension i CC med rep
10x45kg
10x45kg

Lär känna av det här i armarna imorrn, min vanliga armträning är ju i stort sett obefintlig ;> Samma sak med axlar iofs.. ;p

CoKEmaN
2010-10-03, 08:37
Börjar bli förkyld, ont i huvudet när jag vakna.. Blir inget pass idag tror jag, behöver nog vila upp mig ordentligt ;P

CoKEmaN
2010-10-04, 20:14
Idag var jag tveksam om jag skulle träna eller inte .. Blev iaf ett pass, tänkte att jag kan iaf gå dit o lyfta lite tungt, så att 25plattorna blir använda nån gång i veckan iaf ;)

Marklyft
5x140kg
3x150kg
4x140kg

Skivstångsrodd
8x50kg
8x50kg
8x60kg
6x60kg

Varannan frivändningar, varannan frontböj
3x8x40kg Frivändningar
2x8x40kg Frontböj
8x50kg Frontböj

Benpress
8x150kg
8x167kg
8x167kg

Inverted row
7xKV

Bicepscurl Rak stång
5x40kg
5x40kg
3x40kg

CoKEmaN
2010-10-06, 19:59
Idag Workout A

Böj
3x8x80kg
Kändes jävligt bra, iaf formen på dem, självklart jobbigt men.. Kändes iaf bra, o eftersom jag inte böjt riktigt tungt sen slutet på aug tyckte jag det var dags att prova lasta på lite mer.
1x90kg
1x100kg
1x110kg
Kändes fortfarande hyffsat lätt, lite träningsvärk i ländryggen eftersom jag körde så tunga mark i måndags, kändes som om det var det som satte stopp för mig.. Iaf så böjdes knäna Knappt inåt, om jag inte kört 3x8x80 före så hade jag nog försökt på 1x120 också ;)

Bänkpress
8x70kg
7x67,5
7x67,5
Tungt som fan, hade pass alla set, klarade 5 helt själv i alla set, o väldigt lite hjälp på de andra.

Inverted Row
8xKV
7xKV
7xKV

Marklyft
10x110kg
Känns som om jag vill ha med marklyft varje dag nu :P

Armhävningar
20
15
16

Skippade magövningar.. vet inte varför, blev bara inte så ;P

CoKEmaN
2010-10-09, 22:46
Blir ett pass imorrn med marklyft och böj tror jag, fokus på marklyft då det (imorrn) bara är en vecka kvar tills jag ska lyfta 170. Ska försöka filma, blir jag taggad o formen känns bra kanske jag lyfter 170 imorrn redan ;)
Drack igår, inte mycket, men kanske märks av imorrn ändå.. Kände mig iaf hyffsat nykter när jag la mig runt 4, o inge bakis idag, men känns som musklerna kanske inte är direkt laddade med energi, men vem vet, hoppas på ett bra pass imorrn iaf!
Känns böjen bra ska jag kanske prova 120-125 ;)

jimmyboy
2010-10-09, 22:57
Sover du bara ordentligt i natt så lär det ju vara lugnt. Lycka till med 170-lyftet om det blir i morgon!

CoKEmaN
2010-10-10, 10:10
Fick väl nästan 8 timmars sömn iaf :) Tackar, får försöka ladda hela dagen nu med opti-energi ;)

CoKEmaN
2010-10-10, 17:16
Marklyft stod på schemat idag då!
Fick till två filmer, kom gärna med kommentarer ;p

Värmde upp med böj
10x50
5x80
1x90
1x100
1x110 Var sugen på att testa 120 här, men det skulle ju inte va ett böjpass, det skulle vara marklyft på schemat..! ;)
5x80

Marklyft
3x100kg
3x130kg
1x150kg
LzuS6TSxjzs
1x160kg PB
8QSOK_Psmbs
Var inte jättetungt, men siktar ju på 170kg den 17e Oktober, därför jag inte prova mer, tråkigt o ta målet en vecka för tidigt ;)
Dock ser jag nu när jag filmat klippen att jag börjar väldigt högt med höften, högre ju tyngre det blir obv, men måste försöka starta i djupare läge även i de tunga lyften! Första gången jag filmat mark, o nu vet jag väl lite bättre vad jag ska tänka på iaf.

Sittvändningar
2x8x40kg

Frontböj
2x5x50kg

Militärpress
3x8x40kg

Lite greppträning

Ryggresningar
8xKV
8xKV+15
6xKV+30

jimmyboy
2010-10-10, 17:18
Grattis! Såg ju ut att gå bra. Kul att du fastnade :D synd att mina lyft inte är lika fina :( tror jag börjar ganska högt upp med höfterna jag med.

CoKEmaN
2010-10-10, 17:46
Fastnade? På bild eller att jag la ner stången lite fel på 150kg klippet? ;>

jimmyboy
2010-10-10, 17:51
När du lade ned stången. Vet inte varför, men fann det bara komiskt xD

CoKEmaN
2010-10-10, 18:14
Haha, ja lite kul var det väl, men jävligt irriterande just då ;>

CoKEmaN
2010-10-12, 17:04
Blir ingen träning idag, känner att om jag belastar kroppen mer än med bara jobbet nu så kommer jag bli riktigt sjuk :p Inget jag vill med tanke på marklyftet på söndag. Blir nog vila ända fram till dess, men jag är helt ledig från jobbet på torsdag också! :) (PGA International Suit Up Day imorrn)
Är iaf redan lite förkyld, vart tvungen att använda nässpray idag..
Hoppas man är 100% på söndag!

Elso
2010-10-12, 17:41
Nu har jag svarat ang min axel :) lika bra att göra ett ordentligt inlägg ;)

CoKEmaN
2010-10-12, 18:37
Haha, tack, ska läsa om en stund :)

CoKEmaN
2010-10-16, 08:05
Ser inte ut att bli nåt ordentligt lyft på söndag, jag är fortfarande rätt förkyld, lever på nässpray.. :(:(

jimmyboy
2010-10-16, 19:04
Sådant suger ju :( hatar att bli förkyld, förstör träningen helt, speciellt när den håller i sig länge.

CoKEmaN
2010-10-16, 19:17
mm, inte alls kul, men hoppas jag tillfrisknar i veckan, kanske kör nästa söndag istället!

CoKEmaN
2010-10-17, 14:18
Känner mig fet och dum ;P
Vågen visade för mkt i morse, mer än på väldigt länge, nog för att jag smällde i mig oxfilé o grejer igår, men länge sen jag låg nere på 75 som jag gärna skulle vilja väga igen..
Suttit inne fram till 2 idag typ, inte gjort nånting värt alls, utom att laga mat..
Bestämde mig för att gå ut o gå, men gled in på mirandasminut.se (http://mirandasminut.se) o blev väldigt taggad för att springa, se om jag har nån kondis kvar sen den korta marathonträningen jag utövade i somras..
Jag tänkte att ett varv i skogen lär jag ju kunna springa, det är ju bara 2,5km ..
Jag tänkte inte alls på att jag precis hade ätit knappt en timme innan, förrän jag var i spåret o börjat springa.. Fick håll nästan direkt, räknar med att jag sprang 600-800m innan jag var tvungen att stanna pga smärtan i buken ;p gick ett bra tag, sprang kanske 300m till, gick inte att springa mer..
Kanske lika bra med tanke på att jag inte är Helt frisk från förkylningen heller!
Därför jag känner mig dum, jag sprang med en förkylning i kroppen, även om jag är på bättringsvägen!
Fet pga vikten, även om kroppen inte ser så dum ut.. ;p
Längtar till efter nyår, eller när jag lyft 400kg i SL - RAW .. Då ska jag ta itu mer med löpningen!
Men ska nog försöka lägga in löpning varje vecka fram till nyår också, springa 2,5km raskt en vecka, 5km långsamt en annan kanske ;>
Alltid nåt, får se vad som passar mig!

jimmyboy
2010-10-17, 16:44
Förstår precis hur du känner dig, brukar känna så jag med :( men sedan hittar man någonting positivt och så är allt chill igen ;)
Men har du testat att hålla i någonting med handen och trycka så hårt du bara kan när du springer? Vet inte om det är en myt att hållet ska försvinna då, det funkar för mig ibland, antagligen bara placebo, men bättre än ingenting.
En andra sak är ju HIIT (högintensiv intervallträning), har du testat det? Jag känner att det dels är roligare, lättare att pressa sig själv samt att det inte alls tar lika lång tid som att vara ute och löpa i en timma.

CoKEmaN
2010-10-17, 18:32
Nej, inte testat HIIT, bara läst det i sammanhang några gånger, har du nån guide till det ? ;)
Ska prova hålla i nyckeln nån gång om jag upplever håll igen, men ska tänka mig för lite bättre nästa gång jag springer :)

Elso
2010-10-17, 19:16
Det där med nyckeln eller en sten i handen funkade inte för mig, tror det går under teorin att leda smärtan någon annanstans. Det som däremot fungerar för mig är att andas som man gör på yogan (så gott som det gå med puls) dvs. in genom nästan och knip som om du vore kissnödig och andas ut genom näsan och pressa naveln mot ryggraden. Alt sträcka ut bålmuskeln liggandes eller springa med händerna i luften.

För mig är det inte håll av maten utan att jag klämmer bålmuskeln och det liksom krampar och när man då lyckas syresätta detta släpper det. Men det är precis samma känsla som håll. Kanske värt att testa?

CoKEmaN
2010-10-17, 19:28
Ok, det där lät väldigt avancerat att försöka med medan man löper!
Speciellt om man aldrig provat på det när man är stilla ^^
Men alla tips är välkomna, blir ju marathon om typ 1år och 8 månader... Kanske ;D

Michi
2010-10-17, 19:31
Niklas ditt jäkla ufo! Du vet redan vad jag tycker och tänker...

CoKEmaN
2010-10-17, 19:51
ja xD

jimmyboy
2010-10-17, 21:19
Nej, inte testat HIIT, bara läst det i sammanhang några gånger, har du nån guide till det ? ;)
Ska prova hålla i nyckeln nån gång om jag upplever håll igen, men ska tänka mig för lite bättre nästa gång jag springer :)

Njah, det "vanligaste" är väl typ en minut springa, en minut jogga, en minut springa, en minut jogga. När du springer tar du i allt du har, verkligen allt, så får du en minut på dig att vila upp dig sedan. Du kan variera hur länge du öser på/vilar lite efter eget tycke tror jag...men köra kanske 5 uppjogg, 10 intervaller och sedan 5 minuter nedjogg. Googla annars, då kan du säkert hitta någonting :)

CoKEmaN
2010-10-17, 22:20
Fyfan vad det där lät oskönt då ... :P på tio intervaller hinner man ju ungefär en mil då..... ;D Men jag springer ju mest på löpband, svårt o få upp hastigheten så man verkligen springer allt vad man orkar ;D Jag ska väl iaf prova på HIIT, får se om man fastnar :)

jimmyboy
2010-10-18, 11:10
Jag tycker löpband gör allt enklare, varva mellan typ 16 och 10 i hastighet eller liknande.

CoKEmaN
2010-10-18, 19:40
mm, får se :)

Michi
2010-10-18, 21:18
Bli frisk först! Annars får du ett nytt fint smeknamn ;P

CoKEmaN
2010-10-19, 11:14
Haha, vadå för smeknamn? :p
Postat via en mobil enhet

Michi
2010-10-19, 13:45
Jaa det vet man aldrig :P

CoKEmaN
2010-10-19, 20:25
tsssss ;D

CoKEmaN
2010-10-20, 22:38
Fortfarande ingen träning, känns jobbigt, men ändå befriande på ett sätt.. På söndag ska jag nog dit!
Bytte hjul på bilen idag, får se om det gav nån träningsvärk ;)

jimmyboy
2010-10-21, 09:37
Jag blir alltid ledsen och känner mig onyttig om jag inte kan träna. Men byta hjul på bilen kan ju vara ganska bra träning, hoppas du gjorde det extra hardcore? =P

CoKEmaN
2010-10-21, 16:47
Ena handen lyfte, andra fick jag stoppa in pekfingret i hylsan o vrida med, för att få bort hjulbultarna ;)
Nä men blev väl knappast hardcore, inte ens svettigt .. ;P Dock satt bultarna där bak som fan, långt stålrör ftw ;)

jimmyboy
2010-10-21, 19:59
Haha, det vore någonting att göra det!
Du kanske skulle gjort det psykiskt hardcore i stället och räknat ut hur stor sjuvningen är och hur mycket kraft du behöver exakt för att få av/på bultarna :D

Ja, jag tycker att allting blir bättre om man gör det extremt xD

CoKEmaN
2010-10-21, 20:30
SKjuvning förekommer inte när man byter hjul på bilen,
Skjuvning är ju en form av deformation, inget deformerat alls när jag byter hjul, men vet inte hur du brukar göra ;)
Däremot momentet skulle man kunna räkna på, dock svårt med tanke på att jag inte vet hur mycket vikt jag kan lägga på spärrskaftet ;> Men lär väl komma upp i en 200Nm om jag vill det ...
För att få dit bultarna hårt så "ska" jag dra med 125Nm .. ;)

jimmyboy
2010-10-21, 20:57
Men skjuvning förekommer väl mellan bulten och det den sitter på? Liksom på "insidan" av bulten så att säga? Det blir ju friktion/motstånd någonting, annars hade ju bulten åkt av :(
Haha Så ska det låta :D

CoKEmaN
2010-10-21, 21:16
Låter som om jag måste snacka med Tomas Waldén o berätta att hans elever inte vet nånting om skjuvning...
Bulten sitter kvar pga gängorna och trycket som man skapar mot det man skruvar in bulten i. Trycket gör att bulten inte kan skruvas ut av sig själv, och den kan inte heller "skjutas" ut.
Men bra försök ;)
Skjuvning är typ om jag har en skruv som sitter fast i nånting, vi säger att halva skruven sticker ut från hålet den är gängad i, Om jag drar/trycker nåt längsmed ytan av det som skruven sitter i, och lyckas dra/trycka det så hårt att skruven deformeras/går av, då har jag uppnått skjuvning. Skjuvningen sker då i tvärsnittsytan av skruven, alltså längsmed det som den sitter fast i.

Fel forum för dessa frågor ;)

jimmyboy
2010-10-21, 21:25
Jo, precis. Fast i och för sig har jag inte Thomas. Kanske dags att vara vaken på lektionerna :O
Aha, men då förstår jag :D Typ som en spik då kanske? Vi kan ju låtsas att jag har sett bilar med spikar i stället för skruvbultar så slipper jag se jättedum ut? :smash:
Nejdå, Kolozzeum, forumet för träning, kost och helt stört svåra saker som man lär sig i skolan ;)

Men kan sluta OT:a i din tråd om det var det du menade? :P

CoKEmaN
2010-10-23, 15:26
Nej, inte direkt som en spik heller, eller, det gör ingen skillnad ;P
Ja, inge materiallära i min träningstråd längre ;)
Men vem lär ut det där då, om inte Thomas? Han var bäst. :P Dock sämre än jag på huvudräkning ;)

jimmyboy
2010-10-23, 18:20
Har kommit en del nya lärare, vi hade Stefan Pettersson i ettan när vi hade de där sakerna, vet inte vem vi har i tvåan, återstår att se :)
Thomas verkar väldigt bra, har aldrig haft honom i något ämne.

CoKEmaN
2010-10-23, 20:21
Ja ok, Jag tycker Thomas var bra, dock lite oberäknelig, ibland gick han att skoja med, ibland inte.
Imorrn ska jag träna!
Frontböj + mark tror jag ;)

jimmyboy
2010-10-24, 10:22
Haha, okej :P

Låter fint! Är du helt frisk och fräsch nu eller?

CoKEmaN
2010-10-24, 18:08
Vet inte hur frisk o fräsch jag är, körde rätt lätt idag, men det var så jävla tråkigt, så jag avslutade med lite "tunga" lyft... 1x100 + 2x100 i böj, 3x1x140 i mark, o 2x1 i bänk .. Annars var allt lätt, även om man såklart blev anfådd och fick högre puls.
Körde bland annat frontböj, pausböj, pausbänk. .. Militärpress.. o lite annat smått o gått ;)

jimmyboy
2010-10-27, 15:12
Duuu, lite glest med pass här känner jag :(

CoKEmaN
2010-10-27, 16:44
Det känner jag med, tyvärr .. :/ Hade ont i halsen när jag vaknade idag, har ont i stora delar av ryggen också..
Men imorrn blir det nog ett bänkpass, halsontet var nog bara temporärt ;)
Ska försöka boka tid hos min sjukgymnast nästa vecka o se om han kan fixa ryggen, eller iaf berätta vad som är fel ;) Ska passa på att kolla knäna och fotlederna då också tror jag, höger knä och fotled känns konstiga just nu.. Inte ont, men konstiga. :p

jimmyboy
2010-10-27, 18:23
Akej, du kanske bara sov med öppen mun och torkade ut halsen? xD
Jo, borde jag med göra, min rygg är ju som sagt åt helvette just nu...finns inget drygare än konstiga/trasiga kroppsdelar när man vill träna :P hoppas sjukgymnasten kan hjälpa dig i varje fall.

CoKEmaN
2010-10-27, 19:55
Mm, lite massage, manipulering av leder, TENS och laserbehandling så är jag väl tillbaka i matchen igen ;)
Jo, tror också på att jag var mest torr i halsen ;>

jimmyboy
2010-10-27, 20:07
Låter läskigt du :O vart går du hos sjukgymnast by the way?

CoKEmaN
2010-10-27, 22:09
Fysiokliniken :) Inge farligt alls ;)

jimmyboy
2010-10-27, 22:22
Såg fett fresch ut, kanske skulle kolla upp. Svårt att hitta en sjukgymnast som inte gnäller på att man tränar tung styrketräning :(

CoKEmaN
2010-10-28, 19:05
Han kanske kommer gnälla lite, men han tyckte det lät bra att jag sökte upp en SL klubb o körde knäböj samt marklyft.. har ju inte direkt sagt något om hur mkt jag kör på :P

CoKEmaN
2010-10-28, 19:19
Tränade idag btw..

Bänkpress
3x8x60kg

Sneda Hantelpressar
2x6x25kg

Sneda Flyes
3x10x10kg

Bicepscurl med Z-stång
3x6x40,5kg

Isolationscurl (Biceps)
3x8x10kg

Bicepscurl i CC, kommer ej ihåg vikter

Sen fulade mig lite med böjar i smith
Avslutade med 4x140kg i marklyft

Hyfsat nöjd med passet, inget o klaga på direkt, utom att jag körde på mitt "dåliga gym" där de inte har nåt ordentligt rack.

jimmyboy
2010-10-28, 20:44
Menar du löga? Där går det ju verkligen inte att träna, blev lika grinig varje gång kristiansborg var stängt och jag var tvungen att åka dit xD

Annars såg det ut att vara ett fint pass, lagom mycket, lagom tungt :)

CoKEmaN
2010-10-29, 18:09
Japp, löga .. :/ Jodå, passet kändes helt ok :) Bra träningsvärk i bröst och biceps idag :)

CoKEmaN
2010-10-29, 18:54
http://www.cocktailguiden.com/drink/no-fat-line

Sugen man blev ;)

jimmyboy
2010-10-29, 21:34
Dä sög ju, skönt med träningsvärk i varje fall!

Haha, den var ju lagom epic xD "Denna shot passar bäst efter ett hårt pass på gymmet."

CoKEmaN
2010-10-30, 13:55
http://i51.tinypic.com/2wbyzc1.jpg

Dagsform: 79,7 felplacerade kilon ;)

jimmyboy
2010-10-30, 19:01
Ser ju inte helt felplacerat ut i varje fall :) mer magrutor än vad jag någonsin kommer att ha xD

CoKEmaN
2010-10-30, 21:23
Haha, tack då ^^ får se om det blir nån diet framöver .. Lär bli bättre efter nyår, då jag skiter i mina styrkemål o går mer på löpning.. Om det nu blir så ;D
Men jag tycker hela min överkropp är halvkass ändå, hyffsat smal, men små bröst axlar, armar, stora lovehandles, bred midja.. :P
Skulle vilja kunna posa bra på ben-bilder, men får aldrig ihop det XD Där känns det bättre just nu iaf ;)

CoKEmaN
2010-10-31, 18:21
Dagens pass

Värmde upp med lätta böj, som jag brukar..Sen;

Knäböj
6x90kg
5x90kg
8x80kg

Militärpress
9x40kg
8x40kg
6x40kg

Marklyft
10x40kg
10x70kg
5x110kg
5x140kg Sista var djävulskt tung!

Sittvändningar
6x40kg
6x40kg Riktigt tungt för att jag inte är så vig i armbågar och handleder, håller stången lite dåligt..
För de som inte vet vad sittvändningar är; Ladyinsane instruerar (http://www.youtube.com/watch?v=pYM6LW30TcI) ;)

Chins med supinerat grepp
8+5+5xKV

"Rolling thunder" ... Finns ju såklart inte på gymmet, men jag har tagit med ett eget 60mm rör och trär igenom en kedja genom det, o genom viktskivorna..
Höger hand 4x3x40kg
Vänster hand 3x3x40kg + 1x2x40kg
Vänster lite svagare..

CoC T
Höger hand 10+13
Vänster hand 8+7
Vänster klart svagare

Benpress
2x6x350lbs (ca 160kg)

Rätt nöjd med passet, marklyften och sittvändningarna som var tunga bara!

CoKEmaN
2010-11-02, 19:41
Idag var jag HELT slut när jag var på jobbet, hade träningsvärk som fan i hamstrings, tog rage för att klara dagen... typ vid 14 kände jag hur soffan skrek efter mig, hemma 15:15, sov till 4 typ, tog rage, åkte o tränade, räknade med ett skitpass, men blev rätt nöjd i efterhand ändå, speciellt med tanke på hur trött jag var innan!

Dagens pass:
Böj
10x70kg
10x70kg
1x90kg
1x110kg
1x120kg PB, men jävligt tveksamt djup.. Tror jag har 130kg med bra djup i mig, om jag skiter i massa reps före, samt har en bra dag med bra sömn osv.

Sittvändningar
3x6x40kg
Tycker jag får in tekniken mer o mer här, nästa pass höjer jag nog vikterna.. :)

FU-Bänk - 5x40kg
Bänkpress
3x8x60kg

Dips
7+10+7

Flyes
3x10x11,5kg

Benpress
5x270lbs
10x270lbs
10x270lbs

Avslutade med lite stretching... :P

jimmyboy
2010-11-02, 20:21
Såg väl la fint ut. Kul att du tar rage för att överleva dagen haha xD Grattis till PB. Du får försöka maxa någon dag snart då :) alltid roligt.

CoKEmaN
2010-11-02, 20:32
Rage tar jag nog 2-3 gånger i veckan på jobbet... ;P Har dåliga sömnvanor just nu, får hoppas det blir bättre när jag gått dagtid ett tag. :)

CoKEmaN
2010-11-03, 21:50
Ibland älskar jag kolo!

Ursprungligen postat av Philippp
det fungerar inte så, vi kollo medlemmar är inte normala människor

förpspel:

Kollo-kille: mm! vilken fin gluteus (undrar hur många gånger jag kan bänka henne)
Kollo-tjej: mm jag vet, kör mycket fullsquat
Kollo-kille: alltså innan vi börjar kan inte du köra... dubbel biceps bakifrån pose?
Kollo-tjej: suck ok då, är detta bra?
Kollo-kille: mm nu är jag ready!
sex-akten börjar
(25 sekunder passerar)
Kollo-tjej: vad i helve...?!
Kollo-kille: vadå??? jag kör aldrig mer än 6 reps
Kollo-tjej: :furious:-tar en dumbbell och slänger i huvudet på killen-
Kollo-tjej: ska aldrig mer vara med en SL:are!!!!

ok jag är en clown


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=77123&page=18

;D


Den ska man kanske börja köra med... jag gör aldrig mer än 6 reps XD

CoKEmaN
2010-11-04, 21:37
Dagens pass

Knäböj
7x90kg
6x90kg
8x85kg

Militärpress
8x42,5kg
8x42,5kg
7x40kg

Marklyft
10x70kg (Rumänska)
8x100kg
8x120kg
5x140kg

Sittvändningar
3x50kg Ökade idag, men blev fan alldeles för tungt, har inte tekniken än .... :P
4x45kg
6x45kg

Chins supinerade
8+4+3

Inverted row
6+5

Benpress
8x310lbs
8x370lbs
8x370lbs

Frontböj
5x40kg
3x40kg Tappade greppet här typ :P

jimmyboy
2010-11-06, 09:59
Många pass här på senaste tiden :) Ser bra ut ju! :thumbup:

CoKEmaN
2010-11-06, 15:30
Jodå, här radar man upp pass på pass, men ingen feedback får man ;)

Adama
2010-11-06, 15:36
Jodå, här radar man upp pass på pass, men ingen feedback får man ;)

Lyft tungt då! :)

CoKEmaN
2010-11-06, 15:39
Då dagen bjuder på utekväll så kände jag att jag nog inte kommer kunna träna imorrn, o eftersom böj / mark / bänk ger alldeles för mkt träningsvärk för att jag skulle orka köra samma på måndag, o utan att tänka på att jag tappar alldeles för mkt om jag dricker lite ikväll, så tänkte jag köra fokus på Core idag.

Dagens Pass
Böj
3x8x80kg

Good Mornings
10x20kg
10x30kg
10x30kg

Ryggresningar
5xKV
5x15kg
6x30kg
6x30kg

Rotation i CC (http://www.exrx.net/WeightExercises/Obliques/CBTwist.html)
5x50lbs
5x50lbs
5x50lbs

Cable Crunches
15x150lbs
15x150lbs
12x170lbs
12x170lbs

Reverse crunch
3x12xKV

Avslutade med bänkpress, då jag hade en bra passare på plats, var sugen på att se om jag ökat nåt i bänk, eftersom jag vet att det är min sämsta övning..

5x50kg
1x70kg Kändes tung som fan..
4x70kg Kändes mkt lättare
1x82,5kg PB Kändes väldigt lätt
Fx85kg Borde ha gått, men lyfte av dåligt kände jag på nedvägen .. Tråkigt när det var så nära!

Rätt nöjd med passet, hoppas på lite träningsvärk i bålen nu ;)
Skönt med PB i bänk, känns som om jag börjar med 5x5 i början på december så borde jag kunna öka ett par kilo till på 1RM innan nyår.

130-90-180 vore en nice serie vid nyår... :D 400kg är målet.. Får se sen hur öppettiderna är runt nyår, kanske flyttar dagen en vecka framåt/bakåt...

CoKEmaN
2010-11-06, 15:39
Lyft tungt då! :)

haha, jag satte ju PB i böjen i tisdags ;) PB i bänk idag! VAD MER BEGÄR NI? :D PB i mark 10e oktober.. :P

jimmyboy
2010-11-06, 18:29
Jodå, här radar man upp pass på pass, men ingen feedback får man ;)

Så brukar jag med känna, ibland pratar jag mest med mig själv i journalen xD men det är roligt det med!

Nämen, finns inte så mycket att säga, du knegar ju på jättebra! Grattis till PB i bänk, skönt att jag inte är den ende som "hatar" bänk, går aldrig nå bra för mig.

CoKEmaN
2010-11-06, 19:44
Ja, men det är bra att få ner passen för sin egen skull också ;>
Jag kikade lite på hur mkt jag tog i mark för ett år sen också.. 75kg tränade jag på .... :P rätt kul att man ökat så mkt, men legat kvar på samma vikt :)
mm, kändes bra att veta att man ökat lite i bänken iaf, men skulle jag köra 2-3 veckor 5x5 känns det som om jag skulle komma upp i 87,5 ;) Men blir "högreps" ett tag till :) mitten på december börjar jag nog med 5x5 igen, försöka öka maxstyrkan mer, siktar ju på 400 då.... :P

CoKEmaN
2010-11-07, 21:33
Härlig träningsvärk idag, speciellt i hamstrings och rectus abdominis! Tror jag ska lägga in good mornings oftare, känns inte så ofta att jag har träningsvärk i hamstrings .. :)

CoKEmaN
2010-11-08, 19:47
Dagens pass

Knäböj
6x80kg
8x85kg
8x85kg
3x95kg

Militärpress
8x42,5kg
8x42,5kg
5x40kg

Marklyft
5x100kg
8x130kg
3x150kg tappade greppet efter 3 här, orkade inte ta omtag... :P
5x130kg

Sittvändningar
6x42,5kg
6x42,5kg
6x42,5kg

Chins med supinerat grepp
7+5+3F

Rolling thunder
Höger hand 40kg 6+5+5+4
Vänster hand 40kg 5+3+5+3

CoC T
Höger hand 9+8+9
Vänster hand 8+5+8

Benpress
8x350lbs
8x350lbs

Rätt bra pass, imorgon sjukgymnasten som ska kolla lite på ryggen! :)
Nu ligger det fläskfilé i stekpannan, magen skriker .... *drool*

CoKEmaN
2010-11-08, 20:36
600g fläskfilé, 300g potatis gick åt.. *drool*

jimmyboy
2010-11-09, 20:13
Fan va gott med fläskfilé! Fick duga med chilli con carne idag :D

CoKEmaN
2010-11-09, 22:11
chili con carne är gött som fan ... :D (men kanske inte som fläskfilé)

Var ju förresten hos sjukgymnasten idag.
Fick induktionsvärmebehandling på delar av ryggen, var väl skönt o kände mig mjuk efteråt, men just nu så känns det som om det inte hjälpt alls, fick även lite massage o han manipulerade ryggraden osv. Men gör fortfarande ont när jag andas djupt eller hostar, nyser osv.. Gör inte särskilt ont, men väldigt irriterande, man är ju rädd, ont brukar ju aldrig vara bra.
Han trodde iaf att jag hade problem med någon revbensled i bröstryggen, återbesök på måndag. Träna på som vanligt, jobba som vanligt, lev som vanligt. Härliga ord att höra, då jag tidigare vart rädd för att gå dit o höra att jag måste sluta träna tungt .. :P
Han vad väldigt positiv till att jag uppsökt en SL-klubb och bättrat på min teknik osv, men han fråga inte om hur tungt jag lyfter, vilket jag tycker är bra .. :P
Återbesök där på måndag morgon, hoppas att vi kan komma fram till nån bra lösning... :)

jimmyboy
2010-11-10, 19:14
Fan, han lät ju jättereko! Vad hette han och vad hette kliniken? Borde nog passa på att kolla upp min rygg och få det fixat en gång för alla >.< Hatar folk som gnäller på att man lyfter tungt :P hoppas iaf att ryggen blir bättre, låter ju inte bra alls hörru =/

CoKEmaN
2010-11-10, 20:11
Om du söker upp honom så blir du den andra på kort tid som bokar tid där pga mig ;)
Tomas Hansson, http://fysiokliniken.nu/ :)
Kanske dumt att nämna vad du lyfter, om han inte frågar ;D Jag tycker han är skön som person också, rätt lätt att prata med, vilket är viktigt typ jämt när man ska ha med folk att göra. Finns inget värre än att typ sitta tyst hos frissan, tandläkaren, läkaren osv osv osv .. :P

Yes, hoppas på att det blir bättre, får hoppas på att han kan hjälpa dig med din rygg också .. :)

jimmyboy
2010-11-10, 20:18
Tack så mycket, ska ringa dit i morgon :) det låter ju helt klockrent! Om det är någonting jag hatar så är det pinsamma tystnader xD

Tack tack :) hoppas jag med.

CoKEmaN
2010-11-10, 21:09
Härligt ^^ Träning för mig imorrn tror jag. :)

jimmyboy
2010-11-10, 21:19
Jo, samma här! Inte tveka!

CoKEmaN
2010-11-10, 21:31
Beror på dagsformen, men tror jag mår bra imorrn. :)

CoKEmaN
2010-11-11, 20:57
Dagens pass - Ville bättra på bänken massa!
Böj (bänkpass som sagt ;) )
5x80kg
8x90kg
8x90kg
6x90kg + 8x60kg direkt efter.

Bänkpress
6x65kg Slog i racket två gånger här, gav upp efter andra gången o tänkte att jag måste lägga mig bättre nästa.
8x65kg
7x65kg
5x65kg med pass

Sneda Hantelpressar
8x20kg
8x23kg
6x23kg med pass

Flyes
10x11,5kg
10x11,5kg
8x11,5kg

Dips
9+7

Sen blev det lite rygg också...
Skivstångsrodd
8x40kg
8x50kg
8x50kg

Latsdrag
8x100lbs
8x140lbs
8x140lbs

Kände att benen klarade mkt mer, körde lite frontböj, men skrev inte upp vikterna..
Blev väl lite reps på 40kg, o lite på 50kg

CoKEmaN
2010-11-13, 00:18
Idag (Löradg) Ska jag göra ett försök på 170kg marklyft. :)

CoKEmaN
2010-11-13, 12:12
Sitter o laddar............ mindre än 3h kvar ;)

Adama
2010-11-13, 12:41
Lika bra att gå på 180 tycker jag!

CoKEmaN
2010-11-13, 13:09
Lika bra att gå på 180 tycker jag!

Känns 170 bra så försöker jag på 175, 180 vettefan ;)

jimmyboy
2010-11-13, 17:36
Det har ju gått massa timmar nu, ge oss update!

CoKEmaN
2010-11-13, 17:40
Det har ju gått massa timmar nu, ge oss update!

Haha, den som väntar på nåt gott.. ;)
Jag har passat på att duscha o tvätta nu innan jag satte mig här för o uppdatera. Skriver in passet alldeles strax.

CoKEmaN
2010-11-13, 17:57
Skulle testa ta 170 i mark idag, blev uppskjutet från den 17e oktober, då jag blev förkyld ca 2 veckor. nu 27 dagar senare kände jag mig tillräckligt stark för att prova!

Dagsvikt: 80kg

Dagens pass
Värmde upp med böj, gick upp till ganska tunga med tanke på att det är uppvärmning, men skulle ju lyfta väldigt tungt också.
1+1x90kg som tyngst.

Slängde mig på marklyften direkt sen
6x60kg
8x90kg
2x120kg
1x140kg Pronerat grepp, kändes tungt som fan o fick vända lite innan jag var fullt uppe pga greppet.
1x140kg Mixat från o med nu.
1x160kg
1x170kg PB WEEEEEI Kändes för tungt, så jag försökte inte ens på tyngre vikter :P Synd att jag glömde kameran hemma bara. Hade velat ha lyftet på film så man kan analysera lite .. :)
1x150kg
1x130kg
1x120kg
5x90kg
5x60kg

Efter marken visste jag inte riktigt vad jag skulle köra, om jag skulle gå hem eller inte ;)

Böj
3x80kg
2x100kg
1x100kg
10x60kg

Good Mornings
10x40kg
10x40kg
10x40kg

Ryggresningar
10xKV
10x15kg
10x30kg

Rotation i CC
6x60lbs
6x60lbs

Cable Crunch
17x150lbs
12x170lbs
12x190lbs
8x160lbs

Kände mig nöjd här.. En instruktör frågade mig om jag tävlade i marklyft... "Du kanske borde det" .. Kändes bra :D
Vi pratade lite om att det inte fanns några styrkelyftklubbar i västerås heller, sa väl lite på skämt att "du kan skapa en, så kan ni hyra in er här i nåt hörn" ... :P

Men det satte tankar i huvudet på mig, vore kul om man hittade intresserade och kunde få ihop en klubb.. Kanske skulle kunna träna i Friidrottshallen, om de har nån plats över, för jag tror iaf att de har stänger och vikter så att det räcker.

CoKEmaN
2010-11-13, 20:38
~1700kcal till middag, en frukt, ett ägg och 2½ timme senare sitter jag o trycker i mig chips.. :D