handdator

Visa fullständig version : Grönt te?


Shpendi
2010-06-17, 19:50
Har läst en massa om grönt te och hur det hjälper med fettförbränning bland annat. Förstår dock inte hur såna här saker funkar, underskott av kalori är det enda sättet att förbränna fett? Så om inte te:et får din kropp att "arbeta" så ser jag inte hur det hjälper?

Eddie Vedder
2010-06-17, 20:02
Fett förbränns alltid. Hela ditt liv nonstop. Men skilj på förbränningen av ett näringsämne och märkbar förlust av kroppsfett.

Shpendi
2010-06-17, 20:16
jo men vi säger teoretiskt att du under en månad av det du äter/tränar håller dig på 0.0000 ökad/minskad fett/vikt. Hade grönt te ändrat på den siffran?

Eddie Vedder
2010-06-17, 20:18
jo men vi säger teoretiskt att du under en månad av det du äter/tränar håller dig på 0.0000 ökad/minskad fett/vikt. Hade grönt te ändrat på den siffran?

Inte otänkbart att man skulle kunna mäta en procentuellt annorlunda fördelning tack vare ökad lipolys.

Men vi pratar såklart minimala skillnader. Men det råder ingen tvekan om att fler faktorer än bara kcalmängd avgör kroppens utveckling.

Shpendi
2010-06-17, 20:36
Kanske ngt man borde börja dricka varje morgon då, tack för infon ;).

50cent
2010-06-17, 20:52
hos mig gör en liter grönt te/dag en märkbar skillnad på min kaloriförbrukning. Men ffs, drick det inte om det enbart är den effekten du är ute efter, grönt te har såååå många fler fantastiska egenskaper. jag rekommenderar dig att investera nån timme på att läsa om denna fantastiska dryck:thumbup:

Shpendi
2010-06-17, 20:55
Ska absolut göra det. Men hur fan håller du 1liter grönte varmt under hela dagen ?;D

Largoplz
2010-06-17, 22:08
Kanske ngt man borde börja dricka varje morgon då, tack för infon ;).

Om du inte gillar te tycker jag det är onödigt att prompt sula i sig det. Gillar du te behöver man ju knappast motivera hur fantastiskt det är, det räcker med att det är gott i min mening.

dossanftw
2010-06-20, 13:12
Ska absolut göra det. Men hur fan håller du 1liter grönte varmt under hela dagen ?;D

Haha, jag hoppas att du skämtade nu ? :P Det kan inte vara så att han gör flera koppar per dag, som då blir en liter sammanlagt? ^

Johan_P
2010-06-20, 13:40
Haha, jag hoppas att du skämtade nu ? :P Det kan inte vara så att han gör flera koppar per dag, som då blir en liter sammanlagt? ^

Ja, eller så kan man koka och ha i termos. Lite pensionär över det men det funkar nog ganska bra :)

jenni
2010-06-20, 14:20
vet inte om det påverkar förbränningen, men det finns "matcha te pulver" som jättenyttigt då det är fullproppad med vitaminer och antioxidanter
innehöll mer a-vitamin än morot och massa c-vitamin och e-vitamin
dock lite dyrt

Eddie Vedder
2010-06-20, 14:26
vet inte om det påverkar förbränningen, men det finns "matcha te pulver" som jättenyttigt då det är fullproppad med vitaminer och antioxidanter
innehöll mer a-vitamin än morot och massa c-vitamin och e-vitamin
dock lite dyrt

Färdigt A-vitamin finns bara i animalier. Det är antagligen betakaroten du syftar på. Både betakaroten och E-vitamin är dessutom fettlösliga så enbart en kopp té utan något fett till innebär ju att det inte tas upp ändå.

Aldrig att jag skulle lägga extra pengar på dyrare té i tron att det är vitaminrikt.

Shpendi
2010-06-20, 14:30
Har börjat med en kopp grönte varje morgon, får vänta o se hur det känns efter ett tag ;)

jenni
2010-06-20, 16:30
Färdigt A-vitamin finns bara i animalier. Det är antagligen betakaroten du syftar på. Både betakaroten och E-vitamin är dessutom fettlösliga så enbart en kopp té utan något fett till innebär ju att det inte tas upp ändå.

Aldrig att jag skulle lägga extra pengar på dyrare té i tron att det är vitaminrikt.

hittade en länk :)
http://www.blueberrylifestyle.se/nogg-news-and-blogg/gront-matcha-te/

Eddie Vedder
2010-06-20, 16:38
hittade en länk :)
http://www.blueberrylifestyle.se/nogg-news-and-blogg/gront-matcha-te/

Jag vet hur den marknadsföringen låter. Så det finns inget i den länken som gör produkten mer trovärdig.

jenni
2010-06-20, 17:08
Jag vet hur den marknadsföringen låter. Så det finns inget i den länken som gör produkten mer trovärdig.

så då är det alltså bättre att hålla sig till morötter och spenat?:em:

Eddie Vedder
2010-06-20, 17:11
så då är det alltså bättre att hålla sig till morötter och spenat?:em:

Nej inte om du är sugen på en kopp té.

jenni
2010-06-20, 17:16
Nej inte om du är sugen på en kopp té.
vad skulle kolo vara utan dig *cupid*

Frumpish
2010-06-21, 08:45
Nej inte om du är sugen på en kopp té.

:D sjukt bra eddie, sjukt bra!

Johan_P
2010-06-21, 16:58
Nej inte om du är sugen på en kopp té.

Haha, det är så sant så :D

shadowfire
2010-06-21, 17:16
men shit vad mkt sådan där marknadsföring det finns... alla möjliga bär och mirakelörtdrycker överallt nu. Hjelp.

Sniggel
2010-06-23, 06:49
Jag tycker den största effekten av t ex grönt té är isåfall ett välmående, uppiggande och lite hungerdämpande effekt, snarare än ökad lipolys.
De 3 första faktorerna (+ den 4e förstås) hälper till om man vill bli av med fett och/eller gå ner i vikt. T ex genom att göra en eventuell diet lättare att hålla sig till.