handdator

Visa fullständig version : Kritik på mitt nya deffschema, snälla!


Kim Jong Il
2010-06-17, 19:45
Den här kan ni lyssna på medan ni läser:
6MUoxmwBqi4

Såhär ser min nya deff ut efter en pausvecka:

Måndag: 2000 kcal varav 0g crabs
Tisdag: 2000 kcal varav 0g crabs
Onsdag: 2000 kcal varav 0g crabs
Torsdag: 2000 kcal varav 0g crabs
Fredag: 0 kcal varav 0g crabs
Lördag: 6000 kcal varav 1500g crabs
Söndag: 0 kcal varav 0g crabs

Tränar högvolym Måndag-torsdag och tömmen överkroppen, och jag kör så mycket promenader jag kan för att tömma benen. Tömma på glykogen, alltså. LOL!

Min enda rädsla är att jag blir insulinresistant av att fasta på fredagen, och det är ju inte bra om jag ska crab-ladda på lördagen, men det kanske inte spelar så stor roll? Kan man annars äta fiskolja så att insulinresistansen försvinner? Jag kanske kan sno lite av farsan.

Detta ger ett snitt på 2000 kcal per dag, och jag väger 92kg vilket förmodligen kommer att få mig att gå ner 1kg i veckan. Jag har planerat att köra detta i sju veckor.

Mitt styrketräningsschema finns här (dock så har jag morphat ihop dagen med smalbänk och dagen med curl): http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4425759&postcount=61


Vad tycks?

Kim Jong Il
2010-06-17, 19:46
Oj menade givetvis CARBS, inte CRABS. LOL!

Rakanichy
2010-06-17, 19:57
Deffa normalt bara ! 2000kcal/dag. Har sett att du gillar att ändra deffmetod hela tiden vilket jag tycker verkar ganska onödigt. Käka bara 2000kalorier varje dag och träna på, mitt tips! Förövrigt ser det väl okej ut :)

Onigiri
2010-06-17, 21:22
Jag behöver endast lyssna på låten, skippa läsningen och säga kör hårt! Jag tror stenhårt på dig och dina dieter, det finns ingen som är så radikal som du! ;)

Jushu
2010-06-17, 21:33
Sju veckor av det där schemat?!? Det är bara brutalt!

Svårt att tro att du kommer hålla dig till schemat (känner dock inte dig)

Ehm, kritik... jag skulle säga att det påminner lite om Ultimate Diet 2.0 fast ännu mer brutalt, jag tycker att du ska göra schemat lite mildare och lägga in kanske 50g kolhydrater på dagar du äter och sen ha en fasta dag i veckan istället för två.

Alt. skippa fasta på fredag och åtminstonde lägga till låg kalori/lite kolhydrater den dagen.

Hoppas hjärnan kommer funka som den ska också :) Lycka till!

Frumpish
2010-06-17, 22:37
BADASS :D sjukt coolt kostschema, I say try it! kan bli lite problem med magen kanske om du HELT ska sikta på att nolla kolhydrater på vardagarna

TehSaxo
2010-06-17, 22:43
Fasta 2 hela dar? Det kommer inte hålla :x

mattilainen
2010-06-17, 22:55
Varför inte äta något på fredag eller söndag? Ska du kunna supa på lördag hade du tänkt då?

Dumt som fan ser det ut i mina ögon.

keeprunning
2010-06-17, 23:05
Aj, det där är galet brutalt och jag tror att det är allt annat än hälsosamt. Iof vet jag inte hur ni gör det där i demokratiska folkrepubliken.

Bra jobbat mot brazil!

mikaelj
2010-06-17, 23:24
Ultimate Diet 2.0 har funnits ett tag och verkar fungera. Prova och se. Jag tror dock att du borde fördela kolhydratladdningen på 750g på både lördag och söndag, finns en gräns för glykogensyntas.

Prova 12-16g/kg kroppsvikt (beroende på kroppsfetthalt) totalt över hela laddningen.

Kim Jong Il
2010-06-18, 00:15
Varför inte äta något på fredag eller söndag? Ska du kunna supa på lördag hade du tänkt då?

Dumt som fan ser det ut i mina ögon.

För att kunna köra stor laddningsdag! Söndagen blir inte jobbig eftersom jag då kommer att vara proppmätt hela dagen sen lördagen.

Kim Jong Il
2010-06-18, 00:15
Ultimate Diet 2.0 har funnits ett tag och verkar fungera. Prova och se. Jag tror dock att du borde fördela kolhydratladdningen på 750g på både lördag och söndag, finns en gräns för glykogensyntas.

Prova 12-16g/kg kroppsvikt (beroende på kroppsfetthalt) totalt över hela laddningen.

Hmm ... ska tänka på detta ... hmm ...

LOL!

cero
2010-06-18, 00:44
Diggar ditt flitiga sätt att använda "LOL"! :laugh:

Onigiri
2010-06-18, 10:46
Fasta 2 hela dar? Det kommer inte hålla :xhan har fastat minst 70h förut.

Anton Fräs
2010-06-18, 11:57
Jag antar att du försöker göra det jobbigare för dig själv att du därför väljer det absolut svåraste sätten att gå ner i vikt. Inte konstigt att du byter upplägg hela tiden.

Fixa ett normalt upplägg som kan funka i ditt liv under en längre period och kör på det istället för att gå till extremer och hoppa av/byta upplägg utan resultat. Eller får du resultat?

Onigiri
2010-06-18, 13:49
Eller får du resultat?Han startade väl på 110 stadiga om jag inte minns fel och är snart nere på 90 så hans metoder verkar ge en viss utdelning men jag håller med dig, på lång sikt fungerar det inte att vara radikal, som Kim Jong Il. På kortare plan verkar det utmärkt, för honom. :hbang:

cero
2010-06-18, 14:30
han har fastat minst 70h förut.

Visst kan man göra det. Hälsosamt? Nej.

Kim Jong Il
2010-06-18, 15:04
Han startade väl på 110 stadiga om jag inte minns fel och är snart nere på 90 så hans metoder verkar ge en viss utdelning men jag håller med dig, på lång sikt fungerar det inte att vara radikal, som Kim Jong Il. På kortare plan verkar det utmärkt, för honom. :hbang:

Jag har gått ner 20kg med bibehållen styrka i alla övningar jag kör!

Jag tränar ju dock endast överkroppen, eftersom jag har ryggproblem, så jag har nog tappat en massa muskler på benen ... LOL!

Grandmaster
2010-06-18, 15:53
Den här kan ni lyssna på medan ni läser:
6MUoxmwBqi4

Såhär ser min nya deff ut efter en pausvecka:

Måndag: 2000 kcal varav 0g crabs
Tisdag: 2000 kcal varav 0g crabs
Onsdag: 2000 kcal varav 0g crabs
Torsdag: 2000 kcal varav 0g crabs
Fredag: 0 kcal varav 0g crabs
Lördag: 6000 kcal varav 1500g crabs
Söndag: 0 kcal varav 0g crabs

Tränar högvolym Måndag-torsdag och tömmen överkroppen, och jag kör så mycket promenader jag kan för att tömma benen. Tömma på glykogen, alltså. LOL!

Min enda rädsla är att jag blir insulinresistant av att fasta på fredagen, och det är ju inte bra om jag ska crab-ladda på lördagen, men det kanske inte spelar så stor roll? Kan man annars äta fiskolja så att insulinresistansen försvinner? Jag kanske kan sno lite av farsan.

Detta ger ett snitt på 2000 kcal per dag, och jag väger 92kg vilket förmodligen kommer att få mig att gå ner 1kg i veckan. Jag har planerat att köra detta i sju veckor.

Mitt styrketräningsschema finns här (dock så har jag morphat ihop dagen med smalbänk och dagen med curl): http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4425759&postcount=61


Vad tycks?

Riktigt skitschema som sagt.

Du kommer alltid bli temporärt insulinresistent om du fastar väldigt länge. Blir för mycket fettsyror i omlopp. I praktiken kommer det innebära att du blir väldigt slö efter maten nästa gång du äter.

Westan
2010-06-19, 01:56
Kör på bara! Jag gillert! :D

Kim Jong Il
2010-06-19, 07:27
Riktigt skitschema som sagt.

Tycker att du är lite väl negativ nu, Stormästare! Utveckla gärna!

mikaelj
2010-06-21, 12:33
Du kommer alltid bli temporärt insulinresistent om du fastar väldigt länge. Blir för mycket fettsyror i omlopp. I praktiken kommer det innebära att du blir väldigt slö efter maten nästa gång du äter.

Hur länge är "väldigt länge"? 24h i min erfarenhet och sedan en måltid gör mig fantastiskt pigg. Samma med 36h.

chrilledude
2010-06-21, 13:09
Diggar ditt flitiga sätt att använda "LOL"! :laugh:

+1

Älskar dig kim jong. LOL!

prOtotype
2010-06-21, 14:42
Som vanligt så tvivlar jag på att Kim Jong Il gör sina scheman för att få en vettig nedgång, det handlar snarare om självplågande och att vara radikal, vilket han lyckas alldeles utmärkt med.

GO KIM!