handdator

Visa fullständig version : Skadade mig i latsen tror jag?


macsacre
2010-06-17, 16:35
Jag tränade bänk med en polare och jag kör "bodybuilding" bänk träning men på gymmet var en "instruktör" som tävlar i bänk (styrkelyftning), hur som helst så sa han att jag tränade fel och att jag skulle köra som han visade, och så försökte jag men när jag märkte att jag inte kunde ta mig upp så försökte jag gå med armarna tillbaka till så som jag brukar köra, och då hörde man "krack" ett sådant ljud, och så trodde jag det var axeln men tydligen är det Latsen tror jag.

Jag får ont när jag tränar bänk, sned bänk och de allra flesta triceps övningar. Är det någon vet mer om den här sortens skada, isf hjälp!Jag har tagit det lungt på gymmet sedan i måndags för det var då detta hände. Jag tar deklofenak (eller något sånt heter tabletten) å så har jag linnex på runt axeln och så latsen. (det var den vänstra som jag skada om det nu var det)

Å ja, är det någon som vet mer om detta? Jag vill gärna bli bättre så fort som möjligt. Jag ringde 1177 men de sa att jag skulle bara ta det lungt. Nu ska jag inte träna på 3 dagar och se om det blir bättre.

macsacre
2010-06-17, 17:12
jag blir frustrerad hjälp!

Crocker
2010-06-17, 17:16
Bättre förklaring uppskattas.

macsacre
2010-06-17, 17:23
Alltså, när jag tog ner vikten mot bröstet gick det bra men när jag var på väg upp så märkte jag att det gick tungt så då skulle jag gå mer armarna som bodybuilders brukar göra när de kör bänk och då hörde jag ett ljud som lätt "crack". Jag har ont när jag sträcker på armen uppåt och det är inte i axeln som jag känner att det gör ont då jag kunde träna axel i onsdags, men övningar som t.ex. chins klarar jag inte av då jag får ont på hörger sida precis på underdelen av baksida axeln.

Hoppas det här hjälpte annars får jag försöka försöka förklara med bild.