handdator

Visa fullständig version : Gå ut varje helg?


xarizma
2010-06-16, 21:21
Vad tycker ni om detta med att gå ut varje helg? Jag älskar att gå ut och festa med mina vänner, dricka, dansa och ha kul som fan. Jag vet inte hur ni andra känner , men hos mig ökar lusten typ efter varje gång jag varit ute. Jag har varit ute nu en massa helger irad. Jag vill dock ta det lugnt denna helg - sliten som fan.


Hur känner ni? Är ni ute ofta? Dricker ni mycket eller måttligt? Ökar/minskar lusten för er periodvis? Varför går ni ut?


OBS : Jag går bara ut Fre/Lör

stevebc
2010-06-16, 21:23
Går ut en hel del. Varför? En romantisk och naiv föreställning om att det skulle vara lätt att få ligga. HAAHAhahahaha... mm.

G_lund
2010-06-16, 21:24
Brukar gå i perioder, festar 3-4helger i rad, sen är det lugnt några veckor.
Sen börjar det om :)

Snobbe
2010-06-16, 21:24
Går ut när jag har lust kan va allt från varje helgdag i en månad till en gång i månaden beror på hur jag mår osv såklart. Jag är dock en sån som aldrig super mig stupfull jag blir full osv men verkligen inte så ja är totalt borta.

Grotesk
2010-06-16, 21:24
Sedan jag blev singel har jag sypit varje helg, minst en kväll. Det får mig att må bra för stunden iaf men är väl ingen lösning på mina problem egentligen. Jag blir dessutom typ alltid mer taggad inför nästa helg efter varje party. Oftast blir det pub efter man suttit och sypit hos polaren. Drar i mig rätt många bärs, blir allt från "lagom full" till sketfull.

Folke50
2010-06-16, 21:26
Azzå, ja går ut varje helg. Och jag lever som en jävla rockstar! Jag liksom lever för dagen, carpe diem liksom. Folk fattar inte vilken player jag är, men som sagt, jag är ingen player (egentligen) utan en rockstar!

C.E.J.
2010-06-16, 21:27
När jag var 18-19-20 gick jag ut varje helg samt lillördag. Nu aldrig, shit gets old.

Sir Anselm
2010-06-16, 21:27
Jag var lite berusad på nyårsafton, efter det har det på sin höjd blivit ett halvt glas rödvin, har inte varit "ute" på väldigt länge. Som tur är har jag en sambo som är likadan :D

MichiPich
2010-06-16, 21:29
när jag var 18-19-20 gick jag ut varje helg samt lillördag. Nu aldrig, shit gets old.

+1

J.V
2010-06-16, 21:51
Snittar väl en gång i månaden. Går ut på krogen om jag måste, annars låter jag gärna förfesten bli både fest och efterfest.

Bahir
2010-06-16, 21:55
När jag bodde i Australien gick jag ut minst 2-3 ggr i veckan. Jag har inte riktigt det orken, tiden, lusten och bekantskapskretsen nu när jag är tillbaka i Sverige igen.

Kimball
2010-06-16, 22:03
Hade jag varit singel hade jag säkerligen varit ute minst varje helg också pga tidigare nämnda föreställningar och förhoppningar. Nuförtiden blir det ngngång i månaden, och då helst "vid något speciellt tillfälle", bara gå ut för supandets skull har blivit uttjatat som sagt.
Märker precis samma grej på klasskamrater också, de som är singlar lirar 1-2 ggr i veckan, resten tar det avsevärt mycket lugnare med festandet. Bara hoppas det inte leder till att man blir en ordentlig torrboll som äldre :)

Stoltz
2010-06-16, 22:04
När jag var 18-19-20 gick jag ut varje helg samt lillördag. Nu aldrig, shit gets old.

+1.

Börjar få en "Been there, done that"-känsla över festandet, tyvärr.

Doctor Snuggles
2010-06-16, 22:06
Går ut en hel del. Varför? En romantisk och naiv föreställning om att det skulle vara lätt att få ligga. HAAHAhahahaha... mm.

Jag förstår inte. Det är ju lätt.

Gabriel Forslund
2010-06-16, 22:08
Går nästintill aldrig ut. Det blir även tråkigare och tråkigare för var gång som går.

Nefret
2010-06-16, 22:12
Har knappt nått ute liv längre. Jobb -> Träning-> Säng

xarizma
2010-06-16, 22:17
Cool guys , intressanta svar.

En liten följdfråga ; Hur ser ert ut när ni inte går ut och festar, dricker? Vad gör ni då på helgerna? Kollar på film ensam? Drar till stan och fikar? Tränar?


Feed.

C.E.J.
2010-06-16, 22:21
Cool guys , intressanta svar.

En liten följdfråga ; Hur ser ert ut när ni inte går ut och festar, dricker? Vad gör ni då på helgerna? Kollar på film ensam? Drar till stan och fikar? Tränar?


Feed.

Typ sånt för min del, ja. Plus att bara för att man inte går ut betyder ju inte att man inte kan träffa folk ;)

Bert Stare
2010-06-16, 22:22
Cool guys , intressanta svar.

En liten följdfråga ; Hur ser ert ut när ni inte går ut och festar, dricker? Vad gör ni då på helgerna? Kollar på film ensam? Drar till stan och fikar? Tränar?


Feed.

Sitter framför burken och gråtrunkar till någon p-våffla. Nej, men blir väl någon rulle, kanske laga lite sjysst käk. Brukar vara ganska skönt att vara nykter på helgerna, känner sig fräsch när den nya veckan kommer istället för den där ångesten man alltid får efter en riktig fylla.

Janitorr
2010-06-16, 22:23
Går aldrig ut, men jag är ändå singel...:confused:

xarizma
2010-06-16, 22:24
Sitter framför burken och gråtrunkar till någon p-våffla. Nej, men blir väl någon rulle, kanske laga lite sjysst käk. Brukar vara ganska skönt att vara nykter på helgerna, känner sig fräsch när den nya veckan kommer istället för den där ångesten man alltid får efter en riktig fylla.Thats true. Förra veckan var den första veckan på en jädrans massa veckor jag kom hem nykter. Dock blir jag aldrig extremt full - har alltid KONTROLL. Men det är så skönt som du säger att komma hem nykter - för i övrigt fall blir man så deprimerad och ångrar skiten.

Chrillee
2010-06-16, 22:25
Förut? Massor....

Nu med sambo/flickvän? För lite.....

Scratch89
2010-06-16, 23:12
Går väldigt sällan ut. Dricker lite oftare, men krogen och liknande är det typ en gång om året, max. Det är totalt värdelöst.

Nu på sommaren blir det lite mer spontant öldrickande, dock.

Scratch89
2010-06-16, 23:15
En liten följdfråga ; Hur ser ert ut när ni inte går ut och festar, dricker? Vad gör ni då på helgerna? Kollar på film ensam? Drar till stan och fikar? Tränar?


Feed.

Tittar film, spelar spel, umgås med sambon, tränar. På sommaren blir det lite mer ut o ströva. Åker iväg till släktingar. Snyltar mat hos mamma. Bara för att man inte dricker på krogen eller whatnot så blir man ju inte socialt efterbliven.

xarizma
2010-06-16, 23:22
Scratch : Cool. Men i dagens samhälle så är krogen extremt överskattat. Och tyvärr, när man varit ute ett par veckor irad - eller är lättpåverkad , d.v.s inte kan tacka nej när ett par snubbar frågar om utgång.. DÅ blire chaos.

Jag tror man behöver balansera det litegrann.

Raschmus
2010-06-16, 23:22
Ute på niteclub i princip varje fre o lörd då jag inte jobbar, jobbar niteclub.

Huffo the A-LagaRe
2010-06-16, 23:29
Går väl ut varannan helg.
De helger jag inte går ut antingen pluggar jag eller gör ingenting.

stevebc
2010-06-16, 23:37
Jag förstår inte. Det är ju lätt.Oh teach me, ye old wise man.

Biceps
2010-06-16, 23:46
Dricka och umgås med vänner är nice och det gör jag ofta.

Däremot blir det sällan krogen/klubben numera, har tröttnat på att trängas med fulla drägg och annat pack

young_george
2010-06-16, 23:46
Går ut en hel del. Varför? En romantisk och naiv föreställning om att det skulle vara lätt att få ligga. HAAHAhahahaha... mm.

Säg inte så, du var ju skitnära att få ragg för bara några dar sedan av en söt doktor.

Snafu
2010-06-16, 23:47
Steve du raggar väl mest franskt va? Mkt svårt.

mattilainen
2010-06-16, 23:50
går inte ofta ut längre då jag inte orkar dricka och må skit dagen efter..

Så du går bara ut på fredag och lördag? Ja, men då är det ju lugnt...

Grotesk
2010-06-16, 23:51
går inte ofta ut längre då jag inte orkar dricka och må skit dagen efter..

Så du går bara ut på fredag och lördag? Ja, men då är det ju lugnt...

Är jag Stålmannen? Jag mår aldrig skit dagen efter.. eller ja, ångest ibland men aldrig bakfull. :(

stevebc
2010-06-17, 00:04
Säg inte så, du var ju skitnära att få ragg för bara några dar sedan av en söt doktor.Ehm? Har jag missat något :)

edit. AAHHFSAH BLUARGH!! FY fafanaanaa.. hade precis kommit över det där.

Steve du raggar väl mest franskt va? Mkt svårt.Är det fler än jag som delar den uppfattningen? Vet inte om det är blandningen av kommunikationssvårigheter och den något konservativa hållningen hos kvinnor här som gör det.

Verbatim
2010-06-17, 00:07
Cool guys , intressanta svar.

En liten följdfråga ; Hur ser ert ut när ni inte går ut och festar, dricker? Vad gör ni då på helgerna? Kollar på film ensam? Drar till stan och fikar? Tränar?


Feed.

Gör väll samma saker som jag gör när jag har tid över på vardagarna, ägnar mig åt mina intressen. Trodde alla gjorde detta? Vad gör du på vardagarna, väntar ut döden?

Doctor Snuggles
2010-06-17, 00:31
Oh teach me, ye old wise man.

Skaffa en stor ful hatt. Gå fram och negga. Biff.

HulkH
2010-06-17, 00:44
njaaa, inte mycket, var ett bra tag sen. Dock så erre jävligt skoj när man drar ihop något :)

Jag har nog dock blivit lite av en "torris" då jag tränar seriöst, och tkr det är viktigare :)

Åsberg
2010-06-17, 00:56
Går ut ca 3 ggr/månad, mer nu på sommaren då det ofta blir på onsdagar också. Var ute ikväll och antar att det blir på lördag igen men skippar dock krogen då och blir grillning istället. :)

C.E.J.
2010-06-17, 01:31
Är det fler än jag som delar den uppfattningen? Vet inte om det är blandningen av kommunikationssvårigheter och den något konservativa hållningen hos kvinnor här som gör det.

Jaha, fan. Trodde det var tvärtom, att de var hyfsat lätta på foten. Vad har Kwon för erfarenheter från åren som pro i Frankrike?

Men Dr. Snuggles har ju rätt om följande iaf...

http://gonzocircus.co.uk/wp-content/uploads/mystery.jpg

stevebc
2010-06-17, 01:46
Beror kanske på var. Fick aldrig svar dagen efter från tel-nr osv.

O_Wao
2010-06-17, 07:20
Är jag Stålmannen? Jag mår aldrig skit dagen efter.. eller ja, ångest ibland men aldrig bakfull. :(

Det kommer med åldern ska du se.


Jag går sällan ut numera. Dricker däremot öl/vin socialt med folk desto oftare, men gå ut på krogen är sällan.

MrBoris
2010-06-17, 07:27
Beror kanske på var. Fick aldrig svar dagen efter från tel-nr osv.

där har du anledningen varför man inte nöjer sig med ett telenr, försök stoppa in tungan o se om hon är med på det :)

Torwald
2010-06-17, 07:40
Går sällan ut och "festar", men det händer helt klart att jag går ut och tar några öl med lite vänner. Har oftast varken tid eller lust att gå ut och göra stan.

vicarious
2010-06-17, 07:58
Snittar väl en gång i månaden. Går ut på krogen om jag måste, annars låter jag gärna förfesten bli både fest och efterfest.

:hbang:

Förfesten är alltid roligast. Hemmafest äger.

shut teh face
2010-06-17, 08:24
Var ute på krogen någon enstaka gång när jag var 18-19 år. Hänger väl på pub ett par gånger per år i dagsläget..

Inronegro
2010-06-17, 08:37
2 gånger per vecka - mer regel än undantag. Beror givetvis på, men när jag hoppat över att gå ut ena veckan, så blir det oftast fler gånger än vanligt veckan efter.

Det blir en aning slitit men, fan vad jag älskar det.

Inte puben, krogen, alkoholen eller vadhelst materiella ting man nu kan tänkas älska sig vid. Utan de obeskrivligt bra människorna man alltid får chansen att träffa. Känslan över att holy fuck jag har de bästa polarna i hela jävla världen som alltid sköljer över en likt en fakking tsunami.

Många kompisgäng betyder många utekvällar. Roliga utekvällar. Och eftersom jag varken har kommit på någon vidare bra anledning till att inte gå ut eller fått erfarenhet nog att dra mig tillbaka - så ser inte jag någon anledning att skära ner heller.

mvh

Alfred Nobel
2010-06-17, 09:06
Ju mer jag festar desto mer sugen blir jag på att festa, same for me!

bizniz
2010-06-17, 09:18
Dricker inte ofta, ibland en gång i halvåret, ibland en gång om året.

feyin
2010-06-17, 09:30
Jag hade gärna gått ut varje helg men krogen här är bara öppen typ 1 gång per månad så det går inte. :D

Jävla byhåla.

rooz
2010-06-17, 09:42
njaaa, inte mycket, var ett bra tag sen. Dock så erre jävligt skoj när man drar ihop något :)

Jag har nog dock blivit lite av en "torris" då jag tränar seriöst, och tkr det är viktigare :)

+1

Har aldrig gillat krogen, en öl på en pub eller hemmafest tycker jag däremot är trevligare:)

rolf
2010-06-17, 09:57
Jag är ute jävligt ofta men nuförtiden ganska sällan full.

HulkH
2010-06-17, 11:23
+1

Har aldrig gillat krogen, en öl på en pub eller hemmafest tycker jag däremot är trevligare:)

haha aa, hemmafester e najs :) speciellt med brudar, brukar hända saker då :naughty: :thumbup:

shut teh face
2010-06-17, 12:40
haha aa, hemmafester e najs :) speciellt med brudar, brukar hända saker då :naughty: :thumbup:
eheh *ler* kan jag få din msn eller lunar???

Kek
2010-06-17, 13:14
De senaste veckorna innan och efter studenten har jag varit ute måndag, onsdag torsdag, fredag lördag hela tiden tycker jag. Mår skit efter varje gång men trofan att man går ut o kör ändå.

prOtotype
2010-06-17, 13:26
De senaste veckorna innan och efter studenten har jag varit ute måndag, onsdag torsdag, fredag lördag hela tiden tycker jag. Mår skit efter varje gång men trofan att man går ut o kör ändå.

Det är studenten - man har rätt att spåra ganska hårt just då. Njut av det och agera vettigt längre fram

mela
2010-06-17, 13:33
Går inte ut så mycket, har varit en del nu i april/maj men inte annars. Går aldrig på nattklubb. Helt värdelöst, jag hatar det. Blir alltid en pub för min del, där man kan sitta och dricka öl och tjöta.

Oftast har det blivit lagom med rödvin innan utgång, ibland blir förfesten för lång och då väljer jag sängen istället :P

hultman
2010-06-17, 14:06
Dragit ned alldeles för mycket på festandet sedan jag flyttade ihop med min flickvän. Har alltid festat hårt både fredag och lördag så nu rycker det i sprittarmen när värmen börjar komma. Finns få saker som är så roliga.

MrBoris
2010-06-17, 14:10
finns få saker som är så roliga.

+1 :)

Smml
2010-06-17, 14:40
2 gånger per vecka - mer regel än undantag. Beror givetvis på, men när jag hoppat över att gå ut ena veckan, så blir det oftast fler gånger än vanligt veckan efter.

Det blir en aning slitit men, fan vad jag älskar det.

Inte puben, krogen, alkoholen eller vadhelst materiella ting man nu kan tänkas älska sig vid. Utan de obeskrivligt bra människorna man alltid får chansen att träffa. Känslan över att holy fuck jag har de bästa polarna i hela jävla världen som alltid sköljer över en likt en fakking tsunami.

Många kompisgäng betyder många utekvällar. Roliga utekvällar. Och eftersom jag varken har kommit på någon vidare bra anledning till att inte gå ut eller fått erfarenhet nog att dra mig tillbaka - så ser inte jag någon anledning att skära ner heller.

mvh

En anledning skulle ju kunna vara att dra ner på knarkandet (= alkoholdrickandet).

Kek
2010-06-17, 14:45
En anledning skulle ju kunna vara att dra ner på knarkandet (= alkoholdrickandet).

Men det är ju kul med knark :)

von huff
2010-06-17, 15:02
Går ut en hel del. Varför? En romantisk och naiv föreställning om att det skulle vara lätt att få ligga. HAAHAhahahaha... mm.

Hahah samma här.Vill iofs träffa lite annat folk ochså eller ibland bara bli ordentligt full.Är ute så gott som varje helg sällan riktigt rak men pengarna rullar trots allt.Går lite i perioder ibland kan det bli mer torra perioder och ibland under somrarna ganska våta

L Johnsson
2010-06-17, 15:51
Innan var man ute varje fredag/lördag, nu när man har flicka blir det betydligt mer sällan, två-tre gånger i månaden kanske...

Three pigs
2010-06-17, 19:43
Brukar bli ut fredag o lördag. Har inte så mycket annat att göra egentligen :D

davve
2010-06-17, 22:34
Givetvis krökar man någon dag / vecka. Mindre nu än när man pluggade dock.

Att skippa det på grund av ngt annat än flickvän/sambo/motsvarande känns sjukt överskattat. :)