handdator

Visa fullständig version : Ultimate Diet 2.0


Jushu
2010-06-16, 21:16
Jag har hört talats lite om den här dieten och jag undrar om någon därute kan berätta mer om den (så mycket som möjligt helst).

Det är en sån diet jag behöver då jag har runt 15-12% kroppsfett. Någon som råkar känna till dieten?:)

Joe Hardgainer
2010-06-16, 21:20
Läs boken. Skriven av Lyle Mcdonald. Tankas ned på någon minut.

Jushu
2010-06-16, 21:52
Läs boken. Skriven av Lyle Mcdonald. Tankas ned på någon minut.

Så kan man också göra om man är villig att böja på lagarna tack:)

Eriic
2010-06-16, 22:05
Google books (http://books.google.se/books?id=mJe6ymyZH7MC&printsec=frontcover&dq=Ultimate+Diet+2.0&source=bl&ots=dnCEovLLGm&sig=WGBYpzu-_ClAPeegC9Vc-6Dtmbo&hl=sv&ei=YjwZTPR9wo8445r98Qo&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CC4Q6AEwAg#v=onepage&q&f=false)
Om du vill vara laglig, vet inte om det är hela boken :s

Ashenshugar777
2010-06-16, 23:30
Så kan man också göra om man är villig att böja på lagarna tack:)

Nja, man laddar ju ner den om man köper den som e-bok så.. inte behöver man böja på lagarna för att ladda ner.

Cerberus
2010-06-16, 23:48
UD2 finns inte att köpa som ebok längre pga piratkopierandet. Funderar faktiskt på att pröva UD2 då ja älskar att plåga mig själv och jag e otroligt uttråkad just nu..

Sniggel
2010-06-17, 05:55
Jag har testat dieten och jag tyckte att den var fruktansvärt tråkig. Den passade inte mig iaf. Så här upplevde jag den:

Början av veckan:
Kaloriunderskott märks av, är hungrig och behöver disciplin för att hålla dieten. Träningen är en plåga då energinivåerna är låga, vikterna är låga samtidigt som tempot är hyfsat högt. Upplevd seghet/zombiemode känns ibland under de långa träningspasen.

Vilodag med underskott:
Ännu mer disciplin krävs för att hålla dieten då jag inte har någon träning som kan hämma min hunger eller distrahera hjärnan.

Laddning:
"Wow! Äntligen får man äta", tänker man. Men man blir snabbt besviken då man ska begränsa sitt fettintag (typ 50g max även om jag låg på uppemot 70g) och samtidigt få i sig så mycket kolhydrater. Maten blir lätt torr då man även måste hålla igen på fruktosen (enbart små mängder sylt, honung eller liknande kan användas). Man tröttnar snabbt på att äta mat hela tiden. Det blev inte alls den njutning man trodde efter flera dagars stort underskott.
Det är helt enkelt inte speciellt gott att äta den stora mängden kolhydrater om man inte också får äta en större mängd fruktos och/eller fett.

Man kan ju iofs äta en lägre mängd kolhydrater, speciellt om man har som syfte att deffa, då blir proportionerna lite "godare" förmodligen.

Jushu
2010-06-17, 08:33
Jag har testat dieten och jag tyckte att den var fruktansvärt tråkig. Den passade inte mig iaf. Så här upplevde jag den:

Början av veckan:
Kaloriunderskott märks av, är hungrig och behöver disciplin för att hålla dieten. Träningen är en plåga då energinivåerna är låga, vikterna är låga samtidigt som tempot är hyfsat högt. Upplevd seghet/zombiemode känns ibland under de långa träningspasen.

Vilodag med underskott:
Ännu mer disciplin krävs för att hålla dieten då jag inte har någon träning som kan hämma min hunger eller distrahera hjärnan.

Laddning:
"Wow! Äntligen får man äta", tänker man. Men man blir snabbt besviken då man ska begränsa sitt fettintag (typ 50g max även om jag låg på uppemot 70g) och samtidigt få i sig så mycket kolhydrater. Maten blir lätt torr då man även måste hålla igen på fruktosen (enbart små mängder sylt, honung eller liknande kan användas). Man tröttnar snabbt på att äta mat hela tiden. Det blev inte alls den njutning man trodde efter flera dagars stort underskott.
Det är helt enkelt inte speciellt gott att äta den stora mängden kolhydrater om man inte också får äta en större mängd fruktos och/eller fett.

Man kan ju iofs äta en lägre mängd kolhydrater, speciellt om man har som syfte att deffa, då blir proportionerna lite "godare" förmodligen.


Jag har hört att det är ett väldigt jobbigt upplägg men det ger resultat vilket i slutändan är det jag vill ha så 6-8 veckor av hårt arbete kanske är värt det :)

Sniggel
2010-06-17, 13:44
Jag har hört att det är ett väldigt jobbigt upplägg men det ger resultat vilket i slutändan är det jag vill ha så 6-8 veckor av hårt arbete kanske är värt det :)

Du kan ju helt klart testa det och se vad du tycker om det!

BajareN
2010-06-17, 17:41
Jag har testat dieten och jag tyckte att den var fruktansvärt tråkig. Den passade inte mig iaf. Så här upplevde jag den:

Början av veckan:
Kaloriunderskott märks av, är hungrig och behöver disciplin för att hålla dieten. Träningen är en plåga då energinivåerna är låga, vikterna är låga samtidigt som tempot är hyfsat högt. Upplevd seghet/zombiemode känns ibland under de långa träningspasen.

Vilodag med underskott:
Ännu mer disciplin krävs för att hålla dieten då jag inte har någon träning som kan hämma min hunger eller distrahera hjärnan.

Laddning:
"Wow! Äntligen får man äta", tänker man. Men man blir snabbt besviken då man ska begränsa sitt fettintag (typ 50g max även om jag låg på uppemot 70g) och samtidigt få i sig så mycket kolhydrater. Maten blir lätt torr då man även måste hålla igen på fruktosen (enbart små mängder sylt, honung eller liknande kan användas). Man tröttnar snabbt på att äta mat hela tiden. Det blev inte alls den njutning man trodde efter flera dagars stort underskott.
Det är helt enkelt inte speciellt gott att äta den stora mängden kolhydrater om man inte också får äta en större mängd fruktos och/eller fett.

Man kan ju iofs äta en lägre mängd kolhydrater, speciellt om man har som syfte att deffa, då blir proportionerna lite "godare" förmodligen.

Om du slänger i dig en massa fruktos och fett tappar du ju hela konceptet med ätardagen. Det resulterar endast i att du lägger på dig fett, det finns ju en tanke bakom det hela.

Finns ju tonvis med goda saker att äta som innehåller minimalt med fett.