handdator

Visa fullständig version : Apollons Axel/Thickbar


Gustav T
2010-06-15, 20:44
Hej,

Jag har en fråga om var man kan få tag på en Thickbar/Fatbar/Apollons Axel. någonstans.

De butiker som jag hittat som har dem är:
www.extremepower.se - de har två varianter
www.smiprod.se – de har en Apollons axel tänkt att montera fälgar på

Finns det några alternativ när det gäller att köpa en färdig? De på Extremepower verkar trevliga men kostar därefter... :)

Ett annat alternativ är att låga göra en av en solid axel eller ett ämnesrör. Någon som har erfarenhet av det eller kan tipsa om en bra mekanisk verkstad i Jönköpingsområdet?

Halldin
2010-06-15, 20:49
Jag har för mig att greppkonungen Mart|n här på forumet importerade en, släng iväg ett PM till honom.

MaQue
2010-06-15, 21:57
Är du bekant med en supportsvarv så fixar du ju en lätt genom att fixa ett lite grövre rör / ämnesrör och lättrar det på greppytorna.

Matsa
2010-06-15, 22:56
Är du bekant med en supportsvarv så fixar du ju en lätt genom att fixa ett lite grövre rör / ämnesrör och lättrar det på greppytorna.

+1, den på vårat gym är gjord så och den funkar fint. Verkar även hålla för tunga vikter trots att den har ett par år på nacken. 2:30 in i det här klippet t.ex:

4POH_2InmhE

Håller den för det lär den hålla för det mesta. :)

Larsa_wee
2010-06-15, 23:05
Jag tog och gjorde mig en axel av ett gammalt rör till en ställning. funkar riktigt bra.

Gustav T
2010-06-16, 20:44
Tackar för svaren! Just nu lutar det åt låta någon mekanisk verkstad fixa iordning ett ämnesrör.

Mart|n
2010-06-16, 21:31
Gjorde mina thickbars av 50 millimeters ämnesrör.