handdator

Visa fullständig version : Perfekta Träningsupplägget!


Miniboy
2010-06-15, 20:11
Tjena! Det här är då mitt första inlägg här på kolozzeum och jag vill då ställa min första seriösa fråga till alla där ute.

Hur skulle ert optimala träningsupplägg se ut?
Några faktorer att räkna med är att tid inte ska vara något problem, antal gånger i veckan ska inte vara ett problem osv.

Eftersom det är en så stor fråga och det finns säkert miljarder svar därute så kan vi begränsa det lite, med träningsupplägget ska man då ha som mål att få oerhörd styrka men samtidigt ha en bra form (ingen bulk, ingen deff) vi kan kalla det toning (?) men ändå med fortsatt muskelbygg.

Hoppas det hjälper lite iallfall:)

När ni svarar, om ni svarar motivera varför träningsupplägget skulle vara optimalt, helst så detaljerat som möjligt (ni som har tid) :)

Ni som tror att jag gör det här för att försöka få er andra att göra ett eget träningsschema till mig själv så vill jag bara säg att det är självklart inte min avsikt utan jag är bara en ung pojke som tycker att träning är en glädje och ett privilegium därför vill jag lära mig så mycket som möjligt.
En lärorik tråd för alla :)

Hoppas alla njuter av denna tråd, härligt att vara här på kolozzeum. Tack:)

Miniboy
2010-06-15, 20:13
Vågar själv inte komma med ett träningsschema jag skulle tro vara optimalt då jag bara gymmat tre månader, men jag kan poängtera att jag tycker att basövningar är viktiga för med dom har jag ökat ganska mycket på 3 månader :)

sp123ltd1
2010-06-15, 20:22
Finns väll inget optimalt tränings schema eftersom alla svarar olika på olika scheman.

Miniboy
2010-06-15, 20:25
Finns väll inget optimalt tränings schema eftersom alla svarar olika på olika scheman.

Det förstår jag :) försöker bara få ut lite privata åsikter skrev trots allt "ert optimala träningsschema" d.v.s. inriktat på en person.

Men sen förstår jag exakt vad du menar inget är perfekt, men vet inte man kanske märker likheter och olikheter om folk börjar yttra sig*flex*

toto2009
2010-06-15, 21:35
Så länge man får med basövningarna Marklyft,knäböj,bänkpress så är biffen kirrad.

HulkH
2010-06-15, 23:46
Så jävla mycket träning som bara går, dock med tillräckligt vila! :thumbup:
Mycket basövningar också*cupid* *flex*

Matsa
2010-06-16, 00:17
Det perfekta träningsupplägget finns inte. I verkligheten är det för många olika faktorer som spelar in, det uppstår situationer där man måste kompromissa för att åtgärda svagheter och så vidare. Det bästa man kan göra är att försöka få det så bra som möjligt, och det tar tid.

Därför tycker jag att det viktigaste med ett program är att det är enkelt. Om man vill ändra något ska det gå att göra på ett smidigt sätt, och man ska inte ändra för mycket på en gång. Om man ändrar tusen saker på en gång, hur ska man kunna veta vilken förändring som var bra? Ju färre saker man har att ta hänsyn till desto färre saker kan man klanta till. Ett enkelt program som man gör små förändringar på efterhand och utvärderar kommer förmodligen bli rätt bra med tiden.

Jag ska vara så tråkig att jag inte säger mycket mer än så. Basövningar som knäböj, bänkpress och marklyft tycker jag är bra men det finns inga oersättliga övningar. Håll det enkelt och se till att bli riktigt bra på grunderna. Ät ordentligt, slarva inte med sömnen. That's it, ingen raketvetenskap direkt men man kommer långt med det om man bara ger det tid. När man tittar på hur ohyggligt starka personer tränar så gör de flesta av dem faktiskt inget märkvärdigt, de gör samma basic shit som de flesta andra men de har gjort det mer och längre.