handdator

Visa fullständig version : Top of the Line


ByggerUt
2010-06-14, 14:13
Om man skulle försöka att göra en lista på de märkena som utmärker sig "är lite bättre" på vissa kosttillskott.

BCAA Xtend (Scivation)

Omega 3 Omega 3 Gold (*****)

Vitaminer/Mineraler Animal Pak (Universal Nutrition )

EAA ?

Vassle 100% Whey Protein (Optimum)

Kasein 100% Casein Protein (Optimum)

Kreatin ?

Fettförbränning Liquid Clenbutrx Hardcore (VPX)

Gainer ?

Jag tror att de är alla de grundläggande kosttillskotten?
Kommer ni på fler, så lägg gärna till dem i listan.

ByggerUt
2010-11-12, 01:25
251 personer som har läst tråden är det verkligen ingen av er som har något att tillägga:confused:

MtotheM
2010-11-12, 01:44
251 personer som har läst tråden är det verkligen ingen av er som har något att tillägga:confused:
Kanske för att det är i princip omöjligt att säga vilket märke tillverkar bästa tillskotten...

auermaa
2010-11-12, 03:31
Förstår inte vad du menar... Varför klassar du dessa produkter bättre än andra?

JJOHANSSON
2010-11-12, 06:36
smaken verkar det som?

raQblad
2010-11-12, 08:54
Same shit. Min erfarenhet sæger dyrare produkt, bættre smak. Men ingen større skillnad på kvalitet, om ens någon. Finns såklart extremfall.

daloatf
2010-11-12, 09:26
Med tanke på gainers, vissa vill ju ha en gainer med mycket kcal medan vissa vill ha en gainer med runt 300kcal med kreatin, vissa vill ha utan. Väldigt personligt med kosttillskott =)

WHITEFOLKS
2010-11-12, 15:21
Med tanke på gainers, vissa vill ju ha en gainer med mycket kcal medan vissa vill ha en gainer med runt 300kcal med kreatin, vissa vill ha utan. Väldigt personligt med kosttillskott =)

Mycket kcal? I princip alla gainers innehåller lika mycket kcal per 100g.

ByggerUt
2010-11-12, 16:07
Om man skulle försöka att göra en lista på de märkena som utmärker sig "är lite bättre" på vissa kosttillskott.

BCAA Xtend (Scivation)

Omega 3 Omega 3 Gold (*****)

Vitaminer/Mineraler Animal Pak (Universal Nutrition ), VITAKIC (Muscletech) och Mivitotal® Flex (Dr. Donsbach)

EAA ?

Vassle 100% Whey Protein (Optimum)

Kasein 100% Casein Protein (Optimum)

Kreatin ?

Fettförbränning Liquid Clenbutrx Hardcore (VPX)

Gainer ?

Jag tror att de är alla de grundläggande kosttillskotten?
Kommer ni på fler, så lägg gärna till dem i listan.

Jag la till två produkter under (Vitaminer/Mineraler).
De 3 produkterna måste vara de mest kompletta V/M tillskotten som finns på marknaden?

Många väljer att köpa sin kosttillskott från en och samma tillverkare. Det jag var ute efter med denna tråden är att hitta det "bästa" från varje kategori, oavsett vad det kostar!

delta_mats
2010-11-12, 16:15
Jaha, och hur ska vi veta vilka som är de bästa då? Är det någon som under likartade förhållanden provat samtliga märken av tex kreatin eller protein och rankat dem eller? Tror du tänkte lite fel när du gjorde den här tråden.

MejjA
2010-11-12, 17:56
Jag tror aldrig du kommer få ett konkret resultat eftersom det är en
vääääldigt knepig fråga, du vet, allting är relativt och ''jämfört med vad''

Diffust begrepp kanske men detta kommer bara resultera i en tråd
som folk kommer lista sina favorit kosttillskott och liknande forumtrådar finns
redan flertalet av.

JJOHANSSON
2010-11-13, 13:02
mycket kcal? I princip alla gainers innehåller lika mycket kcal per 100g.

+1

Torsk_ole
2010-11-13, 13:28
Det enda som i princip skiljer är smaker. Iaf när det gäller protein, EAA, gainer osv.

Rolv
2010-11-13, 13:34
Med tanke på gainers, vissa vill ju ha en gainer med mycket kcal medan vissa vill ha en gainer med runt 300kcal med kreatin, vissa vill ha utan. Väldigt personligt med kosttillskott =)

En gainer är väl en gainer, och kreatin är ju kreatin!
Doseringen på påsen är ju något som tillverkaren kallar för " 1 portion". Vem har sagt att man inte kan ta 2 portioner x300 kcal?

eriksvensson
2010-11-13, 13:34
När det gäller omega-3 så köp Fairings, från 212:- för 300 stycken @1000mg. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=265528

Edit. Denna tråden handlade kanske inte om vad du skulle köpa? Isådanafall så tillförde jag inget..*screwy*

Ekonom
2010-11-13, 15:18
Jag la till två produkter under (Vitaminer/Mineraler).
De 3 produkterna måste vara de mest kompletta V/M tillskotten som finns på marknaden?

Hur definerar du top of the line?

De multivitamintillskott du raddar upp är knappast bland de "bättre", t ex innehåller både animal och vitakic zink och magnesium från oxid, vilket är den billigaste och sämsta formen av zink/magnesium.

Sen är frågan om produkterna blir bättre av att de innehåller gigantiska doser B-vitaminer. Tror du själv att du har nytta av 5000 % av RDI? Du kanske kan ha fördel av att överstiga RDI för de vattenlösliga om du delar upp intaget, men knappast multidoser på en gång.

Viovital är kanske bra, men innehållet av zink är mycket ågt och dessutom innehåller det konserveringsmedel i form av benzoat, som i kombination med C-vitamin (som naturligtvis ingår i produkten), kan omvandlas till bensen - ett mycket cancerframkallande ämne.

Jag vet heller inte varför ON 100 % Whey skulle vara top of the line. De hade kanske godast smaker innan de flyttade tillverkningen till EU, men i övrigt är det inget annat än en blandning av vassleisolat och koncentrat.

Jag kombinerar en enkel multivitamin - T.N.T - med några zma-kapslar och D-vitamin på vintern samt lite c-vitamin.

Som protein använder jag et vassleisolat som jag tycker smakar bra och som har ett vettigt pris.

Kreatin - creapure till bästa pris.

Blandar mitt protein med carbosyn kolhydrater från FX.

Fiskolja - kommer ej ihåg namnet men en med dubbel koncentration (70 %)

Sedan använder jag även glutamin (för imunförsvaret). Där använder jag ett från AST eftersom deras glutamin verkligen är smaklöst och inte smakar ägg som många andra fabrikat gör, och jag innbillar mig att ägg-luktande glutamin är av sämre kvalité än ett som luktar och smakar rent.

/economist

rooz
2010-11-13, 15:35
Att ingen sagt MUSCELTECH*gah!**gah!*

SÅ jävla bra tröck man får av det, helt sinnessjukt*flex*

ByggerUt
2010-11-14, 12:07
Att ingen sagt MUSCELTECH*gah!**gah!*

SÅ jävla bra tröck man får av det, helt sinnessjukt*flex*

Vilka produkter från mt menar du då?
MT har inte alla produkter som jag skrev med.

blondyz
2010-11-14, 12:43
Vilka produkter från mt menar du då?
MT har inte alla produkter som jag skrev med.

De som Jay Cutler använder, såklart.

Nej, men jag förstår inte poängen riktigt.. Det är väl lite som att fråga vilket märke som gör de bästa kläderna. I de flesta fall betalar du bara mer för märket/utseendet, i vissa enstaka fall kvalitét, vissa lägger stora pengar på marknadsföring vilket retsulterar i högre pris, vissa märken säljer inte alla produkter man vill köpa så man väljer något annat. Smaksak helt enkelt.

Finns alltid folk som inte tåler att gå ut på krogen i Jeans för 500:- och därför köper ett par för 2000:- i hopp om att polaren ska tycka de är snygga och bli mer accepterad.

Lite samma sak med tillskott, i vissa kretsar duger det inte att komma med billighetssaker, i vissa fall lever man i en värld där dyrt=bra, i vissa fall har man bara väldigt mycket pengar och känsliga smaklökar.

Tollesson
2010-11-14, 17:26
Det måste ju vara åsikter om vad man TYCKER är bäst, och där med vad som ÄR bäst enligt dig. Så ni som är skeptiska över tråden, ändra det till vad ni tycker är bäst i de olika kategorierna?

Sedan finns det massa mer faktorer till vad som gör ett protein bra mer än smaken, är det svensktillverkat och man tycker det är bra är ju det ett plus. Smaken då, konsistens, hur det löser sig, om det är oroligt för din mage är det ett minus för dig etc...

Sedan finns det massa mer typer än kreatinmonohydrat? Så man kan inte säga att allt är samma där heller...

När det gäller gainer finns det massa olika sammansättnigar, om den har kreatin, vissa har arginin, taurin, vad för GI produkten ha, vad för sammansättning av protein(om det är kasein och whey t.ex)

Alla är så fixerade vid smaken endast när man ska snacka om protein osv....

puppztah
2010-11-14, 17:39
fx = bäst och billigast tycker jag

blondyz
2010-11-14, 18:11
Det måste ju vara åsikter om vad man TYCKER är bäst, och där med vad som ÄR bäst enligt dig. Så ni som är skeptiska över tråden, ändra det till vad ni tycker är bäst i de olika kategorierna?

Sedan finns det massa mer faktorer till vad som gör ett protein bra mer än smaken, är det svensktillverkat och man tycker det är bra är ju det ett plus. Smaken då, konsistens, hur det löser sig, om det är oroligt för din mage är det ett minus för dig etc...

Sedan finns det massa mer typer än kreatinmonohydrat? Så man kan inte säga att allt är samma där heller...

När det gäller gainer finns det massa olika sammansättnigar, om den har kreatin, vissa har arginin, taurin, vad för GI produkten ha, vad för sammansättning av protein(om det är kasein och whey t.ex)

Alla är så fixerade vid smaken endast när man ska snacka om protein osv....

Jo det är klart att man kan ha åsikter om vad som är bäst.. Jag personligen tycker dock det är svårt att avgöra på många punkter. T.ex. EAA/BCAA, protein etc som inte har någon direkt märkbar effekt. Detta gäller till viss del även kreatin.

För att förklara vad jag menar har jag lätt att ge tumme upp/tumme ner på en pwo, där man direkt känner av vissa faktorer som är individuella dessutom. Lite samma sak med smakerna på olika tillskott, här har jag lätt att ge tumme upp/tumme ner.

Svårare blir det att avgöra vilket aminosyretillskott som ger mig bästa anabola effekt med den kost jag har för övrigt m.m. lite samma sak med vitamin/mineral m.m.

ByggerUt
2010-12-07, 17:40
En uppdatering:

BCAA Xtend (Scivation), Modern bcaa (Usplabs), Chain'd out (ALRI)

Omega 3 Omega 3 Gold (*****), Udo's Choice

Vitaminer/Mineraler Animal Pak (Universal Nutrition ),VITAKIC (Muscletech) och Mivitotal® Flex (Dr. Donsbach)

EAA EAA-XX (BS) och EAA Booster (Nutritechs), Esapro (Eiselt),

Vassle 100% Whey Protein (Optimum)

Kasein 100% Casein Protein (Optimum)

Blandprotein - Sloow Protein vanilj (Fairing) och Double Pro choklad (Eiselt), Myofusion (Gaspari)

Kreatin Kreatine MagnaPower (*****), Creatine 2500 caps (Optimum), GreenMagnitude (Controlled Labs), Creatine Strong Matrix 7, Creatin Xplode (*****)

Fettförbränning Liquid Clenbutrx Hardcore (VPX), Jet Fuel, Meltdown (VPX), Venom Hyperdrive, Gaspari mitropin

Gainer Nitro Core 24 (Optimum)

PWO - NO Shotgun (VPX), NaNoProxil, Gaspari Superpump, No-Xplode

Jonesss
2010-12-09, 15:03
fx = bäst och billigast tycker jag
+1

Erkserks
2010-12-09, 15:17
En uppdatering:

BCAA Xtend (Scivation), Modern bcaa (Usplabs), Chain'd out (ALRI)

Omega 3 Omega 3 Gold (*****), Udo's Choice

Vitaminer/Mineraler Animal Pak (Universal Nutrition ),VITAKIC (Muscletech) och Mivitotal® Flex (Dr. Donsbach)

EAA EAA-XX (BS) och EAA Booster (Nutritechs), Esapro (Eiselt),

Vassle 100% Whey Protein (Optimum)

Kasein 100% Casein Protein (Optimum)

Blandprotein - Sloow Protein vanilj (Fairing) och Double Pro choklad (Eiselt), Myofusion (Gaspari)

Kreatin Kreatine MagnaPower (*****), Creatine 2500 caps (Optimum), GreenMagnitude (Controlled Labs), Creatine Strong Matrix 7, Creatin Xplode (*****)

Fettförbränning Liquid Clenbutrx Hardcore (VPX), Jet Fuel, Meltdown (VPX), Venom Hyperdrive, Gaspari mitropin

Gainer Nitro Core 24 (Optimum)

PWO - NO Shotgun (VPX), NaNoProxil, Gaspari Superpump, No-Xplode

Asså vad e detta för trams?

Lepras
2010-12-09, 15:50
Asså vad e detta för trams?

Det är TOP OF THE LIIIIINE!!!!!*flex*:hbang::hbang::hbang: