handdator

Visa fullständig version : Någon som fått samma problem som jag?


Noas
2010-06-13, 22:00
Hej!

Jag skulle behöva lite råd och en förklaring varför jag bara får fler och fler ytliga små blå/lila blodkräl på kroppen och hur man motverkar dessa. Jag antar att det har med träning att göra då jag fick mina första för något år sedan då jag började träna seriöst. Nu på senare tid har jag fått riktigt många och undrar om de försvinner och hur man motverkar dessa. Är det någon som känner igen sig? har försökt leta info på internet men verkar inte finnas en ända träningstråd som tar upp detta.

Det ser ut som små blå/lila blodådror (det är inte brisningar) som bildas på kroppen och som börjat synas rätt mycket. Har fått både på magen, ryggen, under armhålorna och nu börjar de vandra upp mot bröstet. Jag är 23 år, tränar seriöst cirka 5 gånger / vecka och tränar tunga vikter med få reps. Har gjort det i cirka 3 år nu. Jag har haft en viktökning på cirka 20 kilo under dessa år. Jag har lite underhudsfett vilket jag alltid haft om det kan ha någon inverkan. Tar tillskott som protein, rage och kreatine samt ibland animal m-stack.

Här är en länk på några av de små otäckingarna:
http://i47.tinypic.com/f0yck5.jpg ("")

Tack för hjälpen!

Super_Johan
2010-06-13, 22:27
Ser ut som åderbråck

Noas
2010-06-13, 23:12
tack för svaret! men de hjälper inte mycket nu när jag fått svar från allt mellan åderbråck, brisningar till ytliga blodkärl på de två forum som jag postat denna tråd på :)

Ingen som har samma problem och vet vad det är?

Jens.Andersson
2010-06-13, 23:14
Är du säker på att det började i samband med träningen?

Dreas
2010-06-13, 23:15
Jag har sådana på armarna och det är iaf med 99,99% säkerhet bristningar som jag har.

Noas
2010-06-13, 23:30
Är du säker på att det började i samband med träningen?

Jo de fösta kom kanske ett halvår efter jag började träna.
Nu har de blivit fler :(

De är ungefär 1-2 mm tocka. De ser ut som blodådror i verkligheten och därför tror jag inte det är brisningar. Har lite bristningar på benen och de är grövre, tjockare och man känner dem om man känner på huden de gör man inte med dessa.

Noas
2010-06-13, 23:31
Jag har sådana på armarna och det är iaf med 99,99% säkerhet bristningar som jag har.

kanske är bristningar då om du är säker :) men jag har lite andra brisningar på benen som man kan känna, dessa är helt släta mot huden.

elegantmachine
2010-06-14, 02:00
Bristningar kan se olika ut. Jag är tjej, och har halvdjupa bristningar på höfterna, när underhuden växer snabbare än det yttre lagret hud (om jag inte minns helt fel).

De kan se lila ut, beroende på vilken del av kroppen bristningarna sitter på.

King Grub
2010-06-14, 09:28
Det där är inte hudbristningar.

Ser ut som spider veins.

130kg finsk sisu
2010-06-14, 10:31
Är det inte sådana där man får i ansiktet,ben och armar vid skrumplever???

130kg finsk sisu
2010-06-14, 10:37
OBS! Säger inte att du har skrumplever men känner bara igen dem från jobbet.

Tolkia
2010-06-14, 10:37
Är det inte sådana där man får i ansiktet,ben och armar vid skrumplever???
Små synliga kärl kan man få av en massa olika orsaker utöver skrumplever, ibland bara av orsaken "dåligt val av föräldrar". ;)

Får man ett präktigt när av stora vener över buken kan man dock dra öronen åt sig.

130kg finsk sisu
2010-06-14, 10:40
tack för upplysningen.