handdator

Visa fullständig version : Bad ass mass vs Jungle warfare


FILLLE
2010-06-13, 15:10
Vilken är bäst och ger mest, snabbast resultat? Ni som har provat, kan ni inte skriva vad ni tycker om de olika produkterna?
Hur ska man dosera? kan de vara under hela dagen? de behöver inte va 30 min innan träning eller så? :)
Vad är det för skillnad på dem?
Vet i såfall inte vilken man skulle välja av dem.. Jungle warfare tycker man borde vara bäst efterssom de nu snackas om "doping" om den?

kjell33
2010-06-13, 15:20
Vad är det för resultat du är ute efter?

FILLLE
2010-06-13, 15:23
typ, hur snabbt man ökar i styrka av dom t.ex :)

kjell33
2010-06-13, 15:34
Det är inget magiskt med pwo-produkter. Dessutom är det lite en fråga om tycke och smak. Se till att du börjar i rätt ände och ser över din vanliga kost ang protein etc. I dina kläder skulle jag satsa på ett vassleproetin i stället.

siimon89
2010-06-13, 15:38
Jepp, börjar man jaga det magiska kosttillskottet när man börjar träna börjar man i helt fel ände.

Fokusera på att träna hårt, äta bra mat och sova ordentligt så kommer du längre.

Dreas
2010-06-13, 15:51
Jepp, börjar man jaga det magiska kosttillskottet när man börjar träna börjar man i helt fel ände.

Fokusera på att träna hårt, äta bra mat och sova ordentligt så kommer du längre.+1 sedan kan TS försöka att söka, nybörjare med frågor kring Jungle Warfare är ganska vanligt.

Mitt råd är att skippa större delen av det som kallas tillskott och köra på EAA och kreatin om något. Fokusera på det jag markerat med fet stil här ovan istället.

internethjälten
2010-06-13, 16:02
du är 16år?

macsacre
2010-06-13, 16:13
Hade jag fått reda på vad Protein, Gainer, Kreatin, BCAA och PWO var för något när jag började träna så hade jag varit dunder tacksam för det. Så nu är jag för snäll här och ska guida dig genom det som kan ta din träning till en annan nivå:

Börja med en protein shake direkt du vaknar
Sedan frukost

Innan träning:
PWO + BCAA + Kreatin

Under Träning: BCAA + Maltodextrin

Efter:
BCAA + Maltodextrin + Kreatin (Kreatin är inte nödvändigt här, men jag tar före och efter)

Sedan Lunch

Sedan Mellanmål

Sedan middag

Sedan Mellanmål (om man hinner annars kvällsmat)

Sov i minst 7 timmar.

Gör du det här i ett år så kommer du se att du kommer få muskler :P.

Kosttillskott är kosttillskott men utan det så kommer det ta längre tid för dig att bygga än om du tar det, men nyckeln till framgång är inte bara mat, sömn och träning, utan tålamod för du kommer inte få snabba muskler, tyvärr.

Kreatin och Protein tycker jag att du ska börja med, sedan kan du börja lägga till andra tillskott. Ingen ide att lägga ut pengar på massa tillskott som nybörjare då man inte riktigt vet ifall man vill spendera 5 till 7 timmar i veckan på gymmet året om.

Sniggel
2010-06-13, 16:39
Träna styrketräning regelbundet och försök öka vikterna i flerledsövningar. Ät mycket protein varje dag (proteinpulver kommer i andra hand, kött, fisk, fågel i första hand), skippa preworkouts och flashiga tillskott och du har större chans att få resultat om du bara fokuserar på träningen och den proteinrika maten.

Dreas
2010-06-13, 17:02
Hade jag fått reda på vad Protein, Gainer, Kreatin, BCAA och PWO var för något när jag började träna så hade jag varit dunder tacksam för det. Så nu är jag för snäll här och ska guida dig genom det som kan ta din träning till en annan nivå:

Börja med en protein shake direkt du vaknar
Sedan frukost

Innan träning:
PWO + BCAA + Kreatin

Under Träning: BCAA + Maltodextrin

Efter:
BCAA + Maltodextrin + Kreatin (Kreatin är inte nödvändigt här, men jag tar före och efter)

Sedan Lunch

Sedan Mellanmål

Sedan middag

Sedan Mellanmål (om man hinner annars kvällsmat)

Sov i minst 7 timmar.

Gör du det här i ett år så kommer du se att du kommer få muskler :P.

Kosttillskott är kosttillskott men utan det så kommer det ta längre tid för dig att bygga än om du tar det, men nyckeln till framgång är inte bara mat, sömn och träning, utan tålamod för du kommer inte få snabba muskler, tyvärr.

Kreatin och Protein tycker jag att du ska börja med, sedan kan du börja lägga till andra tillskott. Ingen ide att lägga ut pengar på massa tillskott som nybörjare då man inte riktigt vet ifall man vill spendera 5 till 7 timmar i veckan på gymmet året om.Du rekommenderar något som verkar vara en nybörjare maltodextrin och tillskott under passet + en hel hög med tillskott, du tycker inte det känns helt onödigt? Ja, din tro på tillskott är utöver det vanliga, jag tycker man kan ta det lite lugnt med att sprida det till folk som kan gynnas av att lära sig kostens och träningens betydelse först innan de börjar köpa tillskott för flera tusen kronor.

Sedan, varför kreatin före och efter? 5g med kolhydrater någon gång under dagen räcker ju, och tar man en pwo före så känns det som tårta på tårta.

macsacre
2010-06-13, 17:13
Läste du ens hela inlägget? Jag skriver på slutet att det räcker med Protein + Kreatin, och att det är onödigt att köpa in för mkt tillskott när man är nybörjare. Tror du får läsa hela inlägget innan du går till attack.

Skrev även det här: Kosttillskott är kosttillskott men utan det så kommer det ta längre tid för dig att bygga än om du tar det, men nyckeln till framgång är inte bara mat, sömn och träning, utan tålamod för du kommer inte få snabba muskler, tyvärr.

Dreas
2010-06-13, 17:19
Läste du ens hela inlägget? Jag skriver på slutet att det räcker med Protein + Kreatin, och att det är onödigt att köpa in för mkt tillskott när man är nybörjare. Tror du får läsa hela inlägget innan du går till attack.

Skrev även det här: Kosttillskott är kosttillskott men utan det så kommer det ta längre tid för dig att bygga än om du tar det, men nyckeln till framgång är inte bara mat, sömn och träning, utan tålamod för du kommer inte få snabba muskler, tyvärr.Ögnade igenom inlägget, missade det sista. Fast det fetstilade är ju även det uppåt väggarna, källa på det?

Skulle inte kalla det attack. +1 på Kreatin och protein.

macsacre
2010-06-13, 17:50
ok, så svårt att veta hur orden menas när man skriver de för man "hör ju inget tonläge" på de. Men sry att jag kallade det för attack.

Hittar ingen källa på det, men mer är bättre? Äter man 100g protein dagligen + får du i dig 60g protein genom ett par whey shakes då är väll det bra? Det är så jag resonerar.

stridis
2010-06-13, 18:10
Det viktigaste är att lära sig träna ordentligt och äter tillräckligt.

Så det du skall grunna på är teknik i basövningarna och hur man skall få till toppass månad in och månad ut. Motivation och klass = Massa.

Fast det är klart att man är ute efter det där lilla extra, bara du inser var tonvikten ligger.

Dreas
2010-06-13, 18:16
ok, så svårt att veta hur orden menas när man skriver de för man "hör ju inget tonläge" på de. Men sry att jag kallade det för attack.

Hittar ingen källa på det, men mer är bättre? Äter man 100g protein dagligen + får du i dig 60g protein genom ett par whey shakes då är väll det bra? Det är så jag resonerar.Mer protein funkar iaf bättre för mig. Sen kom jag på att kreatin faktiskt är ett tillskott som ger effekt utöver det mat kan ge och som är visat. Det jag syftade på var mest samma fördelning av makronutrienter ifrån endast kost eller samma fördelning ifrån kost+tillskott, vilket som ger bäst resultat är nog svårt att säga.

Har en förmåga att låta neg i mina inlägg så det är inte första gången det händer :)

Joe Hardgainer
2010-06-13, 18:18
Namnet säger ju en hel del....

macsacre
2010-06-13, 18:19
Jag tycker iaf att om man nu ska träna seriöst så ska man aldrig vara utan Protein och kreatin, resten är bara ett plus enligt mig oavsett hur mkt mat man får i sig.

FILLLE
2010-06-13, 18:55
Har just tagit en burk amino rush ska börja på min andra, Har tagit 16 kg gainer pro före. Och provade en rage extreme men tyckte inte kändes bra kanske ska prova köpa rage x2 sen ist för vill ha mer stickningar. Men tänkte bara om man kunde prova en burk för alla säger den ger så mycket?

Har tränat i 5 månader kan rörelser osv. har ökat från 45 kg i bänkpress till 105 kg. och från maxning i biceps curl från ca 12,5 till 22,5.
Inte ens säkert jag ska prova vill bara ha fakta om dem, vad som är så speciellt, skilnaden osv :|

siimon89
2010-06-13, 19:10
Jag tycker iaf att om man nu ska träna seriöst så ska man aldrig vara utan Protein och kreatin, resten är bara ett plus enligt mig oavsett hur mkt mat man får i sig.

Protein behöver du inte om du får i dig tillräckligt från maten och kreatin fungerar inte på vissa som mig själv. Åh även om det fungerar, så är det inget måste heller.

macsacre
2010-06-13, 19:37
Men om man inte äter tillräckligt så då är det ganska bra att ha hemma lite Whey protein.

chrilledude
2010-06-14, 02:13
Bass ass mass ger dig 20kg i bänk på en månad.

Snälla vad tror du? Du hör ju bara på namnet.

+1 på simon, mat > sova bra > träna.

EAA/Kreatin annars, och kanske någon PWO.

Grazzafukkinrazzi
2010-06-14, 08:53
hur gammal är OP? att ta testobooster som typ 15 åring är helt åt helvete kan jag meddela.

BobaFett
2010-06-14, 10:25
Innan träning:
PWO + BCAA + Kreatin

Under Träning: BCAA + Maltodextrin

Efter:
BCAA + Maltodextrin + Kreatin (Kreatin är inte nödvändigt här, men jag tar före och efter)



Ta bort BCAA+malto under träning så blir det opti. Malton efter träning är också onödig egentligen.

Det är de plötsliga proteinpulsarna som ger ökning av proteinsyntesen, du ska inte ha en stadig ström av aminosyror. Välj 1: BCAA innan och efter träning eller 2: under träning, inte både och.

Pepz
2010-06-14, 10:35
. Jungle warfare tycker man borde vara bäst efterssom de nu snackas om "doping" om den?

och det gör dig inte avskräckt?*whatever*

FILLLE
2010-06-14, 12:38
nej :) vad sura alla är som inte vill säga något bara för det är en 16 åring som ställer frågan. hmm

Dreas
2010-06-14, 12:42
nej :) vad sura alla är som inte vill säga något bara för det är en 16 åring som ställer frågan. hmmTror det räcker med att ta en eller två postare här inne och lägga ihop deras träningstid i år för att få ihop till hela din ålder. Du är 16, du växer så det knakar. Fokusera istället på maten och träningen, det kommer ge dig mer med största sannolikhet än att köpa massa "testoboosters".

ThisIsTheOne
2010-06-14, 13:06
nej :) vad sura alla är som inte vill säga något bara för det är en 16 åring som ställer frågan. hmm

Du har väl fått massor av råd kring vettiga tillskott? Och ett par som avråder och förklarar varför du inte bör ta andra. Du är ett barn som varken behöver eller bör ta JW eller BAM.

Pepz
2010-06-14, 13:13
Tror det räcker med att ta en eller två postare här inne och lägga ihop deras träningstid i år för att få ihop till hela din ålder. Du är 16, du växer så det knakar. Fokusera istället på maten och träningen, det kommer ge dig mer med största sannolikhet än att köpa massa "testoboosters".

Du har väl fått massor av råd kring vettiga tillskott? Och ett par som avråder och förklarar varför du inte bör ta andra. Du är ett barn som varken behöver eller bör ta JW eller BAM.

+1

du har nästan tio år kvar med den högsta hormonproduktionen du någonsin kommer att ha. ta vara på den istället för att ta preparat som kan påverka hormonerna. Finns en anledning till varför till och med tillverkarna av dessa produkter (som ju bara vill sälja så mycket som möjligt) har rekommenderad åldersgräns på dessa preparat.

satsa på mat och träning och håll dig ifrån supandet så får du kan du få fantastiska resultat utan diverse skitprodukter

FILLLE
2010-06-14, 14:41
Okej, jag tar nu amino rush och rage extreme :P Tycker inte rage extreme känns ett skit bara ibland??????! Är vanliga rage bättre eller rage x2?

Gorilla
2010-06-14, 16:52
Du rekommenderar något som verkar vara en nybörjare maltodextrin och tillskott under passet + en hel hög med tillskott, du tycker inte det känns helt onödigt? Ja, din tro på tillskott är utöver det vanliga, jag tycker man kan ta det lite lugnt med att sprida det till folk som kan gynnas av att lära sig kostens och träningens betydelse först innan de börjar köpa tillskott för flera tusen kronor.

Sedan, varför kreatin före och efter? 5g med kolhydrater någon gång under dagen räcker ju, och tar man en pwo före så känns det som tårta på tårta.
Men sluta lägga vikt vid Macsacres poster helt enkelt. En liten tomte som älskar att ge tips utan att egentligen kunna särskilt mycket. Denna posten var dock rätt bra skriven och innehöll vettig info så han kanske håller på att lära sig. Kudos isåfall

OnT: Vanliga Rage, Rage Extreme m.m. är i princip samma produkt med samma innehåll, någon ingrediens hit eller dit och lite variationer i mängden. Om du inte får effekt av Rage Extreme kan det bero på matintag innan eller feldosering. Om du fortfarande inte får effekt kan det vara en idé att prova något annat och se om det blir bättre. Du ska dock inte förvänta dig att bli hulken/superman bara för att du tar PWO, sådan kraftig effekt har de inte

Vazz
2010-06-14, 18:37
Har just tagit en burk amino rush ska börja på min andra, Har tagit 16 kg gainer pro före. Och provade en rage extreme men tyckte inte kändes bra kanske ska prova köpa rage x2 sen ist för vill ha mer stickningar. Men tänkte bara om man kunde prova en burk för alla säger den ger så mycket?

Har tränat i 5 månader kan rörelser osv. har ökat från 45 kg i bänkpress till 105 kg. och från maxning i biceps curl från ca 12,5 till 22,5.
Inte ens säkert jag ska prova vill bara ha fakta om dem, vad som är så speciellt, skilnaden osv :|

mjo, visst. troligt.

FILLLE
2010-06-14, 19:03
OnT: Vanliga Rage, Rage Extreme m.m. är i princip samma produkt med samma innehåll, någon ingrediens hit eller dit och lite variationer i mängden. Om du inte får effekt av Rage Extreme kan det bero på matintag innan eller feldosering. Om du fortfarande inte får effekt kan det vara en idé att prova något annat och se om det blir bättre. Du ska dock inte förvänta dig att bli hulken/superman bara för att du tar PWO, sådan kraftig effekt har de inte

Nej, men har hört så många säga att man verkligen känner sig så taggad osv och de gör inte jag *flex*

mjo, visst. troligt.
Haha.. Så du menar att jag ljuger?! :Virro

arnel
2010-06-14, 19:12
mjo, visst. troligt.

Haha, killen ljuger inte känner honom irl, ökat sjukligt mycket. You go avundsjuka man*cupid*

macsacre
2010-06-14, 22:48
Klart han kan ha ökat så mkt, bänk är det lättaste att öka på om man bestämmer sig för att bli stark i det, men sedan så är det så att alla är inte ute efter biceps och bröst bara.

Jag ser den ökningen som lite otrolig, men kan ju vara sant. En polare körde på 145kg förra sommaren han tog över 200 med tröja på en tävling innan sommaren.

Grazzafukkinrazzi
2010-06-14, 23:18
Klart han kan ha ökat så mkt, bänk är det lättaste att öka på om man bestämmer sig för att bli stark i det, men sedan så är det så att alla är inte ute efter biceps och bröst bara.

Jag ser den ökningen som lite otrolig, men kan ju vara sant. En polare körde på 145kg förra sommaren han tog över 200 med tröja på en tävling innan sommaren.

han ökade alltså 55kg på ett år? Ja det var då mig en fin ökning, tråkigt att varenda fläskberg säkerligen får ut så mycket med lite professionell tröjträning. Så den där "ökningen" är väldigt intetsägande.

Deceiver85
2010-06-15, 00:05
JW och BAM är inte mycket mer än dyra PWO-produkter, som dessutom kan göra livet surt för dig om du blir dopingtestad...

young_george
2010-06-15, 00:23
Nej, men har hört så många säga att man verkligen känner sig så taggad osv och de gör inte jag *flex*


Haha.. Så du menar att jag ljuger?! :Virro

Lyssna inte på hatarna. När dom inte klarar det så tror dom att ingen kan klara det.

Inget nytt under solen alltså.

arnel
2010-06-25, 19:58
Lyssna inte på hatarna. När dom inte klarar det så tror dom att ingen kan klara det.

Inget nytt under solen alltså.

+10000 :thumbup:

Timme
2010-06-26, 03:26
JW och BAM är inte mycket mer än dyra PWO-produkter, som dessutom kan göra livet surt för dig om du blir dopingtestad...

JW innehåller anabol steroid så visst "fungerar" den men den är dopingklassad.

BAM innehåler bara löljliga ecedy steroider och gör inte ett skit.

macsacre
2010-06-26, 09:45
Fan jag måste också köpa JW! Så länge det är lagligt så är det OK enligt mig.

Eddie Vedder
2010-06-26, 13:45
Haha.. Så du menar att jag ljuger?! :Virro

Jag ser ingen anledning att tro att du ljuger.

Men däremot har jag väldigt svårt att få ihop de grymma ökningarna med din starka vilja att köpa ett tillskott som ger minimal (om någon) skillnad när dina resultat de facto förefaller grymma redan.

Varför inte bara käka på, spara pengarna och först börja fundera på såna här saker om du eventuellt stagnerar? Laga inte som fungerar liksom. ;)