handdator

Visa fullständig version : för mycket bulkande


Wilson
2003-10-13, 23:06
ha.. för några veckor sen bestämde jag mig för att inte länrge mig mig speciellt mycke om kroppsfettet. Växte på bättre eftersom jag käkade mycket och gick upp säkert 1-2 kg. Mina armar har växt nästan 1 cm på en månad lr något. Även lats har växt bra ser det ut som.
Dock har min midja växt från nånstans på 72-73 till 75-76 :(
he så det känns som att jag kommer ta det lite lungt med bulkandet nu. Ska sätta igång och köra lite cardio numera ett tag och möjligen justera kosten lite. Vill få fram rutorna lite igen..
Fan bulkandet är inget för mig. jag e nog för fjollig för det he.

bara så ni vet ;)

Munter
2003-10-13, 23:08
Jo, vid 75 cm midja brukar det också ringa klockor i huvet på mig :sleep:

Wilson
2003-10-13, 23:18
he jo men jag väger oxå 62-63 och är väl knappt 170:)

Castro
2003-10-14, 18:26
...Du vet vad jag har sagt, men du gör självklart som du vill. Vill man vara fin så får man lida pin, men vill man bli stor så får man stå ut med att bli lite fet. Som sagt, en smaksak.

Men i all välmening...Du har väl inte dragit på dig några ätstörningar? Att justera bort 1-2 kg kroppsvikt när du också säger att du ökat bra muskelmässigt är väl lite i överkant. Om du sätter dig och skiter så är du tillbaka på samma vikt i princip.

z_bumbi
2003-10-14, 18:48
1 cm runt armarna och du har ökat 1-2 kg i vikt ? Grattis, så vill jag också ha det.!

Den lilla ökningen runt midjan försvinner när du börjar äta mindre någon gång i framtiden då en stor del är mat och uttänjd magsäck.

Greenman
2003-10-14, 19:04
62-63kg på 170? ......så himla fet kan du väl inte vara...

shirunai
2003-10-14, 19:17
tunnis

Wilson
2003-10-15, 02:18
Originally posted by Castro
...Du vet vad jag har sagt, men du gör självklart som du vill. Vill man vara fin så får man lida pin, men vill man bli stor så får man stå ut med att bli lite fet. Som sagt, en smaksak.

Men i all välmening...Du har väl inte dragit på dig några ätstörningar? Att justera bort 1-2 kg kroppsvikt när du också säger att du ökat bra muskelmässigt är väl lite i överkant. Om du sätter dig och skiter så är du tillbaka på samma vikt i princip.

Förstår att du menar väl men du har nog missförstått mig.

Självklart hade jag INTE tänkt gå ner 1-2 kg! jag hade tänkt mig att justera kosten lite under några dagar och köra lite förbränning för att se om jag kan ta bort lite fett. Jag snackar alltså om att bort knappt synlig fettminskning på kroppen. "Backa några steg", om du förstår vad jag menar? Det är mer för att jag inte vill "fastna" i att bulka upp mig mer och mer. Vet dock inte ifall denna metoden funkar. För jag är ju medveten om att man får acceptera lite fettökning för att bygga muskler. Men om man kan köra lite förbränning då och då för att backa tebax en liten aning i kroppsfett vet jag inte. Därför jag testar.
Förstår du nu?
Mvh/Daniel

Wilson
2003-10-15, 02:22
Originally posted by Greenman
62-63kg på 170? ......så himla fet kan du väl inte vara...

Nej. långt ifrån fet. Men ordet "fet" är ju givetvis relativt.
Man kan skåda några av mina rutor halvt i spegeln:) och nånstans där omkring vill jag hålla mig. varken mer lr mindre.

Wilson
2003-10-15, 02:28
Originally posted by z_bumbi
Den lilla ökningen runt midjan försvinner när du börjar äta mindre någon gång i framtiden då en stor del är mat och uttänjd magsäck.

kanske är så... har jag inte tänkt på.

Castro
2003-10-15, 15:40
Kör på som det känns bäst, träningen är helt individuell och man skall bara köra på det man trivs bäst med. Men fina ökningar gjorde du då, sånt hade då fått mig att vilja fortsätta bulka ett tag till.

Wilson
2003-10-15, 17:18
Originally posted by Castro
Kör på som det känns bäst, träningen är helt individuell och man skall bara köra på det man trivs bäst med. Men fina ökningar gjorde du då, sånt hade då fått mig att vilja fortsätta bulka ett tag till.

Precis kompis :thumbup: man ska ju köra efter känsla.. tror ändå inte jag skulle kunna öka 1 cm/månad runt armarna kontinuerligt:) förmodligen kommer bulkande under längre tid bara sluta med att kroppen vänjer sig vid det höga kcal-överskottet.
Däremot kanske ABCDE e något att testa? Ska finnas miladre varianter av denna metoden har jag för mig...

ivandrago
2003-10-15, 22:15
Satsa på långsiktiga ökningar. Om du inte BEHÖVER bulka för att öka så varför bulka på dig en massa fett som du vantrivs med och sedan måste deffa bort?

Visst, om man inte har några problem med att vara småknubbig eller fet och prioriterar maximala ökningar så är bulka kanon, men annars kommer du nog ångra dig när du sitter och klämmer på fläsket. Däremot säger jag inte att du ska vara stenhård året runt. Ät mycket så att du ökar, lite extra hull får man tåla under vintern, men inte så att du går runt och känner dig fet, för det är inte roligt.

Bara mina åsikter, du gör som du själv vill! För övrigt ser dina bilder bra ut och det verkar gå framåt. Kör hårt! :thumbup:

Wilson
2003-10-16, 13:42
Jopp ungefär så ja tänker oxå.
tackar för kommentaren om bilderna :love:

MrT
2003-10-20, 23:21
hehe.. paranoid eller? Själv så har man klippt av måttbandet vid sådär 50cm så man inte kan mäta vissa delar av kroppen :D

Deffa kan du göra mot våren. Under vintern är det kallt och då måste vi rovdjur ha lite att värma oss med ;)

Karelin
2003-10-22, 15:29
tycker alla har en väldans noja angående midjemåttet... kom igen när du som jag börjar närma dig 100 =) eller som de gamla grekerna sa: "En riktigt man har ett naveldjup på minst 6 cm"

nordlander
2003-10-22, 23:07
Jag förstår inte folk som vill bli stora men samtidigt ska deffa ner sig under sommarhalvåret eller bara lite nu och då. Jag har då inte tänkt deffa något alls utan ska försöka äta upp mig så mycket som möjligt tills jag når mitt mål....sen skiter jag i om jag blir lite rund om kanterna men jag ökar iaf stadigt i muskelmassa och förlorar ingen "effektiv träningstid" eller muskelmassa under deffen.

Men en del kanske vill lägga sig på en viss nivå. Men ska man bli stor så har jag iaf den tron att man måste äta upp sig tills man lägger sig så man är nöjd vad gäller muskelmassa, sen kan man börja ta bort fettet.

shirunai
2003-10-23, 07:14
så kan man ju inte heller tänka, man måste ju tänka på hälsan.

Sen så vill man ju kunna knyta sina skor och se pillen utan att magen är ivägen, din taktik håller inte.
Efter deffen låg jag på ungefär 16-18% bf ligger nog på 20+ nu alltså, det finns gränser, har man valkar när man står upp har det gått förlångt!

Herkulez
2003-10-23, 07:36
Originally posted by MrT
hehe.. paranoid eller? Själv så har man klippt av måttbandet vid sådär 50cm så man inte kan mäta vissa delar av kroppen :D



haha fan va sjuk du är
:D

nordlander
2003-10-23, 11:28
Originally posted by shirunai
så kan man ju inte heller tänka, man måste ju tänka på hälsan.

Sen så vill man ju kunna knyta sina skor och se pillen utan att magen är ivägen, din taktik håller inte.
Efter deffen låg jag på ungefär 16-18% bf ligger nog på 20+ nu alltså, det finns gränser, har man valkar när man står upp har det gått förlångt!

säger inte att man ska äta så man blir fet. menar att man ska fortsätta äta ordentligt och träna för muskelökning och skita i att deffa tills man har nått sitt mål. Man behöver inte bli speciellt fet då. Om man äter jättemycket och tränar riktigt bra så blir man inte speciellt mycke fetare.

Dk1ng
2003-10-23, 11:53
Tycker att man ändå hamnat lite off-topic... Målsättningen med bulk är ju inte att man ska bli fet, då bulkar man onekligen med felaktig kost eller på tok för mycket av dito!! Det är en stor skillnad på att "lägga på sig lite fett" under bulk och äta sig slät som en säl o få valkar... Bara för att man under bulk blir fet betyder inte alltid att muskeluppbyggnaden ligger på topp!
När man bulkar bör man ha nästintill lika bra koll på kosten som när man deffar, skillnaden är att man äter mer av allt!

Förespråkare av kontrollerad bulk!

Mvh

Edit: såg att Nordlander va inne på samma spår fast hann före... håller på o äter parallellt...:eating:

nordlander
2003-10-23, 12:56
precis så menar jag.....osså ska man dricka mycket öl för det är bra för musklerna ;)

förespråkar "Beer build this body"

Smilan
2003-11-06, 14:19
Vänta här!!! Är det killar eller tjejer som pratar? Ni snackar om att tänka till vid 75 cm. Är 170 cm lång och väger 65 kilo..... Jag är 172 cm lång och väger 68 kilo. Är en tjej som har tränat i 3 år ca 4 gånger i veckan. Mitt midjemått är 70 cm och jag är INTE tjock, utan en styrketränande tjej. Vad är era mål?

Nike
2003-11-06, 14:48
Originally posted by Smilan
Ni snackar om att tänka till vid 75 cm

det är det nog ingen utom wilson som har gjort

du är den första :mallan: i den här tråden

Fartman
2003-11-06, 16:32
Originally posted by Smilan
Vänta här!!! Är det killar eller tjejer som pratar? Ni snackar om att tänka till vid 75 cm. Är 170 cm lång och väger 65 kilo..... Jag är 172 cm lång och väger 68 kilo. Är en tjej som har tränat i 3 år ca 4 gånger i veckan. Mitt midjemått är 70 cm och jag är INTE tjock, utan en styrketränande tjej. Vad är era mål?

hehe, 75cm gäller nog endast för Wilson, han är rätt kort och väger inte så mycket

Assazel
2003-11-12, 16:51
min mage växer men armar växer också så jag har inget emot att få lite valkar så länge det andra ser bra ut. det har man igen sen under deffen... (förhoppningsvis) har inte börjat min första deff än...

kharon
2003-11-12, 17:02
Snart börjar man ju få ångest över hur mycket fläsk som smyger sig på... men man får ju å andra sidan sköna ökningar som håller en vid gott mod!

Synd bara att alla kläder man köpt i sommar börjar bli lite väl tajta att ha på...

Nåja det är INGET mot vad man kommer att svälla upp över jul!
:D

I love this game!

MunsöHustla
2003-11-13, 22:08
Originally posted by kharon
Snart börjar man ju få ångest över hur mycket fläsk som smyger sig på... men man får ju å andra sidan sköna ökningar som håller en vid gott mod!

Synd bara att alla kläder man köpt i sommar börjar bli lite väl tajta att ha på...

Nåja det är INGET mot vad man kommer att svälla upp över jul!
:D

I love this game!

Vissa dagar känner mig som ett riktigt fetto (är ioch för sig ett riktigt fetto med 105cm runt magen :D ) men sedan när man kan köra med vikter man aldrig kunnat drömma om och man ser så härligt svullen ut överallt är det värt det.

Kommer ihåg hur lätt jag hade för att deffa så ska man bulka ska man bulka ordentligt tycker jag iallafall :hbang:

kharon
2003-11-14, 08:00
Originally posted by MunsöHustla



Kommer ihåg hur lätt jag hade för att deffa så ska man bulka ska man bulka ordentligt tycker jag iallafall ::

Rätt inställning!

davve
2003-11-16, 16:48
Originally posted by kharon
Snart börjar man ju få ångest över hur mycket fläsk som smyger sig på... men man får ju å andra sidan sköna ökningar som håller en vid gott mod!

Synd bara att alla kläder man köpt i sommar börjar bli lite väl tajta att ha på...

Nåja det är INGET mot vad man kommer att svälla upp över jul!
:D

I love this game!

känner igen mej där :D

Pez
2003-11-16, 21:53
Originally posted by Wilson


Nej. långt ifrån fet. Men ordet "fet" är ju givetvis relativt.
Man kan skåda några av mina rutor halvt i spegeln:) och nånstans där omkring vill jag hålla mig. varken mer lr mindre.

Inte för att vara den.. men om du väger 62-63kg på 170cm som tränande individ "bör" ju magrutorna skymta.. på den vikten går det väl inte ens att vara "fet"..eller?

Tror inte ditt problem är fett, snarare att du skulle kunna (behöva?) öka muskelmassan och för att få mer markant magmuskulatur. Om det nu är viktigt för dig...

Tror precis som du säger själv - att du är för "mesig" för att bulka i den betydelsen att du inte vågar lägga på dig minsta gram fettvikt... du måste ju våga testa att justera kosten lite uppåt, annars vet du ju inte vad du missar.

/pez

Assazel
2003-11-17, 15:28
Originally posted by Pez


Inte för att vara den.. men om du väger 62-63kg på 170cm som tränande individ "bör" ju magrutorna skymta.. på den vikten går det väl inte ens att vara "fet"..eller?

/pez

Jo det går det. Sätter jag mig ned kan jag grabba en bit fläsk på magen... och det känns hemskt..

fredthehead
2003-11-18, 18:28
muskel på hela kroppen i princip ju med den vikten om man är fet.

Castro
2003-11-18, 19:03
Wilson är inte det minsta fet...Men prioriterar att vara deffad framför att bygga rikligt med massa. Ett val som är upp till var och än att ta. Egentligen inget fel i något av valen även om de flesta här nog skulle välja att bygga en massa massa :)

fredthehead
2003-11-18, 19:17
uttryckte mig nog lite klumpigt kanske. det jag menade var att varken han eller assazel skulle ens teoretiskt sett kunna kvala in till att ens klassa sig som till gränsen på att ligga i närheten av att vara på gång till att vara feta med den vikten. alltså borde de inte vara rädda för att käka mer då de antagligen ändå kommer fortsätta att vara relativt hårda för att ändå bulka.

Castro
2003-11-18, 20:05
Jag håller med dig, men det är ändå ett val som varje individ får ta själv.