handdator

Visa fullständig version : WoW till WOW! Från 148 kg till Scenen.


Lychgate
2010-06-12, 21:11
Ett liv av depression och förbannat dålig kost sätter sina spår och efter att man tagit sig ur det mentala så är det fysikens tur.

Wall of text nedan. För nuvarande se efter den streckade linjen. Samtliga kort är avslappnade och utan pump.

Fastnade som många andra i World of Warcraft i slutet av 2004 som verkligen gjorde mig stillasittande. Spelade i snitt 16 timmar om dagen(När det inte var raids dvs, dom dagarna blev längre.) och kosten bestog av snabbmat/godis. En middag kunde vara 2 hämtpizzor då den ena var "för kompisen hemma." Ändå höll man 3 mål om dagen samt godis så kcal intaget var minst sagt överdrivet. En riktig grisbulk, utan träning. *rolleyes* Maten blev en njutning i ett annars drygt liv.
http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=72210&stc=1&d=1276372294

Under sommaren 2008 började jag först tappa vikt. Utan större anledning först. Vågen pekade som mest runt 148 kg på 186 cm. Finns inte många bilder runt denna perioden, jag tyckte inte om att bli fotograferad och hade oftast helt svarta eller vita kläder för att verka "mindre". Många kan säkert relatera till att inte känna sig direkt vacker. Anledningen till viktminskningen antar jag är att jag undermedvetet slutade tröstäta på samma nivå som innan då livet började gå bättre med körkort och sådant.

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=72211&stc=1&d=1276372689
Den andra december 2008 låg vikten på 132.5 och det var tillfället då jag tröttnat på att vara tjock. Efter att man klampat in på iForm Kinna och köpt ett ungdomskort på 3 månader satte det igång. I början blev det 2 pass i veckan, antagligen en rolig syn med en tjockis som discotränar då jag hade noll koll på vad man skulle göra med hantlarna. Ändringen till kosten var att jag bara höll ett öga på vad jag stoppade i mig, även om det blev en del pizza och annat gott. Första månaden tappade jag 2 kg och det sporrade en att försöka hårdare.

Viktnedgången fortsatte stabilt och jag utvecklade både min vetskap om kost och träning. Vikten minskade i takt med att sockerbehovet försvann och muskelmassan behölls med ett högre intag av protein.

Det var dock en period hösten 2009 då det blev svältkost, jag koncentrerade mig enbart på vågen efter en viktplatå på runt 2 veckor och en korkad version av salladsdiet började(Isbergssallad med köttfärs för att vara specifik). Under 2 veckor tappade jag 10 kg, antagligen muskler i ett nästan anorexi beteende med styrketräning och cardio dagligen. Då jag satt hemma och stereohögtalarna började pulsera i neonrosa och bruna plastkammar från 70-talet började flyga i luften ringde en klocka innanför pannbenet. Detta var ingen bra idé även om vikten pekade raskt neråt. Vägde runt denna episod som minst 106 kg.

Började stadigt öka intaget och jobba på att få en balans. Började räkna Kcal då min syn på portioner alltid varit skev. Jag har alltid varit en som pressar mig själv hårt på det jag tycker om att göra, ibland för mycket som med både WoW och vikten där kroppen tar massiv skada.
Väldigt luddigt runt denna perioden då jag inte tog bilder eller skrev ner vikten.

Träningen har hållit igång utan större uppehåll även om det kommit käppar i hjulet både mentalt och fysiskt. Största uppehållet var 2 veckor efter en sträckning i trapezius. Efter att en psykopat yxade sig in i mitt hus flyttade jag till Alingsås nu i Juni och håller numera till i Hälsostudion. *

-------

Stats:
20 år.
189 cm.
98.5 kg morgonvikt.
Gym: Alingsås Hälsostudio.
http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=72212&stc=1&d=1276372689
(Bonnabränna efter biltripp till Stockholm, gah!)

Håller just nu på med ett 5 split schema och tar vilodagar när kroppen säger till(Schema postas snart). Kosten är just nu på bulk med ett litet överskott. Ligger runt 3k-3.5k kcal om dagen och kommer anpassa intaget efter spegel, måttband och vågen.

Personliga tankar om min nuvarande fysik är att benen släpar något enormt. En gammal knäskada som spökat så man skitit i många benpass. Sen tas gärna kritik för vad jag kan förbättra. :) Bättre bilder kommer med rygg och benen.

Mina mål med träningen är att ställa upp i Luciapokalen 2012 som Junior. I vilken kategori vet jag ej. Ett högt mål från där jag började men med 2.5 år kvar finns en chans att göra det. Push it to the limit!

Frågor/rådgivning/stöttning kan tas via PM eller så svarar jag här i tråden!

Folke50
2010-06-12, 21:14
Fy satan vad bra jobbat!

Rags
2010-06-12, 21:38
jag är otroligt imponerad! vilken förebild! keep going!

DHT-
2010-06-12, 21:40
Instämmer. Jävligt bra jobbat. Var stolt över dig själv!!!!

chrille87
2010-06-12, 22:01
Sjukt bra att du har tagit tag i ditt liv och kropp, lycka till med dina mål!!!

TehSaxo
2010-06-12, 22:14
Lycka till, är det här din första journal? Känns som det är andra gången jag läser den. Sjukt bra jobbat iaf! :D

<Mike>
2010-06-12, 22:24
Sjukt bra jobbat. Kan ju ocksa saga, all gayness aside, att du ser sjukt mycket battre ut nu ocksa an da du vagde ca 50 kilo mer. Verkligen en totalforvandling. Fortsatt som du gor sa kommer det bli hur bra som helst :)

Vad var det for psyko som brot sig in i ditt hus med en yxa? Nan du pvpade over wow?

Speaking of sa vet jag hur det ar att fastna i wowtrasket. Var sjalv helt inne i den varlden under ett ar, har i princip inga andra minnen fran den tiden an hur jag farmade guld och raidade bossar. :Virro

Lycka till!

Nelson81
2010-06-13, 07:01
bra jobbat, va står texten på armen för?

Alfred Nobel
2010-06-13, 07:47
Riktigt bra jobbat!

Lychgate
2010-06-13, 08:08
Tack för svaren alla, det värmer! :) Har varit en lång resa med många erfarenheter och mer kommer det bli.

Är tät i näsan så det blir ett lätt pass teknik i Mark och knäböj/benpress idag. 12:30 på Hälsostudion om någon annan är där. *flex*


Lycka till, är det här din första journal? Känns som det är andra gången jag läser den. Sjukt bra jobbat iaf! :D
Gjorde ett halvhjärtat försök på Flashback för något år sedan, annars är detta min första "riktiga" med mer mål än att "deffa".



Vad var det for psyko som brot sig in i ditt hus med en yxa? Nan du pvpade over wow?

Han var inte ute efter mig så är väll "indirekt skada" i sammanhanget. Rättegången har inte blivit av än så undviker att skriva för utförligt ifall det kan bli förtal och sån skit. *screwy*


bra jobbat, va står texten på armen för?

Något väldigt personligt som är svårt att förklara även om den är väldigt simpel. Att även genom stora förändringar är man fast med det man har och måste göra det bästa av situationen. ;)

Nelson81
2010-06-13, 09:09
aa ok, blev orolig att det var ditt forna användarnamn i wow, om dom nu har det :D

Lychgate
2010-06-13, 14:39
Mark och benträning idag. Tät i näsan så man lät som man rökt 3 paket cigg om dagen i några år av rosslandet. :smash:

Min mark teknik går säkert att fila på rejält men drog upp 160 x 5 efter ett par uppvärmnings set. Behöver använda benen mer då jag mest drar med ryggen.
Kör även med krokar(som straps), underarmarna är inte dom bästa och ryggträningen ska inte bli lidande.

Passet:

Marklyft: En hel del set med varierande volym och reps, mest för att se hur det känns.

Hacksquat: 2x8. Ingen bra bålstabilitet, körde benpress istället.

Stela marklyft i roddmaskinen/vad man nu ska kalla det:
4x8. Försöker få fullt ROM och går från under fötterna till nästan helt rakt utan att komma i viloläget. Sista settet var negativa reps på 135 kg fulltmag.

Benpress: 4x8. Går lite djupt ibland så man råkar svanka. *rolleyes*

Sittande vadpress: 3x15.

Slartibartfast
2010-06-13, 15:24
Oerhört bra jobbat!! Du blev riktigt snygg också iom förändringen (no homo) *flex* :thumbup:

Lycka till med allting!

Miss
2010-06-13, 16:22
Underbart! Vilket otroligt fint jobb du har gjort!!! :) Var stolt över dej själv :)

shadowfire
2010-06-13, 16:36
Riktigt bra jobbat, härlig prestation! Detta ska följas!

Nils.R
2010-06-13, 16:41
Riktigt gött jobb.
Skön trådtitel med btw :D

Fredrik_S
2010-06-13, 17:13
Extremt imponerande. Desutom är du bara 20 år. Riktigt riktigt smart att du tog tag i det här så tidigt! Kan bara blir bättre å bättre speciellt med tankt på hur jävla långt du redan kommit!

FATTA hur grymma före och efterbilder du kan komma med 2012 :D

sp123ltd1
2010-06-13, 17:20
Starkt jobbat! Kommer verkligen föja denna:)

mattilainen
2010-06-13, 17:21
så grymt! Ruskigt imponernade

TokyoJuan
2010-06-13, 18:18
Följer, vilken guldgruva av inspiration! Skitbra jobbat och ska bi kul att stalka dig fram tills 2012!

Lychgate
2010-06-14, 10:30
Tack igen för alla trevliga ord. Att vara en inspirationskälla är det roligaste med detta. :) Ska fixa up lite flex bilder när jag blir frisk samt fundera på träningsmål för 2010, även om det bara är ett halvår kvar. *flex*
Förövrigt hade jag varit gay för Slarti....(No homo)


Passet för dagen:

Förskylningen sitter kvar och min syreupptagning är skit. Blev lång vila mellan setten.

Stående militärpress med hantel, 5 set: Blev mer teknik, att hålla nere axeln och undvika rotation.

Baksida axel med cable, 5 set: Lätta vikter här med.

Frontlyft med stång, 5 set: En relativt ny övning för mig, svårt att inte svinga till med ryggen när det blir tungt i slutet av setten.

Militärpress i maskin, 3 set: Ska nog skippa denna övningen i framtiden då maskinen inte ger mig den vinkeln jag vill ha för mellersta deltoids, blir mest framsida. *gah!*

Frontlyft med hantlar, 3 set: Lätta vikter, lite väl mycket sving då jag började bli seg av att inte kunna andas ordentligt.

Baksida axel övning som jag glömt namnet på, 4 set: ;)

Hantelshrugs, 3 set.

mela
2010-06-14, 10:49
Instämmer med alla tidigare talare, riktigt bra jobbar. Och kul att du kommit igång :) Kör hårt!

Lychgate
2010-06-15, 17:30
Bröst, mage och sidomage samt Triceps idag. Fortfarande lite skrovlig med förskylningen. *spy* Förövrigt stora problem med mina handleder då dom inte verkar klara högre belastning, kör med handledswraps men det hjälper inte tillräckligt. Något man kan göra eller är det bara att fortsätta? ;)

Passet:

Dips, 3 set: Något jag verkligen behöver börja göra mera.

Bänkpress, 6 set: Har inte bänkat ordentligt på iaf ett halvår. Som mest blev det 80kg x 5. Mål innan året är slut blir att klämma upp 100 kg iaf ett rep. Känns som problemet sitter i tekniken.

Flyes i Cablecross, 4 set.

Bröstpress i maskin, 5 set: Körde explosivt, dock verkar musklerna självdö efter 6-8 repetitioner oavsett vikt.

Pushdowns, 4 set med rep, 4 set med rakt handtag.

Benlyft i ställning supersettat med sidolyft för sidomage, 3 set.

Smalbänk, 3 set: Var nere på väldigt låga vikter för att dra ur det sista ur triceps och brösten.

Börjar skriva vikter såfort jag är helt "frisk". :)

sp123ltd1
2010-06-15, 17:54
Såg nu att du var asåsare:) Då har vi något gemensamt=)

Symphony Flex
2010-06-15, 19:39
Jag är inte heller bög som väldigt många här verkar vilja påpeka men jag har en hel del kompisar som är det och känner jag dem rätt så skulle de vara jävligt nöjda med vad de såg om jag visade dem journalen ;)
Förövrigt så riskerar du inte förtal för att du skriver här om vad som hände när någon yxade sig in i ditt hem. Nämner du bara inte förövaren vid namn så kan det helt omöjligt bli tal om det och du har ryggen helt fri. jag klistrar in lite lagtext här som du kan läsa om du vill känna dig tryggare. är så nyfiken på knäppisen med yxa. var han high?

5 kap. Om ärekränkning
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

Lychgate
2010-06-16, 16:59
Inget pass idag, vaknade med brutal värk i ryggen samt ont i halsen. Rygg och lår var på schemat men eftersom West Coast Riot är imorgon vill jag vara frisk och utan eventuell träningsvärk. ;)


Såg nu att du var asåsare:) Då har vi något gemensamt=)

Yes, nyinflyttad. Är du på hälsostudion? Annars om någon annan är det så kör jag gärna pass med någon. :)

Jag är inte heller bög som väldigt många här verkar vilja påpeka men jag har en hel del kompisar som är det och känner jag dem rätt så skulle de vara jävligt nöjda med vad de såg om jag visade dem journalen ;)

Är så nyfiken på knäppisen med yxa. var han high?



Haha, tack för kommentaren. Känner mig inte helt sexy direkt. ;)

Händelsen med yxmannen:

En nära person till mig bodde i mitt hus för att komma bort från en större stad då hon haft problem med narkotika(Jag är helt ren och kommer att vara det). Killen ifråga är ett ex som var väldigt tofflig. Han gav henne saker och ibland dem en Iphone med abonnemang på 2 år. Efter att dom gjort slut krävde han tillbaka allt och när hon vägrade då allt sågs som gåvor lagmässigt polisanmälde han henne för stöld. Detta gick självklart ingenstans och hon tänkte anmäla han tillbaka för falsk angivelse. Killen fick mer eller mindre bryt, satte sig i bilen med en yxa och körde 6 mil. Han bor i en större stad så yxan var knappast för att hugga ner träd.

Han visste vart jag bodde samt att hon befann sig där(Trodde inte han skulle flippa) då han släppt av henne under tidigare visiter. Vi satt på altanen och drack kaffe när hans bil svänger in på uppfarten, han kommer ut och börjar skrika om att han har med sig hennes skit och att dom ska ta ett "snack". Han slänger en påse med kläder och annat in över altanräcket. Vi säger att han ska dra annars ringer vi polisen. Han går tillbaka till bilen, drar på sig en läderjacka och vid detta läget har vi halvsprungit in och låser alla dörrar. Jag går ner till källaren och tar tag i en kofot. Eftersom jag inte är en direkt liten person skulle det förhoppningsvis skrämma iväg honom. Jag kommer upp från källaren och hör henne skrika "HAN HAR EN YXA". Hon springer up på övervåningen och låser in sig i ett rum medan jag går in i vardagsrummet. Ser killen stå utanför altandörren(Halva är i glas) lyftandes yxan över huvudet. Hinner tänka "Du driver med mig?!" medan glaset från rutan regnar över mig från halva sidan rummet. Jag drar upp mobilen och börjar ringa 112. Han kommer in och mot mig är han lugn. Vi har en "Mexican standoff" i ungefär 20-25 min där jag pratar med polisen i ena luren och håller koll på honom medan han förklarar att "Detta är en naturlig reaktion och jag är rättfärdigad. Öga för öga" etc. Han stressar även att han inte vill skada mig men om jag gör "något" så kommer han göra det. Samt att ifall polisen försöker ta honom kommer han göra något mot dom med.

Han går lugnt upp till övervåningen och står och "pratar" med henne medan jag står på undervåningen och pratar med polisen samt är beredd på att springa upp och köra kofoten genom ansiktet på han ifall han försöker ta sig igenom dörren. Anledningen till att jag inte gjorde ett utfall var att han hade mer eller mindre rustning samt yxan som med en dålig träff kan göra förblödningsskador eller värre(Enhands yxa, alltså ingen stor).

Polisen började anlända efter 30 min men avvaktade då dom ville ha mer på plats. Dom krävde att jag kom och pratade med dom så jag fick lämna huset. Det slutade med brandkåren, 2 ambulanser, 4 patrullbilar, 1 hundpatrull och 2 piketbilar totalt. Efter cirka 2 timmar lyckades dom få ut henne genom att smyga bakom huset med en stege och gärningsmannen stannade kvar i huset och vägrade att ge sig. Efter ytterligare en timme kom han ut, med yxan med tanke på att piketen skrek åt honom att lägga ner den. Jag var för långt bort för att se något. Senare fick jag reda på att han gripits utan att någon skadats och han fördes bort.

Han var inte drogpåverkad utan var fullt medvetande om vad han gjorde, dock har han lätt aspergers.
Han släpptes ur häktet efter 1.5 dag då han "lovat att inte göra något mer."

Rättegången blir förhoppningsvis av senare i höst. Han kommer bli åtalad för Hemfridsbrott(Grovt).

Symphony Flex
2010-06-16, 20:26
tjenare vilken knäppgök... min spontana reaktion är vilka jävla mespoliser som kom först. 30 min!!! för att komma överhuvudtaget när du i luren förklarar att en kille med yxa tagit sig in. när de väl kommer så vill de avvakta!!!
hoppas de hade sina motiv att agera som de gjorde. verkar ju som att ingen kom till skada iaf vilket var bra arbete/tur. tänk bara om han hade varit påverkad av något. då jävlar hade det kunna svänga snabbare. sheise

Haengbuksvin
2010-06-16, 22:16
Jäkligt imponerande kroppsförvandling du gjort!

Jag gick själv ner från 136 till 109kg (@179cm) mellan dec 08 och juli 09. Sen blev det en hel del förändringar i mitt liv som gjorde att jag inte hade tiden eller motivationen att fortsätta och har således stått still sedan dess.

Har dock börjat komma igång nu igen, jävligt skönt samtidigt som jag har gått och nojjat över överflödig hud, gyno och hurvida det överhuvudtaget går att få ordning på min jävla kropp rätt länge nu, tills jag såg dina bilder! Jag hade verkligen exakt samma kroppsbyggnad som du, så när jag såg dina efterbilder blev jag riktigt jävla taggad. Visst vi är två helt olika personer med olika förutsättningar men jag kände att "Fan så där bra kan jag också se ut om ett tag!" :D Kommer absolut att följa denna tråd :thumbup:

BTW, sjuk jäkla story om yx-mannen :S

<Mike>
2010-06-16, 22:38
Fy vad sjuk hela den yxhistorien var. Vilket pucko... Att dom slapper honom efter en och en halv dag tycker jag ocksa ar lite skrammande, han ar uppenbart ostabil.

Man blir ju nastan morkrodd nar man tanker pa hur manga sjuka manniskor det finns.

Bra att ingen skadades iaf.

Gabriel174
2010-06-16, 22:40
Vilken prestation, fan vad grym du är.

Instämmer med dom andra skribenterna och säger vad snyggare du har blivit nu när du tappat alla kilon :) Fortsätt så kommer det att bli riktigt bra, lycka till :)

Lychgate
2010-06-18, 18:54
Har dock börjat komma igång nu igen, jävligt skönt samtidigt som jag har gått och nojjat över överflödig hud, gyno och hurvida det överhuvudtaget går att få ordning på min jävla kropp rätt länge nu, tills jag såg dina bilder! Jag hade verkligen exakt samma kroppsbyggnad som du, så när jag såg dina efterbilder blev jag riktigt jävla taggad. Visst vi är två helt olika personer med olika förutsättningar men jag kände att "Fan så där bra kan jag också se ut om ett tag!" Kommer absolut att följa denna tråd :thumbup:


Trevligt att du kommit igång! Min hud är fortfarande ganska hängig, speciellt när man är framåtlutad och det viktigaste är att inte vänta sig att det går för fort. Kör just nu en mindre bulk fram till Augusti för att huden ska återhämtas innan finslipningen börjar. :) En stor motivation är att tatuera mer när det blivit bra.


I onsdags blev det vilodag då gårdagen togs upp av West Coast Riot. Flogging Molly är ett av mina favoritband och dom levererade en klockren spelning som alltid. Dom hade även signering efteråt, fick skakat hand med alla i bandet och blev kallad "One sexy bastard!" av mandolin och dragspels snubbarna. Hade grönt hår och skägg(Sved som helvete att bleka skägget förövrigt) samt en kilt i irländska färger som köptes i Scotland tidigare i år. Underbar dag! :hbang:

Passet för dagen:

Fortfarande skit i halsen men var fast beslutad om att testa på marken igen samt träna framsida ben.

Marklyft, 5 set: Precis innan sista setet blev jag inspirerad och satsade på PB. Drog up 180 kg x 1, kändes bra även om det svartnade för ögonen efteråt, inte maxat i något på länge. *flex*

Raka marklyft i rodd maskinen, 4 set.
Benpress, 5 set.
Benspark, 5 set.
Sittande vadpress, 4 set: Mjölksyra!.

Det är ett bra benpass när man knappt kan gå efteråt, gick som man var packad. :Virro

shadowfire
2010-06-18, 19:04
så jävla bra, du har fanemig ett av de bästa journalnamnen på kolo med, detta är sjukt bra.. dont fail me now, kör järnet lynch! ... säger som Fox, I belive in!

Lychgate
2010-06-19, 12:01
så jävla bra, du har fanemig ett av de bästa journalnamnen på kolo med, detta är sjukt bra.. dont fail me now, kör järnet lynch! ... säger som Fox, I belive in!

Hehe, tack. Fästmön som kom med namnet. :) Motivationen är på topp för att fixa mina mål!


Passet för dagen:
Tycker den här förkylningen kan gå och hänga sig. Lats och Biceps idag.

Low-row i maskin, 5 set.

Latsdrag bakom nacken, 4 set.

Bicepscurl, 6 set.

Hammerconcentrationcurls, 3 set.

Omvända negativa skivstångscurls, 4 set: Lägger focus på Brachioradialis, kör inte tillräckligt tungt för att aktivera biceps.

Barholds, 3 set: Behöver fixa nya handskar och fixa valkarna i händerna. Sved som fan i händerna. *gah!*

Skivstångscurls, 3 set: Negativt sista setet, tryckte ut det sista ur biceps utan att köra till fail.

Lychgate
2010-06-20, 13:24
Fortfarande småsjuk. Blev lätta vikter och högre reps.

Dagens pass: Baksida lår, innersida lår, utsida lår och mage.

Liggande bencurl, 6 set.
Knästående bencurl, 6 set.
Mage i pulley, 4 set.
Utsida lår i maskin, 5 set.
Insida lår i maskin, 5 set.
Liggande benlyft, 3 set.

Kom på nu efteråt att jag glömde sideabs. *gah!*

Lychgate
2010-06-21, 18:23
Ska sluta använda telefonen som mp3. Farsan ringde och en släkting som jag knappt träffat avled igår i människans version av Galna Ko-sjukan. Lagom udda. :smash: Upptäckte även en blåsa som spruckit på foten efter man blivit stämplad av punkar kids med stålkängor i moshen på Flogging Molly. Förbjud skiten!

Passet: Pecs och Triceps. Gick under rusningstiden och ett fotbollslag ockuperade samtliga bänkpressar. *gah!*

Lutande hantelpress, 4 set.
Pushdowns med rep, 4 set.
Pushdowns med stång, 4 set.
Bröstpress i maskin, 4 set.
Tricepspress med hantel, 5 set.

Lychgate
2010-06-22, 12:38
Många nya på gymmet idag. Kände mig utstirrad. Kan vara mitt gröna hår med. :Virro

Passet: Delts och Trapz

Militärpress med hantel, 5 set.
Militärpress bakom nacke med stång, 5 set.
Framåtlutat lyft med hantlar för bakre delts, 4 set.
Baksida delts med cablecross, 5 set.
Frontlyft med stång, 4 set.
Frontlyft med hantel(hammargrepp), 5 set.
Hantelshrugs, 5 set.

Vikter kommer när jag är fullt frisk, förhoppningsvis nästa vecka. *flex*

Lychgate
2010-06-23, 13:51
Stela marklyft idag, dvs jag vaknade imorse med rejält stel rygg. Tänkte att det säkert blir bättre efter lite uppvärmning på gymmet men gick skit iaf.

Passet: Ben och ländrygg.

Mark, 4 set: Kändes inte bra i ryggen. Drog upp 140kg enkelt med valde att avbryta efter ett par reps.

Rygglyft i pulley, 5 set: Även här inte bra. *gah!*
Knäböj, 5 set.
Benspark, 6 set.
Vadpress, 5 set.

Annars rullar allt på som vanligt. Planerar lite kort om kosten vid nästa deff. :thumbup:

Chrilleftw
2010-06-23, 17:29
Är precis ny i detta forum & kollade tillbaka lite på dina bilder , eller så kallat din transformation!
Riktigt bra jobbat! Var stolt över det du lyckades åstadkomma & ta vara på din hälsa & kost i forsättningen så kan man fortfarande unna sig med lite spel :D!

Men iaf, har själv lite övervikt, kanske inte i den mängden men väger omkring 85 kg & känner mig riktigt tjock & anser att jag inte förändras jätte mycket. Men nu när jag kollar på dina bilder & Nbörjar blicka tillbaka till lite äldre bilder av mig så ser jag drastiska förändringar på mig.

Det är en jävla bra förebild detta.


Själv börjar jag bli mer & mer nöjd med min kropp, märker att fett försvinner fortare, håller koll mer på min kost osv, så börjar bli mer nöjd :)

Keep the work up.l

Lychgate
2010-06-23, 21:50
Chrilleftw: Tack! Att vara en insperation värmer enormt. :thumbup: Att komma igång är otroligt skönt så fort man får blodad tand för hantlarna. *flex*


Annars ifall någon vill ha tips eller prata träning så skicka ett pm. Ifall någon kör på hälsostudion i Alingsås kör jag gärna pass med. :hbang:

Lychgate
2010-06-24, 15:00
http://www.bokia.se/jackets/large/04/9789185225804.jpg

Något som hjälpt mig mycket är Styrketräning - En anatomisk guide av Frédéric Delavier. Väldigt informativ med många övningar och hur man utför dom. Att titta på hur folk tränar på gymmet kan ge både fel utförande och även skador ifall man inte är försiktig. Har märkt att många härmar mitt egna utförande i vissa övningar. Och jag kan erkänna att min egna teknik behöver mycket slipning samt att ingen borde härma viktsvingande på negativa reps utan att vara säker på att man klarar det. :) Sträckte Trapezius och kunde inte träna på 2 veckor för ett tag sen. Play it safe!

Passet för dagen: Lats och Biceps.

Low row i maskin, 5 set.
Hantelrodd, 6 set.
Latsdrag bakom nacke, 3 set: Får ont i Brachioradialis av liknande övningar. Ska börja kolla på hur mitt grepp är.
Hammercurls, 5 set.
Skivstångscurls, 3 set.
Scotscurls med hantel, 2 set.
Negativa hantelcurls, 3 set.
Negativa omvända skivstångscurls, 4 set: Bränner verkligen i Brachioradialis.

Hade tänkt köra barholds i slutet men valkarna i händerna börjar bli ett problem, filar ner dom dagligen men svider vid friktion. Blåsor under huden? Ska leta reda på läderhandskarna som har gömt sig när jag flyttade. *gah!*

Lychgate
2010-06-25, 09:52
Gymmet är stäng imorgon och man får ta en ofrivillig vilodag. *gah!*

Dagens pass: Baksida lår, mage och sidomage.

Liggande lårcurl, 6 set.
Knästående lårcurl, 7 set.
Mage i pulley, 4 set.
Benlyft i ställning, 4 set.
Hantel lyft sidomage, 4 set.

Dags att börja räkna vikter nästa vecka. Får slänga upp dagsformen med. *flex*

Edit: Glömde: Glad midsommar alla! :D

Lychgate
2010-06-27, 16:13
Slänger upp dagsformen som får mig att se hur disco ut som helst. Har inte så små ben som det ser ut. :D Pump i axlarna efter passet. Ursäktar suddigheten, mobilkamera och ostadig hand.

http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/Photo136.jpg?t=1277651539
189 cm, 99 kg.

Passet: Delts och lätt Trapz.

Stående enhands militärpress.
10 kg x 10.
26 kg x 8.
28 kg x 8.
32 kg x 7.
32 kg x 5.

Lutande hantellyft åt sidan.
10 kg x 10 x 2.
13 kg x 10 x 2.
16 kg x 8.

Framåtböjda hantellyft baksida axlar.
10 kg x 10 x 2.
11 kg x 10 x 2.

Enhands baksida axlar med cable.
9.2 kg x 8 x 4.

Frontlyft med skivstång.
24 kg x 8.
29 kg x 8 x 2.

Shrugs.
32 kg x 15.
42 kg x 15.
42 kg x 15

Apos78
2010-06-27, 20:57
Ser riktigt bra ut. Var bara försiktig och låt det ta lite tid då det sista du vill är att dra på dig en skada som tvingar ner dig i WoW-stolen igen. Skynda långsamt. Till 2012 hinner mycket hända ändå.

Kanonbra jobbat!

Chrilleftw
2010-06-28, 14:25
Dagsformen ser riktigt lovande ut, alltid lika kul att läsa denna underbara journal!

Lychgate
2010-06-28, 14:42
Ser riktigt bra ut. Var bara försiktig och låt det ta lite tid då det sista du vill är att dra på dig en skada som tvingar ner dig i WoW-stolen igen. Skynda långsamt. Till 2012 hinner mycket hända ändå.

Kanonbra jobbat!

Skynda långsamt är ett av mina träningsmotton. Gäller att verkligen känna efter hur kroppen svarar på div övningar. :thumbup: I WoW stolen hamnar jag nog aldrig igen, ändrats så mycket sen jag spelade.

Dagsformen ser riktigt lovande ut, alltid lika kul att läsa denna underbara journal!
Tackar tackar. :D

Passet för dagen: Pecs och Triceps. Har problem i armbågarna under denna typen av belastning så blir att köra lätt framöver ett tag. Oberoende på vikt dör armarna efter 5-6 rep. :smash:

Bänk: Inte kört bänk på länge, kör inte hårt utan passare. Vill inte ligga med stången över bröstet och se fjantig ut. *rolleyes*
20 kg x 12.
50 kg x 12.
70 kg x 8.
80 kg x 7 x 2.

Lutande hantelpress:
28 kg x 10.
36 kg x 8.
42 kg x 6.
42 kg x 4.

Explosiv bröstpress i maskin:
Väldig variation på vikten. Samt att plattorna var i pounds. 3 set.

French Press:
28 kg x 12.
42 kg x 8 x 2.

Drag över huvudet i cable med rep:
20 kg x 12.
25 kg x 8 x 2.

Pushdowns med stång, brett grepp.
65 kg x 10
75 kg x 8
90 kg x 3. Negativa rep.
65 kg x 8.

Lychgate
2010-06-29, 12:36
Är en sån värme idag så jag mår fysiskt dåligt. Passet gick sådär och jag hade en pöl av svett runtom mig hela tiden. :MrT:

Nya planer på eventuella tävlingar. Snackade med en äldre biff och han tyckte jag borde ställa upp i Alströmertrofén(http://www.trofen.se/) för scenvana innan Lucia. Blir att titta närmare på detta. :)

Passet för dagen: Rygg och framsida ben.
Markplatsen var upptagen så skippade det idag.

Ryggdrag i pulley:
90 kg x 12.
120 kg x 10.
135 kg x 8 x 3. Fullmag. :D

Hacksquat: Räknar inte med ställningen.
50 kg x 10.
100 kg x 10.
140 kg x 8.
160 kg x 7.

Benspark:
60 kg x 12.
85 kg x 8.
100 kg x 5 x 2. Fullmag, inte direkt strikt med roligt att fjanta sig ibland.

Stående vadpress: 2 sekunder paus i bottenläget varje rep.
70 kg x 12 x 3.

Numse
2010-06-29, 12:48
Härligt, bra vikter som fan :o

Jag lär komma och kika på trofen nästa år iaf. Sharam tjatade på mig när jag var där och mätte BF för ett tag sedan, han håller ju i det och vill ha dit mer folk såklart. Coolt ifall du ställer upp!

Lychgate
2010-06-30, 18:09
Härligt, bra vikter som fan :o

Jag lär komma och kika på trofen nästa år iaf. Sharam tjatade på mig när jag var där och mätte BF för ett tag sedan, han håller ju i det och vill ha dit mer folk såklart. Coolt ifall du ställer upp!

Snackade med han idag. Kan inte ställa upp som Junior men han tyckte jag skulle köra på Senior så får bli det. :thumbup:


Dagens: Varit borta större delen av dagen, inte blivit någon lunch så var lagom seg till när passet blev av klockan 5. Inte känt mig såhär ur form på länge. *gah!*

Passet: Delts och trapz.

Militärpress bakom nacke, djupa rep:
32 kg x 12.
42 kg x 12.
50 kg x 8 x 3.

Enhands stående hantelpress:
21 kg x 8 x 3.

Lutande hantellyft åt sidan:
11 kg x 10 x 2.
13 kg x 10.
16 kg x 6 x 2.

Framåtböjda hantellyft bakåt:
10 kg x 10.
11 kg x 10 x 2.
13 kg x 8 x 2.

Enhands baksida axlar med cable:
9.2 kg x 8 x 5.

Frontlyft med skivstång:
32 kg x 6 x 3.

Frontlyft med hantel, hammargrepp:
11 kg x 6.
13 kg x 8.
16 kg x 6.

Hantelshrugs:
45 kg x 15.
48 kg x 15.
52 kg x 15.

Lychgate
2010-07-01, 09:45
Slänger upp en spotifyplaylist med musik som jag tränar till. Uppdaterar när jag hittar nya låtar. :thumbup: http://open.spotify.com/user/utruf/playlist/5uzCNH9zHJS0pKkziKsuZG

Baksida lår, mage och sidomage idag.

Liggande bencurl:
35 kg x 15.
45 kg x 10.
60 kg x 6 x 2.
65 kg x 5.

Knästående bencurl, 1 ben i taget:
35 kg x 8.
40 kg x 8.
45 kg x 6 x 3.

Mage i pulley:
70 lbs x 15.
95 lbs x 12 x 2.

Hantellyft sidomage:
35 kg x 10.
42 kg x 10.
52 kg x 10 x 2.

Sittande bencurl:
40 kg x 10.
55 kg x 8 x 2.
65 kg x 5.

Benlyft:
14 x 3.

Nu bär det iväg till hemstaden för att gratulera Morsan som fyller 50! Hipp Hipp! :D

Lychgate
2010-07-02, 12:20
Lats och biceps idag. Testade på chins första gången på länge. ;)

Chins:
5 KV x 3.

Pullups:
3 KV x 2.

Enarms hantelrodd på bänk:
45 kg x 10.
52 kg x 6 x 4.

Skivstångscurl:
35 kg x 10.
40 kg x 6 x 4.

Hammercurl med hantel:
18 kg x 10 x 3.

Preachercurls:
85 lbs x 5 x 3.

Negativa skivstångscurls med pronerat grepp: Behöver träna upp brachioradialis.
20 kg x 12 x 2.

Handledcurls med skivstång.
30 kg x 10 x 2.

Lychgate
2010-07-03, 13:00
Bröst och triceps idag. Glömde en ren tshirt så blev att lunka hem barbröstad. :D

Dips:
8 KV.
6 KV x 2.

Bänk: Har problem med vänster handled, svider i leden och känns allmänt ostabilt. Kör väldigt sega repetitioner då jag inte vågar köra explosivt just nu.
60 kg x 12.
80 kg x 6 x 2.
85 kg x 4.

Lutande hantelpress:
25 kg x 10.
30 kg x 7 x 2.
32 kg x 6.

Skullcrusher på bänk, drar stången bakom huvudet:
31 kg x 10.
41 kg x 6 x 2.

Drag över huvudet i cablecross med rep(eller vad den övningen nu heter. :rolleyes:)
40 kg x 10 x 2.
50 kg x 8 x 1.

Pulldowns med rep:
30 kg x 10.
35 kg x 8 x 2.


Tricepsbild med pump:
http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/Photo139.jpg?t=1278157598

Lychgate
2010-07-04, 16:17
Svettas kopiöst som vanligt. Misstänker att städaren på gymmet hade blivit irriterad ifall man provat om en svett indränkt tshirt fastnar på väggen ifall man kastar den. Får skippa det för tillfället. :D

Dagens pass: framsida lår, vader och rygg.

Marklyft:
100 kg x 12.
140 kg x 8.
170 kg x 3. Sänkte då tekniken tog för mycket stryk.
160 kg x 2. *gah!*
150 kg x 8.

Ryggdrag i pulley:
95 kg x 10.
135 kg x 7 x 4.

Breda benpress: vikt räknas utan släden.
150 kg x 8 x 2.
190 kg x 8.
200 kg x 7.

Power-squat(Vad det står på maskinen, påminner om hacksquat):
100 kg x 8.
130 kg x 8 x 3.

Donkey calf raise: Inte kört innan, fick bra kontakt i vaderna.
25 kg x 15.
50 kg x 15.
75 kg x 15.

Ande
2010-07-04, 16:28
Riktigt nice journal får jag säga! Och jävlar vad man ser skillnad på dig, ser ju inte ut som samma person nästan, riktigt bra jobbat! *flex*

Lychgate
2010-07-05, 20:48
Tackar Ande. :D

Idag började min rumskamrat, en nätt liten tjej, träna med mig. Blev ett axelpass med mycket teknik för henne. Blev inte så mycket koll på vikterna för min del då jag mest visade. ;)

Militärpress bakom nacke med stång:
55 kg x 5 x 2. Kändes bra att öka i vikterna.

Stående militärpress med hantel.

Framåtböjda sidolyft med hantlar.

Baksida axel i cable.

Frontlyft med skivstång.

Lutande sidolyft med hantel.

Shrugs med skivstång: Ny twist då jag brukar köra med hantlar. Kunde köra mer vikt så roligt med mycket på stången. :cool:

I övrigt hjälpte jag en släkting flytta då jag verkar vara den enda som kan köra med släp. Blev en hel del spring i trappor med flyttlådor fulla av böcker. Lite småseg efter marken igår. Inget som en rejäl hamburgare från den lokala grillen(förövrigt 25 meter ifrån lägenheten. ) kan fixa. *popcorn*

Lychgate
2010-07-07, 12:31
Missade gårdagens uppdatering. :smash:

Baksida lår och mage:

Knästående bencurl, ett ben i taget:
20 kg x 12.
35 kg x 8.
45 kg x 8.
55 kg x 7 x 2.

Liggande bencurl:
55 kg x 6 x 3.

Sittande bencurl:
60 kg x 8.
65 kg x 8 x 3.
80 kg x 4: Fullmag är roligt. :D

+ dvs magövningar.

Dagens: Lats och biceps.

Stångrodd i Smith: Inte kört stångrodd så halvkass teknik.
60 kg x 10.
90 kg x 8.
110 kg x 4.
100 kg x 5.

Hantelrodd:
45 kg x 8.
52 kg x 8 x 2.
58 kg x 6.
63 kg x 5.
68 kg x 4: Rumskamraten pushade för att jag skulle göra nytt PB. *flex*

Bicepscurl i smith:
40 kg x 8.
50 kg x 6 x 2.
40 kg x 6.

Hammercurls med hantlar:
14 kg x 10.
20 kg x 10 x 3.

Booyah. :hbang:

Ande
2010-07-07, 13:20
Fint pass! Men menar du verkligen att du körde 68 kg på hantelrodd? :cool:

Lychgate
2010-07-07, 13:32
Fint pass! Men menar du verkligen att du körde 68 kg på hantelrodd? :cool:

Yes. Inte direkt strikt dock. :D Strikta reps brukar bli på 58. *flex*

Ande
2010-07-07, 13:33
Yes. Inte direkt strikt dock. :D Strikta reps brukar bli på 58. *flex* Haha okej, vi har inte ens 68 kgs hantlar på vårat gym :hbang:

shadowfire
2010-07-07, 13:46
Hur gör man bicepscurls i smith? :confused:

Bra ryggstyrka för övrigt! :thumbup:

Lychgate
2010-07-07, 14:16
Hur gör man bicepscurls i smith? :confused:

Bra ryggstyrka för övrigt! :thumbup:

Är en rörlig smith, som en stor kub. Var ganska packat vid stängerna så fick köra i smithen, var helt ok även om det var lite stelt. ;)

Lychgate
2010-07-08, 11:26
Bröst och triceps på schemat idag. Ökar bra i vikterna. :D

Dips:
KV x 8 x 2.
KV + 10kg x 6.
KV + 20kg x 3 x 2.
KV + 10kg x 6.

Lutande bröstpress: Kändes skumt i framsida axlar så körde inte för tungt eller mer set.
32 kg x 10.
35 kg x 8.
39 kg x 8.

Frenchpress med Ez-stång:
31 kg x 10.
41 kg x 6.
45 kg x 4 x 2.

Drag över huvudet med rep:
40 kg x 10.
50 kg x 8.
55 kg x 8.

Pushdowns med rakt grepp:
50 kg x 12.
60 kg x 8.
70 kg x 8 x 2.
55 kg x 14.


Tycker mina ben/vader släpar så blir att köra 2 pass i veckan samt få bort den mentala spärren för att köra tungt. :MrT:

Lychgate
2010-07-09, 15:45
Blir att dra igång en deff imorgon med målet på ~90 kg för att sedan köra med minimalt kcal överskott. Takten ska hållas på 2-2.5 kg i månaden med ett proteinintag på 210-220 per dag.

Dagsläget är vikten på 99.5. Träningschemat kommer vara Max OT 5x5 utan fail med lättare vikter på ben. Tar vilodagar när kroppen säger till. ;)

Mätning av fett med kaliper nu på måndag. :)

Dagens pass: Ländrygg, framsida lår och vader. Värdelöst buktryck så körde bälte på mark.

Mark:
110 x 10.
150 x 5 x 2.
160 x 5.
150 x 5.

Ryggresningar i pulley(Liknar mark i utförande):
135 kg x 8.
140 kg x 6 x 2.
142.5 kg x 6 x 2.

Benpress: Känns osäkert med knät fortfarande. *gah!*
150 kg x 8.
200 kg x 5.
240 kg x 5.
220 kg x 5.
200 kg x 5. Vikter är utan släde.

Åsnepress för vader:
50 kg x 15.
75 kg x 15.
90 kg x 12 x 2.

Benspark:
80 kg x 5.
90 kg x 5.
100 kg x 5.
104.5kg x 5.
109 kg x 5.

Lychgate
2010-07-09, 18:43
http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/Pose.jpg?t=1278696705

Lite poseträning och bilder innan kommande deff. Skulle behöva göra en Arnold fast istället för shorts gå runt i speedos för motivation till vader samt ben. Ska köra hårt och träna upp knät som gjort att jag skippat benen lite väl mycket. *grr*

xkurdi
2010-07-09, 19:00
Ojojoj, stora skillnader.
Bara fortsätta på att kötta!
Lycka till nu =)

Åsberg
2010-07-09, 19:01
Tror deffen kommer göra sitt, bara tugga på :)

Lychgate
2010-07-12, 12:00
Tackar för kommentarerna. :)

I lördags blev det ett lätt axelpass, framsida delts har varit lite övertränade så blev vilodag igår.

Idag blev det BF test med kaliper. Nuvarande ligger det på 15.9%. Allt under 20 hade jag varit nöjd med. Mycket rolig överraskning! Han som mätte mig kommenterade att jag hade mindre fett på ryggen än vad han har. *flex*

Dagsvikt på 96.5 kg, kör med lite kolhydrater så större delen vätska då man inte tappar 3 kg på 3 dagar. ;)

Dagens: Ben.

Powersquat:
100 kg x 8.
140 kg x 8.
180 kg x 8.
210 kg x 8 x 2.

Benspark:
80 kg x 8.
100 kg x 8.
105 kg x 6.
Ett ben:
40 kg x 6.
45 kg x 6 x 2.

Liggande lårcurl:
40 kg x 8.
60 kg x 6 x 3.

Sittande vadpress:
50 kg x 15.
75 kg x 15.
90 kg x 10 x 2.

Knästående bencurl med ett ben:
30 kg x 7.
50 kg x 7.
55 kg x 7 x 2.

Det är något speciellt när en biff kommenterar att ens gluteus släpar och man behöver puta med arslet mer under squats. :D

Lychgate
2010-07-13, 12:46
Deffen går bra och definitionerna tittar fram fint. Opti ljuset på gymmet hjälper. :thumbup:

Dagens var Biceps och Lats. Kändes förbannat bra och fick fin kontakt i rodden.

Hantellrodd:
32 kg x 10. Uppvärmning.
45 kg x 8.
52 kg x 6 x 4.

Strikta latsdrag bakom nacken:
75 kg x 5.
85 kg x 5 x 2.
90 kg x 5.

Hammercurl med hantlar:
16 kg x 8.
20 kg x 6.
23 kg x 5 x 2.

Skivstångscurls:
35 kg x 7.
40 kg x 5 x 2.
40 kg x 3 + 3 negativa.

Lychgate
2010-07-14, 14:59
Deffen börjar kännas av. Stank aceton idag när svetten kom igång då min kost inte har direkt mycket kolhydrater. *spy*

Bröst och triceps idag: Kort och intensivt.

Dips:
Kv x 7.
Kv +10 kg x 5.
Kv +20 kg x 4.
Kv +25 kg x 3.
Kv +15 kg x 5.

Flies i cablecross:
Varierande vikt, ingen övning jag brukar köra.
5x5.

Repextensions över huvudet:
40 kg x 10.
50 kg x 8.
60 kg x 8 x 2.

Lychgate
2010-07-15, 14:14
Blev ett "sent" pass idag. Brukar träna vid 10-11 och kom först iväg vid 13. Kändes segt när det blev längesen man åt frukost och blodsockret var skit. :smash: Kör allmänt lättare vikter nu på ben.

Ben & Ländrygg:

Mark: roligt när det varken är benen eller ryggen man blir tröttast i. Under deff är det buktrycket jag får mest problem med.
130kg x 8.
150 kg x 6 x 2.
160 kg x 5.
150kg x 6.

Rodd i pulley med raka armar/raka marklyft/vad det nu heter:
135 kg x 6.
140 kg x 6 x 4

Powersquat: Lätta vikter.
100 kg x 8.
130 kg x 8.
150 kg x 8.
150 kg x 11.

Benspark, 1 ben:
40 kg x 6.
45 kg x 6 x 3.

karemzo
2010-07-16, 12:40
Blev ett "sent" pass idag. Brukar träna vid 10-11 och kom först iväg vid 13. Kändes segt när det blev längesen man åt frukost och blodsockret var skit. :smash: Kör allmänt lättare vikter nu på ben.

Ben & Ländrygg:

Mark: roligt när det varken är benen eller ryggen man blir tröttast i. Under deff är det buktrycket jag får mest problem med.
130kg x 8.
150 kg x 6 x 2.
160 kg x 5.
150kg x 6.

Rodd i pulley med raka armar/raka marklyft/vad det nu heter:
135 kg x 6.
140 kg x 6 x 4

Powersquat: Lätta vikter.
100 kg x 8.
130 kg x 8.
150 kg x 8.
150 kg x 11.

Benspark, 1 ben:
40 kg x 6.
45 kg x 6 x 3.


Thumbs up!

HumanTarget
2010-07-16, 14:45
Grymt uppmuntrande att se före- och efterbilderna i första posten!

Sitter själv med en viss övervikt (dock inte lika grov som din var), att få se hur du har lyckats gå ned så mycket och träna upp dig så ordentligt; det är verkligen inspirerande!

Och du, Flogging Molly var ju bra grejor! Tack för tipset :)

Redhousepainter
2010-07-16, 15:11
Grym förändring från före och bilderna nu,ska följa din resa här på kollo..*flex*

Lellan
2010-07-16, 20:11
Grym förändring från före och bilderna nu,ska följa din resa här på kollo..*flex*

+1 Grymt bra!

Igenkänningsfaktor ang din story också, man hamnar lite knas i tillvaron och tappar tron på sig själv, ta hand om sig känns avlägset, sen börjar man må bättre av ngn anledning (körkortet, el för mig: nytt jobb), plötsligt trötäter man mindre och noterar att nåt händer.. så vad händer om man försöker få något att hända? Tja, massor kan hända - bevisligen! Keep it up, journal är ett kul sätt att få till flytet, önskar dig massa flyt!

http://www.bokia.se/jackets/large/04/9789185225804.jpg

Något som hjälpt mig mycket är Styrketräning - En anatomisk guide av Frédéric Delavier.


Åh, den skaffade jag mig också! :D Tror jag vägde runt 110 då, skämdes som om jag köpte porr el nåt ("va fan ska hon med den till?" tänkte jag att kassören tänkte), men tja, den är bra!

Kämpa på, kul att du tog tag i det som ung, du har alla förutsättningar att nå långt tror jag - dessutom gör en sån viktresa att man vinner många insikter, man får se det så. Lycka till! :)

Chrilleftw
2010-07-17, 00:44
Riktigt roligt att läsa denna journal.

Med tanke på att jag var "Fet" förut , eller fet. Iaf överviktig med 10 kg och idagens läge har jag gått ner ca 7 - 9 kg så är jag glad över att se dina framgångar.

När du är deffad, kommer du hålla balans ? Tänkt att köra Max OT ? Eller hur har du tänk? :)

Lychgate
2010-07-17, 14:45
Grymt uppmuntrande att se före- och efterbilderna i första posten!

Sitter själv med en viss övervikt (dock inte lika grov som din var), att få se hur du har lyckats gå ned så mycket och träna upp dig så ordentligt; det är verkligen inspirerande!

Och du, Flogging Molly var ju bra grejor! Tack för tipset
Att vara en inspiration gör alla pass på gymmet värt det, Tack!
Och Flogging Molly är gudomliga på konsert och specielt på festivaler. Dom får publiken att storma!:hbang:
Grym förändring från före och bilderna nu,ska följa din resa här på kollo..*flex*
Tackar! Roligt att bli följd. :)
Nerkortat:

Åh, den skaffade jag mig också! Tror jag vägde runt 110 då, skämdes som om jag köpte porr el nåt ("va fan ska hon med den till?" tänkte jag att kassören tänkte), men tja, den är bra!

Tackar, det är en otrolig känsla att titta tillbaka och se hur långt man kommit. Bara man inte tar den lätta vägen och ger upp löser sig allt.

Om boken; ungefär som när vi killar tittar igenom en HM katalog?
Något som hade gjort boken lite bättre är om varje person på övningsbilderna hade ett riktigt warface när dom lyfter. ;)


När du är deffad, kommer du hålla balans ? Tänkt att köra Max OT ? Eller hur har du tänk? :)
Tackar, tittar in i din journal när jag har tid, som du säkert märkt.

Planen efter deffen är ett lågt kcal överskott i syfte att bygga på det som släpar just nu(Baksida axlar t.ex.). Kör redan Max OT 5x5 för tillfället och passar mig själv bra. dock blir det mer 5x4 nu under deff då jag inte orkar lika mycket set.

Dagens: Blev en promenad i Göteborg för att kolla in en rea. Gått i någorlunda snabbt tempo i runt 2 timmar. Sen var det hem till Alingsås för ett axelpass. Lite seg eftersom det inte blev någon lunch.

Militärpress med stång bakom nacken:
40kg x 10.
50 kg x 6 x 3.

Stående militärpress med hantel, 1 arm i taget:
21 kg x 6.
25 kg x 5.
26 kg x 5 x 2.

Framåtlutade hantellyft åt sidan:
11 kg x 10.
14 kg x 7 x 3.

Baksida axlar med cable:
9.2 kg x 8 x 4.

Lutande hantellyft åt sidan:
13 kg x 7.
17 kg x 7 x 2.

Frontlyft med hantlar och skivstång på varierande vikt:
5x5.

Symphony Flex
2010-07-17, 23:21
Fan vad kul det är när någon kör på bra och det ger fina resultat! Inspirerande och föredömligt. Keep it comin'

Lychgate
2010-07-18, 16:44
Fan vad kul det är när någon kör på bra och det ger fina resultat! Inspirerande och föredömligt. Keep it comin' Tackar, and Will Do! :D

Lår och baksida lår idag, skulle blivit vader men har förbannat ont i ena tån. Nagel som växt fel.

Powersquat: Lite halvkass kontakt i låren, men blev bra träning för gluteus.
100 kg x 8.
150 kg x 8.
200 kg x 6.
240 kg x 6.
244.5kg x 6.
249kg x 6.

Benspark, 1 ben:
40 kg x 6.
45 kg x 6 x 2.
2 ben:
111 kg x 5 x 2.
100 kg x 5.

Knästående bencurl, 1 ben:
35 kg x 7.
45 kg x 7.
55 kg x 7.
59.5 kg x 6.
64 kg x 5.

Sittande bencurl: Känns som man är lite lång för denna maskinen, men den liggande var upptagen.
60 kg x 8.
75 kg x 5 x 2.
70 kg x 5

Lychgate
2010-07-19, 13:45
Lats och biceps på schemat idag. Känns klent i biceps efter man kört lats. :D

Morronvikt 96.6.
Chins:
Kv x 5 x 2.
Kv +5 kg x 5.
Kv +10kg x 2.5 x 2. Ville fått 3 rep. *gah!*

Hantelrodd:
45 kg x 7.
52 kg x 5 x 2.
52 kg x 7.

Concentrationscurls:
13 kg x 8.
17 kg x 5 x2.
18 kg x 5.

Negativa skivstångscurls med pronerat grepp.(Brachioradialis)
20 kg x 6. 4 sek i extentionsläget.
25 kg x 6 x 3.

Lychgate
2010-07-20, 12:46
Triceps och bröst idag. Blev en del olika övningar då man fick vara instruktör för rumskamraten. ;)

Dips:
Kv x 8.
Kv +20 kg x 5 x 2.
Kv + 22.5 kg x 4.
Kv + 20 kg x 4.

Bröstpress i maskin:
90 lbs x 6.
180 lbs x 5 x 2.

Flyes i cablecross:
22.5 kg x 7.
25 kg x 6.
27.5 kg x 5 x 2.

Skullcrushers, rak stång:
35 kg x 8.
40 kg x 6.
43 kg x 4.

Pulldowns med rep:
50 kg x 6.
55 kg x 6.
55 kg x 5 - drop 25 kg x 9 - drop 17.5kg x 7. Mjölksyra!

Samt lätta instruktionssett lite här och där. :D

Chrilleftw
2010-07-20, 12:53
Triceps och bröst idag. Blev en del olika övningar då man fick vara instruktör för rumskamraten. ;)

Dips:
Kv x 8.
Kv +20 kg x 5 x 2.
Kv + 22.5 kg x 4.
Kv + 20 kg x 4.

Bröstpress i maskin:
90 lbs x 6.
180 lbs x 5 x 2.

Flyes i cablecross:
22.5 kg x 7.
25 kg x 6.
27.5 kg x 5 x 2.

Skullcrushers, rak stång:
35 kg x 8.
40 kg x 6.
43 kg x 4.

Pulldowns med rep:
50 kg x 6.
55 kg x 6.
55 kg x 5 - drop 25 kg x 9 - drop 17.5kg x 7. Mjölksyra!

Samt lätta instruktionssett lite här och där. :D

Fina dips din grova jäkel!

Lychgate
2010-07-21, 14:03
Fina dips din grova jäkel!

Ska höjjas rejält sen när man äter kollisar. :D

Ländrygg och framsida lår på schemat idag:

Raka mark: Utan bälte, min teknik är bristfällig i vanlig mark så lika bra att köra raka.
60 kg x 10.
110 kg x 6.
130 kg x 5.
135 kg x 5.
140 kg x 5.
130 kg x 5.

Ryggdrag i pulley:
135 kg x 5 x5.

Powersquats:
100 kg x 10.
150 kg x 8.
170 kg x 8 x 2.
170 kg x 10.

Benpress: Lätta vikter, lite knärehab.
12 x 5.

Happysmile
2010-07-21, 15:09
Din utveckling motiverar mig som fan, jävligt bra jobbat

Lychgate
2010-07-22, 13:43
Din utveckling motiverar mig som fan, jävligt bra jobbat

Tackar. Följer din journal här på kollo med. ;)


Sommar rea på vissa kosttillskott på gymmet idag, köpte en billig No-carb PWO för att prova(Deff). Någon persikosmak som var allmänt horribel, funkade inte koffeinet/kreatinet i det så blev man fokuserad av smaken iaf. :D

Axelpass idag.

Stående militärpress med hantel:
20 kg x 10.
26 kg x 7.
28 kg x 5.
30 kg x 5. Push på sista reppet, sänkte.
28 kg x 5.

Militärpress med stång bakom nacke:
50 kg x 5 x 5.

Hantellyft åt sidan:
14 kg x 6.
16 kg x 5 x 3.

Framåtlutade sidolyft, hantlar:
13 kg x 6.
14 kg x 6.
16 kg x 5 x 3.

Baksida axel övning som jag inte hittat namnet på. :smash: Får googla runt.
5x5.

Baksida axel med cable:
9.7kg x 6 x 4.

Frontlyft med hantlar:
18 kg x 5.
20 kg x 5 x 4.

Lychgate
2010-07-24, 11:14
Uppdaterade inte igår pga lathet och Family Guy maraton, det har blivit rejält sämre senaste säsongerna. :smash:

Knärehab, baksida lår och vader igår.

Dagsvikt: 95.6 kg.

Dagens blev Lats och Biceps:

Hantelrodd:
32kg x 10.
52 kg x 6 x 4.
52 kg x 10.

Latsdrag, brett grepp:
85 kg x 6.
90 kg x 6.
100 kg x 4.
90 kg x 5.
90 kg x 4.

Bicepscurl med hantlar:
13 kg x 6.
20 kg x 5.
21 kg x 5 x 3.

Concentrationscurls:
16 kg x 7 x 3.

Negativa skivstångscurls med pronerat grepp(Brachioradialis):
28 kg x 6.
33 kg x 5 x 3.

Jag älskar hantelrodd. :D

Lychgate
2010-07-27, 11:30
Haft mycket att göra senaste dagarna så inte blivit någon uppdatering. I söndags var passet Triceps och bröst. Maxade dips med KV + 35 kg med 2 rep. ;) Och igår blev det vilodag.

Framsida lår och ländrygg idag: Inte känt mig såhär seg på länge. Smått illamående i ren allmänhet.

Raka mark: Kändes ostabilt så skippade efter tredje settet.
60 kg x 10.
100 kg x 7.
140 kg x 4.

Pulleyövningen för ryggen, som marklyft med stöd. :D
135 kg x 7.
139.5 kg x 6.
146 kg x 5 x 3.
146 kg x 7.

Benspark, ett ben i taget:
40 kg x 6.
45 kg x 6.
50 kg x 6.
55 kg x 5 x 2.

Samt lite provande av benövningar jag inte är van vid då dom flesta maskinerna var upptagna. :MrT:

Lychgate
2010-07-28, 21:24
Deffen går framåt, dock väldigt seg dom senaste dagarna.
Axelpass, lagom ofokuserad så höll inte koll på vikterna. :smash:

Militärpress med stång bakom nacken:
5x5.

Stående hantelpress:
5x5.

Kryssdrag i cable:
5x5

Baksida axel i cable:
5x5.

Frontlyft:
5x3.

Lychgate
2010-07-30, 17:54
Behöver sparka mig själv så man uppdaterar oftare. Sådär lagom deff seg dom senaste dagarna.

Gårdagen var ben och vader, mest knäträning utan något speciellt med vikterna.

Dagens: Biceps och Lats.

Hantelrodd:
32kg x 10.
58 kg x 5 x 4.
63 kg x 4. Lagom ostrikt. :D

Latsdrad, brett grepp:
90 kg x 6.
95 kg x 5 x 4.

Scottscurls med hantel:
18 kg x 6 x 2.

Bicepscurl i cablecross(Aka Axoncurl™ ;)): Mest för att se hur tekniken blev, var sådär.
22.5 kg x 8.
27.5 kg x 6 x 2.
30 kg x 5.

Negativa skivstångscurls med pronerat grepp:
5 set, varierande vikt.

Lychgate
2010-08-02, 17:37
Varit förbannat seg dom senaste dagarna. Mycket annat att göra samt att träningen varit sådär. Vaknat med stel rygg senaste veckan. *gah!*
Träningen går frammåt, dock sämre på ryggövningarna samt ben pga gammal knäskada. Bara att köra på och hålla sig skadefri så mycket som möjligt. :MrT:

Blir mer uppdateringar framöver.

Lychgate
2010-08-04, 13:55
Axelpass igår:

Militärpress med hantel: 5x5.
Militärpress med skivstång: 5x5.
Reverse pecdeck: 5x6.
Baksida axel i cable: 5x5.
Frontlyft med hantlar: 5x5.

Sen blev det benpass idag, svettigt och varmt. ;)

Powersquat: 8x6.
Benpress med ett ben: 5x4.
Benspark med ett ben: 8x1. Fick byta när någon snodde benpressen.. :MrT:
Liggande bencurl: 5x5. Sista setten blev fullmag. *flex*
Sittande bencurl: 5x4.
Vadpress i benpress. 8x5.

Någon annan som fått missfärgade kläder av ketogen diet?

euforiah
2010-08-04, 14:12
Ett liv av depression och förbannat dålig kost sätter sina spår och efter att man tagit sig ur det mentala så är det fysikens tur.

Wall of text nedan. För nuvarande se efter den streckade linjen. Samtliga kort är avslappnade och utan pump.

Fastnade som många andra i World of Warcraft i slutet av 2004 som verkligen gjorde mig stillasittande. Spelade i snitt 16 timmar om dagen(När det inte var raids dvs, dom dagarna blev längre.) och kosten bestog av snabbmat/godis. En middag kunde vara 2 hämtpizzor då den ena var "för kompisen hemma." Ändå höll man 3 mål om dagen samt godis så kcal intaget var minst sagt överdrivet. En riktig grisbulk, utan träning. *rolleyes* Maten blev en njutning i ett annars drygt liv.
http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=72210&stc=1&d=1276372294

Under sommaren 2008 började jag först tappa vikt. Utan större anledning först. Vågen pekade som mest runt 148 kg på 186 cm. Finns inte många bilder runt denna perioden, jag tyckte inte om att bli fotograferad och hade oftast helt svarta eller vita kläder för att verka "mindre". Många kan säkert relatera till att inte känna sig direkt vacker. Anledningen till viktminskningen antar jag är att jag undermedvetet slutade tröstäta på samma nivå som innan då livet började gå bättre med körkort och sådant.

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=72211&stc=1&d=1276372689
Den andra december 2008 låg vikten på 132.5 och det var tillfället då jag tröttnat på att vara tjock. Efter att man klampat in på iForm Kinna och köpt ett ungdomskort på 3 månader satte det igång. I början blev det 2 pass i veckan, antagligen en rolig syn med en tjockis som discotränar då jag hade noll koll på vad man skulle göra med hantlarna. Ändringen till kosten var att jag bara höll ett öga på vad jag stoppade i mig, även om det blev en del pizza och annat gott. Första månaden tappade jag 2 kg och det sporrade en att försöka hårdare.

Viktnedgången fortsatte stabilt och jag utvecklade både min vetskap om kost och träning. Vikten minskade i takt med att sockerbehovet försvann och muskelmassan behölls med ett högre intag av protein.

Det var dock en period hösten 2009 då det blev svältkost, jag koncentrerade mig enbart på vågen efter en viktplatå på runt 2 veckor och en korkad version av salladsdiet började(Isbergssallad med köttfärs för att vara specifik). Under 2 veckor tappade jag 10 kg, antagligen muskler i ett nästan anorexi beteende med styrketräning och cardio dagligen. Då jag satt hemma och stereohögtalarna började pulsera i neonrosa och bruna plastkammar från 70-talet började flyga i luften ringde en klocka innanför pannbenet. Detta var ingen bra idé även om vikten pekade raskt neråt. Vägde runt denna episod som minst 106 kg.

Började stadigt öka intaget och jobba på att få en balans. Började räkna Kcal då min syn på portioner alltid varit skev. Jag har alltid varit en som pressar mig själv hårt på det jag tycker om att göra, ibland för mycket som med både WoW och vikten där kroppen tar massiv skada.
Väldigt luddigt runt denna perioden då jag inte tog bilder eller skrev ner vikten.

Träningen har hållit igång utan större uppehåll även om det kommit käppar i hjulet både mentalt och fysiskt. Största uppehållet var 2 veckor efter en sträckning i trapezius. Efter att en psykopat yxade sig in i mitt hus flyttade jag till Alingsås nu i Juni och håller numera till i Hälsostudion. *

-------

Stats:
20 år.
189 cm.
98.5 kg morgonvikt.
Gym: Alingsås Hälsostudio.
http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=72212&stc=1&d=1276372689
(Bonnabränna efter biltripp till Stockholm, gah!)

Håller just nu på med ett 5 split schema och tar vilodagar när kroppen säger till(Schema postas snart). Kosten är just nu på bulk med ett litet överskott. Ligger runt 3k-3.5k kcal om dagen och kommer anpassa intaget efter spegel, måttband och vågen.

Personliga tankar om min nuvarande fysik är att benen släpar något enormt. En gammal knäskada som spökat så man skitit i många benpass. Sen tas gärna kritik för vad jag kan förbättra. :) Bättre bilder kommer med rygg och benen.

Mina mål med träningen är att ställa upp i Luciapokalen 2012 som Junior. I vilken kategori vet jag ej. Ett högt mål från där jag började men med 2.5 år kvar finns en chans att göra det. Push it to the limit!

Frågor/rådgivning/stöttning kan tas via PM eller så svarar jag här i tråden!

Wow!! Skitbra jobbat!

Lychgate
2010-08-05, 18:56
Wow!! Skitbra jobbat!
Tack. :)

Lats och biceps idag. Life as usual. ;)

Hantelrodd: Orkar fortfarande reppa på 58 kg utan större problem. Förutom sista två setten där jag inte satte ner vikterna försiktigt utan halvtappade dom. En från personalen kommer in och säger att dom på undervåningen klagar. *screwy* Blir att köra med straps framöver.
5x6.

Latsdrag bakom nacken:
5x5.

Hantelcurls:
5x4.

Skivstångscurls:
5x5.

mla
2010-08-06, 13:55
Säger som de andra, bra jobbat! Det stärker en enormt att klara av saker som det du gjorde, känner igen mig själv då jag gick från 120 till 85kg på något år. Lika långa är vi med så får följa din styrkeutveckling även om jag nu är "lite" äldre men ack så otränad, alltid kul att jämföra :)

Lychgate
2010-08-06, 18:41
Säger som de andra, bra jobbat! Det stärker en enormt att klara av saker som det du gjorde, känner igen mig själv då jag gick från 120 till 85kg på något år. Lika långa är vi med så får följa din styrkeutveckling även om jag nu är "lite" äldre men ack så otränad, alltid kul att jämföra :)

Tackar. Med styrkan är jag ganska skev. Svag i dom flesta disco/basövningar. ;) Nöjdaste är väll en 3 halvstrikta reps på 68 kg hantelrodd. :D Blir svagare under deffar dock.


Triceps och pecs idag:

Dips:
5x5. Flesta setten med +20kg.

Lutande sittups: 8x5.

Flyes i cablecross:
5x5.

Repextentions över huvudet:
5x6.

JoeyP
2010-08-06, 19:10
Bra upplägg! Riktigt bra jobbat mannen keep it up :thumbup:!

Gurra med O
2010-08-08, 16:08
gått igenom alla sidor nu. skaplig förvandlig :)

gjorde något liknande för några år sen gick från 120 ner till 74.
sen kände jag att jag nästan hade försvunnit så då blev det gymmet i perioder. har nu mera en seriös satsning på det hela.

kul och se personer som gör en sån helomvändning

Lychgate
2010-08-10, 18:24
Bra upplägg! Riktigt bra jobbat mannen keep it up :thumbup:! I will! :hbang:

gått igenom alla sidor nu. skaplig förvandlig

gjorde något liknande för några år sen gick från 120 ner till 74.
sen kände jag att jag nästan hade försvunnit så då blev det gymmet i perioder. har nu mera en seriös satsning på det hela.

kul och se personer som gör en sån helomvändning
Roligt att du orkade gå igenom alla, blivit en del sidor.
Viktigt att behålla muskelmassa, är glad att jag tränat under tiden jag gick ner. Även om det mestadels var disco. :D


Inte blivit så mycket uppdateringar sist. Har haft mycket att göra med jobbsökande/utbildningssökande. Tyvärr verkar det inte bli utbildning detta året då mina ansökningar blev väldigt sena eftersom jag flyttat till en annan kommun. Kollat på utbildningar som Hälsocoach, massör eller butikssäljare. Planen är att eventuellt läsa alla tre för att senare jobba inom butik för kosttillskott eller personlig tränare. Massör är mest för ett hobbyjobb samt att det skulle vara roligt att kunna.


Träningen rullar på som vanligt. Dock reppar jag generellt på samma vikter som alltid nu under deffen. Att fylla i varje dag med massa nummer blir nog mest tjatigt. Skulle gjort ett kalipertest förra veckan men killen på gymmet njuter av två veckor i Portugal. *whatever* Blir antagligen av om en till två veckor. ;)

Lychgate
2010-08-11, 12:30
Lats och biceps idag. Har ökat en del i vikterna. :) Dagsvikt 94.4 kg.

Latsdrag bakom nacken, brett grepp:
100 kg x 6 x 2.
105 kg x 5 x 2.
100 kg x 5.

Latsdrag, smalt grepp:
95 kg x 5 x 3.

Hantelcurl:
21 kg x 6.
24 kg x 6 x 2.
20 kg x 8.

Hammercurls:
20 kg x 8 x 2.

Negativa skivstångscurls med pronerat grepp:
25 kg x 7.
30 kg x 6 x 4.

Lutande sittups med hantel mot bröstet:
8 x 5. Som mest med +13kg.

Lychgate
2010-08-18, 17:11
Dags för en uppdatering. Haft besök av en skottsk vän sen fredags. Inte blivit något gym men en del cardio av allt turistande. Var trevligt med en långpromenad genom Göteborg, en trip till Varbergs fästning och annat roligt. :)

Har legat runt kcal balans senaste dagarna och vägde 93.8 igår. Blivit en del Irn Bru(Läsk från Skottland, love it!) och Cadburys choklad. *popcorn*

Benpass!

Hacksquats:
8x5. Upp till 120 kg + släde, Lite nybörjare på övningen men fick bra kontakt.

Enbenspress:
5x5. Upp till 100kg.

Vader i benpress, ett ben i taget:
6x5.

Liggande bencurl:
5x5. Sista blev dropset från fullmag.

Imorgon blir det lats och biceps. *flex*

Hermanssson
2010-08-18, 18:27
Kortfattat: GRYMT! Ska bli kul att följa :)

eken90
2010-08-19, 11:34
Skickade ett pm till dig igår tror jag, du får gärna svara ;)

Lychgate
2010-08-19, 12:29
Kortfattat: GRYMT! Ska bli kul att följa :)Alltid roligt att bli följd. :)

Skickade ett pm till dig igår tror jag, du får gärna svara ;) Blev filmkväll med rumskamraten, ska kolla din journal. ;)


Lats och Biceps idag: Dagsvikt 93.5 kg. Snart -55kg totalt. *flex*

Hantellrodd:
5x5. Som mest med 63'kgs.

Latsdrag bakom nacken, brett grepp:
5x4. En tvåa på 110 kg i slutet.

Rodd med smalt grepp i pulley:
5x3. Som mest med 105. Halvstrikt.

Scottscurl i maskin:
5x5. 95 lbs som mest.

Negativa skivstångscurls med pronerat grepp:
5x3. Kändes inte bra i handlederna så lätta vikter.

Lychgate
2010-08-21, 19:09
Dagsvikt 92.5 kg. -55.5 kg totalt nu, och inte långt kvar till 90 gränsen! :hbang:
Inte tappat någon styrka sen man var uppe på 99 kg, förutom att man inte orkar lika många set. :)

Gårdagens var pecs, triceps samt abdominals.

Dips:
5x6. Som mest med +25 kg.

Flyes i maskin:
5x5.

Smalbänk:
5x3.

Magcurl i cable:
12x4.

Lutande sittups med vikt mot bröstet:
8x3. Som mest med +10.

Repextensions över huvudet:
6x3 med dropset på sista.


Dagens pass: Ben och ländrygg.

Raka mark:
5x5 + en trea med 160 kg i slutet, PB.

Enbenspress:
5x4.

Enbenspark:
5x4.

Liggande bencurl:
5x5.

Lychgate
2010-08-28, 12:16
En vecka sen senaste uppdateringen. Tiden går fort när mycket händer utanför datorskärmen. ;)

Haft en del jobb intervjuer, vissa har gått bra och andra dåligt(Påtänd intervjuare som sa "jopp jopp jopp" hela tiden). Tyvärr fortfarande arbetslös. :smash:

Lägger all energi på jobbsökande, träning och deffandet just nu. Ska spara ihop tillräckligt med ork för att starta en ordentlig blogg med mer bilder, recensioner av kosttillskott och annat träningsrelaterat. När det går neråt i ren allmänhet får man växla upp och köra hårdare för sina mål.

Dagsformen på 92.9 kg:

http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/Photo140.jpg?t=1282993857


Kör som vanligt med 5split 5x5 Max OT. Höjdpunkten under senaste veckan var 170kg x 2 i raka mark, började från powerrack med utan att röra golvet. Var först efter jag såg hur mycket vikt man slängt på pga mental trötthet. Rolig överraskning! :D

Nu lovar jag med mer regelbundna uppdateringar. Kaliper mätning blir av såfort jag får pengar över.

Ollas
2010-08-28, 13:33
Vilken resa boy!
Sjukt bra jobbat. Imponerad. Keep it up!

Erikzzon
2010-08-28, 16:26
Måste bara säga så jävla grym förändring. Riktigt imponerande.

Neco
2010-08-28, 18:00
Oerhört bra jobbat!! Du blev riktigt snygg också iom förändringen *flex* :thumbup:

Lycka till med allting!

+1

och själv sitter man och gnäller över att det är jobbigt att gå ner tio kg... du måste vara riktigt målmedveten!! :)

hidden
2010-08-28, 18:01
Fyfan! Hur håller du dig motiverad?

Lychgate
2010-08-28, 18:33
Tack för kommentarerna!
+1

och själv sitter man och gnäller över att det är jobbigt att gå ner tio kg... du måste vara riktigt målmedveten!! :) Tackar. Det är aldrig roligt att deffa, viktigaste är att hålla sig till att inte köpa något överflödigt, även om det är gott. Blir alltid lika sugen på att hoppa ner och mysa bland Ben & Jerry's burkarna i frysdisken när man handlar ägg. *popcorn*

Fyfan! Hur håller du dig motiverad?

En stor fråga. Fysiskt är det att jag vill skaffa tatueringar som sitter snyggt. Den jag redan har är lite sned nu efter viktnedgången. Blir att få en fin form innan man gaddar mera!

Mentalt brukar det bli att träningen blir ett utlopp för div aggressioner i vardagen. Oftast från nej-sägare till målen jag har. Dagarna det händer blir passet extra hårt. Har man koll på vad man håller på med så man inte blir skadad är det bara att köra.

I det större spektrumet vill jag främst bevisa för mig själv att det går att komma från botten till toppen(rim :smash:) och även för andra. Att få vara en inspirationskälla för personer med liknande problem är en obeskrivbar känsla!

hidden
2010-08-28, 18:46
Tack för kommentarerna!


En stor fråga. Fysiskt är det att jag vill skaffa tatueringar som sitter snyggt. Den jag redan har är lite sned nu efter viktnedgången. Blir att få en fin form innan man gaddar mera!

Mentalt brukar det bli att träningen blir ett utlopp för div aggressioner i vardagen. Oftast från nej-sägare till målen jag har. Dagarna det händer blir passet extra hårt. Har man koll på vad man håller på med så man inte blir skadad är det bara att köra.

I det större spektrumet vill jag främst bevisa för mig själv att det går att komma från botten till toppen(rim :smash:) och även för andra. Att få vara en inspirationskälla för personer med liknande problem är en obeskrivbar känsla!

Ja, DU har inspirerat mig att göra bättre! Om jag inte vore förkyld + ont i halsen hade jag helt ärligt tagit mig ut nu och sprungit i regnet :) Du hade antagligen en större resa än vad jag kommer o ha, men fan... Jag har det svårt att gå sluta äta skit som gör att jag går upp i vikt. Det ska ändras serru.

Ska börja följa din journal nu bara för det för att hålla motivationen uppe.

Men ang. de jag skrev @ dagsformstråden, tror du att din hud kommer dras tillbaka ordentligt? Jag har ganska många bristningar, som har fejdat ut för länge sen, men är inte särskilt "stora", i alla fall inte bredd, men de är jävligt långa. Jag är jävligt rädd för att ha hud som hänger efter all arbete...

Hur ser dina ut? Har huden dragit sig tillbaka något trots bristningar?

Vezzlan
2010-08-28, 18:58
Det är bara att lyfta på hatten för din prestation! Grymt bra jobbat!

Lychgate
2010-08-28, 18:59
Ja, DU har inspirerat mig att göra bättre! Om jag inte vore förkyld + ont i halsen hade jag helt ärligt tagit mig ut nu och sprungit i regnet :) Du hade antagligen en större resa än vad jag kommer o ha, men fan... Jag har det svårt att gå sluta äta skit som gör att jag går upp i vikt. Det ska ändras serru.

Ska börja följa din journal nu bara för det för att hålla motivationen uppe.

Men ang. de jag skrev @ dagsformstråden, tror du att din hud kommer dras tillbaka ordentligt? Jag har ganska många bristningar, som har fejdat ut för länge sen, men är inte särskilt "stora", i alla fall inte bredd, men de är jävligt långa. Jag är jävligt rädd för att ha hud som hänger efter all arbete...

Hur ser dina ut? Har huden dragit sig tillbaka något trots bristningar?Roligt att vara en insperation för dig! Inte lätt att vara sjuk när man vill prestera ordentligt, varit det själv ett par gånger. *grr* Ligg runt kcal balans för att hjälpa med tillfriskningen och kör på sen.

Komiskt nog kör jag ingen cardio alls vilket många blir förvånade över. Väljer istället att anpassa det genom kosten då det finns studier som visar att cardio inte har någon inverkan på fettets frilösning i kroppen, dvs man kan bara utvinna en viss mängd energi från lagrat fett per dygn så ett för stort underskott tär bara på muskelmassan. :)

Angånde löshud saxxar jag in svaret från dagsformstråden:

"Har en del lös hud, märks mest när jag sitter ner/är framåtböjd. Har haft en del pauser i dietandet för att det ska få tid att dra ihop sig och känner själv att jag fått bra resultat av detta. Det som stör mest är magen samt brösten som fortfarande är sladdriga samt lite hängiga. Drar förhoppningsvis ihop sig helt nästa år. Har en del bristningar men dom syns knappt längre. :)"

Huden behöver en lång tid att dra ihop sig, enda man kan göra är att ge den tid. Kör på och bygg lite muskelmassa under tiden. :cool:

hidden
2010-08-28, 19:33
Komiskt nog kör jag ingen cardio alls vilket många blir förvånade över. Väljer istället att anpassa det genom kosten då det finns studier som visar att cardio inte har någon inverkan på fettets frilösning i kroppen, dvs man kan bara utvinna en viss mängd energi från lagrat fett per dygn så ett för stort underskott tär bara på muskelmassan. :)


Inte ens promenader? Hur stor kcal underskott ligger du på?

Lychgate
2010-08-28, 20:21
Inte ens promenader? Hur stor kcal underskott ligger du på?
Ingen dedikerad cardio. Ibland får man en promenad när man lunkar till affären och liknande, annars är jag ganska stillasittande för tillfället. :D

Ligger på runt -1k kcal om dagen. Proteinet hålls på 200+ om dagen, skär mestadels ner på kolhydraterna. :)

hidden
2010-08-28, 21:43
Ja, man ska ju träna efter vad man själv gillar! :)

Kötta på!

supercharge
2010-08-29, 00:04
Jag får gratulera precis som alla andra i tråden. Du vet säkert redan att det är väldigt bra jobbat. Kul med någon som satsar på att gymma fram en riktigt schyst kropp också och inte bara går ner i vikt.

I övrigt undrar jag bara vad som händer med skinnet. Du var ju, om du ursäktar, rätt bred runt midjan där ett tag på före-bilderna. Går det tillbaka fullständigt eller är det något man får leva med?

bapeee
2010-08-29, 10:18
Lychgate *gah!* ARRG snyggt gjort! fortsätt till dina mål är klara!

luderlasse
2010-08-29, 10:23
Jävlar i satan, gott jobb.
du är ett föredömme för alla överviktiga, lycka till i fortsättningen

Lychgate
2010-08-29, 11:21
Jag får gratulera precis som alla andra i tråden. Du vet säkert redan att det är väldigt bra jobbat. Kul med någon som satsar på att gymma fram en riktigt schyst kropp också och inte bara går ner i vikt.

I övrigt undrar jag bara vad som händer med skinnet. Du var ju, om du ursäktar, rätt bred runt midjan där ett tag på före-bilderna. Går det tillbaka fullständigt eller är det något man får leva med?Tack. Och jag vet att jag var en fet jävel. :D Är lugnt att säga det. Antagligen kommer det gå ihop helt med tillräckligt tid. Dock kommer bristningarna som finns alltid att synas lite.

Lychgate *gah!* ARRG snyggt gjort! fortsätt till dina mål är klara! Tackar!

Jävlar i satan, gott jobb.
du är ett föredömme för alla överviktiga, lycka till i fortsättningen
Tackar. Förbannat roligt att vara föredömme! :)


Sitter just nu och skriver lite utkast för min blogg. Mer eller mindre klar med introduktionen. Kommer skriva om min egna resa, recensioner på kosttillskott, tillbehör och annat träningsrelaterat. Samt mina egna tankar om diverse dieter och annat. :)

norrbottenstjej
2010-08-29, 12:03
Många har sagt det tidigare men jag måste instämma, fan va strongt gjort!! :bow: De som klarar av att ta tag i sig själv och göra sånna där kroppsliga och själsliga förändringar ska ha sån grym cred!! :hbang:

Du är definitift en inspirationskälla!!

chrille87
2010-08-29, 12:06
Såg att du postat i dagsformtråden men ville skriva här istället! Vilket jävla jobb du gjort, stort grattis från mig!!

Lychgate
2010-08-29, 13:12
Tack allihopa! :)



Vilodagen spenderas på bloggskrivandet. Kommer länka så fort det finns lite intressant att läsa. Min bakgrund är klar samt mitt träningssätt. Ska börja skriva en recensionsmall och det första att recenseras är EAA.

Ni användare på Kolozzeum får mig att vilja prestera mer och mer! :hbang:

wird
2010-08-29, 17:42
Första gången jag tittar in här och jag vill bara säga att du ger mig rysningar, mycket bra jobbat. Och fortsätt jobba hårt!

Lychgate
2010-08-29, 18:27
Wird: :hbang: :D

Bloggen är startad! www.metrobloggen.se/148
Kommer bli mer recensioner under veckan samt ladda kameran för träningspassen. :)

Lychgate
2010-08-30, 17:06
Benpass stog på schemat efter en lång promenad i Götet.
Var även en gymnasieklass som inte plockade bort vikter/stänger efter sig. Bra tankeställare för att inse hur bra folket på gymmet brukar vara på att plocka av vikter efter sig. Störde inte benpasset då dom höll sig vid bänkpressarna, Disco!*flex*

Först ut blev det Powersquats. 5x5 med ett uppvämingsset. Som mest 280 kg vikt.

Enbenspark. 5x5. Som mest med 52.5kg. Fullmagg är 100 kg vilket blir lätt med båda benen.

Knästående enbenscurl. 5x5 med en fyra på 68 kg i slutet.

Liggande bencurl. 6x5. Fullmag 60 kg.

Stående vadpressar. 8x5, som mest med 110 kg.

Imorgon Lats och Biceps! :D

Bilder finns i bloggen. :)

Lychgate
2010-08-31, 16:35
Lats och biceps på schemat.

Hantelrodd, 6 set, mestadels med 58 kg.

Latsdrag bakom nacken, 4 set. Variation på grepp bred. Som mest en fyra på 105.

Pullups i latsdragen, 4 set med smalt grepp. ~95 kg.

Över till bicepscurls. 5 set med 20kg’s hantlar.

Negativa skivstångscurls med pronerat grepp, 5 set. Får grym kontakt i brachioradialis av denna övningen. Cirka 4 sekunder i negativ fas per rep. ~30 kg skivstång.

Och till sist Hammercurls i scottscurlsen. 3 set med 16kg’s hantel.

Även börjat med ordentliga PWO's vilket har gjort dom senaste två passen mycket bra. Energin på topp under träningen! Kommer även (äntligen) bli kalipermätning på fredag. Hoppas på under 13%. :)
Nu blir det att ladda inför bröst och triceps imorgon!

Lychgate
2010-09-03, 18:56
Börjar med att säga att uppdateringar kommer bli mer och mer sällan här i journalen då att dagligen uppdatera med vilka övningar jag gör och vilket vikt som körs blir drygt att läsa. Hädanefter kommer bara uppdateringar när något större händer, såsom viktmål/träningsmål/Pb'n etc. Sånt som kan vara kul att läsa helt enkelt.

Dagens uppdatering är att jag fixat en kalipermätning igen. Resultatet med dagsvikt på 91.8 kg blev 13.9% BF. Sedan senaste kalipermätning 2010-07-12 har jag tappat 2% BF, då var vikten 96.5 kg med 15.9% BF. Killen som mätte blev imponerad vilket alltid är roligt. Målet är 10.~ innan årslutet. :) Har behållit den mesta styrkan under dieten, även om uthålligheten är ut genom rutan. :hbang:

Lychgate
2010-09-08, 19:19
Tänkte bara kört raka mark idag men kändes som man kunde dra något ordentligt så gick över på vanliga. Mitt tidigare rekord på vanliga marklyft med KV på ~99 kg var 180.
http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.58740/Image/DSC%2847%29.JPG
200Kg x 1 med 4 sekunder toppläge! KV på 91.3kg.
7 set totalt och innan 200 kg's blev det en etta 185, vilket kändes lätt.

Förbannat nöjd! Närmar mig även sakta men säkert den magiska 90 gränsen i vikt. Snart så! :hbang:

G-son
2010-09-08, 19:47
Förbannat nöjd! Närmar mig även sakta men säkert den magiska 90 gränsen i vikt. Snart så! :hbang:

Grymt! Rocka på! *flex*

Lychgate
2011-09-07, 14:38
Nästan ett år sen senaste uppdateringen. Blev bara liggande med journal då jag personligen känner att det inte blir mycket av att hamra ner vikt nummer efter varje pass. Har kört så hårt det går varje pass och ökar helt ok på detta.

Under det senaste året har inte mycket hänt på pappret, dock en hel del har hänt med fysiken. Vikten har varit runt 87-94 med deff hit och dit med små episoder av lätt bulk. Något som är störande är löshuden som ger mig känslan av att vara tjockare än jag är. Vid viktnedgång har huden blivit mer samlad nere vid buken även om det är "tomt" under. Planen framöver är att fylla ut med kvalitetsmassa underifrån samtidigt som den får tid att dra ihop sig.

Ett styck dagsform, kass mobilkamera varning. ~90-91kg.
http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/Photo271.jpg

Dock har jag nu i höst kommit in på utbildningen Idrott och Ledarskap(Idol) på Hjälmareds folkhögskola. En av uppgifterna är att föra träningsdagbok så lika bra att köra här igen. Någon kanske tycker det är intressant med hur jag håller på. ;) Har även börjat vara PT åt två stycken i klassen som hakar på mina träningar. Är mycket givande att få lära ut och det känns som den erfarenheten kan ge mig mer än själva utbildningen.

Träningen(dock skulle jag inte kalla det för det) idag har varit stavgång cirkus 5km. Obekvämt som satan då mina stavar var för korta, snubblade över dom ibland med. Vi körde med pulsklockor, min låg stabilt runt 50. :hbang: Inte precisa för fem öre. Annars vilodag från gymmet.

Gymmet är upplagt med tre split för tillfället. Drag(Rygg), ben och press(bröst, axlar). Testar just nu 2-0-1(2 sekunder excentrisk, noll paus, 1 sek koncentrisk) med 10 reps x 3 set. Änsålänge bra resultat. Framöver blir det iaf 2 cykler i månaden med 5x5 för att bygga styrkan och inte bara muskelmassa. :)

Blev en hel del text. Har någon frågor om min resa/viktnedgång/nuvarande träning etc så skriv här eller dra ett PM!

Åsberg
2011-09-07, 14:49
Grofva armar, axlar och ben!

Ballt
2011-09-07, 15:03
Grymt jobbat! :)

Lychgate
2011-09-07, 18:19
Grofva armar, axlar och ben!

Konstigt nog det jag tycker släpar. Vill få en rejäl X form. :D Ska försöka växa ordentligt på pecsen samt latsen med.

Tack annars för kommentarerna.

Planen i framtiden är en bulk till max 100kg. Lär inte komma i närheten av den vikten innan huden drar ihop sig, förhoppningsvis. Vill väga runt 92-93 "in season" för CBB. Mest det mentala som strular just nu, tycker jag ser ut som skit. :smash:

Lychgate
2011-09-08, 18:42
Allmänt seg idag. Tröttnat brutalt på regnet då vi ofta är ute i en timme eller två varje dag i idrottsutbildningen. Att bli dyngsur varje gång tar på energin. Måste även börja äta mer kalorier, att äta som man alltid ätit märks att det är för lite med den ökade dagaktiviteten.

Dagens bravader var en lätt "kartpromenad" som uppvärmning för morgondagens orientering följt av ett rygg/drag-pass. Sistnämnda gick värdelöst pga övertränad armbåge. Biceps/brachioradialis blev överansträngda av bröstpasset i föregår och då jag inte äter tillräckligt har återhämtningen lidit. Blir nya tag imorgon med orientering på förmiddagen och benpass på kvällen. ;)

Lychgate
2011-09-11, 19:22
Ett par dagars uppdatering.

Fredag: Ute på en lätt stjärnorientering i terräng cirkus 45 min. Körde på i vanligt tempo, blev lätt intervallträning i backarna. Slutade på tredje plats.
Ett par timmar senare blev det benpass. Tunga vikter och värken börjar precis släppa. Tog verkligen ur det sista och låren var rejält blodfyllda på slutet. :hbang::hbang:

Lördag: Mestadels såsande efter skolveckan med ett bröst/axelpass på eftermiddagen. Kände mig bred som ett hus med pumpen. ;)

Söndag: 45 min väldigt lätt cykling här i byn för att rekognosera vart vi ska plocka upp kanoterna för att ta oss vidare från en å till en sjö på kanot hajken här i veckan. Sen blev det dragpass på gymmet, tunga vikter och bra tempo. Behöver jobba på min ryggbredd. Killen jag tränar med tar nästan mina vikter i latsdrag men väger 30kg mindre. Oroar mig dock först när han kommer ikapp på benträningen. ;)

Nu i veckan blir det inte styrketräning förens eventuellt torsdag eller fredag. Imorgon blir det vilodag samt packande för kanot hajken tis-tors. Väderprognosen är regn, mindre roligt. Gummistövlar inhandlade!

Lychgate
2011-09-17, 11:25
Kanothajken gick åt helvete. 5 risk varningar för vindar upp till 24 m/s. Vi bestämde oss att testa iaf. En distans som vi hade räknat med skulle ta max 1.5 timme tog 4 timmar. Hjälpte inte att jag och min kanotpartner kom totalt bort från gruppen, vi tog oss dit vi skulle "den svåra vägen". 6 missade samtal från läraren på mobilen när vi kom i land. Visade sig att dom drog till ett annat ställe längre bort på sjön vi befann oss på. Dom trodde vi hade vänt tillbaka istället för att köra stenhårt in i starka vågor. Efter att ha kört en till etapp rakt in i vågorna så kom vi tillbaka till klassen, det bestämdes sen att vi skippade dom resterande två dagarna då alla var genomvåta och att man inte kunde ro i vågorna effektivt. Det var så illa att läraren inte kände att han kunde ta ansvar för våran säkerhet.

Så det blev hem, torka och vila.

Har gymmat på sen dess, i onsdags blev det axlar/bröst, torsdag skulle det igentligen varit vilodag från gymmet men intervallträningslektionen blev inställd så körde på med övre rygg, igår ben och idag är det bröst/axlar som gäller.

Kör även Leangains bulk för tillfället. I allmänhet mer "ren" mat än jag käkat innan och änsålänge går det bra. Behöver bara hitta rätt energimängd för att öka muskelmassan med så lite fettlagring som det går. :)

Ett styck dagsform @ 91.5 kg.

http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/Photo279.jpg

Edit: Märkte att det står 189cm på förstasidan. Egentligen borde jag mätt mig ordentligt men har nog varit fjantigt rädd för att vara "kort". Är närmare 184-185. Får ta och mäta mäta om. :smash:

Lychgate
2011-09-25, 17:47
Har varit förbannat seg senaste veckan pga latent förskylning. Värst i onsdags på löpnings passet i plugget. Har en av dom bästa pulserna i klassen men hela näsan blev igenslemmad och kunde knappt andas ordentligt.

I gymmet går det dock framåt, vikterna ökar stadigt både vad jag lyfter och vad jag väger. Dock varierar min vikt ibland 4 kg från dag till dag. *gah!* T.ex. ligger dagsvikten på 94.5 medans förra veckan var den på 91.5. Känner mig fortfarande hård så ligger kvar på runt 3100 kcal om dagen. Får ignorera vågen för tillfället och köra på spegeln.

Förhoppningsvis är jag frisk till intervallpasset på onsdag och lagorienteringen på torsdag...

conlerc
2011-10-24, 14:40
Du är ju helt otrolig.

Lychgate
2011-11-04, 08:18
Tack Conlerc. :)

Ganska komiskt att träningen är en min centrala del under dagen och jag inte för journal för fem öre. Kör på som vanligt, dock sover jag som skit igen. Har perioder av att jag sover jävligt dåligt så är lagom sliten, mestadels permanent träningsvärk men även mentalt omotiverad till allt. Aint nothin to it but to do it.

Bulken går framåt och är 98 kg pansarvagn just nu. Tre års träning den andra december och funderar på en tömning/fyllning till dagsbilderna. Har inte provat detta innan och det är ett bra tillfälle att testa hur min kropp reagerar. :)

Fick en smärre hjärtklappning när vågen stog på 98 kg häromdagen men det går helt klart bra när jag jämförde med en bild från förra året på nästan samma vikt.

2010-07-03 @ 99kg vs 2011-11-01 @ 98 kg.
http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/98.jpg

Tyvärr syns det inte på bilden men mina ben har växt som ogräs, vilket är mitt mål. Vill personligen ha väldigt stora ben mot vad som klassas som estetiskt, dvs stor överkropp med medelstora ben. *flex*

Numse
2011-11-04, 13:43
Ruskigt bra! Jag ska förmodligen (om ryggen håller) till Hälso i morgon kl 9:00 om du orkar ;)

Lychgate
2011-11-04, 14:29
Tjena Numse! Satan vad tidigt du ska köra imorgon. Brukar träna senare då jag kör PF, kör jag tidigt så äter jag tidigt = väldigt seg resten av dagen. :smash: Kanske blir tidigt "mini-kollo pass" endå. ;)

Ska dit vid 5 idag för benpass, får se om det blir nytt PB i böj, satsar på 200kg. Dock i smith så lite fusk.

Numse
2011-11-04, 14:44
Haha, jag måste träna tidigt för jag ska iväg till Örebro sen. Kommer bli ett segt jävla pass ^^ och som du säger så vill man gärna upp och äta ordentligt en stund innan passet. Kan höra av mig efter bröstpasset idag, då vet jag ifall jag ska träna i morgon. En annan Alingsåsare kommer också isf, ni lär ha setts på hälso många ggr, även om ni inte hälsat.

200 är jävla bra, även i smith :) lycka till

Lychgate
2011-11-04, 14:49
Aha, ok. Hur ser alingsåsaren ut? Du får väl fråga om han vet vem "Vikingen" är, då det är visst mitt namn på HS. ;)

Tror jag vet vad 3-4 pers heter på HS medans man kan beskriva säkert 30 pers. :D

polarvargen
2011-11-04, 15:52
Först och främst, en jäkla imponerande resa du gjort sedan du började träna. La märke till din signatur, stämmer det att du läser på Hjälmared folkhögskola nu? Jag läste där 2003/2004 då utbildningen hette Idrott- friskvårdslinjen. Körde på Hälsostudion, bästa gymmet jag tränat på tror jag!

Mvh Johannes

Lychgate
2011-11-04, 16:04
Först och främst, en jäkla imponerande resa du gjort sedan du började träna. La märke till din signatur, stämmer det att du läser på Hjälmared folkhögskola nu? Jag läste där 2003/2004 då utbildningen hette Idrott- friskvårdslinjen. Körde på Hälsostudion, bästa gymmet jag tränat på tror jag!

Mvh Johannes

Det är sant, Idrott & Ledarskapslinjen. Dom har delat upp den tidigare linjen till IDoL och Hälsocoach. Sökte in till HC först då jag är mer för individuell träning men jag blev inte antagen. Klassvärden för HC trodde jag hade en sjuk inställning till mat efter den extremt korta gruppintervjun vi hade. ;)

Hur tyckte du utbildningen var? Hälsostudion är riktigt trevligt. :hbang:

polarvargen
2011-11-04, 16:12
Det är sant, Idrott & Ledarskapslinjen. Dom har delat upp den tidigare linjen till IDoL och Hälsocoach. Sökte in till HC först då jag är mer för individuell träning men jag blev inte antagen. Klassvärden för HC trodde jag hade en sjuk inställning till mat efter den extremt korta gruppintervjun vi hade. ;)

Hur tyckte du utbildningen var? Hälsostudion är riktigt trevligt. :hbang:

Kom PF på tal haha?

Jag hade ett skitbra år där, bodde på skolan också, "stallet" hette huset jag bodde i, vet dock inte om det har ändrats. Vi råkade också ut för lite väl kraftig vind och vågor på vår kanothajk första dagen, blåste fast på en ö men kunde ta oss därifrån efter ett par timmar. Jag vet inte riktigt hur upplägget ser ut nu men jag tyckte det var sjukt kul med all idrott, det var ju något varje dag+hälsostudion+kvällsnånting i hallen, mycket badminton blev det då. Jag gick från 67 klena till 79 något mindre klena kg under året.

Kojven
2011-11-04, 18:28
Suttit och läst både här och på din blogg och måste säga att jag är galet imponerad, JÄVLIGT bra jobbat!

Tack för inspirationen att kämpa vidare!

Filipb
2011-11-04, 19:05
Även jag tycker du är otroligt inspirerande! Kommer säkerligen kika in hit till våren då jag ska deffa!
Angående dina sömnproblem: testad ZMA? (har knappt läst i journalen, så don't hate om det varit på tal!)

Numse
2011-11-04, 20:16
Brukar vara så :) jag vet inte vad någon heter på mitt nya gym men man vet redan vilka alla stammisar är.

Stoffe heter han, stor som ett hus och lika stark :D vi är där 9:00 i morgon om du vill träna lite med oss!

Lychgate
2011-11-04, 21:19
Helvete vad seg jag var idag, ingen tryck alls i kroppen. Blev nästan ett 90 graders rep på 200kg böj, inte hockeyböj djup men 2 cm saknades nog.

Kom PF på tal haha?

Jag hade ett skitbra år där, bodde på skolan också, "stallet" hette huset jag bodde i, vet dock inte om det har ändrats. Vi råkade också ut för lite väl kraftig vind och vågor på vår kanothajk första dagen, blåste fast på en ö men kunde ta oss därifrån efter ett par timmar. Jag vet inte riktigt hur upplägget ser ut nu men jag tyckte det var sjukt kul med all idrott, det var ju något varje dag+hälsostudion+kvällsnånting i hallen, mycket badminton blev det då. Jag gick från 67 klena till 79 något mindre klena kg under året.
Har för mig att det inte kom direkt på tal, dock kan det vara att jag var den enda som inte åt fika något som märktes. Annars var nog det enda att jag kallade mig själv för en gymråtta. :D

Mycket idrott på dagarna, håller till på hälsostudion kvällstid med en kille i klassen som jag PT'ar. Våran kanothajk blev inte av, gav oss ut och försökte med ett par riskklass 1 varningar för vind, alla var genomblöta vid 3 på eftermiddagen så vi vände hem. Lite sunkigt men det är sådant som händer.

Tyvärr avskyr jag generellt konditionsträning men löpningen är avklarad för året iaf. Jag och klasskamraten är kända som bodybuildersarna på skolan, allmänt galna.
Suttit och läst både här och på din blogg och måste säga att jag är galet imponerad, JÄVLIGT bra jobbat!

Tack för inspirationen att kämpa vidare!
Roligt att vara en inspirationskälla!
Även jag tycker du är otroligt inspirerande! Kommer säkerligen kika in hit till våren då jag ska deffa!
Angående dina sömnproblem: testad ZMA? (har knappt läst i journalen, så don't hate om det varit på tal!)
Har jag inte provat, får ta och kolla in detta. Har haft sömnproblem som kommer och går, antagligen underliggande stress. Är nytatuerad så det hjälper inte att man blir småstirrig av att inte sova på den.

Brukar vara så :) jag vet inte vad någon heter på mitt nya gym men man vet redan vilka alla stammisar är.

Stoffe heter han, stor som ett hus och lika stark :D vi är där 9:00 i morgon om du vill träna lite med oss!
Hmm, stor som ett hus. Tänker på en enorm kille som är 2.1 meter med brutala axlar. Finns många stora snubbar på HS. ;) Vad är det för pass ni kör imorgon? Har bröst/axlar/triccar på schemat. Ska se med killen jag tränar med om han orkar köra tidigt, annars kanske jag kommer förbi och snackar skit en stund. ;)

Galningen
2011-11-04, 21:22
Har kollat på din förändring ända sedan jag började hänga här på kolo och det du gjort är nog bland det mest imponerande jag någonsin upplevt. Du är verkligen en stor inspirationskälla och det du gjort har du min djupaste respekt för. Mycket starkt jobbat!

Lychgate
2011-11-05, 18:30
Har kollat på din förändring ända sedan jag började hänga här på kolo och det du gjort är nog bland det mest imponerande jag någonsin upplevt. Du är verkligen en stor inspirationskälla och det du gjort har du min djupaste respekt för. Mycket starkt jobbat!

Blir nästan mållös efter såna här inlägg. Skitskön känsla att vara en inspiration! :hbang:

Träffade herr Numse idag på gymmet, kul att träffa en koloit för första gången. ;)

I övrigt inget speciellt med passet, vänster armbåge drygar sig på tricepsövningar och brösten börjar komma igång nu med att växa. *flex*

kramfle
2011-11-06, 03:08
Har följt din viktnedgång och jag vill bara säga att jag är mäkta imponerad av dig, hatten av! *yourock*

Keep up the good work!

LeBron
2011-11-06, 03:14
Heeelt sjukt vad du har lyckats med! En grej bara;
http://shearsforhair.org/HairCuttingScissors.gif

:)

Lychgate
2011-11-06, 09:33
Har följt din viktnedgång och jag vill bara säga att jag är mäkta imponerad av dig, hatten av!

Keep up the good work!:thumbup:

Heeelt sjukt vad du har lyckats med! En grej bara;
http://shearsforhair.org/HairCuttingScissors.gif



Fan vad jag är en idiot på morgonen, borde klippa HÅRET ja.
Började spåna om min motivation till att inte "klippa" bort löshuden. *gah!* :smash:

Hade verkligen förjävlig frisyr efter det gympasset. Håret är bara halvlångt så hänger hursom ibland. Mohawk kanske? ;)

LeBron
2011-11-06, 12:26
:thumbup:



Fan vad jag är en idiot på morgonen, borde klippa HÅRET ja.
Började spåna om min motivation till att inte "klippa" bort löshuden. *gah!* :smash:

Hade verkligen förjävlig frisyr efter det gympasset. Håret är bara halvlångt så hänger hursom ibland. Mohawk kanske? ;)

http://justasoccerfan.files.wordpress.com/2011/07/ibranew-hair.jpg

Lychgate
2011-11-06, 17:45
Argh, nästan så jag rakade av mig direkt där. Låter håret mest växa för att jag inte hittat någon frisyr jag känner för att ha, går mest runt i mössa iaf.

"vilodag" idag så blev vader, trapz och underarmar. Behöver fixa lite tyngre övningar för stående vadpress då jag fullmaggar den stående maskinen(150kg) och åsnehävningen(125kg). Tänker inte stå i vassen när det väl är strandform! :Virro

Annars är det en kamp att få upp greppstyrkan. Orkar knappt hålla 20 sec i en 130kg's skivstång utan att fingrarna ger. Får sluta lata mig med grippers.

kramfle
2011-11-06, 17:47
Hade samma problem som dig Lych med fullmagg i alla vadmaskiner, har börjat köra stående vadpress i Smith bara att lassa på med vikter rekommenderas starkt! :D

Lychgate
2011-11-06, 17:55
Hade samma problem som dig Lych med fullmagg i alla vadmaskiner, har börjat köra stående vadpress i Smith bara att lassa på med vikter rekommenderas starkt! :D

Planerade på detta, dock kommer folk på gymmet tro att jag har ett förhållande med smithen ifall jag använder den mer. *cupid*

:D

Exdiaq
2011-11-06, 18:02
Behåll håret och skägget. Påminner om Jax i Sons of Anarchy och han är en riktig baaows!

http://missgorgeous.se/images/2011/jax_126485806.jpg

Lychgate
2011-11-06, 18:09
Du är inte den första som nämner detta Exdiaq. ;)

Brukar även få höra att jag ser ut som Thor och Techno Viking.

http://chengduliving.com/wp-content/uploads/2009/11/technoviking.jpg

:hbang:

Numse
2011-11-06, 20:18
Snygga till håret men behåll längden och trimma skägget lite så bliru schnygg, jag har trots allt sett dig irl :)

Lychgate
2011-11-07, 08:04
Mysigt mail såhär på morgonen, "Omklädd för fysisk aktivitet 8:25". Trodde det var teori på schemat. *gah!*Eventuellt konditionstest eller något liknande. I dont do running!

Övre rygg/biccar i eftermiddag!

Numse
2011-11-07, 10:38
Kan du berätta lite om hur du äter på dagarna?

Becky
2011-11-07, 11:59
Halkade in här av misstag och vill bara säga WOW (inte WoW) vilken grym förändring du gjort! Galet! Sjukt bra jobbat! *flex* :hbang:

Lychgate
2011-11-07, 19:48
Halkade in här av misstag och vill bara säga WOW (inte WoW) vilken grym förändring du gjort! Galet! Sjukt bra jobbat! :hbang: Tackar! :)

Kan du berätta lite om hur du äter på dagarna?

Just nu när jag bulkar:

1.5-2 skopor Jacked XX
400mg Koffein
10g EAA före/efter träning

Hemma från träning:
200g Havregryn
200g Müsli
150g Whey-100%(gott som fan i havregrynsgröt)
250g Broccoli/Blomkål/Morötter
500-600g Kycklingfilé
200g okokt basmatiris
500g Milbona kvarg
5g Omega-3

Lägg till vatten så blir det väll 2.5kg mat totalt. Äts i en sittning. *popcorn*

300g+ protein, snittar runt 3750 kcal. Drygt nog kan jag eventuellt behöva äta mer, vågen står ganska still. :D

Hantelrodd med 63'kgs monstrena på 10 reps var höjdpunkten för dagen. *flex*

Numse
2011-11-07, 21:12
Tack för infon! Fan inte dåligt att trycka allt det i en sittning, respekt :D

begt
2011-11-07, 21:17
Tack för infon! Fan inte dåligt att trycka allt det i en sittning, respekt :D

Äter lätt 5000 kcal i en sittning :hbang: Först vid 7000-8000 kcal per dag som det blir tungt och det känns bäst att sluta.

/lättviktare

Lychgate
2011-11-07, 21:43
Äter lätt 5000 kcal i en sittning :hbang: Först vid 7000-8000 kcal per dag som det blir tungt och det känns bäst att sluta.

/lättviktare

Äter lågfett och ganska "tung" mat emot energiinnehållet. Skulle jag äta skräpmat och dricka gainer till kan man lätt komma upp i absurda mängder kalorier. ;)

Numse
2011-11-07, 21:46
5000 i en sittning. Va fan är ni för människor.. =)

willtjam
2011-11-11, 18:40
Jag upplever att det tär på psyket att trycka i sig såna mängder mat, så jag är mäkta imponerad! :thumbup:

Lychgate
2011-11-12, 14:58
Jag upplever att det tär på psyket att trycka i sig såna mängder mat, så jag är mäkta imponerad! :thumbup:

Hehe, många som tittar storögt när jag äter. :D

Förövrigt kan det vara intressant med ren vilodagsmat där det är lågt med carbs. Var nog en månad sen jag sist tog den ordentlig vilodag.

Kyckling omelett med Blains Mega Death keso.

http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/Photo304.jpg
570g Kycklingfilé
9 små ägg(430g)
200g broccolimix
500g Keso 4%
JULMUST! :hbang:

1600 kcal ~230g protein.

Behöver 1000 kcal till iaf efter denna måltiden, lets roll!

Lychgate
2011-11-13, 22:16
Dötsbenpass följt av thaibuffé idag. Har nog käkat kyckling och ris för 6 pers, plus efterrätt. *popcorn* Snittar nog på 2 dagar om året där jag grisar i mig, när jag firar min födelsedag och julafton. :D

Dagens höjdpunkt var 12 reps 155kg Böj följt av ett set med 10 reps 155kg. Höjjer vikterna ordentligt från vecka till vecka. Hade 150kg böj som maxning för 3-4 månader sen. :hbang:

Imorgon kommer vara intressant: Boxpass 8:30, volleyboll 10:30, Styrketräning 15:30... Lär vara lagom mör.

Filthy
2011-11-13, 23:06
Ställer mig i hyllningskören även här efter att ha hyllat mirakeltjejerna. Var på tiden mirakelkillar dök upp också!

Jävligt bra jobbat! Såg nu att du bulkar det kan ju bara betyda att du redan har gjort Succe för ett tag sen!

Lychgate
2011-11-16, 16:28
Ställer mig i hyllningskören även här efter att ha hyllat mirakeltjejerna. Var på tiden mirakelkillar dök upp också!

Jävligt bra jobbat! Såg nu att du bulkar det kan ju bara betyda att du redan har gjort Succe för ett tag sen!

Tackar. Tog ett år från 132.5 till 92. Sen dess har det varit bulk/deff periodvis. :)

Senaste dagarna har varit köttiga, speciellt eftersom sömnen fortfarande suger. Varit lagom seg efter måndagen med 3 pass. Dagens prestation har varit 11 reps med 63kg hantelrodd. *flex*

Imorgon blir det benpass och presentation om effekterna av olika mängder repetitioner i plugget.

Lychgate
2011-11-19, 17:13
http://i1040.photobucket.com/albums/b401/Lychgate/Lychgate23.jpg

Njuter av lite helgledigt. Tänker en hel del på vilket håll jag bör ta träningen då det känns som man har sälform. Löshud jävlas ordentligt med hjärnan.
Har även börjat dricka mer vatten då planen är att köra en tömning/laddning snart för att se hur kroppen reagerar. Tävlingsplanen var att gå upp på Alströmer 2012. Dock känns den satsningen mer och mer strulig för varje dag som går. Att komma lågt i BF på 7 månader är enkelt fixat men skulle se ut som ett russin av att sänka 10kg+KV när det redan hänger 3 cm runt midjan när jag står upp.

Sedan är det mycket som behöver filas på formen. Brösten är separerade och allmänt små. Behöver bygga ut latsen, spöa skiten ur vaderna och klämma sönder greppet så underarmarna växer. Etc etc. :MrT:

Bortförklarar inte tävlingssatsningen alls men satsar stenhårt på förstaplats och just nu är det inte i närheten. *gah!*

Stör mig förövrigt på schemat just nu i skolan. Vissa dagar ingen fysiskt aktivitet och andra dagar 2 pass per dag. Nu på torsdag blir det styrketräning direkt på morgonen följt av ett spinningpass direkt efter. Lägger man ihop skolan med dom "riktiga" passen snittar jag på 12 pass i veckan. Antingen blir man hypertränad eller så kommer man ligga utbränd i ett buskage nånstans. :D

Numse
2011-11-19, 17:22
Jag tror du satt upp ett väldigt tufft mål. Satsa på förstaplats redan 2012 är inte lätt :)

Hur får du bort den lösa huden? Är det någon som går bort med tiden? Min träningskompis i Alingsås kommer också ha stora problem med det efter hans deff och han är rätt orolig för att han aldrig kommer få bort det.

Lychgate
2011-11-19, 18:30
Jag tror du satt upp ett väldigt tufft mål. Satsa på förstaplats redan 2012 är inte lätt :)

Hur får du bort den lösa huden? Är det någon som går bort med tiden? Min träningskompis i Alingsås kommer också ha stora problem med det efter hans deff och han är rätt orolig för att han aldrig kommer få bort det.

Antagligen är det att sikta högt, men tränar och äter som att det ska gå. :)

Löshuden dras ihop bäst för mig med bra mat, paus i dieterna med balans/lätt överskott, omega-3, att lätt torrskrubba huden morron/kväll och att ge det mycket tid. Din polare får helt enkelt ta det lungt med viktnedgången. I värsta läget får det bli kniven om den inte drar ihop sig alls. Kommer antagligen göra det jag med om det inte kontinuerligt förbättrar sig.

Lychgate
2011-11-21, 20:15
Måndag och ny vecka. Status för tillfället är att sömnen är skit och jag är zombiefierad större delen av dagen. Mest störande är att det inte går att köra genom smärtgränsen på gymmet för tillfället. Idag var det ben och brukar alltid trycka 1-2 extra rep i böj på ren vilja men icke idag. Kan vara skönt att kunna gå efter setten och inte ligga i fosterställning på golvet(seriöst.).

KV 96.4kg

1x200kg knäböj
11x150kg
10x145kg

Helt ok djup men en gammal rutinerad SL'are på gymmet tyckte vi borde köra Ass to ground så det blir "korrekt". *gah!* Orkar inte skriva ner resten av passet. Bitter ungdom.

Funderar förövrigt på att starta ett "Team" med både CBB och viktnedgång för stöd och träningar i Alingsås. Eller helt enkelt i närheten.
Behöver något produktivt att göra på den lilla fritid jag har. ;)

Patriarch K
2011-11-22, 19:13
WOOOOOW!! Jag jämför första sidan med sista sidan som så många andra *cupid*

Grymt jobbat!

Lychgate
2011-11-27, 21:07
WOOOOOW!! Jag jämför första sidan med sista sidan som så många andra *cupid*

Grymt jobbat!

Tack! Svarar inte så snabbt som det märks. :D

Sen den senaste uppdateringen har det inte hänt något speciellt. Blir ordenligt med anatomi i skolan vilket är intressant. Just nu är vi i buken och kör ursprung, fäste & funktioner.

Imorgon blir det till läkare för att försöka kolla upp mina sömnproblem. Mitt humör är helt upp och ner. Varierar mest mellan zombie och att vara överdrivet aggressiv. Första frågan kommer nog bli "Brukar du AAS?" med tanke på att man är lättirriterad och arg. :MrT: Gratisprov för att visa att man är ren hade dock varit trevligt.

Träningen lider av ovannämnda. Körde även ett spinningpass med plugget efter MAQ-träning som totalsabbade mitt vänstra knä. Var intressant att spinna med ett ben. Dubbelbokat pass imorgon med styrketräning följt av basketboll. Upplägget i plugget när det gäller fysisk aktivitet är korkat.

Utför även en vätsketömning samt laddning just nu för att se hur kroppen reagerar. Att nästan nolla kolhydrater samt att dricka absurda mängder vatten är inte det roligaste men resultaten änsålänge är intressanta. Testar J. Bartoll's schema. Inte dunderseriöst med saltmanipulation och liknande men det behövs knappast för tillfället. ;)

begt
2011-11-27, 21:31
Just nu när jag bulkar:

1.5-2 skopor Jacked XX
400mg Koffein
10g EAA före/efter träning

Hemma från träning:
200g Havregryn
200g Müsli
150g Whey-100%(gott som fan i havregrynsgröt)
250g Broccoli/Blomkål/Morötter
500-600g Kycklingfilé
200g okokt basmatiris
500g Milbona kvarg
5g Omega-3

Bara en fundering: får du i dig tillräckligt med fett? Innehåller Milbonas kvarg något fett att tala om?

Lychgate
2011-11-27, 21:42
Bara en fundering: får du i dig tillräckligt med fett? Innehåller Milbonas kvarg något fett att tala om?

Kör inte samma kost exakt varje dag utan varierar vad jag äter vid träning och vila. Träning är högt protein, högt med kolhydrater och lågt med fett. Högt protein, lågt kolhydrat och mer fett på vilodagar. *popcorn*

begt
2011-11-27, 23:15
Okej, bra för dig :thumbup:

Hur många koppar kaffe motsvarar 400 mg koffein förresten?

LeBron
2011-12-01, 19:02
okej, bra för dig :thumbup:

Hur många koppar kaffe motsvarar 400 mg koffein förresten?

3-4

Anton Fräs
2012-01-14, 11:14
Formen ser bara bättre och bättre ut!

Anton Fräs
2012-02-29, 21:37
Ser fram emot bilder!

Lychgate
2012-03-01, 07:53
Ser fram emot bilder!

Kolhydratsladdar för fullt. Ska bara gräva fram en kamera tills morgondagen så smäller det. Morgonvikt på 88.5kg. :hbang:

Dackesson
2012-03-14, 17:04
fyfan vad bra jobbat av dig, creds. mycket creds till dig :)

Mouline
2012-08-26, 13:23
Där är du ju! Letat efter din journal! Sub dirr!

Niklan
2012-12-17, 00:49
Grymt!