handdator

Visa fullständig version : Vi som använder Nike+ipod eller kommer börja göra det.


beckman88
2010-06-12, 13:11
Var just ute på min första löparrunda för att testköra Nike+ Ipod. Det fungerade väldigt bra för det jag behövde. Skönt att mäta distans + få feedback under löpningen + tid + givetvis musik.

Jag kom hem efter min 4km runda och registrerade ett account på Nikeplus. Det var väldigt lätt och behändigt att få löparrundan från Itunes till sitt account.
Jag tänkte att det vore roligt om några av er tar hjälp av detta redskap på era löparrundor? I så fall vore det ypperligt roligt om ni ville dela med er av era användarnamn på nike+ så man kan följa varandra och till och med tävla mot varandra.

Min setup är som följer:
Användarnamn: JohnBeckman
Spelare: Ipod nano(8 gig)
Skor: Nike Free run
Stad: Mooloolaba
Land: Australien

Jag är ingen maratonlöpare utan nöjer mig just nu med 4-6km rundor. Mitt mål just nu är att springa 4km under 19min. Just nu ligger mitt personbästa på 19.18min.

Dela gärna med era bästa löparlåtar!
Bjuder på en liten bild på mina skor, känns som att springa barfota*cupid*

Halldin
2010-06-12, 13:15
Har precis beställt ett par Asics 2150 och Nike+, det blir intressant att se hur väl det funkar att tejpa fast sensorn. :o

beckman88
2010-06-12, 13:25
Har precis beställt ett par Asics 2150 och Nike+, det blir intressant att se hur väl det funkar att tejpa fast sensorn. :o

Spännande! Det finns lite olika sätt att få dit sensorn på skor som inte är anpassade för den. Vissa gör ett hål i sulan och vissa tejpar fast den. Det finns lite olika videor på youtube eller googla runt lite.

robertcop
2010-06-12, 14:09
Införskaffade min sensorn för drygt ett år sedan (i samma veva som tv reklamen med Ara och Agnes män vs kvinnor gick) lika bra eftersom jag redan hade en Nano och 2 par Nike + skor. använde det ganska intenvisvt ett tag i jobbet som brevbärare för att mäta delningsrundor och sådär.
Rullade på ca 8-9 mil i veckan inklusive några prommenader till gymmet. kom ganska bra till i den där tävlingen vilket resulterade i en årprenumration på Runners World som pris:hbang:. Efter detta så har jag inte använt grejerna så mycket, vet egentligen inte varför. Springer ogärna mina vanliga löppass med musik men det går ju att köra utan musik! Införskaffade mitt 6e par nike + skor idag och har tänkt att börja komma igång och köra löpning en gång i veckan med nike + ipod för att mäta sträckor och få lite stats och förbättra konditonen ytterligare:)
FÖ. tycker jag att det fungerar mycket smidigt tillsammans med Itunes och är en jäkligt smart grej om man redan äger en Ipod nano och Nikeskor.

ajsen
2010-06-12, 17:14
För er som inte har Nike+ skor så kan jag tipsa om att borra ett litet hål inuti skon så att sensorn får plats. Givetvis får man göra det med sunt förnuft så du inte borrar igenom skon men jag gjorde detta på mina skor och funkade hur bra som helst.

Blev 200 km löpning och promenader förra sommaren, uppskattar det totala till uppemot 300 km eftersom jag inte alltid hade den med mig *flex*

beckman88
2010-06-12, 23:51
Jag tänkte gå på ett 12 veckors program, någon som har testat? Funkar det bra?

Halldin
2010-06-15, 10:56
Har fått mina prylar nu. Tror man borde kunna tejpa fast den längst fram på skon?

Hursomhelst kan jag inte använda den än, för jag kör enligt ett schema med intervaller: (http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm) och ser att Nike+ saknar funktioner för att kunna lägga in intervaller.

Hur kan man ha glömt/utelämnat en så självklar sak? Går ju inte ens att köra HIIT om man vill isåfall.

fruktkaka
2010-06-16, 00:15
Finns hållare för sensorn att fästa på tex skosnörena för er som inte har nike+ skor.
http://www.cupertino.se/reseller/product.php?productid=1313

Har även sett någon i transparent plast, men är för trött för att leta fram.

Vincent Vega
2010-06-16, 15:49
Var just ute på min första löparrunda för att testköra Nike+ Ipod. Det fungerade väldigt bra för det jag behövde. Skönt att mäta distans + få feedback under löpningen + tid + givetvis musik.

Jag kom hem efter min 4km runda och registrerade ett account på Nikeplus. Det var väldigt lätt och behändigt att få löparrundan från Itunes till sitt account.
Jag tänkte att det vore roligt om några av er tar hjälp av detta redskap på era löparrundor? I så fall vore det ypperligt roligt om ni ville dela med er av era användarnamn på nike+ så man kan följa varandra och till och med tävla mot varandra.

Min setup är som följer:
Användarnamn: JohnBeckman
Spelare: Ipod nano(8 gig)
Skor: Nike Free run
Stad: Mooloolaba
Land: Australien

Jag är ingen maratonlöpare utan nöjer mig just nu med 4-6km rundor. Mitt mål just nu är att springa 4km under 19min. Just nu ligger mitt personbästa på 19.18min.

Dela gärna med era bästa löparlåtar!
Bjuder på en liten bild på mina skor, känns som att springa barfota*cupid*

Vad heter modellen på nike+ skorna? :) snygga!

beckman88
2010-06-17, 04:10
Dom heter Nike Free run och ar vaaldigt skona!

champion
2010-09-03, 15:43
Tänkt köpa mig ett sådant kit.
Säljaren på stadium sa om jag är ute och springer så kan en polare se på datorn vart jag är. Stämmer detta? Hur går det till?

Kan man göra samma sak med pulsklockan(om den har GPS)?