handdator

Visa fullständig version : DC (Doggcrap) upplägg?


joasimo
2010-06-12, 13:05
Efter att funderat fram och tillbaka ett tag om DC är jag nu redo att pröva något nytt.

Så här kommer det se ut:

Splitt 1
Bröst
Axlar
Triceps
Rygg (vidd)
Rygg (djup)

Splitt 2
Biceps
Underarmar
Vader
Baksida lår
framsida lår

Val av övningar:

Bröst: Bänkpress, lutande hantelpress, hantelpress
Axlar: Axelpres m. stång, hantelpress, sidolyft hantlar
Triceps: frenchpress, dips, smal bänk
Rygg (Vidd): Latsdrag, skivstångsrodd, pullover
Rygg (Djup): Marklyft, kabelrodd, hantelrodd

Biceps: Preacher curl, hantelcurl, skivstångscurl
Underarmar: Omvänd stångcurl, hantelcurl, skivstång
Vader: Stående vadpress, sittande vadpress
baksida lår: Sittande lårcurl, liggande lårcurl, raka mark
framsida lår: Benpress, knäböj, benspark

När jag inte ökar något mer i en övning, byter jag ut den och prövar någon annan.

Schemat
1A, 2A, 1B, 2B, 1C, 2C, jag kommer bara rulla den. Men högst 4 pass i veckan. Kommer träna Mån, Tis, Tors och fredag :)

Bröst, triceps, axlar, rygg, biceps och baksida lår kommer köras med rest pause och negativa reps. Vader, framsida lår, korsrygg körs med 2 raka set. Jag ska ligga mellan 18-21reps, i restpause setten.

Kommer rulla mellan tre övningarna per muskel, kör igenom kroppen två gånger i veckan.

Utförande
Utförandet kommer vara långsamt negativt och explosivt positivt.

Extrem stretch på de muskler jag kör rest pause på. Ben kör jag vanlig stretch.

Är det något viktigt jag missat? Hur tycker ni det ser ut? Static hold hoppar jag över tills vidare i alla fall :)

willis
2010-06-12, 14:21
Utan att kolla allt för noga så; byt ut benspark, byt ut sidolyft, stångrodd räknas som tjockleksövning, tredje vadövning?, träna tre gånger i veckan, för kort rep-range.

Jag föreslår att du läser igenom typ alla stickies på IM och sen kollar igenom ditt schema en gång till.

joasimo
2010-06-12, 14:29
Utan att kolla allt för noga så; byt ut benspark, byt ut sidolyft, stångrodd räknas som tjockleksövning, tredje vadövning?, träna tre gånger i veckan, för kort rep-range.

Jag föreslår att du läser igenom typ alla stickies på IM och sen kollar igenom ditt schema en gång till.

Axlar skall jag köra, axelpress m. stång, hantelpress och axelpress i maskin.. sidolyften kommer jag komplettera med. Bensparken byter jag ut mot frontböj, och kör den bara som komplement övning.. blir bättre så :)
Glömde även vadpress i benpress för vader. För kort rep-range?

mihmut
2010-06-12, 14:38
Utförande
Utförandet kommer vara kontrollerat negativt och explosivt positivt.

Extrem stretch på de muskler jag kör rest pause på. Ben kör jag även där extrem stretch stretch.

Static hold är guld värt, speciellt mentalt, så jag kör det :)


Rättade till dina stavfel efter mina erfarenheter och rekommendationer..

joasimo
2010-06-12, 14:40
Rättade till dina stavfel efter mina erfarenheter och rekommendationer..

Stavfel var det väl ändå inte ;) men jag förstår hur du menar! Jag kanske kör static hold, eller att jag börjar med det senare, jag får se! Tack för din åsikt :)

willis
2010-06-13, 16:09
Axlar skall jag köra, axelpress m. stång, hantelpress och axelpress i maskin.. sidolyften kommer jag komplettera med. Bensparken byter jag ut mot frontböj, och kör den bara som komplement övning.. blir bättre så :)
Glömde även vadpress i benpress för vader. För kort rep-range?

Skippa kompletteringsövningarna. Ja, 18-21 är väldigt kort, lätt att falla ur.
Läs alla stickies på intensemuscle.com

Anders The Peak
2010-06-13, 16:50
Dantes doggcrapp (http://rapidshare.com/files/398599369/Doggcrapp_Training_complete.pdf.html)