handdator

Visa fullständig version : Cla Fuel


liQ
2003-10-13, 16:02
Nån som har testat CLA?
hade visst Twinlabs CLA FUEl i skåpet..varje kapsel.
innehåller 1500mg..
Hade tänkt..trycka in mig 2piller innan jag går o träna med sambad med måltid..
CLa är väl rätt bra fettkälla?

King Grub
2003-10-13, 16:07
CLA ger nog märkbar effekt på gravt överviktiga personer, men annars lär resultaten vara rätt försumbara.

Här är en tråd du kan läsa:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11486&highlight=pyruvate

liQ
2003-10-13, 16:11
olivolja annars da?

EiseltUK
2003-10-13, 16:16
Originally posted by liQ
Nån som har testat CLA?
hade visst Twinlabs CLA FUEl i skåpet..varje kapsel.
innehåller 1500mg..
Hade tänkt..trycka in mig 2piller innan jag går o träna med sambad med måltid..
CLa är väl rätt bra fettkälla?

Vad är det för golfbollskapsel som rymmer 1500 mg CLA?? :D Det kanske är den totala vikten inklusiva kapselskalet.

Om du vill öka upp intaget av fett så är troligen oliv- eller rapsolja bäst. Om du vill öka fettförbränningen så kan CLA troligen ge dig bättre resultat än andra fettsyror, men tänk på att dess effekt motverkas av insulin så det är nog bra att dra ned lite på kolhydraterna för bästa effekt.

/ Henrik

liQ
2003-10-13, 16:19
jaha..då kanske inte passar mig så bra..
nu när man har ganska högt kolhydrat intag just nu:D

Kimo
2003-10-13, 16:50
Utan att vara något superproffs på näringslära så är fiskolja (Omega-3) en bra fettkälla. Om du inte gillar smaken (vem gör det?) finns det i kapslar.

EiseltUK
2003-10-13, 16:54
Omega-3-fettsyror är nyttiga, men man bör inte överdriva intaget eftersom det istället kan ge brist på omega-6. Lagom är bäst. Oliv- eller rapsolja är "neutrala" så man kan ta i stort sett hur mycket som helst utan att det ger negativa effekter (kanske mest intressant under högfett-dieter).

/ Henrik

Thell
2003-10-13, 21:41
udos choice ? den som det verkar som om alla kända bodybuilders tar, vad ere för speciellt med den ?

EiseltUK
2003-10-15, 17:48
Originally posted by Thell
udos choice ? den som det verkar som om alla kända bodybuilders tar, vad ere för speciellt med den ?

Det är en välbalanserad olja, som kan funka som alternativ energikälla när man äter färre kalorier från kolhydrater. Om man tar det som tillskott för att komplettera den vanliga kosten med nyttiga fettsyror så är nog typ linfröolja eller fiskolja mer lämpligt.

/ Henrik

Björn S
2003-10-15, 20:16
får jag stryk om jag säger jordnötssmör? :-)

Bli inte beroende bara, det är gott som attan :-D