handdator

Visa fullständig version : smärta i bröstbenet


rainbow87
2010-06-11, 08:43
Vaknade imorse och hade en konstig smärta i bröstbenet, precis in mitten av bröstet, vet inte om jag legat på en arm eller om det är för att jag tränade bröst igår. När jag slappnar av så känns det, men inte när jag är "som vanligt" Tänkte kolla om någon annan har upplevt detta?

HulkH
2010-06-11, 09:32
Aldrig känt så "/

Men hur gör det ont? Alltså i själva benet(som du skrev) eller menar du mera innanför?

Mycket möjlgit att du ahr legat på en arm och fått tryck just mot den punkten.

rainbow87
2010-06-11, 09:42
Aldrig känt så "/

Men hur gör det ont? Alltså i själva benet(som du skrev) eller menar du mera innanför?

Mycket möjlgit att du ahr legat på en arm och fått tryck just mot den punkten.

Det känns precis som att det sitter i själva bröstbenet, inte innanför. Det har suttit i sedan jag vaknade vid åtta imorse. Nu ska jag dock ner till gymmet och köra ben, så på det sättet lär det ju inte påverka, hoppas jag :)

Joakim pettersen
2010-06-11, 09:42
Dra armarna bakåt som om du ska sträcka på dig (sträck ut bröstkorgen framåt), då bör det knäcka till och sen är det över. Jag har så nästan varje dag.

rainbow87
2010-06-11, 09:46
Dra armarna bakåt som om du ska sträcka på dig (sträck ut bröstkorgen framåt), då bör det knäcka till och sen är det över. Jag har så nästan varje dag.

Funkar inte =/ Men det är nog ingen fara, man blir ju dock lite nojig *cry*

Davitian
2010-06-11, 10:30
Känns så för mig också när jag studdsat stången i bröstet i bänkpressen.

rainbow87
2010-06-11, 11:54
Känns så för mig också när jag studdsat stången i bröstet i bänkpressen.

Studsat stången? låter ju inte så bra :smash: *drool*

Davitian
2010-06-11, 15:59
Studsat stången? låter ju inte så bra :smash: *drool*

Vet du inte vad jag menar så är det väl antagligen inte det som är källan till problemet för din del. Det händer iaf att jag studsar upp stången precis när man ska vända när man kör bänkpress.

Gorilla
2010-06-11, 18:35
Jag har fått samma problem några morgonar. Det har då löst sig genom lite allehande snurrande och rörande på armarna. Det känns lite skumt, men efter det har knakat till sig känns det dödsskönt.

mattilainen
2010-06-11, 18:49
Vet du inte vad jag menar så är det väl antagligen inte det som är källan till problemet för din del. Det händer iaf att jag studsar upp stången precis när man ska vända när man kör bänkpress.

kör pure styrka istället och kör ett stopp vid bröstet och inget guppande istället!

Biased
2010-06-12, 02:15
Efter att ha kastats omkring lite på träningen kände jag så. Det gick dock över, som det så ofta gör.

Tobbeh
2010-06-12, 14:41
Har haft liknande smärta i bröstbenet, jag kom fram till att det var pga av gårdagens bänk.. Hade studsatt i bänkpressen!