handdator

Visa fullständig version : hur många reps i AF tävlingar?


Kvarg
2010-06-11, 05:02
hur många reps brukar dom göra i AF tävlingar ungefär? letat runt på internet som en galning men hittar inte. de enda jag hittar e att dom gör ungefär 30 chins. någon som vet mera så man vet vad man ska sickta emot?

Onigiri
2010-06-11, 05:46
Är det inte "den som klarar flest korrekt utförda vinner"-regeln?

Kvarg
2010-06-11, 05:53
jo dom ska klara så många som möjligt innom 75 sek om jag förstått de rätt. men vill veta ungefär hur många dom klarar av på alla grenar på den tiden så man vet vad man ska sickta på om man i framtiden hadde velat delta

kjell33
2010-06-11, 07:14
Linnsèn som vann förra året gjorde 40-45 reps i de flesta övningar om jag minnns rätt. Ryktet säger att han blir ännu vassare i år.

Kvarg
2010-06-11, 08:38
Ojojoj de blir svårt att toppa. Nyligen funnit intresse för AF och tänkte träna för att ställa upp i någon tävling nästa år just nu snittar jag 30 reps på allt på 75 sek. Har lite problem med biceps curls kan bli lite ostrik i mot slutet behöver nån kunnig som kan bedömma mej. Men antar då att jag behöver snitta 40 i allt för att ens ha någon Chang

Prisman
2010-06-11, 08:44
Läs resultatlistorna från tävlingarna. På Skkf eller fitness5:s hemsida finns dem.

PepzAdept
2010-06-11, 09:00
Antingen vet du inte vad du letar efter eller så kan du inte letat speciellt hårt?

Kan anledningen till det vara att det ni pratar om inte är AF utan fitness five kanske. Det är ganska stor skillnad faktiskt. I AF är det betydligt hårdare regler när det kommer till utförandet och resultaten blir ju därefter också. Det finns heller ingen 75-sekundersregel i AF. Där tillåts man en vila som är 3 sekunder och om du pausar igen får du inte fortsätta. I F5 kan man ju hänga och vila om man vill, det är ju som sagt 75 sekunder som du får förfoga över precis som du vill. Dessutom är det ju enbart chins och dips i AF (samt rodd eller hinderbana såklart).

Linnsén gjorde inte 40-45 reps i alla momenten, det hade ju varit över 200 reps i så fall. Han slutare på 158 reps (vilket är sjukt bra då ingen annan var över 130 reps) och det var 45 reps i dips och bänk. Sen 26 böj, 25 chins och 17 curls. Men tvivlar inte på att han kommer att bättra på flertalet av de siffrorna i år. Karln är ju galet stark.

Kvarg
2010-06-11, 10:05
Hehe ne vet inte riktigt vad jag letar efter. Är de F5 som de är dips, chins, biceps curls, bänk press, benböj? Isåfall lan ni länka någon sid där man kan hitta info? Har alltid velat börja tävla i någon form av styrka men aldrig vetat vad

LindaS
2010-06-11, 10:08
Hehe ne vet inte riktigt vad jag letar efter. Är de F5 som de är dips, chins, biceps curls, bänk press, benböj? Isåfall lan ni länka någon sid där man kan hitta info? Har alltid velat börja tävla i någon form av styrka men aldrig vetat vadhttp://www.fitnessfive.se/

Erik__
2010-06-11, 10:08
Hehe ne vet inte riktigt vad jag letar efter. Är de F5 som de är dips, chins, biceps curls, bänk press, benböj? Isåfall lan ni länka någon sid där man kan hitta info? Har alltid velat börja tävla i någon form av styrka men aldrig vetat vad

http://lmgtfy.com/?q=fitness+five

Kvarg
2010-06-11, 10:39
Tack så Mycket det är alltså fitness 5 jag är intreserad av :)