handdator

Visa fullständig version : vad har dom för stats i AF?


Kvarg
2010-06-10, 22:42
kollat runt på massa bloggar o letat efter filmer om AF osv. och jag undrar hur många reps dom brukar ligga på i dom olika grenarna?

Madame
2010-06-10, 22:56
kollat runt på massa bloggar o letat efter filmer om AF osv. och jag undrar hur många reps dom brukar ligga på i dom olika grenarna?

Du kan kolla resultatlistorna på skkf (http://www.skkf.org/?articleId=10&lang=SE). Där står det nog.

PepzAdept
2010-06-10, 22:59
På SM i fjol var bästa resultaten i korta herrklassen 45 dips och 27 chins. Rookie Westin vann båda grenarna.
Ako Rahim vann i långa klassen och gjorde 30 chins och 50 dips.

Librish
2010-06-10, 23:09
Jaha så det går bättre för långa personer? Fascinerande. Vad kan det tänkas bero på?

Damien Thorne
2010-06-10, 23:11
Jaha så det går bättre för långa personer? Fascinerande. Vad kan det tänkas bero på?

Det är för att det rymms mer muskler på en lång person.

LindaS
2010-06-10, 23:20
Jaha så det går bättre för långa personer? Fascinerande. Vad kan det tänkas bero på?

Det som är fascinerande är att du gör statistik av två personers resultat, som det rent teoretisk skulle kunna skilja 1cm i kroppslängd på. ;)

Librish
2010-06-10, 23:20
Det är för att det rymms mer muskler på en lång person.

Ja, men dom är ju tyngre också. Jag tänker mest på den här stereotypen med den franska bergsklättraren som är jättekort och bara armar. Att det skulle vara bäst att vara kort när man jobbar mot sin kroppsvikt för då är den som minst-


Det som är fascinerande är att du gör statistik av två personers resultat.

Haha ja, kanske inte övertygande urval, men jag tänkte väl att resterande deltagare presterade något liknande. Eller är det inte så många som ställer upp?

PepzAdept
2010-06-10, 23:42
Du ska nog inte dra någon slutsats av det där. Generellt är det nog korta klassen som presterar högst resultat när det kommer till chins och dips tror jag. Ako är dock riktigt grym.

Librish
2010-06-10, 23:59
Ja, det gick nog lite snabbt där. Hursomhelst, med den striktheten som krävs är det riktigt imponerande resultat!

Danne2k
2010-06-11, 00:03
Ja, det gick nog lite snabbt där. Hursomhelst, med den striktheten som krävs är det riktigt imponerande resultat!

Verkligen, sjukt nästan *flex* :D

Det är väl han Ako som Axon tränar med ibland eller?
(Appropå ingenting).

Martin Löwgren
2010-06-11, 07:32
Verkligen, sjukt nästan *flex* :D

Det är väl han Ako som Axon tränar med ibland eller?
(Appropå ingenting).

Japp vi tränar tillsammans och Ako är även min coach iår.

ARMSTARK
2010-06-11, 08:43
Striktheten ja, med random-gym-utförande gör de säkert dubbla antalet reps!

PepzAdept
2010-06-11, 09:05
Striktheten ja, med random-gym-utförande gör de säkert dubbla antalet reps!

Helt klart.
Det är ju bara att kolla hur resultaten ser ut i övriga norden egentligen så förstår man skillnaden. De tävlar ju med betydligt ostriktare regler och har också mycket högre resultat på tävlingarna.
Personligen kanske jag ligger runt 70 dips på träning innan tävling och gör ungefär hälften med de reglerna som de kräver på SM.