handdator

Visa fullständig version : fruktis träningsjournal


frukthandlarn
2010-06-10, 17:18
Info:
Kön: Man
Ålder: 1987
Vikt: 69/70kg
Längd: 179/180cm

Lite bakgrund: Styrketränade en del i tonåren men blev alltid så att jag lade av efter några veckor eller nån månad. Senaste halvåret har jag även tränat lite till och från men inte jättefrekvent. Spelade fotboll från att jag var 6-16 år, började igen när jag var 19/20 år och håller på än.

Dom sena tonåren var jag väldigt inaktiv vilket ledde till lätt övervikt (vägde som mest ca 80kg). När jag började om med fotboll och började gå längre promenader så gick jag ner till nuvarande vikt utan större problem.

Min kroppsbyggnad är nu relativt smal med några synliga muskler *flex*

Jag har även senaste månaderna börjat käka mer åt LCHF hållet, från början av maj så blev jag striktare med det men det händer att det slinker ner en pizza på bakfyllan och så *rolleyes* Undra ni något om det så fråga på.

Angående alkohol så blir det lite för ofta för att vara optimalt tror jag, senaste månaden har det blivit fredag och lördag varje helg. Något jag ska försöka dra ner på.

Jag försöker att fokusera mitt gymmande på basövningar eftersom det känns som det ger mest och utrifrån vad jag har läst och lärt mig. Bygger på schemat med lite andra övningar också.
Just nu så gymmar jag ca 4 gånger per vecka, försöker att hålla dom korta men hårda.

Dag 1: Ben
Dag2: Bröst
Dag3: Rygg
Dag4: Axlar

Slänger även in några set vader, mage och armar när jag känner för det.
Tränar som sagt också fotboll, oftast är det två träningar per vecka + en match. Försöker också powerwalka nån/några gåner per vecka.

Tanken med denna träningsjournal är väl att kunna följa utvecklingen bättre och även som en motivationshöjare när den sviker.

Mina mål med träningen är att må bättre, bli starkare och förhoppningsvis dra till mig några blickar från det motsatta könet :em:

Ska försöka ta några bilder på min taniga kropp och lägga upp så snart jag kan.*flex*

frukthandlarn
2010-06-10, 17:25
Dom 3 stora:

Bänk: Har inte maxat på år, tog 80kg någon gång i tonåren, just nu tränar jag på 62,5kg vilket jag tog 4 ggr första setet. Kanske maxar 85kg?

MarkAldrig maxat, tränar på ca 80 kilo, klarar 5 repetitioner sen sviker greppet tyvärr, ska fixa grippers och försöka träna upp greppet.

BöjAldrig maxat heller, tränade senast på 70 kg (i smithen, dom har ingen ställningen på mitt gym :smash:) tar det väl en 8-9 ggr.

frukthandlarn
2010-06-10, 17:30
Börjar med att lägga upp gårdagens benpass.

Böj(i smith):
40kg x 10
60kg x 10
70kg x 8
70kg x 8
70kg x7

Körde efter det 3 set vadpress. Kommer ej ihåg vikterna, ska försöka ha bättre koll på det.

Som sagt jag gillar korta med intensiva pass. Brukade köra utfall för benen också men på mitt nya gym har dom ingen ställning :smash:

Nån som har något tips på en bra komplement övning till böjen?

frukthandlarn
2010-06-10, 17:37
Dagens bröstpass

Bänk:

40kg x 10
62,5kg x 4
62,5kg x 4
62,5kg x 3
60kg x 4

Skulle troligtvis ha klarat en till repetition i dom flesta seten men hade ingen passning.

Hantelpress:
16kg x 10
18,5kg x 7
18,5kg x7

Cable cross:
Inte kört det på flera år så började med 4 plattor (antar att dom väger 5kg?)
20kg x 12
25kg x 10
30kg x 10

Helt ok pass, saknade dock passning på bänken, vill ju kräma på max där.
Hade ökat en del på hantelpressen sen senast iallafall :)

Imorgon blir det antingen rygg eller vila, beror på hur jag känner mig när jag vaknar ;)