handdator

Visa fullständig version : Gaser vid intag av rapsolja


Semtex
2010-06-10, 12:45
Jag har börjat ta en dryck varje morgon som innehåller:
4dl mjölk
1dl rapsolja
4-5 matskedar oboy

Jag kanske borde dra ner på rapsoljan för det är nog den som ger mig en jävla massa gaser och när jag dricker det så kan jag nästan spy.
Läste förut i någon tråd och då tog folk 1dl rapsolja blandat med annat och sa att det inte var några problem??
Vad är hemligheten da?

Numse
2010-06-10, 12:57
1dl rapsolja i ett intag är en jävla massa fett :D inte konstigt att du mår illa. Att det skulle ge gaser är dock rätt underligt.. är mer troligt att det är mjölken isf.

WHITEFOLKS
2010-06-10, 13:03
Det hjälper dig inte i dina mål att få i dig mer mat/gå upp i vikt om du mår illa av det du äter.

Jag tror du är lite för fokuserad på att få i dig "massor av energi direkt". Försök lägga till vid varje måltid istället.

vicarious
2010-06-10, 13:06
Jag har börjat ta en dryck varje morgon som innehåller:
4dl mjölk
1dl rapsolja
4-5 matskedar oboy

Jag kanske borde dra ner på rapsoljan för det är nog den som ger mig en jävla massa gaser och när jag dricker det så kan jag nästan spy.
Läste förut i någon tråd och då tog folk 1dl rapsolja blandat med annat och sa att det inte var några problem??
Vad är hemligheten da?

Varför i hela friden dricker du det där då? Ät mer mat, ät fetare mat om det är ett problem att få i dig tillräckligt med energi. Finns hur mycket god mat som helst som du kan göra. Helknasigt att dricka olja enligt mig. :confused:

hillbilly90210
2010-06-10, 13:07
Körde en liknande variant med inte riktigt så mycket olja (~3/4 dl) och med 2 dl havregryn i också. Det var inte äckligt eller jobbigt för magen på något sätt, kan hända att havregrynen hjälper till. Tycker det kan vara ett smidigt sätt att få upp energimängden utan att behöva pressa i sig mängder med mat.

Semtex
2010-06-10, 13:50
Det hjälper dig inte i dina mål att få i dig mer mat/gå upp i vikt om du mår illa av det du äter.

Jag tror du är lite för fokuserad på att få i dig "massor av energi direkt". Försök lägga till vid varje måltid istället.

Perfekt, får ta lite rapsolja varje måltid då.