handdator

Visa fullständig version : anabolic halo tillsammans med EAA?


oscarbengtsson
2010-06-09, 16:38
tjao!
Tänkte bara höra om det är farligt eller kan påverka negativt om jag skulle köra med EAA samtidigt som Anabolic halo? alltså, EAA innan träning, EAA efter träning OCH 2.5 skopa Anabolic halo i 3.5dl vatten.

seriösa svar från folk som vet vore schyst:)

Matte_
2010-06-09, 16:46
Nej, det skulle inte påverkas negativt.

oscarbengtsson
2010-06-09, 16:49
Helt säker? har inte köpt EAA än, men har tänkt att köpa en burk och testa hur det fungerar. Men vad för märke rekommenderas? Är det kolozzeums EAA? (den svarta burken):)

macsacre
2010-06-09, 17:00
vilken EAA som helst är ok, enda skillnaden är priset och mängden i brukarna. Alla är lika bra.

oscarbengtsson
2010-06-09, 17:03
göött!

oscarbengtsson
2010-06-09, 19:51
nu har jag inte letat eller läst, så jag bara undrar, vad är det för skillnad på BCAA och EAA?

Dreas
2010-06-09, 20:10
nu har jag inte letat eller läst, så jag bara undrar, vad är det för skillnad på BCAA och EAA?BCAA är tre av de EAA som finns. EAA-tillskott innehåller alla EAA.

macsacre
2010-06-09, 20:30
Frågar du mig så säger jag så här: EAA är ok, men BCAA är bäst. JAG ska sluta med EAA då jag kommer börja med Protein när EAA är slut, men letar du runt på bodybuilding sidor så kommer du endast hitta massor om BCAA och lite om ens något om EAA, varför vet jag inte, men eftersom det finns mer om BCAA så då tar jag hellre det och en god chocolate protein drink som innehåller allt jag behöver för att bygga muskler :D.

Jag väljer alltid BCAA förre EAA.

***Hoppas inte vi går in i samma konversation som alltid när jag nämner det här. ***

oscarbengtsson
2010-06-09, 21:02
då blir det BCAA jag testar:) någon skillnad på kapslar eller pulver?!

Mr.Sjöborg
2010-06-09, 21:10
Är inte anabolic halo EAA+creatin+malto?


Frågar du mig så säger jag så här: EAA är ok, men BCAA är bäst. JAG ska sluta med EAA då jag kommer börja med Protein när EAA är slut, men letar du runt på bodybuilding sidor så kommer du endast hitta massor om BCAA och lite om ens något om EAA, varför vet jag inte, men eftersom det finns mer om BCAA så då tar jag hellre det och en god chocolate protein drink som innehåller allt jag behöver för att bygga muskler :D.

Jag väljer alltid BCAA förre EAA.

***Hoppas inte vi går in i samma konversation som alltid när jag nämner det här. ***

har inte sett tidgare diskussioner och förstår dig helt då jag oftast hellre går på känslan än någon studie grubben har lagt fram, men att BCAA är de som oftast nämns på tex amerikanska BB sidor är väll för att de är lite av en inne grej?

oscarbengtsson
2010-06-09, 21:53
jo anabolic innehåller EAA och kreatin iaf, har inte läst hur mycket EAA dock, var just därför jag undrade hur det påverkar återhämtningen, om det blir för mycket att börja med EAA/BCAA? kör ni med kapslar eller pulver?!:)

Evilkitty
2010-06-09, 22:01
Att det inte står lika mycket som BCAA beror snarare på att BCAA användes tidigare än EAA, och mer information har således spridits om det. EAA är numera accepterat som det som absolut bäst förhöjer proteinsyntesen runt träning, och det finns ingen anledning att ta något annat tillsammans med det - om avsikten är att höja proteinsyntesen.

För övrigt påverkar inte EAA/BCAA återhämtningen (inte i jämförelse med vad mat gör hur som helst. För din återhämtning är det tillräckligt att äta vanlig mat - ta inte EAA/BCAA för det.)

Jag kör på EAA pulver, för mig var det en hel del billigare än kapslar - även om kapslar är mer lätthanterligt.

oscarbengtsson
2010-06-09, 22:10
men är det någon skillnad på pulver och kapslar i effekt? lägger hellre en extra peng på kapslar om det är säkert att det fungerar precis lika bra som pulver:)

WHITEFOLKS
2010-06-09, 22:23
Om det är skillnad så borde pulver ha bättre effekt.

Evilkitty
2010-06-09, 22:23
Nja, det tar lite tid att bryta ner kapslen, och tanken med EAA är att det ska gå ut direkt. Vad jag vet så tar det dock bara någon minut att bryta ned kapslen (har ingen källa så vet ej säkert) och då spelar det ingen roll om du tar kapslar eller i pulver.

Där jag köpte EAA kostar 200g EAA i kapslar 250kr, 500g i pulver 290kr - knappast en "liten peng" enligt mig men du kanske är ekonomiskt oberoende - vem vet :hbang:

macsacre
2010-06-10, 06:51
Pulver är billigare, köp det. Kapslar är alltid dyrare. Köp BCAA.

Från en FAQ på en sida jag brukar vara inne på: (Det är en IFBB Pro som svarar)

I just got into bodybuilding. I know that most pros use anabolics but what I want to know is exactly what products (legal supplements) should I be taking out of the literally hundreds of companies out there?

Excellent question. This I can answer straight from years of experience literally trying hundreds of different companies and finally coming to conclusions that gave me my supplementation program today.

With that being said I will tell you what I use. For my protein source I use Dorian Yates protein powder or Optimum Nutrition's Pro Complex protein supplement. They both taste good and they both do not upset my stomach. Plus both are of the highest quality protein. I use Optimum Nutrition BCAA 5000 powder because it's the best bang for the buck as far as dosages go. 5000 mg per serving and BCAA's is very important for putting on muscle. I use Glutamine powder to keep from going catabolic and speed up my recovery process. Last but not least I use Multi-Vitamins and Multi-Minerals as well as Vitamin C 1000, Vitamin B complex, Vitamin E 400 and Betacarotene capsules.

Evilkitty
2010-06-10, 21:28
macsacre

Det står ingenstans när den artikeln är skriven eller ens vem som har skrivit den. Knappast ett belägg för om man ska använda EAA eller BCAA. Skulle tro att artikeln är relativt gammal.

macsacre
2010-06-10, 22:16
Å ja, glöm FAQ inlägget. Köp pulver.