handdator

Visa fullständig version : kan jag skippa maten efter träningen(engångstillfälle)?


sockerkakan
2010-06-09, 11:50
Jag har precis ätit lunch (bra lunch med proteiner, kolhydrater osv) men saken är den att jag ska bort ikväll och hinner inte träna innan. Och jag kan VERKLIGEN INTE skippa träningen idag (spinning) så tror ni det är okej att jag kör ett pass nu, utan att äta någonting efter (kroppen får använda min lunch) och vänta tills kvällen att äta igen? Grejjen är ju att jag vill inte att mina muskler ska ta stryk, inte för att jag någonsin brukar köra styrka men iaf ;P

Pepz
2010-06-09, 11:52
engångstillfällen är aldrig någon fara... oroa dig inte

capron
2010-06-09, 12:08
Hihi klart det funkar. Skall väl bli något snabbare återhämtning med mat efter men träning.
Tro det är lite värre med styrketräning. Men har du optinoja kan du väl ändå tryck i dig en banan och lite mjölk efter träningen ?

King Grub
2010-06-09, 13:11
Styrketräning förbättrar proteinbalansen jämfört med att inte träna styrketräning, oavsett om man äter eller inte.

Proteinbalansen efter fastande styrketräning (vilket det inte handlar om i ditt fall) förblir negativ utan födointag, dvs större nedbrytning än uppbyggnad, men den blir bättre än om man inte hade tränat.

http://i15.tinypic.com/5ymyjbm.jpg

Tipton 2007.