handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram i sommar


ahlby
2010-06-08, 19:46
Det jag söker råd om är ett träningsprogram till sommaren. Jag har tränat 8 månader och rullat på några olika varianter av 4-splitt-schema.

Nu till sommaren när man har lite extra tid vill jag testa på något nytt träningsprogram, ta det hela till en ny nivå. Har kollat på Max-OT för det är det ända programet jag känner till men vill ha mer. ( :em: )

Så har ni något bra program? Något som jag kan köra i en två månaders period?

Alla förslag/tips är välkomna!

Mvh taggadgymmare

tdaman
2010-06-08, 19:56
kör en muskelgrupp varje dag. Tog 2 sekunder att tänka ut själv.

ahlby
2010-06-08, 20:02
kör en muskelgrupp varje dag. Tog 2 sekunder att tänka ut själv.

Spydig och åter spydig, du borde adopteras till Mongoliet. Kanske en och annan ödmjukhet ramlar på plats. *cry*

HulkH
2010-06-08, 20:08
Starting Strenth
Stroglift 5x5
Max - OT ( som du sa)

Finns grymt många olika träningscheman på forumet.

kör en muskelgrupp varje dag. Tog 2 sekunder att tänka ut själv.


Det är inte ens ett färdigt program...

ahlby
2010-06-08, 20:13
Starting Strenth
Stroglift 5x5
Max - OT ( som du sa)

Finns grymt många olika träningscheman på forumet.


Tack för vettigt svar *drool*

danozen
2010-06-08, 20:40
Stronglift är verkligen något att rekomendera, annars kan du kolla på zbumbis schema, som också är riktigt bra :)

ahlby
2010-06-08, 20:54
Stronglift är verkligen något att rekomendera, annars kan du kolla på zbumbis schema, som också är riktigt bra :)

Hur är muskeltillväxten med stronglift? Känns som man bara kommer bli råare?

HulkH
2010-06-08, 21:19
Om du känner din kropp väl kan du sätta ihop ett eget schema :)

EDIT: MM2K är väl också ett rätt bra schema, dock för bänkpress. Men funkar för det flesta basövningar står de :)

Ondskapelsen
2010-06-08, 22:09
Googla Chad Waterbury, Hybrid Hypertrophy.
Eller ja vänta,


http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/hybrid_hypertrophy

Här har du.

Ett jävligt intressant och annorlunda upplägg med en sund och vettig tanke bakom.

Here’s how it works. To begin, you’ll perform the first compound exercise for 3-4 sets until you reach a 3RM for that lift. Remember, a 3RM represents a load you could lift for three perfect reps without losing form. If you must compromise form to reach the third rep, decrease the load 2.5% and try again.

Second, you’ll pick a different exercise for the same muscle group and perform 12-14 reps while stopping one rep short of muscular failure.

Lastly, you’ll perform one set of 2-3 reps with the same compound exercise that you start with. Oftentimes, you won’t be able to perform all three reps with the same load you started with, but you should be able to perform at least two reps. This will effectively re-recruit the FF motor units so you won’t leave the CNS remembering a light load.

Keep in mind, this isn't a "pure" maximal strength program; this is a hypertrophy-based program that also causes maximal strength gains.

Edit: Saxade in ett urklipp ur texten.

joasimo
2010-06-08, 23:08
Vad är det främsta målet?

sp123ltd1
2010-06-09, 07:26
Varför finns det inte någonstans man kan lägga in sitt träningprogram så att folk kan bläddra bland olika program så man slipper att det blir massa trådar om träningsprogram.

ahlby
2010-06-09, 13:58
Tack för alla svaren. Jag funderar mellan Stronglift 5x5 och Hybrid Hypertrophy. Det jag velar på Hybrid Hypertrophy är när jag läst klart allt insåg att det inte var några övningar för biceps? Ska det vara så? Har någon testat någon av de två programmen?