Banani
2010-06-08, 10:37
Jag funderar på om jag äter rätt innan och efter träning för bästa resultat av viktnedgång men ändå bygger lite muskler. Har gått ner 12 kg sen i mars (fast har haft en del veckors pauser då och då från 'dieten' som bestod av uteslutning av kolhydrater) tills nu då det har låst sig helt, vet inte om jag bygger muskler och därför stannar i vikt?
Startvikt; 75 - 76 kg
Nu; 63 - 64 kg
Längd; 1.78
(Är en tjej på snart 18 år så ni inte tror jag är en kille, haha.)
Min dag brukar oftast se ut såhär;
Frukost;
halvtimme innan träning - 1 kopp kaffe/1 kopp grönt te + 1-2 kapslar Omega-3
*powerwalk/joggning i ca 30 - 60 min + magövningar i ca 15-20 min*
10 - 20 min efter träning - 1 burk makrill/ 1 kokt ägg med två skivor skinka eller kalkon/ en proteinshake (pure whey choklad, kanel (för smaken + höjjer kroppstemp) och minimjölk/lättfil)
En eller två timmar efter så äter jag lunch. - sallad, kött/fisk/skaldjur + keso eller någon äggomelett med ex skinka/svamp eller kyckling + sallad.
Middag en består av sallad, kött/fisk/skaldjur med keso.
(har även börjat med 1 dl pasta eller ris en gång om dagen på ett av huvudmålen för att få i mig lite kolhydrater.)
På kvällen brukar jag bli väldigt sötsugen och brukar därför ta lite kesella/keso/lättfil med hallon/kakao eller kanel/ funlight eller en proteinshake, även mellan målen brukar det bli något liknande för att få i mig något.
Innan jag går och lägger mig brukar det bli magövningar i kanske 10 - 15 min för att sedan kunna sova gott.
Startvikt; 75 - 76 kg
Nu; 63 - 64 kg
Längd; 1.78
(Är en tjej på snart 18 år så ni inte tror jag är en kille, haha.)
Min dag brukar oftast se ut såhär;
Frukost;
halvtimme innan träning - 1 kopp kaffe/1 kopp grönt te + 1-2 kapslar Omega-3
*powerwalk/joggning i ca 30 - 60 min + magövningar i ca 15-20 min*
10 - 20 min efter träning - 1 burk makrill/ 1 kokt ägg med två skivor skinka eller kalkon/ en proteinshake (pure whey choklad, kanel (för smaken + höjjer kroppstemp) och minimjölk/lättfil)
En eller två timmar efter så äter jag lunch. - sallad, kött/fisk/skaldjur + keso eller någon äggomelett med ex skinka/svamp eller kyckling + sallad.
Middag en består av sallad, kött/fisk/skaldjur med keso.
(har även börjat med 1 dl pasta eller ris en gång om dagen på ett av huvudmålen för att få i mig lite kolhydrater.)
På kvällen brukar jag bli väldigt sötsugen och brukar därför ta lite kesella/keso/lättfil med hallon/kakao eller kanel/ funlight eller en proteinshake, även mellan målen brukar det bli något liknande för att få i mig något.
Innan jag går och lägger mig brukar det bli magövningar i kanske 10 - 15 min för att sedan kunna sova gott.