handdator

Visa fullständig version : iPhone 4


Sidor : [1] 2

ahl-
2010-06-08, 01:10
En sån tar vi!

http://www.apple.com/iphone/design/#design-video











8iZDEbkyrtA

Aimbert
2010-06-08, 01:18
Tackar nej, men skärmen verkar grym!
Vad tror vi priset hamnar på, 8-9k?

coxie
2010-06-08, 05:09
Om inte HTC/resten kommer med en lur med skärm i närheten av 4an så kommer jag garanterat att skaffa mig en asap.


Den skärmen verkar ju helt sinnessjukt grym.

aerosole
2010-06-08, 05:34
Gick på små rosa moln när 3G versionen kom till Sverige, ryckte lite på axlarna till 3GS, satte kaffet i halsen när jag såg videon om 4:an. Den skall vi ha!

dice
2010-06-08, 06:28
oraklet aftonbladet gor mig forvirrad

http://img52.imageshack.us/img52/6295/aftonbladet.jpg

Sir Anselm
2010-06-08, 06:52
oraklet aftonbladet gor mig forvirrad

http://img52.imageshack.us/img52/6295/aftonbladet.jpg

Ha ha ha... Bra jobbat!

aerosole
2010-06-08, 06:57
Aftonbladet gör det igen, haha!

Ganymedes
2010-06-08, 07:19
Så Aftonslasket är alltså en vänstervriden sensationsblaska med "En ding ding värld"-trovärdighet i kombination med inbakade åsikter åt den sinnesslöa läsaren OCH rabiat moståndare till Apples telefon som faktiskt är en av de få lurar som tillfört något till den sedan länge stagnerade mobilmarknaden?

Jag som inte trodde att jag kunde förakta Aftonslasket mer än vad jag redan gör, men oj oj oj... Jag skulle inte ta i den tidningen ens för att rädda mig från att falla från ett stup.

OneManArmy
2010-06-08, 07:42
Jag ska ha en iallfall :)
sitter med en 3g nu och har varit helnöjd med den sen launch så får hoppas att man blir nöjd med 4:an.

När tror ni den hamnar i sverige.. och hur fan gör svenskarna med microsim kravet? klipp och klistra?

feyin
2010-06-08, 07:44
Hur fan så mkt kommer den här kosta då? :(

Sir Anselm
2010-06-08, 07:52
Jag är ju jäkligt nöjd med Android, men denna ser rätt trevlig ut. Men tills det är dags för mig att byta tror jag HTC eller någon annan aktör har sprungit förbi denna rätt rejält. Om inte kanske det blir en iPhone även för mig!

ThisIsTheOne
2010-06-08, 07:54
Kommer den till Sverige i juli eller september? Nån som med säkerhet vet?

StarkeMats
2010-06-08, 07:56
vet man releasedatum för den svenska marknaden än?

Halldin
2010-06-08, 08:01
Juli för Sverige och 17 andra länder, september för hela världen.

OneManArmy
2010-06-08, 08:07
Känns jävligt surt att "facetime" är wifi only.. och BARA mellan iphone 4or.
Hur svårt ska det vara att göra ett vanligt videosamtal över 3g?

Aja.. Rätt sweet verkar den då vara. Blir att ställa sig i kö i slutet på juli då

Lando
2010-06-08, 08:23
299 dollar ska 32 gigaren kosta så det vore sjukt om den kostade 8-9000 i Sverige?

exponent
2010-06-08, 08:24
Vet faktiskt inte om designen imponerar mig speciellt mycket :confused:
Antagligen för jag själv har en 3gs, och är hemskt nöjd med den :em:

Lando, tror det är för bara abonemanget i USA. Läste något liknande på flashback.

Sir Anselm
2010-06-08, 08:26
299 dollar ska 32 gigaren kosta så det vore sjukt om den kostade 8-9000 i Sverige?

299 dollar är väl med abonnemang?

sKedbladh
2010-06-08, 08:37
Jag skall nog ha en.
Mitt senaste mobilköp var en Nokia N73 för 3-4 år sedan(som förövrigt var världens sämsta telefon).
Men jag vet inte om man vill köpa Iphonen med ett abonnemang eller om man ska pynta 9k direkt?

Om jag inte missminner mig så var väl 3g:an enbart med abonnemang, och enbart från Telia i början? kanske är samma historia här.

Lando
2010-06-08, 08:37
299 dollar är väl med abonnemang?

Jahapps, tyckte väl det lät billigt :P

Kimball
2010-06-08, 08:40
299 dollar är väl med abonnemang?

yup, och det är enligt de vaga siffrorna precis vad 3GS kostade när den kom. Sen vet man ju inte till 110% vad abg. kostnaden för 4 blir heller. Men jag hoppas på ett kontantpris @ max 7k för 16gb, gärna närmare 6k, men vi får väl se.

Jag är mest intresserad av hur det är tänkt att någon som kommer från en icke iPhone till 4an ska få över sina kontakter smidigast? Skickar de med ngn sorts adapter microsim -> standardsim _går_ det ju lösa genom att sätta i microsimkortet i sin gamla mobil, men fortfarande långt ifrån optimalt för medelsvenssons.

Pungis
2010-06-08, 08:59
yup, och det är enligt de vaga siffrorna precis vad 3GS kostade när den kom. Sen vet man ju inte till 110% vad abg. kostnaden för 4 blir heller. Men jag hoppas på ett kontantpris @ max 7k för 16gb, gärna närmare 6k, men vi får väl se.

Jag är mest intresserad av hur det är tänkt att någon som kommer från en icke iPhone till 4an ska få över sina kontakter smidigast? Skickar de med ngn sorts adapter microsim -> standardsim _går_ det ju lösa genom att sätta i microsimkortet i sin gamla mobil, men fortfarande långt ifrån optimalt för medelsvenssons.

Borde gå att lösa via itunes tycker man

Sir Anselm
2010-06-08, 08:59
yup, och det är enligt de vaga siffrorna precis vad 3GS kostade när den kom. Sen vet man ju inte till 110% vad abg. kostnaden för 4 blir heller. Men jag hoppas på ett kontantpris @ max 7k för 16gb, gärna närmare 6k, men vi får väl se.

Jag är mest intresserad av hur det är tänkt att någon som kommer från en icke iPhone till 4an ska få över sina kontakter smidigast? Skickar de med ngn sorts adapter microsim -> standardsim _går_ det ju lösa genom att sätta i microsimkortet i sin gamla mobil, men fortfarande långt ifrån optimalt för medelsvenssons.

Finns det fortfarande folk som sparar kontakerna på sim-kortet?

Jag har synkning på kontakterna mellan telefonen, en HTC Magic, och Gmail, så jag behöver aldrig bekymra mig för det problemet.

Kimball
2010-06-08, 09:02
Borde gå att lösa via itunes tycker man

Men de som inte har en iPhone från början? Apple måste ju tänkt längre än så?

Finns det fortfarande folk som sparar kontakerna på sim-kortet?

Jag har synkning på kontakterna mellan telefonen, en HTC Magic, och Gmail, så jag behöver aldrig bekymra mig för det problemet.

Jomen nu tänker vi medelsvenssons! Jag vet inte hur många ggr dagligen jag fick hålla på med såna ärenden i Teliabutiken när jag jobbade där förra året.

Torwald
2010-06-08, 09:18
Men vad då, om de syncar telefonen med itunes har de ju kontakterna i address book. I alla fall om de har mac.

Deceiver85
2010-06-08, 09:34
Ihype fortsätter...

Dreas
2010-06-08, 09:49
Om inte HTC/resten kommer med en lur med skärm i närheten av 4an så kommer jag garanterat att skaffa mig en asap.


Den skärmen verkar ju helt sinnessjukt grym.Super Amoled, den ska ju vara riktigt bra, sitter på Samsung S9000i.

Kimball
2010-06-08, 10:22
Men vad då, om de syncar telefonen med itunes har de ju kontakterna i address book. I alla fall om de har mac.

Hm ja det är klart, kanske går å fixa med outlook @ PC då ja, gmail funkar ju också som sagt. Men fortf. inte tillräckligt simpelt för medelsvenssons, imho :P

Super Amoled, den ska ju vara riktigt bra, sitter på Samsung S9000i.

iPhone 4 har bättre upplösning (960x640 vs. 480 × 800) samt ppi (326 vs. 233) dock. Sen är frågan om det gör någon märkbar skillnad. i9000 vs. iPhone 3G idag är ju en ganska trist fight. :P

joasimo
2010-06-08, 10:27
Efter att varit iphonelös i 3år, blir det att införskaffa en när denna kommer ut definitivt!!

Dreas
2010-06-08, 10:28
iPhone 4 har bättre upplösning (960x640 vs. 480 × 800) samt ppi (326 vs. 233) dock. Sen är frågan om det gör någon märkbar skillnad. i9000 vs. iPhone 3G idag är ju en ganska trist fight. :PTroligen så är det ingen märkbar skillnad, men vi får väl se, kanske blir det aktuellt med en Iphone 4 :D

jakke
2010-06-08, 10:38
Ihype fortsätter...

Jag som alltid varit apple-motståndare tycker faktiskt att det blir mer och mer substans i appleprodukterna.

feyin
2010-06-08, 10:40
Är det någon mening att ha en iPhone utan abbonemang ens, surf blir ju jättedyrt då.

jakke
2010-06-08, 10:41
Är det någon mening att ha en iPhone utan abbonemang ens, surf blir ju jättedyrt då.

I mitt fall finns ett jobbabonnemang redo att pluggas in..

feyin
2010-06-08, 10:50
Jaha ok, då är det ju helt ok. Men för mig som student har bara abbonemang eller ingen iPhone att välja bland. Frågan är hur jättedyrt det blir då.

Kimball
2010-06-08, 10:52
Jaha ok, då är det ju helt ok. Men för mig som student har bara abbonemang eller ingen iPhone att välja bland. Frågan är hur jättedyrt det blir då.

Vadå, vad menar du? Jag förstår inte riktigt problemet?

hahavaffan
2010-06-08, 11:03
Känns jävligt surt att "facetime" är wifi only.. och BARA mellan iphone 4or.
Hur svårt ska det vara att göra ett vanligt videosamtal över 3g?

Aja.. Rätt sweet verkar den då vara. Blir att ställa sig i kö i slutet på juli dåDet blir jävligt svårt då de äldre inte har en kamera på framsidan. Och med tanke på hur sjukt sällan alla jag känner ringt 3G-videosamtal sen det introducerades nån gång 2003-2004-2005 är det ingen större förlust att det är spärrat till Wifi imho.

feyin
2010-06-08, 11:11
Vadå, vad menar du? Jag förstår inte riktigt problemet?
Jag menar att antingen binder man upp sig till att betala 2-400kr i månaden i minst ett år eller så köper man ut den på en gång och får betala mycket i längden ändå. Hur man än gör kostar den väll runt 6-8k, vilket är förjävla mycket enligt mig.

Fast det kanske bara är jag som är snål.

Halldin
2010-06-08, 11:19
Det blir jävligt svårt då de äldre inte har en kamera på framsidan. Och med tanke på hur sjukt sällan alla jag känner ringt 3G-videosamtal sen det introducerades nån gång 2003-2004-2005 är det ingen större förlust att det är spärrat till Wifi imho.
Han sa ju dessutom att det kommer support när dom har sett till att det fungerar som det ska, WiFi-spärren är temporär.

Kimball
2010-06-08, 11:25
Jag menar att antingen binder man upp sig till att betala 2-400kr i månaden i minst ett år eller så köper man ut den på en gång och får betala mycket i längden ändå. Hur man än gör kostar den väll runt 6-8k, vilket är förjävla mycket enligt mig.

Fast det kanske bara är jag som är snål.

Vill du så kan du ju betala hela telefonens kontantsumma minus den subventionering du får för abonnemanget, så betalar du endast vad själva abonnemanget kostar som vanligt och du får en kontantsumma på vad telefonen i sig kostar. Men det är ju smaksak. Den lär ju fortf. kosta mellan 6-8k kontant jo.

hahavaffan
2010-06-08, 11:30
Han sa ju dessutom att det kommer support när dom har sett till att det fungerar som det ska, WiFi-spärren är temporär.Gött, tänkte nästan det. Nu vill jag bara ha iOS 4 till min 3GS *drool**drool*

Sparven från Minsk
2010-06-08, 13:07
Gött, tänkte nästan det. Nu vill jag bara ha iOS 4 till min 3GS *drool**drool*

Frågan är ju hur länge vi får vänta =(

Kimball
2010-06-08, 13:15
Frågan är ju hur länge vi får vänta =(

Äh, det är ju bara 16 dagar kvar till iPhone 4 släppet, så det är ju ingen evighet om de väntar in i det sista ändå.. :P

Snafu
2010-06-08, 13:20
Jag har en 3GS, som förvisso fortfarande är på kontrakt, men ingenting i den där får mig att vilja omedelbart uppgradera. Inga superstora skillnader, nog för att bättre batteritid hade varit nice. Bättra kamera med blixt hade ju iofs varit jäkla nice men då har jag ju ändå min SLR om det ska vara.

Har jag missat något? Undrar vad iPhone 5 blir för någe.

Halldin
2010-06-08, 13:33
Frågan är ju hur länge vi får vänta =(
21 juni.

frogmachine
2010-06-08, 13:52
Telefonen är ju absolut inte imponerande.. Bara jag som tycker att iphones är väldigt begränsade?

Visst, det går att Jailbreak, vilket jag gjorde med min 3gs, men ska man behöva mista sin garanti för att kunna byta tema tex? De som fortf diggar iphone har inte provat andra telefoner, tex nexus eller desiren

Piranha
2010-06-08, 13:58
Jag har så jekla svårt för hela I-världen och apples produkter.


Men jag blev lite styv av denna ändå....

Och nu hatar jag mig själv för det.

Halldin
2010-06-08, 14:00
Priset man betalar är vissa restriktioner, i gengäld får man en färdig produkt som faktiskt fungerar utan speciella krav på användaren eller allmänt krångel. I 99% av fallen har ju Apple goda skäl till att vissa funktioner som flash eller multitasking inte finns eller har funnits.

Alternativen som finns ligger långt bakom vad gäller design, intuitivitet och användarvänlighet.

Relaterat:

vJpEuMidcSU

Kimball
2010-06-08, 14:19
Telefonen är ju absolut inte imponerande.. Bara jag som tycker att iphones är väldigt begränsade?

Visst, det går att Jailbreak, vilket jag gjorde med min 3gs, men ska man behöva mista sin garanti för att kunna byta tema tex? De som fortf diggar iphone har inte provat andra telefoner, tex nexus eller desiren

Äh vadå mista garanti? Det är ju bara en mjukvarugrej som lätt går att återställa så syns ingenting? Sen om den dör är väl kanske frågan vad de gör på verkstaden om de märker att den är jailbreakad, men det har gått igenom många JB:ade telefoner där också.

Och på vilket sätt stör man sig på begränsningen, egentligen? Vad exakt är det alla _kräver_ att man ska kunna göra som inte går? De som vill pilla och meka har ju all möjlighet i världen att faktiskt JB:a som sagt, det är inte direkt någon vetenskap.

HTCs måste väl rootas för att man ska få ut så mycket som möjligt av dem? Jag är inte heller glad i hela grejen att Apple och Mr. Jobs vill styra såpass mycket. Men jag ser inga fördelar med HTC ovh Android i dagsläget. Förvisso kanske de kommer med någon dualcore mobil i höst. Men vi har väl sett förr att specs på papper är långt ifrån allt :) Jag gillar valmöjligheterna, men stör mig lika mycket på androidfanbois som applefanbois. Bara iPhone 4's skärm lever upp till och knäcker det mesta just nu är jag nöjd, då kan inte folk klaga på så jäkla mycket ^^

frogmachine
2010-06-08, 14:32
Apples saker är alltid så jävla överhypade. Sen är dom ju bara standard ändå, dom lyckas verkligen lura folk med sin reklam. Lite som Nintedo Wii..
Vad vet jag, kanske finns mycket folk som gillar att betala överpriser för en standardvara.
Ska vi gå så långt att kolla på deras datorer också? Vilka priser! och var är prestandan?
Jaja, ska inte ge mig in i någon diskussion jag varken orkar eller har tid med här.

Kimball det jag menade med mitt förra inlägg var lite det jag skrev nu.. Fattar bara inte varför folk är så jävla kåta på den inte alls märkvärdiga telefonen.

Halldin
2010-06-08, 14:40
Att dom är hypade åt helvete är ju inte direkt något nytt. Men om man slutar hata ett företag enbart på grund av man inte gillar deras marknadsföring eller följe och faktiskt sätter sig ner och testar produkten så kanske man får en positiv upplevelse, det fick i alla fall jag när jag bestämde mig för att införskaffa en iPod Touch 3rd gen. :)

Vad gäller persondatorerna så är det en helt annan diskussion, det man betalar för där är design och deras operativsystem.

ahl-
2010-06-08, 15:06
front kameran är VGA.. låter inte helt kul men kommer absolut vara tillräckligt i nuläget. Den på baksidan är dock 5mp vilket man också kunde använda sig av vid videosamtal. Detta kommer sätta press på telecom-bolagen!

Multitasking, skärmen, 720p och det nya OSet är mumma!
Designen ska vi inte tala om. Det är som nissen säger i klippet från Apple. Man kan inte riktigt greppa allt förrän man själv får (greppa) hålla i den.

Ska till Kanada i Augusti och blir borta ett halvår. Frågan är om man ska köpa den öppen där för att sen JBa den när man kommer hem, eller om man ska vänta (om man kan hålla sig) för att köpa den i Sverige till ett förmodligen sänkt pris med tanke på tiden som gått sedan releasen.

Time will tell!

Kabuto
2010-06-08, 15:09
Telefonen är ju absolut inte imponerande.. Bara jag som tycker att iphones är väldigt begränsade?

Visst, det går att Jailbreak, vilket jag gjorde med min 3gs, men ska man behöva mista sin garanti för att kunna byta tema tex? De som fortf diggar iphone har inte provat andra telefoner, tex nexus eller desiren

Jag bokade upp mig på en desire och fick en i första svängen vid release. Om jag kommer få tag i en iPhone 4 så kommer jag nog att byta telefon. Har ägt SE k810i och Nokia 5800 före det.
Tycker iPhone 4 ser så trevlig ut, otroligt lyft från den gamla designen tycker jag...

Kimball
2010-06-08, 15:56
Apples saker är alltid så jävla överhypade. Sen är dom ju bara standard ändå, dom lyckas verkligen lura folk med sin reklam. Lite som Nintedo Wii..
Vad vet jag, kanske finns mycket folk som gillar att betala överpriser för en standardvara.
Ska vi gå så långt att kolla på deras datorer också? Vilka priser! och var är prestandan?
Jaja, ska inte ge mig in i någon diskussion jag varken orkar eller har tid med här.

Kimball det jag menade med mitt förra inlägg var lite det jag skrev nu.. Fattar bara inte varför folk är så jävla kåta på den inte alls märkvärdiga telefonen.

Hehe jo visst är det så. Det finns inte på kartan att jag skulle betala de rövarpriserna (enligt mig) för en mac oavsett hur stabila de + OSX är. Telefonen däremot är jag så toksåld på, fruktansvärt mycket pga alla spel och apps som finns tillgängliga. Android kommer väl närmare och närmare, men appstore ligger mig själv väldigt varmt om hjärtat. Sen att telefonen i sig _aldrig_ har krånglat på samma vis som mina senaste SE / Nokia lurar gjort för inte saken sämre. Spiken i kistan för min del blev kameran egentligen, det enda jag känt som hållt mig tillbaka. Måste han ha flash av någon anledning får man väl köra någon VNCklient eller liknande :P Men jag själv känner inget behov för det öht då det förmodligen innebär grymt mycket mer bloatware i appstore osv.

Sen är ju hypen lite kul också. Man kan antingen hata eller bara glida med. Jag gillar julklappskänslan då jag aldrig annars upplever den känslan så wtf :) Sen är ju priset i värsta laget tyvärr, men what to do.

Poxeman
2010-06-08, 16:02
Ah, det var bra timing med tanke på att jag ska få en jobbtelefon i höst... dags att börja lobba lite minsann!

C.E.J.
2010-06-08, 16:07
No qwerty, no buy. Snygg dock, och möjlighet till videokonferens gillar vi :thumbup:

ahl-
2010-06-08, 16:12
Här! Vassegóa..

rM6xCmtHQT0

Eriic
2010-06-08, 16:12
Varför är Iphone så efter allt? multitasking, videosamtal? Det fanns ju när jag gick på högstadiet för 5 år sedan. Hörde att bytabakgrundsbild också var en ny feature. Grattis till er säger jag! :)

Halldin
2010-06-08, 16:16
Dom släpper inget förrän dom anser att det är färdigt och fungerar bra. Vad gäller multitasking så var den angivna anledningen att det slukar upp batteritiden om man inte gör det på rätt sätt.

Vad gäller att byta bakgrundsbild så kan man ju verkligen fråga sig varför det inte har gått tidigare, vet ej svaret på det.

Kimball
2010-06-08, 16:19
Varför är Iphone så efter allt? multitasking, videosamtal? Det fanns ju när jag gick på högstadiet för 5 år sedan. Hörde att bytabakgrundsbild också var en ny feature. Grattis till er säger jag! :)

Ja, fast fungerade de 3gsamtalet utan "lagg" osv? Bra bild?
Multitasking har funnits länge, MEN har alltid varit en sjuhelsickes batteritjuv. Apple påstår ju att de löst hela den biten, att funktionen finns där som den skall, men att de återuppfunnit det då det inte ska påverka batteritiden nämnvärt, typ. De är sällan först, men de verkar göra mycket "bäst" i slutänden.

Sen gillar jag tanken med videosamtal via WIFI, sjukt optimalt när man är utomlands eller liknande och ska ringa hem till ngn vän med iPhone 4. Sen är jag lite osäker på hur det ska lösas, då det måste bli gratis eftersom det ENDAST går på wifi, typ skype fast med video i telefonen? När det sedan sprids till fler plattformar kan det bli najs! Men ja, deras fokus på det är knasigt.

Edit: Halldin hann före..

Dreas
2010-06-08, 17:00
Ja, fast fungerade de 3gsamtalet utan "lagg" osv? Bra bild?
Multitasking har funnits länge, MEN har alltid varit en sjuhelsickes batteritjuv. Apple påstår ju att de löst hela den biten, att funktionen finns där som den skall, men att de återuppfunnit det då det inte ska påverka batteritiden nämnvärt, typ. De är sällan först, men de verkar göra mycket "bäst" i slutänden.

Sen gillar jag tanken med videosamtal via WIFI, sjukt optimalt när man är utomlands eller liknande och ska ringa hem till ngn vän med iPhone 4. Sen är jag lite osäker på hur det ska lösas, då det måste bli gratis eftersom det ENDAST går på wifi, typ skype fast med video i telefonen? När det sedan sprids till fler plattformar kan det bli najs! Men ja, deras fokus på det är knasigt.
Batteritjuv? Android är byggt så att programen stängs av när det behövs, när allt minne används, alltså skulle det enligt dina antaganden dra så in i bomben med ström, vilket det inte gör kan jag säga. Multitaskingfunktionen i android är imo mycket bra och har aldrig haft problem med det.

Det där med Wifi var väl bara temporärt eller var det bara ifrån 4a till 4a?

Det skall bli intressant att se hur det går med multitaskingen, ifall det funkar på samma sätt som för mig, att jag kan köra GPS-program, lyssna på spotify och surfa samtidigt utan problem t.ex.

Kimball
2010-06-08, 17:06
Batteritjuv? Android är byggt så att programen stängs av när det behövs, när allt minne används, alltså skulle det enligt dina antaganden dra så in i bomben med ström, vilket det inte gör kan jag säga. Multitaskingfunktionen i android är imo mycket bra och har aldrig haft problem med det.

Det där med Wifi var väl bara temporärt eller var det bara ifrån 4a till 4a?

Det skall bli intressant att se hur det går med multitaskingen, ifall det funkar på samma sätt som för mig, att jag kan köra GPS-program, lyssna på spotify och surfa samtidigt utan problem t.ex.

Tbh har jag själv inte lekt tillräckligt med ngn Androidmobil för att uttala mig. Jag går bara på en gammal kollegas ord om hans SE x10 som förvisso går på 1.6 (?) och han menade på att multitaskingen där dränerade batteriet jäkligt snabbt. Kanske är förbättrat i senare versioner eller är olika från mobil till mobil?

Det verkade som att de ska jobba på att få FaceTime att fungera över mobilnäten till 2011 eller nåt sånt, men jag kan inte tänka mig att wifi-delen tas bort pga det. När telefonen släpps så är det bara 4a -> 4a vad jag förstått, men

Mjo det är så jag hoppas multitasken fungerar. Dessvärre, vad jag förstått så lägger sig alla program som varit öppna automatiskt i bakgrunden med iOS 4. Inte helt optimalt. Time will tell!

Dreas
2010-06-08, 17:22
Tbh har jag själv inte lekt tillräckligt med ngn Androidmobil för att uttala mig. Jag går bara på en gammal kollegas ord om hans SE x10 som förvisso går på 1.6 (?) och han menade på att multitaskingen där dränerade batteriet jäkligt snabbt. Kanske är förbättrat i senare versioner eller är olika från mobil till mobil?

Det verkade som att de ska jobba på att få FaceTime att fungera över mobilnäten till 2011 eller nåt sånt, men jag kan inte tänka mig att wifi-delen tas bort pga det. När telefonen släpps så är det bara 4a -> 4a vad jag förstått, men

Mjo det är så jag hoppas multitasken fungerar. Dessvärre, vad jag förstått så lägger sig alla program som varit öppna automatiskt i bakgrunden med iOS 4. Inte helt optimalt. Time will tell!Jag vet inte hur många program han kör som tar rejält, men det låter knepigt. Förvånar mig inte ifall han kör med någon widget som krånglar till det hela. Ifall det är olika mellan versionerna vet jag inte, tänkbart. Sedan har ju X10 inte någon Amoledskärm, vilket säkerligen bidrar det också.

Mindek
2010-06-08, 18:26
Facetime = Videosamtal = ???

Bara Applefanboys som kan tycka nåt sånt är intressant öht...

C.E.J.
2010-06-08, 19:57
Vad gäller batteritjuvar hit å dit... Är det verkligen till en sådan grad att det påverkar ens liv/arbete? Försöker komma på situationer då man behöver kunna prata närmast non-stop alla ens vakna timmar, men kommer inte på nåt.
- Färdtid till och från jobbet är osannolikt mer än 2 timmar (är det mer så åker man väl tåg och då finns det ju eluttag så man kan ha mobilen på laddning). Kör man bil till jobbet multitaskar man förhoppningsvis inte, och på nämnda tåg kan man använda laptop.
- På jobbet kan man koppla in laddaren samt dirigera samtal till mobilen till kontorstelefonen istället. Är man sällan på kontoret så gäller ju ovanstående igen. Jobbar man "ute", t.ex. byggarbetare, då är nog den enda viktiga funktionen att kunna ringa, och för det kanske man har en jobbtelefon vars samtalstid överstiger de maximalt 7 timmar man då kan spendera på telefon.
- Har man en mobil har man antagligen råd med bostad och i en sådan finns eluttag så att mobilen kan laddas medan man sover. Laddningstiden för random mobiltelefon understiger tveklöst den tid man sover.

Lite så tänker jag. Men jag är inte särskilt kreativ, så berätta gärna nån situation där ni kände ett behov av 500 timmars samtalstid eller whatever.

Aimbert
2010-06-08, 20:15
Facetime = Videosamtal = ???

Bara Applefanboys som kan tycka nåt sånt är intressant öht...

+1

Nog för att Steve kan hypa minsta skitsak, men detta var fan gränsen för mig. Nya, fantastiska FaceTime ska revolutionera vårat sätt att kommunicera på!

Videosamtal har funnits hur länge som helst (och dessutom gått att använda utan att sitta på ett WiFi), och var lika tråkigt och onödigt då som nu.

Kabuto
2010-06-08, 20:16
Kan säga att min HTC Desire inte räcker till en hel arbetsdag. Jag håller tillbaka lite för att kunna ha kvar någon procent ström när jag åker hem från jobbet. Men jag har ganska mycket avvaktande på jobbet nu så hinner med ganska mycket surf.
Tycker det inte är nog bra. Och jag har haft problem med täckningen, problem med sms/mms och samtal. Mjeh, inte helt nöjd på dom punkterna..

Pudzianovski
2010-06-08, 20:20
Kan säga att min HTC Desire inte räcker till en hel arbetsdag. Jag håller tillbaka lite för att kunna ha kvar någon procent ström när jag åker hem från jobbet. Men jag har ganska mycket avvaktande på jobbet nu så hinner med ganska mycket surf.
Tycker det inte är nog bra. Och jag har haft problem med täckningen, problem med sms/mms och samtal. Mjeh, inte helt nöjd på dom punkterna..

Min batteri räcker två hela dagar med normal användning. Jag har aldrig haft problem med något av det du nämner. Har inte haft problem med något alls faktiskt!

Nya Iphone verkar lite ball iaf! :thumbup:

C.E.J.
2010-06-08, 20:21
Kan säga att min HTC Desire inte räcker till en hel arbetsdag. Jag håller tillbaka lite för att kunna ha kvar någon procent ström när jag åker hem från jobbet. Men jag har ganska mycket avvaktande på jobbet nu så hinner med ganska mycket surf.

Vad jobbar du med om man får fråga, och hur använder du mobilen i ditt arbete? Är det mycket avvaktande låter det som ett ypperligt tillfälle att ladda mobilen.

Kabuto
2010-06-08, 20:25
Min batteri räcker två hela dagar med normal användning. Jag har aldrig haft problem med något av det du nämner. Har inte haft problem med något alls faktiskt!

Nya Iphone verkar lite ball iaf! :thumbup:

Du använder din telefon för LITE! :D

Vad jobbar du med om man får fråga, och hur använder du mobilen i ditt arbete? Är det mycket avvaktande låter det som ett ypperligt tillfälle att ladda mobilen.

Vi har bara tillgång till ström på raster. Eller om jag köper mig en billaddare skulle jag kunna ladda en hel del. Men tycker inte det ska behövas. Jag är bara på jobbet 9 timmar..

Aimbert
2010-06-08, 20:26
Inget Flash nu heller........

Kabuto
2010-06-08, 20:31
När man talar om trollen så sitter jag nu helt utan täckning i min lägenhet där jag aldrig haft problem tidigare.. Måste nog starta om den.

Halldin
2010-06-08, 20:32
Inget Flash nu heller........

http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/


Vad gäller diskussionen om batteritid så är ju mer = bättre eftersom man helt enkelt inte behöver ladda skiten lika ofta. :Virro
Använder man den bara som telefon håller den väldigt länge men kör man musik, WiFi, spel och annat så dräneras batteriet mycket fortare.

Aimbert
2010-06-08, 23:06
http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/

Jo, har läst den där ett antal gånger, men inget av det stämmer ju.

Här är ett utmärkt inlägg om just det där öppna brevet: https://www.flashback.org/sp23262045

Ganymedes
2010-06-09, 07:33
Apples saker är alltid så jävla överhypade. Sen är dom ju bara standard ändå, dom lyckas verkligen lura folk med sin reklam. Lite som Nintedo Wii..
Vad vet jag, kanske finns mycket folk som gillar att betala överpriser för en standardvara.
Ska vi gå så långt att kolla på deras datorer också? Vilka priser! och var är prestandan?
Jaja, ska inte ge mig in i någon diskussion jag varken orkar eller har tid med här.

Kimball det jag menade med mitt förra inlägg var lite det jag skrev nu.. Fattar bara inte varför folk är så jävla kåta på den inte alls märkvärdiga telefonen.


Du låter som en vanlig svensk PC-kille som förbrilt bläddrar i specarna jämför priset och missar hela poängen. Som vanligt. ;)

J.V
2010-06-09, 08:26
Med tanke på hur stor grej det verkar vara börjar man ju undra, har det ens varit möjligt med videosamtal i USA tidigare? Att annars göra en så stor sak av det är ju löjligt.

I och med nya OS:et lär jag fan ta bort jailbreaken på min 3GS, jag gjorde det i princip bara för att kunna ha mappar och multitaska. Awesome stuff. Däremot saknar jag fortfarande blixt och är sugen på att byta modell bara därför.

Fordon
2010-06-09, 09:15
Jag fattar inte alls grejen med Iphone? Är det special-special för att den har 720p i upplösning? och vad var grejen med kameran på 5MP? "It's all about the camera".

hahavaffan
2010-06-09, 09:31
Jag fattar inte alls grejen med Iphone? Är det special-special för att den har 720p i upplösning? och vad var grejen med kameran på 5MP? "It's all about the camera".Synd för dig. Nej det är inte special-special, inte mer än att en mobilkamera idag "bör ha det". Och antalet megapixlar är långt ifrån det som avgör kvaliteten på ett digitalt foto. 5MP räcker långt i en liten mobilkamera.

Kimball
2010-06-09, 09:31
Med tanke på hur stor grej det verkar vara börjar man ju undra, har det ens varit möjligt med videosamtal i USA tidigare? Att annars göra en så stor sak av det är ju löjligt.

I och med nya OS:et lär jag fan ta bort jailbreaken på min 3GS, jag gjorde det i princip bara för att kunna ha mappar och multitaska. Awesome stuff. Däremot saknar jag fortfarande blixt och är sugen på att byta modell bara därför.

Fast apples mappsystem verkar inte helt optimalt imho :( CategoriesSB <3

Halldin
2010-06-09, 10:39
Jo, har läst den där ett antal gånger, men inget av det stämmer ju.

Här är ett utmärkt inlägg om just det där öppna brevet: https://www.flashback.org/sp23262045
Han har flera poänger, men som flashutvecklare märks det att han är löjligt partisk.

Hans definition på öppet format är ungefär som att säga att Word med .docx är ett öppet format. Angående säkerhetsproblemen hade det varit roligt att se källor till hans påståenden med tanke på hur ofta ArsTechnica rapporterar om diverse säkerhetsproblem med Flash.

Nu har jag bara en iPod 3rd gen i min ägo, men trots att jag WiFi-surfar ibland har jag verkligen aldrig känt att jag saknar flashstöd. YouTube och eller flertal andra videosajter fungerar och spel och andra applikationer finns det tillgång till i överflöd (även gratis sådana). Men har man ett stort behov av flash så ska man ju helt klart välja en annan produkt.

Hade gärna tagit diskussionen på flashback om det inte vore för att jag varken är registrerad eller vill registrera mig på det forumet. :)

Airline
2010-06-09, 10:47
Jo, har läst den där ett antal gånger, men inget av det stämmer ju.

Här är ett utmärkt inlägg om just det där öppna brevet: https://www.flashback.org/sp23262045

Det känns inte som att Jobs vore okunnig. Men varför i helvete vill de inte ha flash då!?!? Måste ju finnas någon vettig anledning.

Kek
2010-06-09, 10:51
Tycker de slänger ut nya iphones hela tiden :S Hinner ju kanppt fundera på att köpa en innan en ny modell kommit ut.

Kimball
2010-06-09, 14:28
Tycker de slänger ut nya iphones hela tiden :S Hinner ju kanppt fundera på att köpa en innan en ny modell kommit ut.

Haha inte i jämförelse med HTC ;)

Lasse Kongo
2010-06-09, 20:02
Day1 så jävla hårt.

Läste btw att det inte kommer bli någon operatörsexklusivitet denna gång, najs.

Kimball
2010-06-09, 20:20
Day1 så jävla hårt.

Läste btw att det inte kommer bli någon operatörsexklusivitet denna gång, najs.

Bara att hoppas tillgängligheten inte är åt skogen som vanligt..

Dreas
2010-06-09, 20:22
Haha inte i jämförelse med HTC ;)Vadåra? De har bara lovat att släppa en ny mobil varannan månad....... *screwy*

Eriic
2010-06-09, 21:19
Hoppas apple lägger in "Appsync" i den nya, annars är det inget att ha

Aimbert
2010-06-09, 22:05
Det känns inte som att Jobs vore okunnig. Men varför i helvete vill de inte ha flash då!?!? Måste ju finnas någon vettig anledning.

Läsvärt: http://www.roughlydrafted.com/RD/RDM.Tech.Q2.07/879DD82D-5595-4746-BFCE-524BBA7C7A85.html

Fordon
2010-06-09, 22:36
Synd för dig. Nej det är inte special-special, inte mer än att en mobilkamera idag "bör ha det". Och antalet megapixlar är långt ifrån det som avgör kvaliteten på ett digitalt foto. 5MP räcker långt i en liten mobilkamera.

Du kan ju få vidareutveckla svaret istället för att skriva "synd för dig".
Jag vet mycket väl att antalet megapixlar inte är det som avgör kvalitén, men han nämner ingenting alls om objektivet/linsen mm men ändå hypar han kameran. Vad är det som är så high-tech med Iphone?

Aimbert
2010-06-09, 22:41
Vad är det som är så high-tech med Iphone?

Det är inget som är direkt "High-tech". iPhone 4 har en jävligt bra skärm, det är väl rätt "high-tech". Annars så är det mest att den är användarvänlig och har massa användare (vilket leder till mycket apps osvosv). Vissa gillar OSet, och det faktum att saker ofta fungerar bra, medan andra inte gillar OSet och framför allt inte att allt är så låst, att Steve bestämmer vad du ska kunna göra osv.

Tomas W
2010-06-09, 22:52
Jag har faktiskt som tidigare iphone-motståndare gått o blivit riktigt sugen på en 4:a, ska till usa nu i sommar och får se om jag är lika såld efter en rejäl testomgång med den.

Airline
2010-06-09, 23:36
Läsvärt: http://www.roughlydrafted.com/RD/RDM.Tech.Q2.07/879DD82D-5595-4746-BFCE-524BBA7C7A85.html

Det lät mer sunt i mina öron.

Tack

Tricce
2010-06-10, 13:55
Oops

http://apple.slashdot.org/story/10/06/09/2130232/iPhone-4s-Retina-Display-Claims-Challenged?from=rss&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Slashdot%2Fslashdot+%28Slashd ot%29&utm_content=Google+Feedfetcher

Halldin
2010-06-10, 14:02
Nu är ju inte 45cm något onormalt långt avstånd, men man kan ju ändå önska att klantarslena kollade upp sånt här i förväg. :)

frogmachine
2010-06-10, 14:23
Byt ut steve jobs mot en sten, stenen gör en grymmare telefon, lovar.

Sagzy
2010-06-10, 16:13
Byt ut steve jobs mot en sten, stenen gör en grymmare telefon, lovar.

oohhh, badass!!!

Fordon
2010-06-10, 17:20
Det är inget som är direkt "High-tech". iPhone 4 har en jävligt bra skärm, det är väl rätt "high-tech". Annars så är det mest att den är användarvänlig och har massa användare (vilket leder till mycket apps osvosv). Vissa gillar OSet, och det faktum att saker ofta fungerar bra, medan andra inte gillar OSet och framför allt inte att allt är så låst, att Steve bestämmer vad du ska kunna göra osv.

Tack för förklaringen :)

Pelle2
2010-06-10, 18:43
Byt ut steve jobs mot en sten, stenen gör en grymmare telefon, lovar.

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Snobbe
2010-06-10, 18:57
Iphonen verkar nice men problemet är hur apple kontrollerar sina produkter. Kommer nog aldrig äga en apple produkt just pga den anledningen.

Lasse Kongo
2010-06-10, 19:53
oohhh, badass!!!

Haha Frogmachine is a bad MAFAKKA :laugh:

Sagzy
2010-06-12, 13:40
va det nu på onsdag man kunde förbeställa Iphone 4? eller va det bara i USA?

Kimball
2010-06-12, 15:17
va det nu på onsdag man kunde förbeställa Iphone 4? eller va det bara i USA?

Om det är som tidigare tror jag inte man kommer kunna förbeställa iPhones i Sverige? Var ett jäkla liv om det vid 3G-släppet iallafall. Antar att det gällde USA också då den släpps där snart :)

Bullen!
2010-06-13, 14:07
Jag fattar inte alls grejen med Iphone? Är det special-special för att den har 720p i upplösning? och vad var grejen med kameran på 5MP? "It's all about the camera".

de är inte först med det men de är de ända som gör saker och ting rätt.

men köper man en smarthphone genom att läsa en broschyr så hittar man många som är bättre. men inget flyter som en iphone om jag får säga det.

Anabolismus
2010-06-13, 15:41
Synd bara att priserna förväntas ligga för 16 gig: 9000 kr och för 32 gig: 9900 kr :(

Kabuto
2010-06-13, 16:12
Man köper den operatörlåst, kommer nästan garanterat kosta som 3gs gjorde när den kom..

Sagzy
2010-06-13, 16:39
jag kommer iaf inte hosta upp 9000kr för en Iphone 4, men ifall man köper en med abonnemang som är operatörslåst så bör väll det va lite mer rimliga priser.
Annars så förväntar jag mig att det kommer komma något riktigt maffigt erbjudande på Iphone 3gs, då får det bli en sådan istället!

Dreas
2010-06-13, 17:27
Man köper den operatörlåst, kommer nästan garanterat kosta som 3gs gjorde när den kom..Tror faktiskt på mindre än 3gsen då den kom, men jag gissar lite :)

Sagzy
2010-06-13, 17:47
Tror faktiskt på mindre än 3gsen då den kom, men jag gissar lite :)

hoppas på det :P Tråkigt att man sitter här nu och är sjukt sugen på att köpa den, och sen att priset kanske är avgörande!

raQblad
2010-06-13, 18:35
Ska till USA i juli och funderade på att køpa en, men hur funkar det egentligen? Sæljs dom enbart med abonnemang och hur gør jag som redan har abonnemang - kan jag bara flytta øver mitt SIM-kort?
Sitter på en 3G med norska NetCom nu.

Kimball
2010-06-13, 21:00
Ska till USA i juli och funderade på att køpa en, men hur funkar det egentligen? Sæljs dom enbart med abonnemang och hur gør jag som redan har abonnemang - kan jag bara flytta øver mitt SIM-kort?
Sitter på en 3G med norska NetCom nu.

I USA har AT&T ensamrätt och därmed säljs de endast OP-låsta där förmodar jag. Dock är det inga större problem att jailbreak:a telefonen och göra den "operatörsfri" så det är lugnt. Problemet kommer väl till att den kanske bara säljs tillsammans med abonnemang till AT&T. Tror inte man kommer åt 4an lös direkt vid release i USA åtminstone?

bizniz
2010-06-13, 21:28
Men prisskillnaden mellan att köpa den olåst än att få betala i månaden med abonemang lär väl inte vara så stor eller? Hur funkar det med mobilsurf, går det att köpa det separat om man vill ha kontantkort?

Dreas
2010-06-13, 21:32
Men prisskillnaden mellan att köpa den olåst än att få betala i månaden med abonemang lär väl inte vara så stor eller? Hur funkar det med mobilsurf, går det att köpa det separat om man vill ha kontantkort?Man köper inte en Smartphone och kör ett rent kontantkort. Någon typ av abonnemang rekommenderas. Jag själv har Telia Max 25 vilket ger fri surf för 1gb i månaden, ringer gratis till Telia och Halebop + 5000fria sms, detta för 98kr/mån.

Det bästa du kan göra är att hitta något liknande. Att betala för det man surfar funkar inte i längden när det gäller smartphones :)

Kimball
2010-06-13, 21:33
Men prisskillnaden mellan att köpa den olåst än att få betala i månaden med abonemang lär väl inte vara så stor eller? Hur funkar det med mobilsurf, går det att köpa det separat om man vill ha kontantkort?

Beror på vilket abonnemang det gäller, vissa abonnemang ger ju större "rabatt" än andra, och ofta tjänar man på abonnemangets priser vs. kontantkort, beror ju på hur man använder telefonen osv såklart. Ang. mobilsurf med kontantkort finns tex ett årskort hos Telia för 500:- / år så får man surfa för 500mb / mån. Bör finnas liknande hos andra operatörer antar jag!

bizniz
2010-06-13, 21:41
Man köper inte en Smartphone och kör ett rent kontantkort. Någon typ av abonnemang rekommenderas. Jag själv har Telia Max 25 vilket ger fri surf för 1gb i månaden, ringer gratis till Telia och Halebop + 5000fria sms, detta för 98kr/mån.

Det bästa du kan göra är att hitta något liknande. Att betala för det man surfar funkar inte i längden när det gäller smartphones :)

Tänker mest på att jag kan ladda min nuvarande mobil med 100kr och det håller i 2 månader typ. Telia Max 25 verkar vara något för mig hur som helst.

Beror på vilket abonnemang det gäller, vissa abonnemang ger ju större "rabatt" än andra, och ofta tjänar man på abonnemangets priser vs. kontantkort, beror ju på hur man använder telefonen osv såklart. Ang. mobilsurf med kontantkort finns tex ett årskort hos Telia för 500:- / år så får man surfa för 500mb / mån. Bör finnas liknande hos andra operatörer antar jag!

Okej, det låter mer vettigt med abonemang men ville bara veta hur det stod till, hur funkar det med "surf för 500mb" per månad?

Dreas
2010-06-13, 21:54
Tänker mest på att jag kan ladda min nuvarande mobil med 100kr och det håller i 2 månader typ. Telia Max 25 verkar vara något för mig hur som helst.

Okej, det låter mer vettigt med abonemang men ville bara veta hur det stod till, hur funkar det med "surf för 500mb" per månad?Okej okej, men med abonnemang så får du ju ringa hur mycket du vill och sen så får du en räkning hem på beloppet du ringt för.

Med 500mb fri surf så dras det helt enkelt ifrån de 500mb du har, efter du har nått gränsen kostar det väl typ 9kr/dag. 500mb kan man nog nå ifall man surfar på rätt bra, personligen har jag inte lyckats.

Kimball
2010-06-13, 22:00
Med 500mb fri surf så dras det helt enkelt ifrån de 500mb du har, efter du har nått gränsen kostar det väl typ 9kr/dag. 500mb kan man nog nå ifall man surfar på rätt bra, personligen har jag inte lyckats.

Nej, du får aldrig betala extra, däremot sänks hastigheten till 0.5mbit månaden ut för att sedan nollställas 1a varje månad. Så man kan fortf. surfa utan att vara rädd för att behöva betala mer.
Sen om 500mb räcker beror väl lite på om man bara tänker casualsurfa eller streama spotify 10h/dag. Jag snittar 2-400mb/mån utan spotify tex, då har jag wlan hemma.

Dreas
2010-06-13, 22:17
Nej, du får aldrig betala extra, däremot sänks hastigheten till 0.5mbit månaden ut för att sedan nollställas 1a varje månad. Så man kan fortf. surfa utan att vara rädd för att behöva betala mer.
Sen om 500mb räcker beror väl lite på om man bara tänker casualsurfa eller streama spotify 10h/dag. Jag snittar 2-400mb/mån utan spotify tex, då har jag wlan hemma.Ah, just ja, så är det.

Har Wlan hemma och även i skolan, dock jävlas det på Universitetet så brukar bli 3g där. Har varit uppe i 450meg en gång, det var nu under maj. Nu tror jag de har höjt till 1gb också, så det räcker nog för de flesta.

Kimball
2010-06-13, 22:20
Ah, just ja, så är det.

Har Wlan hemma och även i skolan, dock jävlas det på Universitetet så brukar bli 3g där. Har varit uppe i 450meg en gång, det var nu under maj. Nu tror jag de har höjt till 1gb också, så det räcker nog för de flesta.

Yup, 1gb på tillägget är fint som snus! Har web-inlogg på universitetet jag med så det funkar sådär atm. Bör bli bättre med multitask, kanske. ^^

Dreas
2010-06-13, 22:28
yup, 1gb på tillägget är fint som snus! Har web-inlogg på universitetet jag med så det funkar sådär atm. Bör bli bättre med multitask, kanske. ^^:d:d

Kimball
2010-06-14, 21:54
Första bilderna från kameran släppta:

http://dailyiphoneblog.com/wp-content/uploads/2010/06/iphone-4-camera-sample-06-157x117.jpg (http://dailyiphoneblog.com/wp-content/uploads/2010/06/iphone-4-camera-sample-06.jpg)

http://dailyiphoneblog.com/wp-content/uploads/2010/06/iphone-4-camera-sample-04-157x117.jpg (http://dailyiphoneblog.com/wp-content/uploads/2010/06/iphone-4-camera-sample-04.jpg)

Källa: http://dailyiphoneblog.com/2010/06/08/first-photos-taken-with-the-5mp-camera-on-the-iphone-4/

Bilderna på pennorna kändes väldigt brusiga, men man ska väl inte begära allt för mycket, fortf. ett bra lyft från min 3G-kamera :)

Dreas
2010-06-14, 23:02
Klart godkänt för att vara en mobilkamera. Bättre än så måste det inte vara imo, nu kan de läga fokus på allt annat istället än kamerorna :)

ahl-
2010-06-15, 00:36
iPhone 4

http://pici.se/pictures/dperYrcSB.jpg



iPhone 3GS

http://pici.se/pictures/gbnuEOSmD.jpg












http://pici.se/pictures/GUUsDDJpU.jpg

C.E.J.
2010-06-15, 01:35
iPhone 4

http://pici.se/pictures/dperYrcSB.jpg



iPhone 3GS

http://pici.se/pictures/gbnuEOSmD.jpg












http://pici.se/pictures/GUUsDDJpU.jpg

Slutsats: De som byter från iPhone3(G?) till iPhone4(G?) kommer bli av med en del vänner.

Torwald
2010-06-15, 09:09
Jag gillart.

Kabuto
2010-06-15, 10:11
iPhone 4 16gb £499, 32gb £599 i UK.

bizniz
2010-06-15, 10:32
iPhone 4 16gb £499, 32gb £599 i UK.

~7k är rätt mycket, kommer väl erbjudande med abonnemang när den väl släpps. Vad har ni som använder iPhone nu för abonnemang? Kan ni nämna fördelar/nackdelar o.s.v.

Dreas
2010-06-15, 10:36
Hur smart är man på en skala ifall man skaffar en 3gs i dessa tider? 1mån kvar till att de släpper en betydligt mycket bättre lur och så köper någon en 3gs!?

Pungis
2010-06-15, 11:04
Hur smart är man på en skala ifall man skaffar en 3gs i dessa tider? 1mån kvar till att de släpper en betydligt mycket bättre lur och så köper någon en 3gs!?

De beror på hurvida du är prylbög eller inte .. 3gs är ju fortfarande en bra telefon, men 4an är bättre.
Dessutom lär 3gs´ens pris sjunka när 4an släppts.

Dreas
2010-06-15, 11:13
De beror på hurvida du är prylbög eller inte .. 3gs är ju fortfarande en bra telefon, men 4an är bättre.
Dessutom lär 3gs´ens pris sjunka när 4an släppts.Man köper inte en 3gs idag för att den är sååå bra, du har en uppsjö HTC-lurar där ute som är minst lika bra, troligen bättre för gemene man. Ja, 3gs lär sjunka i pris när 4an kommer, just därför väntar man om något tills den släppts. Att investera i en 3gs idag känns mja....hmm....Idiotiskt?

Kimball
2010-06-15, 11:17
iPhone 4 16gb £499, 32gb £599 i UK.

Och sammanlagt ~9500:- för 32gb @ 18mån abg. inkl 75min taltid, 250sms och 1gb datasurf / mån, inte mer än vad vi svenskar fått betala för 3GS + abg. innan, bådar jäkligt gott imho!

http://www.blogcdn.com/mobile.engadget.com/media/2010/06/10x0614ou2b5iipneeww.jpg

Hur smart är man på en skala ifall man skaffar en 3gs i dessa tider? 1mån kvar till att de släpper en betydligt mycket bättre lur och så köper någon en 3gs!?

3GS lär ju sållas bort, så priset lär dumpas hårt vid släppet av 4an, antar jag. Så jag hade isf. hellre köpt den då. Sen är det ju upp till var och en om 4ans fördelar väger upp för prisskillnaden. Är skillnaden under 1.5-2k (vilket det lär bli om man jämför med 3GS priser idag) är det imho värt det för att få 4ans fördelar.

Dreas
2010-06-15, 11:35
3GS lär ju sållas bort, så priset lär dumpas hårt vid släppet av 4an, antar jag. Så jag hade isf. hellre köpt den då. Sen är det ju upp till var och en om 4ans fördelar väger upp för prisskillnaden. Är skillnaden under 1.5-2k (vilket det lär bli om man jämför med 3GS priser idag) är det imho värt det för att få 4ans fördelar.Prismässigt ligger 3gsen faktiskt riktigt pissigt till nu. 4an kommer bli bra prisad och vill man komma undan lite billigare idag så har du ju Desire, Legend som ligger lite under.

Kom bara att tänka på det då jag såg att någon på min fejja hade gått och köpt sig en Iphone. Men är man inte så tekniskt intresserad, inte kollar på tv eller läser tidningar så är det väl kanske så att man lyckats missa att det ska komma en ny *whatever*

Kimball
2010-06-15, 18:23
Tydligen kommer det en 8GB 3GS också vid släppet av 4an:

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/iphone-4-no-white-rumor.jpg

Dock inga vita möjliga för förbeställning i USA. Frågan om det blir nå problem vid Sverigerelease! Men hursom, priserna på Telia har dumpats rätt rejält på 3GS redan nu, så man borde nästan kunna förutsätta att 8GB 3GS kommer gå på runt 4-4.5k vid release. Kan ju absolut vara vettigt för dem som inte vill ge 6-8k eller var 4an nu kommer kosta. ^^

Kimball
2010-06-15, 19:30
Nu bumpar jag här.. eländet går att förbeställa @ Applestore UK, ~5800:- för 16GB varianten, helt olåst! Jag tror dock inte internationella garantin gäller för iPhones efter lite snabbgoogling...
Lite intressant att se om det är valutakurserna som gör telefonen så billig i UK för oss, eller om den kommer prissättas runt 5.5-6k? UK har väl ändå aldrig varit billigare än oss på elektronik innan, eller? Har lite dålig koll.
Nästan så jag är sugen på att haffa någon som har en bekant i UK som vidarebefordrar telefonen sen, iPhones strular ju ändå sällan... men det lär den väl göra om jag genomför det. :/

skaparn
2010-06-15, 19:33
Slutsats: De som byter från iPhone3(G?) till iPhone4(G?) kommer bli av med en del vänner.

Haha! Fast om jag kommer till jobbet och det är 46 brev i inkorgen - då vet jag att jag gör bäst i att hämta en kaffe och ta en snus innan något annat. iPhone eller inte.

C.E.J.
2010-06-15, 19:34
Kommer iPhone 4 kosta så mycket (ja) är det ju smartare att köpa en iPad.

Kimball
2010-06-15, 19:38
Kommer iPhone 4 kosta så mycket (ja) är det ju smartare att köpa en iPad.

Fast, lite olika ändamål?

Sagzy
2010-06-15, 19:41
Nu bumpar jag här.. eländet går att förbeställa @ Applestore UK, ~5800:- för 16GB varianten, helt olåst! Jag tror dock inte internationella garantin gäller för iPhones efter lite snabbgoogling...
Lite intressant att se om det är valutakurserna som gör telefonen så billig i UK för oss, eller om den kommer prissättas runt 5.5-6k? UK har väl ändå aldrig varit billigare än oss på elektronik innan, eller? Har lite dålig koll.
Nästan så jag är sugen på att haffa någon som har en bekant i UK som vidarebefordrar telefonen sen, iPhones strular ju ändå sällan... men det lär den väl göra om jag genomför det. :/

5800kr låter riktigt billigt, precis som du säger så kan jag inte tänka mig att UK skulle vara något billigare än Sverige. Hade ju varit riktigt nice ifall Iphone 4 kommer ligga runt 6k.

Ifall internationell garanti inte gäller för Iphone 4 så tror jag du gör bäst genom att försöka lugna dig 1 månad till, brukar ju va att det ska strula bara för att man ska chansa, men känner du dig lite modig så go for it, helt klart :)

bizniz
2010-06-15, 19:43
Nu bumpar jag här.. eländet går att förbeställa @ Applestore UK, ~5800:- för 16GB varianten, helt olåst! Jag tror dock inte internationella garantin gäller för iPhones efter lite snabbgoogling...
Lite intressant att se om det är valutakurserna som gör telefonen så billig i UK för oss, eller om den kommer prissättas runt 5.5-6k? UK har väl ändå aldrig varit billigare än oss på elektronik innan, eller? Har lite dålig koll.
Nästan så jag är sugen på att haffa någon som har en bekant i UK som vidarebefordrar telefonen sen, iPhones strular ju ändå sällan... men det lär den väl göra om jag genomför det. :/

Om den strular sönder och du inte får någon garanti kan du väl ha en extraförsäkring t.ex Atava (https://www.atava.se/Atava/general/content/Page14189.html) och köra den klassika "blev omkullsprungen" och slänga skiten i marken eller liknande?

Vi gör inget avdrag för värdeminskning på grund av ålder och bruk. Självrisken är 300 SEK oavsett vilken pryl som gått sönder eller hur dyr den var. Men för att det ska bli någon ersättning måste skadan överstiga 1000 SEK i värde.

Känns lite väl men ändå, kanske är bäst att vänta och skaffa ett svenskt ex.

Sagzy
2010-06-15, 19:50
"For those who are not eligible for an early upgrade or who wish to buy iPhone as a gift, the prices are $499 (8GB), $599 (16GB), or $699 (32GB)"

Från Apples pre order sida för Iphone 4, tolkar det som att det skulle va priserna utan abonnemang i US. Eller är det fel?

Flykt
2010-06-15, 19:53
Ingen mer än jag som tyckte den vita 4an var groteskt ful? Har en vit 3G idag sedan de släppte den, men kommer absolut inte skaffa en vit 4a.

Kimball
2010-06-15, 19:53
5800kr låter riktigt billigt, precis som du säger så kan jag inte tänka mig att UK skulle vara något billigare än Sverige. Hade ju varit riktigt nice ifall Iphone 4 kommer ligga runt 6k.

Ifall internationell garanti inte gäller för Iphone 4 så tror jag du gör bäst genom att försöka lugna dig 1 månad till, brukar ju va att det ska strula bara för att man ska chansa, men känner du dig lite modig så go for it, helt klart :)

Dessutom är den ju operatörsfri i UK, de brukar ju vara ännu dyrare då! Vilken dröm om eländet hamnar på ~5.5k alltså... men det verkar märkligt imho.

Om den strular sönder och du inte får någon garanti kan du väl ha en extraförsäkring t.ex Atava (https://www.atava.se/Atava/general/content/Page14189.html) och köra den klassika "blev omkullsprungen" och slänga skiten i marken eller liknande?

Känns lite väl men ändå, kanske är bäst att vänta och skaffa ett svenskt ex.

Ja alltså egentligen är ju den biten inget problem, hemförsäkring med drulle har jag ju osv. Problemet är väl snarare om det blir något garantifel på den som man, om man köpt den i Sverige, hade sluppit betala, men då åker på att betala (min självrisk @ Länsförsäkringar i HBG är 1500:-), så det skulle ju kännas lite skitigt. Drar den i backen kvittar det ju dock som sagt..

Sigh, verkar inte ha någon kamrat med någon nära kontakt i UK ändå så det verkar skita sig.

"For those who are not eligible for an early upgrade or who wish to buy iPhone as a gift, the prices are $499 (8GB), $599 (16GB), or $699 (32GB)"

Från Apples pre order sida för Iphone 4, tolkar det som att det skulle va priserna utan abonnemang i US. Eller är det fel?

Hm, frågan är om den fortf. är AT&T låst då? Det är ju inte UK-telefonen, dock var ju den från USA isåfall 1k billigare. Att göra den operatörsfri lär väl fixas lätt med jailbreak... Hrmmmmm.

C.E.J.
2010-06-15, 19:57
Fast, lite olika ändamål?

Den ena är en mobiltelefon som man kan surfa med, kolla på film etc. Den andra är en platta som man kan göra exakt samma sak på, fast skärmen är större etc. Köp en iPad, ring med gamla mobben, win.

Kimball
2010-06-15, 19:58
Den ena är en mobiltelefon som man kan surfa med, kolla på film etc. Den andra är en platta som man kan göra exakt samma sak på, fast skärmen är större etc. Köp en iPad, ring med gamla mobben, win.

Haha, well, jag vill åt den bättre mobilkameran just för att ha något vettigt som jag alltid har tillgängligt. En iPad vore kanske trevligt, men den känns mer överflödig för min del vs. iPhone som jag använder dagligen.

C.E.J.
2010-06-15, 20:02
Haha, well, jag vill åt den bättre mobilkameran just för att ha något vettigt som jag alltid har tillgängligt. En iPad vore kanske trevligt, men den känns mer överflödig för min del vs. iPhone som jag använder dagligen.

Vad använder du den till då? Är det till att ringa duger väl en Nokia 3110 om man vill vara sån :D Är det övriga funktioner är ju en iPad överlägsen, helt enkelt för att skärmen är större -> bekvämare.
Men visst, zeh cämerä. Förhoppningsvis kommer det en platta med ALLT. The gadget to end all gadgets.

Sagzy
2010-06-15, 20:04
Hm, frågan är om den fortf. är AT&T låst då? Det är ju inte UK-telefonen, dock var ju den från USA isåfall 1k billigare. Att göra den operatörsfri lär väl fixas lätt med jailbreak... Hrmmmmm.

Lite klöddig text, men jag antar att den är låst, i och med att dom skriver att den trådlösa servicen är konfigurerad så den endast funkar med AT&T :)

bizniz
2010-06-15, 20:05
Vad använder du den till då? Är det till att ringa duger väl en Nokia 3110 om man vill vara sån :D Är det övriga funktioner är ju en iPad överlägsen, helt enkelt för att skärmen är större -> bekvämare.
Men visst, zeh cämerä. Förhoppningsvis kommer det en platta med ALLT. The gadget to end all gadgets.

iPhonen är ju mycket smidigare, känns som man måste ha gangstabyxor för att få rum med en iPad ;)

Sagzy
2010-06-15, 20:07
Vad använder du den till då? Är det till att ringa duger väl en Nokia 3110 om man vill vara sån :D Är det övriga funktioner är ju en iPad överlägsen, helt enkelt för att skärmen är större -> bekvämare.
Men visst, zeh cämerä. Förhoppningsvis kommer det en platta med ALLT. The gadget to end all gadgets.

Kul att sitta och tex pendla med tåg och dra fram sin stora Ipad och kanske ska glo på en rulle eller läsa tidningen och ha 5 huvuden hängande över sig sig :)

C.E.J.
2010-06-15, 20:07
iPhonen är ju mycket smidigare, känns som man måste ha gangstabyxor för att få rum med en iPad ;)

Det finns väskor annars. Kontorsbyggnaden där man jobbar är nog inte så stor att det är ett problem att bära sin väska till och från ingången och sitt kontor, etc.

C.E.J.
2010-06-15, 20:09
Kul att sitta och tex pendla med tåg och dra fram sin stora Ipad och kanske ska glo på en rulle eller läsa tidningen och ha 5 huvuden hängande över sig sig :)

Förlåt, men det där låter lika idiotiskt som vad folk sa när persondatorer eller internet var nytt. Sitter man på ett tåg är det ju precis tvärtom mot vad du säger, det är ett optimalt tillfälle för en iPad, skärmen är större och man kan njuta mer av filmen.

Kimball
2010-06-15, 20:10
Lite klöddig text, men jag antar att den är låst, i och med att dom skriver att den trådlösa servicen är konfigurerad så den endast funkar med AT&T :)

Mjo, känns som det, eftersom AT&T har ensamrätt på iPhone i USA. Som sagt, förmodligen lätt fixat med jailbreak osv, men då måste man ha någon i USA som går och shoppar den :P

Sagzy
2010-06-15, 20:14
Förlåt, men det där låter lika idiotiskt som vad folk sa när persondatorer eller internet var nytt. Sitter man på ett tåg är det ju precis tvärtom mot vad du säger, det är ett optimalt tillfälle för en iPad, skärmen är större och man kan njuta mer av filmen.

I vilket fall som så tycker jag en Iphone är mycket smidigare, ser absolut inte meningen med en Ipad, den är för dom med mycket pengar eller dom som är prylgalna.
Jag hade ju själv hellre lagt dom pengarna på en vettig bärbar dator som man antagligen kan ha större nytta av än en Ipad.
Men det är helt och hållet upp till var och en, vad dom tycker är smidigast och vad dom känner att dom vill lägga sina pengar på.

C.E.J.
2010-06-15, 20:32
I vilket fall som så tycker jag en Iphone är mycket smidigare, ser absolut inte meningen med en Ipad, den är för dom med mycket pengar eller dom som är prylgalna.
Jag hade ju själv hellre lagt dom pengarna på en vettig bärbar dator som man antagligen kan ha större nytta av än en Ipad.
Men det är helt och hållet upp till var och en, vad dom tycker är smidigast och vad dom känner att dom vill lägga sina pengar på.

Mycket pengar? Ja vi utgår väl från att vi diskuterar bruk för personer som faktiskt har nån nytta av dessa prylar? Det är inte folk som skulle tycka att en iPad innebär mycket pengar (6kkr i Sverige?). Fattiga studenter tycker jag inte är särskilt intressant att diskutera ;)

Kimball
2010-06-15, 20:37
Btw, kontantpris för iPhone 3GS 16GB vid release var 5595:- hos Telia, samma (+-100:-) som 3G 16GB när den släpptes. Jag håller tummarna. :D

Silverschnitzel
2010-06-15, 20:40
Jag blir inte allt för upphetsad av Iphone 4. Hade jag inte haft 3gs hade jag köpt en för att jag diggar Iphone som mobil, men skillnaden mot 3gs är inte tillräcklig för att motivera ett byte enligt mig.

Kimball
2010-06-15, 20:44
Jag blir inte allt för upphetsad av Iphone 4. Hade jag inte haft 3gs hade jag köpt en för att jag diggar Iphone som mobil, men skillnaden mot 3gs är inte tillräcklig för att motivera ett byte enligt mig.

Sant, hade jag haft 3GS hade jag inte brytt mig om 4an. Men steget från 3G -> 4 är optimaul imho! Precis som jag kände som 3G ägare när 3GS släpptes.

Sagzy
2010-06-16, 20:31
över 600 000 Iphones har redan förhandbokats.

"Frågan är om det finns en viss risk att det stora intresset för iPhone gör att Apple skjuter på svenska lanseringen, precis som Apple gjort med iPad?"

Bullen!
2010-06-16, 22:13
Bara för man köpt en 3gs för sina sista pegar så är ju knappast en iphone4 dålig?

Vissa lägger fram det som att deras utgift på 3gs avgör att iphone4 inte är bra nog. Den lär va bättre på det mesta. Antagligen på allt.

Det är bara iphone som är föremål för diskussioner av detta slag tycker jag. Ska någon handla en hp laptop, en mobil av annat vanligt slag osv, så ska det vara den senaste utan snack trots att föregågaren har marginella skillnader. Det kan räcka med designskillnader.

Pungis
2010-06-16, 22:40
Hur funkar garantin.. Säg om man köper en över disk i england. Kan man vid ev hårdvarustrul skicka över telefonen dit, och så skickar dom tillbaka den hel?

tobiass
2010-06-17, 00:33
Finns de något datum när man kommer kunna köpa den ? Och dem som kommer säljas i USA kommer dem funka med mitt vanliga telenor abonemang som jagh ar till mig 3GS nu ?

Doctor Snuggles
2010-06-17, 00:46
Vad gäller persondatorerna så är det en helt annan diskussion, det man betalar för där är design och deras operativsystem.

Man betalar också för utmärkt support och garanti och väl anpassad hårdvara.

Allan
2010-06-17, 04:18
Ni kan alltid gå med i gruppen för oss som vill ha bättre batteritid på den jävla iPhonen (http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=136558816354912&ref=mf#wall)
Ju fler såna grupper, desto bättre. Apple är inte glada, men varför ska de vara det?

spoonchest
2010-06-17, 04:21
Varken Apple eller deras kunder har något att hurra för, egentligen.
Iphone är skittelefoner, så är det bara.
Det enda jag ger cred för är marknadsföringen. Och det enda som gav några kunder är just det.

Kabuto
2010-06-17, 04:50
Ni kan alltid gå med i gruppen för oss som vill ha bättre batteritid på den jävla iPhonen (http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=136558816354912&ref=mf#wall)
Ju fler såna grupper, desto bättre. Apple är inte glada, men varför ska de vara det?

Många av konkurrenterna har ännu sämre batteritider. Så det känns ganska onödigt. Speciellt då iPhone 4 kommer ha grymt bra batteritid..

Pdaddy
2010-06-17, 08:11
Varken Apple eller deras kunder har något att hurra för, egentligen.
Iphone är skittelefoner, så är det bara.
Det enda jag ger cred för är marknadsföringen. Och det enda som gav några kunder är just det.


Har du någonsin använt en iPhone ?
Jag skulle då inte säga att iphone suger som telefon, när ja blev av med min old 3G så hade ja hybris i 4 månader innan 3Gs'en kunde köpas.

Lättare telefon och användarvänlig är svår att hitta.

Pd

Kimball
2010-06-17, 09:29
Finns de något datum när man kommer kunna köpa den ? Och dem som kommer säljas i USA kommer dem funka med mitt vanliga telenor abonemang som jagh ar till mig 3GS nu ?

Inte mer specifikt än slutet på juli.

Ni kan alltid gå med i gruppen för oss som vill ha bättre batteritid på den jävla iPhonen (http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=136558816354912&ref=mf#wall)
Ju fler såna grupper, desto bättre. Apple är inte glada, men varför ska de vara det?

Som sagt, jag tycker tjatet om kass batteritid på iPhone är så sjukt överdrivet, min 3G har fortf. standby tid på 4-6 dagar, 2-3 dagar om jag använder den litegrann och 1-2 dagar om jag ringer och spelar. Inget onormalt vs. andra smartphones öht. Att en telefon ska ha batteritid nog att klara 2-3 arbetsdagar fulla med wifisurf och samtal är mycket att begära utan vilken telefon som helst.

Halldin
2010-06-17, 10:02
Man betalar också för utmärkt support och garanti och väl anpassad hårdvara.
Sant, det gäller väl egentligen alla deras produkter.

spange
2010-06-17, 10:29
lol, de som ropar fanboy så fort något positivt nämns om iphone är ju oftast de som är de mest fanatiska: rabiata iphone-haters som ofta på grund av apples marknadsföring och iphones popularitet bara måste sätta sig på tvären som tonårsungar, bara för att.

och skojigt nog så är det ofta så att de som skriker sig hesa angående iphones oduglighet aldrig testat en på riktigt. inte för att jag vet om de som gnylar i denna tråden har anledning för det eller inte så det låter jag vara osagt, men bland folk jag känner är det som jag beskrev ovan.

angående batteriet så förstår jag inte riktigt vad problemet är, det är en smartphone med en stor lcd-skärm, köp en 3310 om ni vill ha bättre batteri. eller förresten! använd laddaren som följer med telefonen, ni är medvetna om att man inte behöver skicka in den på service när batteriet är slut, eller?

förlåt för min irriterade ton, men jag är trött på allt tjat om Apple-fanatiker när de mest fanatiska oftast tycks vara motståndarna.

hahavaffan
2010-06-17, 11:03
lol, de som ropar fanboy så fort något positivt nämns om iphone är ju oftast de som är de mest fanatiska: rabiata iphone-haters som ofta på grund av apples marknadsföring och iphones popularitet bara måste sätta sig på tvären som tonårsungar, bara för att.

och skojigt nog så är det ofta så att de som skriker sig hesa angående iphones oduglighet aldrig testat en på riktigt. inte för att jag vet om de som gnylar i denna tråden har anledning för det eller inte så det låter jag vara osagt, men bland folk jag känner är det som jag beskrev ovan.

angående batteriet så förstår jag inte riktigt vad problemet är, det är en smartphone med en stor lcd-skärm, köp en 3310 om ni vill ha bättre batteri. eller förresten! använd laddaren som följer med telefonen, ni är medvetna om att man inte behöver skicka in den på service när batteriet är slut, eller?

förlåt för min irriterade ton, men jag är trött på allt tjat om Apple-fanatiker när de mest fanatiska oftast tycks vara motståndarna.Agreed till 100%.

KlopFer
2010-06-17, 11:21
lol, de som ropar fanboy så fort något positivt nämns om iphone är ju oftast de som är de mest fanatiska: Rabiata iphone-haters som ofta på grund av apples marknadsföring och iphones popularitet bara måste sätta sig på tvären som tonårsungar, bara för att.

Och skojigt nog så är det ofta så att de som skriker sig hesa angående iphones oduglighet aldrig testat en på riktigt. Inte för att jag vet om de som gnylar i denna tråden har anledning för det eller inte så det låter jag vara osagt, men bland folk jag känner är det som jag beskrev ovan.

Angående batteriet så förstår jag inte riktigt vad problemet är, det är en smartphone med en stor lcd-skärm, köp en 3310 om ni vill ha bättre batteri. Eller förresten! Använd laddaren som följer med telefonen, ni är medvetna om att man inte behöver skicka in den på service när batteriet är slut, eller?

Förlåt för min irriterade ton, men jag är trött på allt tjat om apple-fanatiker när de mest fanatiska oftast tycks vara motståndarna.

+1

Bullen!
2010-06-17, 21:07
säger förståndiga saker.

de som lipar över batteriet kan inte provat någon annan smartphone heller. för iphonen är bäst bland de som finns om jag får säga det iaf. och jag har haft htc, xperia mfl.


jag har även en vanlig garmin navigator. men min iphone klarar navigera längre på sitt batteri.

jag har en laptop oxå. men iphonen klarar mer vid borde ordbehandling och surf innan den behöver laddas.

jag har en mp3 spelare oxå. den varar inte längre än vad min iphone kan spela musik. eller jag pallar inte lyssna slut på någon av dom iaf.

taltiden är precis lika bra som någon annan 3g telefon jag haft. "give or take" iaf.

jag kan spela spel längre än man kan med en konsoll som exempelvis PSP.

MEN!!!!

vissa nötter tror att man ska navigera samtidigt som man surfar, lyssnar på musik eller pratar i telefon. gärna via blåtand osv.

så är det då konstigt att det äter batteri om man gör allt på en gång?


håller med spange. många som hatar iphone gör det nog av ren princip. hela övriga mobilvärlden vill bli lika bra och sno alla kunderna. och läser man om konkurrenter så finns det de som är fenomenala på pappret. men det är inga som lirar som iphone. ännu iaf.

MasterChief
2010-06-17, 21:11
vissa nötter tror att man ska navigera samtidigt som man surfar, lyssnar på musik eller pratar i telefon. gärna via blåtand osv.



Så, kan iPhone multitaska helt plötsligt?

Kimball
2010-06-17, 21:17
Så, kan iPhone multitaska helt plötsligt?

Ptja, backgrounder som sagt, men de som använder det är väl ofta väl medvetna om batteriåtgången.

Annars tycker jag bullen och resterande sista poster har bra poänger. Jag försöker verkligen inte vara iPhone-fanatiker och visst kostar den väl någon tusenlapp mer än "likvärdig" HTC (även om 8gb 3G inte kostade mer än 4700:- på releasedagen för 2 år sedan), men det är bannemig svårt att inte ryckas med när man väl tagit sig tid att använda en.
Det man får betala för är ju bla att telefonen och alla dess program fungerar till 98% utan konstigheter, det måste ändå vara rätt unikt för Apple? Må Apple vara lite jävligare än andra tillverkare ibland, men i ändamålet av en smartphone och media/nöjesmaskin anser jag iPhone fortf. svårslagen. Får hoppas android kommer ikapp på mjukvarufronten kommande 2 år så kanske det blir ett byte tills dess!

joasimo
2010-06-18, 00:27
Då kommer man med största sannolikhet bli iphoneägare när denna släpps. Var 3år sen sist jag ägde en! :D

mikaelj
2010-06-18, 05:49
(vet inte om det hör till iPhone-tråden eller i4)

Hur gör man för att synka (ladda upp egna program, musik, kontaktuppgifter, vad man nu kan tänka sig vilja göra) i Linux eller Windows? iTunes i Wine?

Pdaddy
2010-06-18, 07:12
(vet inte om det hör till iPhone-tråden eller i4)

Hur gör man för att synka (ladda upp egna program, musik, kontaktuppgifter, vad man nu kan tänka sig vilja göra) i Linux eller Windows? iTunes i Wine?

Vänta nu !!

Egna pogram?, menar du appar du köpt eller tagit via iTunes?

Gör allt i iTunes helt enkelt, där ställer du in vad som skall synkas, mail mm mm.

Pd

Kimball
2010-06-18, 10:11
512mb ram CONFIRMED! iPhone-spread, lights out baby! Spiken i kistan :)
http://www.teknikveckan.se/2010/06/iphone-4-okar-minnet-till-512mb/

Kimball
2010-06-18, 23:09
Haha alltså, det här är ju lite läskigt:

"600,000 units pre-ordered. Six hundred thousand. That's ten times as much as the 3GS model shifted on its release last year. It took Apple 74 days to shift one million units of the original iPhone, and just over six months to get to the five million mark. 120,000 iPads were snapped up on the first day of pre-order, which translated into 300,000 sold in the first weekend, back in April. It took a month to hit a million, and less than two months to double that total--and all before it launched around the rest of the world.

Translate that to the iPhone 4, and you're looking at 1.5 million units over the first 48 hours of its availability, 6 million in the first month, and 12 in the second. Anyone want to bet on Apple putting back its launch in overseas territories by a few weeks?"

http://www.fastcompany.com/1660315/iphone-4-apple-att-att-security-breach-delay-launch

Sagzy
2010-06-19, 09:42
Haha alltså, det här är ju lite läskigt:

"600,000 units pre-ordered. Six hundred thousand. That's ten times as much as the 3GS model shifted on its release last year. It took Apple 74 days to shift one million units of the original iPhone, and just over six months to get to the five million mark. 120,000 iPads were snapped up on the first day of pre-order, which translated into 300,000 sold in the first weekend, back in April. It took a month to hit a million, and less than two months to double that total--and all before it launched around the rest of the world.

Translate that to the iPhone 4, and you're looking at 1.5 million units over the first 48 hours of its availability, 6 million in the first month, and 12 in the second. Anyone want to bet on Apple putting back its launch in overseas territories by a few weeks?"

http://www.fastcompany.com/1660315/iphone-4-apple-att-att-security-breach-delay-launch

INTE kul. det förvånar mig inte, men jag hoppas hoppas att den släpps som den ska i juli.

Pungis
2010-06-19, 12:10
Enligt telenor kommer telefonen "till skandinavien" den 25e juli.. Så med extrem tur kommer den säljas i slutet av juli, men jag tror nog vi får vänta till åtminstonde augusti. De har ju förbeställts många gånger fler än väntat, så den är 3v sen i usa so far. Antagligen blir den 3v+ sen i sverige..

Bullen!
2010-06-20, 02:57
Så, kan iPhone multitaska helt plötsligt?

man kan lyssna på musik och surfa. eller så kan man ha navigatorn aktiv medans men lyssnar på musik och surfar. osv.

i vilket fall så är det ett och samma batteri man belastar. varesig man gör det på ögonblicket samtidigt eller i en följd.


ingen konkurrent är bättre heller. men visst. min SE t700 har ju bättre batteritid. men det hade hjälpt föga att stoppa det batteriet i en iphone.

Sagzy
2010-06-22, 20:59
Bump!

http://www.youtube.com/watch?v=OzyXzreOGek&feature=player_embedded

inspelning från Iphone 4

Kimball
2010-06-22, 21:30
Bump!

http://www.youtube.com/watch?v=OzyXzreOGek&feature=player_embedded

inspelning från Iphone 4

Fast dedär verkade lite skumt, inget alt. för 720p? Personen som laddade upp har antingen fuckat upp, eller så är det fake som resten av kommentarerna påstår? :P

agazza
2010-06-22, 21:44
Går ju att få någon nisse att köpa några på någon luffares personnummer i staterna och skicka dom hit, seså, fixafixa.

plexmar
2010-06-22, 22:43
Går ju att få någon nisse att köpa några på någon luffares personnummer i staterna och skicka dom hit, seså, fixafixa.

Dom säljs väl bara med abonnemang i USA?

Kimball
2010-06-22, 22:48
Dom säljs väl bara med abonnemang i USA?

Känner man någon med befintligt bundet abg. och 3GS i dagsläget får de köpa en (?) iPhone 4 kontant. Fortfarande låst till AT&T, men mjukvaru-upplåsning ska inte vara några konstigheter. Enda problemet är väl garantin om den behövs användas.

agazza
2010-06-23, 06:08
Dom säljs väl bara med abonnemang i USA?

Ja? därav luffaren som får ta på sig abonnemangen, han kan inte betala dom, dom förfaller tillslut när dom upptäcker att någon har skrivit 20 telefoner på honom.

Rätt vanlig metod när första iphonen kom.

Kabuto
2010-06-23, 06:28
Review ute. Lika bra som jag trott :)
WWW.engadget.com/2010/06/22/iphone-4-review/

Kimball
2010-06-23, 23:18
Review ute. Lika bra som jag trott :)
WWW.engadget.com/2010/06/22/iphone-4-review/

Indeed, byggkvalite och kamera verkar definitivt tillräckligt förbättrade!

Kan tipsa de som är säkra på att de ska köpa en iPhone 4 att beställa hem "invisibleshield" billigare nu tills imorrn: http://www.bestskinsever.com/iphone-4-skin mitt BSE-skal sitter fortf. på fint efter 2 år med min 3G, hörnen har förvisso flagnat lite så jag behövt klippa bort, men annars är det rock-solid fortfarande! Kostar ju en sportstyver så jag drar hem 2st utifall jag skulle klanta mig totalt med första ditsättningen ^^

Kabuto
2010-06-24, 04:43
Tydligen har engadget lyckats få repor på glaset redan, det ogillas väldigt mycket. Gula fläckar på skärmar har också hänt.

Kimball
2010-06-24, 09:12
Tydligen har engadget lyckats få repor på glaset redan, det ogillas väldigt mycket. Gula fläckar på skärmar har också hänt.

Hrmm låter ju sådär, visst smårepor blir ju beroende på hur man handskas med den. Gula fläckar var det ju en del snack om på vita 3GS (?) också har jag för mig, men man får hoppas det inte är något speciellt utbrett problem nu..

agazza
2010-06-24, 12:35
4 skin :D :D:D

jocke12
2010-06-24, 18:18
Största problemet verkar ju ändå vara problemet med mottagningen när man håller i telefonen. Inte bra. :/

Johan_P
2010-06-24, 18:39
Största problemet verkar ju ändå vara problemet med mottagningen när man håller i telefonen. Inte bra. :/

Ja, och de gula missfärgningarna.

http://mashable.com/2010/06/23/iphone-yellow-screen-tint/

Sagzy
2010-06-25, 00:00
mottagningen:
"iPhone 4 Signal Strength Indicator Issue Alleviated by Use of Bumper or Case"
Beroende på hur man håller telefonen så verkar det som att dom som håller den i vänster handen kommer få problem med mottagningen.
Dock så verkar det inte som att alla Iphone 4 har detta problem.
Detta problem fanns även till en början på Iphone 3g, dock så verkar det inte va det längre.

Missfärgningar:
"According to a forum post at AppleInsider, however, the issue should resolve itself over the next several days, as it is claimed to be caused by a bonding agent in the screen that has not yet fully dried following the manufacturing process.
Apple is using a bonding agent called Organofunctional Silane Z-6011 to bond the layers of glass. Apparently, Apple (or more likely Foxconn) is shipping these products so quickly that the evaporation process is not complete. However, after one or two days of use, especially with the screen on, will complete the evaporation process and the yellow "blotches" will disappear."

Mottagningen verkar ju fortfarande va ett problem, man ska inte behöva sätta på ett skal för att kunna prata i telefon.
Dock så verkar missfärgningen va något problem.

coxie
2010-06-25, 09:03
Struntade i att förboka då jag ville klämma lite på en innan jag köpte.

Någon som vet om det finns bra möjligheter för syncning med outlook?

Kimball
2010-06-25, 09:11
Struntade i att förboka då jag ville klämma lite på en innan jag köpte.

Någon som vet om det finns bra möjligheter för syncning med outlook?

Jodå, går att synka med både outlook och gmail, sjukt smidigt!

mikaelj
2010-06-25, 09:15
Lite synd med mottagningen. "Hold different", påminner om Nokias ngage.

Kimball
2010-06-25, 10:55
Lite synd med mottagningen. "Hold different", påminner om Nokias ngage.

Jo, det verkar ju faktiskt rätt allvarligt och tyvärr bero på designen, inte mjukvaran som någon trodde / hoppades på först. Å andra sidan går det replikera samma grej på 3G och 3GS samt en del andra märken av mobiltelefoner. Detta gör det ju fortfarande inte okej, bara nästan mer irriterande då de inte fixat designfelet. Bleh :(

agazza
2010-06-26, 02:37
http://www.explosm.net/db/files/Comics/Rob/newphone.png

Sagzy
2010-06-26, 19:05
http://images.macrumors.com/article/2010/06/25/151916-macworld_camera_rankings.jpg

-------------------------------------------

Drygt 50% av alla Iphone 4 användare i både Usa och Europa har märkt av den dåliga mottagningen. Dom har 50% har inte märkt av det alls!

Sagzy
2010-06-27, 00:25
3G bandbredd test mellan Iphone 3G och Iphone 4G

http://images.macrumors.com/article/2010/06/26/181941-speedtest1.jpg
http://i.techrepublic.com.com/blogs/speedtest2.jpg

Kimball
2010-06-27, 00:36
Skärmbattle Samsung Galaxy vs. iPhone 4

http://www.engadget.com/2010/06/24/iphone-4-retina-display-vs-galaxy-s-super-amoled-fight/

De kommer väl ungefär fram till att på mikroskopisk nivå vinner iPhone, men på +20cm avstånd är de likvärdiga rent pixelmässigt sett. Samsung har bättre färgmättnad, men det är väl som med tvskärmar att det är lite individuellt vad man föredrar. Överlag verkar det bli oavgjort i fighten, även om Samsungs AMOLED har fördelarna att vara mer energisnåla osv, vilket kanske hade varit smart och trevligt på iPhone också, men å andra sidan hade de ju lyckats förbättra batteritiden på iPhonen rätt bra så.

Jag är mest glad att iPhone 4 inte fick totalpisk på den punkten. Står den sig väl mot Galaxyns skärm är jag meeeeer än nöjd ! :)

mikaelj
2010-06-27, 00:40
OT

http://www.explosm.net/db/files/Comics/Rob/newphone.png

Tänkte på det tidigare idag:

Wld0p8atTGA

Sagzy
2010-06-27, 00:45
Sitter nu bara och väntar på ett realese datum till Sverige. Hoppas fortfarande på Juli.

Sagzy
2010-06-27, 09:02
Aftonbladet:

"I augusti lanseras iPhone 4 i Sverige och enligt prisjakt.nu landar priset på runt 9 895 kronor. "

Kimball
2010-06-27, 09:43
Aftonbladet:

"I augusti lanseras iPhone 4 i Sverige och enligt prisjakt.nu landar priset på runt 9 895 kronor. "

Haha torrt med rubriker @ Aftonhor*n? Nääää? :laugh:

Control_61
2010-06-27, 10:04
Eftersom jag inte litar helt och fullt på aftonbladet undrar jag vart vi tror priset landar?

9000+ känns mycket? Eller?

Eriic
2010-06-27, 10:17
9000+ känns mycket? Eller?

Nej nej, det är ju en iPhone vi pratar om *drool*

Kimball
2010-06-27, 14:51
Eftersom jag inte litar helt och fullt på aftonbladet undrar jag vart vi tror priset landar?

9000+ känns mycket? Eller?

+9k kanske du får ge för en importerad, olåst från något företag som vill tjäna fet kosing på tröga konsumenter. Men som sagt tidigare, iom. att 16gb 3G och 16gb 3GS kostade 5795:- på lanseringsdagarna, ser jag ingen stor anledning till varför 4an skulle bli så jäkla mycket dyrare. 16gb 3GS har ju reats ut för ~4.3-4.4k hos Telia nu tex. Förvisso bara chansningar, men över 6k för 16gb tror jag inte på (might bite me, men whatever ^^).

Morrris
2010-06-27, 15:01
Är nöjd med min 3Gs, men har vänner i USA som snart ska över hit. Antar att det fortfarande är underskrift av abonnemang i butik som gäller?

Tomten
2010-06-27, 16:04
+9k kanske du får ge för en importerad, olåst från något företag som vill tjäna fet kosing på tröga konsumenter. Men som sagt tidigare, iom. att 16gb 3G och 16gb 3GS kostade 5795:- på lanseringsdagarna, ser jag ingen stor anledning till varför 4an skulle bli så jäkla mycket dyrare. 16gb 3GS har ju reats ut för ~4.3-4.4k hos Telia nu tex. Förvisso bara chansningar, men över 6k för 16gb tror jag inte på (might bite me, men whatever ^^).

Fel. 3GS kostar 5395 hos telia. Som minst 3995 om du tar den med ett surfabonnemang och 18 månaders bindningstid. Fast då får du ett avdrag just eftersom du tar ett abonnemang.

Iphone 4 kommer säkert kosta över 6000 kronor. Själv gissar jag på närmare 7000

Kimball
2010-06-27, 16:37
Är nöjd med min 3Gs, men har vänner i USA som snart ska över hit. Antar att det fortfarande är underskrift av abonnemang i butik som gäller?

Vad jag förstått kan någon som redan har ett abg. köpa en iPhone 4 kontant, så har någon polare ett bundet abg. så är det ju värt att kolla upp kanske.

Fel. 3GS kostar 5395 hos telia. Som minst 3995 om du tar den med ett surfabonnemang och 18 månaders bindningstid. Fast då får du ett avdrag just eftersom du tar ett abonnemang.

Iphone 4 kommer säkert kosta över 6000 kronor. Själv gissar jag på närmare 7000

På lanseringsdagen för ~1år sedan kostade ändå 16gb 3GS ~5795:-? Det var iallafall vad en gammal kollega påstod ^^
Och jo, jag är medveten om 4k, men jag räknade grovt på kontantpriset utan subventioneringen för abonnemanget.

Kimball
2010-06-28, 09:27
Telenor först ut med förbokning av 4an i Sverige. Lite skumt pris, dock:
http://butik.telenor.se/DefaultFullWidth.aspx?cId=TerminalView&catId=Terminal&pId=apple-iphone-4-16gb

32gb 3GS med samma abonnemang och 0:- pristillägg som 4an där osv, kostar 5249:- kontant vid beställning, iPhone 4 16gb 0:-, wtf?

Pdaddy
2010-06-28, 09:40
Fick också mailet från Telenor, ja antar att de inte fått upp allt än.. Känns ju inte så lockande att köra fast pris 699:- i 24 månader om man inte är en ringoman förståss :D

Pd

Kimball
2010-06-28, 10:11
Fick också mailet från Telenor, ja antar att de inte fått upp allt än.. Känns ju inte så lockande att köra fast pris 699:- i 24 månader om man inte är en ringoman förståss :D

Pd

Hehe sant. Risken är väl att förbokningen hos Telia också blir kopplat till ett eller några få alternativ tyvärr, så att man ändå måste köa utanför dörrarna om man vill ha den på lanseringsdagen med vilket abonnemang man vill :(

Sagzy
2010-06-28, 15:34
FY F*AN va dyrt!!!!!! 16k+

Kimball
2010-06-28, 16:14
FY F*AN va dyrt!!!!!! 16k+

Fast då ingår ju obegränsade ringminuter till alla nät (tror jag?), obegränsat antal sms samt datatrafik. Är man storförbrukare så är det ju inte helt åt helsicke. Personerna som använder telefonen så mycket behöver ju ändå betala för det abonnemanget, då kan de lika gärna få en telefon också. Men för oss vanliga dödliga blir det kanske lite kosing, jo.

Sagzy
2010-06-28, 16:26
Fast då ingår ju obegränsade ringminuter till alla nät (tror jag?), obegränsat antal sms samt datatrafik. Är man storförbrukare så är det ju inte helt åt helsicke. Personerna som använder telefonen så mycket behöver ju ändå betala för det abonnemanget, då kan de lika gärna få en telefon också. Men för oss vanliga dödliga blir det kanske lite kosing, jo.

Antar och hoppas att det kommer finnas lite mer rimliga alternativ, typ 399 kr i månaden. Men antar att dom vill tjäna så mycket pengar som möjligt så man endast kan förhandsboka det för 699kr/månaden.

Kimball
2010-06-28, 16:30
Antar och hoppas att det kommer finnas lite mer rimliga alternativ, typ 399 kr i månaden. Men antar att dom vill tjäna så mycket pengar som möjligt så man endast kan förhandsboka det för 699kr/månaden.

Det var ännu värre när 3G släpptes hos Telia med deras ensamrätt för 2 år sedan. Då propsades folk på att skaffa special-iPhone-abg iMini/Midi/Maxi där priserna och villkoren var följande:

iMini, 299 kr/mån
100 fria MB
Obegränsat surfande i Telias surfzoner
100 fria samtalsminuter
100 fria sms
10 fria mms

iMidi, 489 kr/mån
250 fria MB
Obegränsat surfande i Telias surfzoner
250 fria samtalsminuter
250 fria sms
25 fria mms

iMaxi, 859 kr/mån
1000 fria MB
Obegränsat surfande i Telias surfzoner
1000 fria samtalsminuter
1000 fria sms
100 fria mms

Och då tillkom lite pristillägg på Mini och Midi-varianten. Men då var det fortf. relativt färskt med "mycket surf i mobilen", eller ja, det hade inte blivit helt mainstream som det är idag så.

Sagzy
2010-06-28, 17:14
men dom har väll fortfarande inte satt något realese datum?

Kimball
2010-06-28, 18:58
men dom har väll fortfarande inte satt något realese datum?

Nope. Men inte sagt nåt om framflytt heller. Så det är bara atthålla tummarna.

Anabolismus
2010-06-28, 19:07
699 kr i månaden är ett jävla skämt...

Kimball
2010-06-28, 22:04
699 kr i månaden är ett jävla skämt...

Cheesus... *whatever*

FillilutteN
2010-06-29, 00:24
Fick min fina iPhone 4 idag. Klantade mig när jag skulle klippa till SIM-kortet så får fixa nytt imorgon, men annars är allt prima ballerina. Har ni frågor är det bara att skjuta iväg dessa så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Kimball
2010-06-29, 00:36
Fick min fina iPhone 4 idag. Klantade mig när jag skulle klippa till SIM-kortet så får fixa nytt imorgon, men annars är allt prima ballerina. Har ni frågor är det bara att skjuta iväg dessa så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Najs! Vad har du för operatör? Vissa har ju microsim att tillgå.

FillilutteN
2010-06-29, 00:49
Najs! Vad har du för operatör? Vissa har ju microsim att tillgå.

Jag har Telia, de ska ju ha microsim i vissa butiker. Får väl se vad de säger imorgon, om de kan tänka sig att ge mig ett microsim trots att de inte gör det officiellt.
Men annars har jag en riktigt smidig guide med utskrivbar templet så känns rätt så säkert. Var nog mest jag som var ivrig och chansade lite när jag klippte SIM-kortet idag.

Kimball
2010-06-29, 00:56
Jag har Telia, de ska ju ha microsim i vissa butiker. Får väl se vad de säger imorgon, om de kan tänka sig att ge mig ett microsim trots att de inte gör det officiellt.
Men annars har jag en riktigt smidig guide med utskrivbar templet så känns rätt så säkert. Var nog mest jag som var ivrig och chansade lite när jag klippte SIM-kortet idag.

Mja, fast det är inga konstigheter: http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/microsim/microsim.page?sl=webbguide_avatar&showavatar

tobiass
2010-06-29, 01:27
Var beställde du din Iphone 4 och vad kosta den ?

Jorgen
2010-06-29, 04:37
Fick också mailet från Telenor, ja antar att de inte fått upp allt än.. Känns ju inte så lockande att köra fast pris 699:- i 24 månader om man inte är en ringoman förståss :D

Pd

Jag har kört fastpris i två år. Det var utmärkt när min kära bodde i Sthlm och jag här nere. Första mobilräkningen efter att vi träffats var på runt 2000:- och avgjorde valet.
Men visst är det mycket pengar och jag kommer att byta abbonemang när jag byter telefon.

Kabuto
2010-06-29, 04:53
Vad fasen hade du när du klarade komma upp i 2000kr? :D Måste verkligen varit något dåligt avtal..

FillilutteN
2010-06-29, 08:25
Mja, fast det är inga konstigheter: http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/microsim/microsim.page?sl=webbguide_avatar&showavatar

Problemet är att det endast officiellt är för data-simkort och inte telefon. Om du scrollar i listan där det står Välj abonnemang. Men det borde gå att lösa om jag går till en fysisk butik.

Var beställde du din Iphone 4 och vad kosta den ?

Från apple.com/fr och jag betalade lite mindre än 6100SEK.

Nelson81
2010-06-29, 10:12
Vad fasen hade du när du klarade komma upp i 2000kr? :D Måste verkligen varit något dåligt avtal..

mkt telesex i guess

Kimball
2010-06-29, 10:16
Problemet är att det endast officiellt är för data-simkort och inte telefon. Om du scrollar i listan där det står Välj abonnemang. Men det borde gå att lösa om jag går till en fysisk butik.


Klantigt av mig, så långt kollade jag inte. Men jo man tycker de borde kunna fixa det i fysisk butik, om man träffar rätt person :)

FillilutteN
2010-06-29, 14:58
Sådär! Up and running. Det gick bra hos Telia. Sa att simkortet bara "slutat fungera" haha, och då fick jag gratis. Först ville dom att jag skulle betala 95SEK, men eftersom jag stod på mig att de bara slutat fungera så fick jag gratis. Efter mycket pill så fick jag även simkortet nerklippt till ett microsim, STORT tips är att använda sig av fil och mallen här - http://localhostr.com/files/0b6b01/MicroSIM+template.pdf
Nu håller jag på och synkar från min backup och sen blir det leka!

Jorgen
2010-06-29, 15:40
Vad fasen hade du när du klarade komma upp i 2000kr? :D Måste verkligen varit något dåligt avtal..

Nej, men jag pratade väldigt mycket i telefon. :)

Kabuto
2010-06-29, 15:55
De flesta behöver ju bara betala öppningsavgift mellan 0.49kr och 0.89kr sen är det gratis minuter. Därför jag tyckte 2000kr var extremt :)

Jarod
2010-06-29, 17:17
Vad kostar en obunden ny iFön i usa? Har släktingar som kommer från Florida om 10dagar.. =P

Pdaddy
2010-06-29, 17:58
Vad kostar en obunden ny iFön i usa? Har släktingar som kommer från Florida om 10dagar.. =P

Köp iFön via apple.UK, upplåsta fånar för 6000 ingen..

Kommer inte håg va websidan heter där du reggar dig och får en UK adress som du kan använda, DHL har sidan.

Pd

agazza
2010-06-29, 21:11
Vad fasen hade du när du klarade komma upp i 2000kr? :D Måste verkligen varit något dåligt avtal..

7800 norska kronor har jag pratat bort. Det kändes lite ovärt.

FillilutteN
2010-06-29, 22:28
Köp iFön via apple.UK, upplåsta fånar för 6000 ingen..

Kommer inte håg va websidan heter där du reggar dig och får en UK adress som du kan använda, DHL har sidan.

Pd

https://www.borderlinx.com/

Anabolismus
2010-06-29, 23:00
Köp iFön via apple.UK, upplåsta fånar för 6000 ingen..

Kommer inte håg va websidan heter där du reggar dig och får en UK adress som du kan använda, DHL har sidan.

Pd

https://www.borderlinx.com/

Funkar inte längre, sidan är bannad hos Apple.

FillilutteN
2010-06-29, 23:05
Funkar inte längre, sidan är bannad hos Apple.

Sedan när? Vet folk som kört Borderlinx från UK och de fick sina iPhone 4 igår och iförrgår.

Kimball
2010-07-01, 21:17
v. 30. Inte så otippat men.

Sagzy
2010-07-05, 17:07
Bump!

MacWorlds stora test av iPhone 4
http://www.idg.se/2.1085/1.330565/macworlds-stora-test-av-iphone-4

Är faktiskt riktigt imponerad av videokameran. Att man själv kan välja fokus, och att det faktiskt funkar helt okej. Jag tycker den i alla fall är grym, som själv sitter på en gammal Sony Ericsson!

Dreas
2010-07-05, 17:11
Bump!

MacWorlds stora test av iPhone 4
http://www.idg.se/2.1085/1.330565/macworlds-stora-test-av-iphone-4

Är faktiskt riktigt imponerad av videokameran. Att man själv kan välja fokus, och att det faktiskt funkar helt okej. Jag tycker den i alla fall är grym, som själv sitter på en gammal Sony Ericsson!Fokusera där man vill är inget nytt, fast denna gång har ju Apple gjort det hela....

Sagzy
2010-07-05, 17:21
Fokusera där man vill är inget nytt, fast denna gång har ju Apple gjort det hela....

under tiden man filmar, är det iaf för mig, har en riktigt gammal mobil :)

Vinter
2010-07-05, 17:23
FL7yD-0pqZg&feature=related

MichiPich
2010-07-05, 17:57
FL7yD-0pqZg&feature=related


hahahaha true story! :laugh:

Kimball
2010-07-05, 18:16
FL7yD-0pqZg&feature=related

Så komiskt att se Android / HTC-användares såpass utmärkande hat mot iPhone egentligen. Tycker sällan jag läser tvärtom. En del poänger i videon är måttligt överdrivna och "gäller inte" för hela världen heller osv. Men vill HTC användare agera moppepojkar be my guest :) Att de som är emot iPhone/Apple anser att alla iPhoneanvändare är trångsynta, korkade och applefrälsta börjar bli lite tröttsamt.

bizniz
2010-07-05, 18:20
Ja den filmen är jätterolig och sann, men eftersom vi bor i Sverige så är den lite onödig att länka i denna tråd.

Dreas
2010-07-05, 18:31
under tiden man filmar, är det iaf för mig, har en riktigt gammal mobil :)Osäker på under tiden man filmar, det lär säkerligen iaf finnas en mod för det ifall det inte redan går. Tap to focus vet jag finns iaf.