handdator

Visa fullständig version : Vann (lite) på trav


tsp
2010-06-07, 22:26
Tjena! Jag har ett jobb där jag köper saker hos ATG-ombud, som exempelvis travbongar (vilket jag gjorde idag). Sammanlagt tre bongar för 20kr styck. Jag googlade nu på om jag vunnit något, och två av dem gav vinst. Alltså det är två stycken Harry Boy på dagens dubbel för 20kr styck.

Här kollade jag:

http://svt.se/svttext/web/pages/568.html

Jag hade nummer 3 i första loppet och nummer 8 i andra. Ser jag helt skevt eller har jag vunnit? och hur mycket har jag vunnit?

Jag undrar även hur ni hade gjort i min situation, ska (KAN) jag behålla pengarna själv eller tillfaller dessa företaget jag jobbar för? Mitt jobb går ut på att åka till ett ATG-ombud, kolla lite saker som åldersgräns, foldrar i spelavdelningen osv samt köpa en bong att redovisa för min arbetsgivare som bevis på att jag gjort mitt jobb. Jag måste alltså ta kort på bongen och maila in bilden för att få lön. Lönen är dock på endast 100kr per besök, så det är knappast stora pengar... Jag fyller även i utlägg för varuköp, så att jag får ersättning för det. Jag gissar att om jag kräver ersättning för bongarna så lär min arbetsgivare vilja ha vinsten, och det går ju inte för sig..

Tricce
2010-06-07, 22:30
Om det ingår i ditt jobb att köpa bongar lär det ju redan finnas riktlinjer för hur ev vinster ska fördelas?

tsp
2010-06-07, 22:39
Om det ingår i ditt jobb att köpa bongar lär det ju redan finnas riktlinjer för hur ev vinster ska fördelas?

Nah, är typ olika uppdrag jag gör. Beror på vilket företag man ska "kontrollera". Har vart på apoteket t.ex. då fick jag ha med mig eget recept och hämta ut en medicin som jag själv fick stå för kostnaden för. I mitt anställningsavtal står inget om vinster osv heller.

tröskel
2010-06-07, 22:42
Meh, om du själv har lagt ut pengarna så är den ju din tills arbetsgivaren ersatt dig. Du kan ju inte gärna ta ersättning och vinsten men du kan ju själv välja vilket av det du vill ha.

Fast iofs. med lite tur kan det bli världens bästa jobb om du kan köpa "lotter" och behålla eventuell vinst utan att riskera egna pengar :)

willis
2010-06-07, 22:47
Är det SeeYou så får du behålla vinsten.

Står det inte i uppdragsbeskrivningen?

Prankie
2010-06-07, 22:47
Du har vunnit 383,6kr. Minus insats på 60kr är det 323,6kr.

tsp
2010-06-07, 22:53
Japp, det är SeeYou. Ska ringa dem imorgon så fort jag vaknar och fråga. :) Plus att jag inte kan registrera svar för jag hade tydligen missat att bocka för rutan "manual läst"... Vet du om dem tar bort uppdraget för mig när det blir nytt datum eller något? Står i uppdragsbeskrivningen att man ska registrera svar inom 12 timmar efter planlagd tid. Kanske är tolv timmar in på nästa datum dem menar?

Tricce
2010-06-07, 23:03
Hehe kollade deras hemsida, står det "Mystery Shopper" på ditt visitkort? :D

mjölk-dryck
2010-06-08, 08:04
Du får behålla den :)

Lellan
2010-06-08, 08:52
Åh, "Mystery Shopper"... been there done that! Dock inte lotter, men verkar ju märkligt om de inte skrivit ngt om det i uppdraget, iom att det ju faktiskt kan hända att man vinner.. :D

Själv jobbade jag med att äta hamburgare.. :D Eller tja, MacD menyer, man skulle äta hela, kolla olika saker, men gillar inte strips men skrev alltid att de var goda.. Hursomhelst, hoppas du får behålla slantarna och att du isf råkar på storkovan snart! :thumbup: