handdator

Visa fullständig version : Billiga kolhydrater


Hard_Gainer24
2003-10-12, 21:57
Som många andra, försöker jag pressa ner mina utgifter när det gäller kosttillskott. Köpte maltodextrin innan, men nu när mitt lager tog slut, började jag räkna lite på det hela:

De flesta hittar inte maltodextrin hos den lokale bryggerihandlaren och får köpa det från t.ex www.humle.se för 41 kr/kg. Problemet är att det då tillkommer en fraktavgift på ca 100 kr.

Skumgodis kan man hitta för 4,50 kr/hg i välsorterade godis- eller livsmedelsaffärer.

Således är det billigare och fantastiskt mycket godare att köpa skumgodis i olika smaker, än att beställa maltodextrin över nätet. För att det ska bli billigare att köpa från humle.se måste man köpa mer än 25 kg, tänk på det!

Notera att jag inte nämner någonting om druvsocker, men det är helt enkelt därför att jag inte uppskattar kräkreflexen som ofta följer när man försöker dricka en så sötsliskig lösning.

Alla som inte har testat skumgodis efter träning, borde ta och lyssna till King Grubs goda råd. Själv har jag märkt den fördelen att jag inte tänker på godis så mycket i övrigt, eftersom man trycker i sig en ansenlig massa på en hel vecka ändå.

Så alla som inte testat det ännu, gå och köp en liten påse skumgodis på vägen hem från träningen och njut av frosseriet!!

Tack King Grub för att du visat mig ljuset, må skumbananerna vara dig evigt trogna...

Skåne
2003-10-12, 22:11
Dricker man exell proteinpulver e iaf inte jag sugen på nåt sött. Nån gång kan det vara riktigt gott med godis efter träning men oftast föredrar jag riktig mat.

King Grub
2003-10-13, 11:21
Originally posted by Hard_Gainer24
Tack King Grub för att du visat mig ljuset, må skumbananerna vara dig evigt trogna...

:cheers:

Pez
2003-10-14, 04:09
Originally posted by Skåne
Dricker man exell proteinpulver e iaf inte jag sugen på nåt sött. Nån gång kan det vara riktigt gott med godis efter träning men oftast föredrar jag riktig mat.

Testa Fairings WheyHydro så får vi se om du inte vill hugga in på skumbananerna efteråt du med... :D

/pez