handdator

Visa fullständig version : Två gympass - Samma dag.


Kensha
2010-06-07, 15:54
Hej!

Jag betade av ett axelpass vid 12tiden idag, det var inte så fruktansvärt intensivt men pågick i 1,5H. Jag tänkte köra ett ryggpass nu klockan 19 och frågar nu er om det verkligen är en bra idé. Vad gäller min ork för ett intensivt ryggpass så är det inga problem alls, men hur ligger det till med proteinsyntesen och muskelnedbrytningen nu efter axelpasset? Blir jag katabol ifall jag (såhär tätt inpå) slänger in ett till pass? Kontraproduktivt? Dumt? Eller bara en fråga om ork och lust?

EDIT: Gjorde aldrig en sökning, så ifall det har postats ett inlägg om samma ämne så ber jag om ursäkt.

HulkH
2010-06-07, 16:03
Bara du får i dig tillräcklgit med protein och mat, så skulle JAG personligen köra på :)

Kensha
2010-06-07, 16:15
Bara du får i dig tillräcklgit med protein och mat, så skulle JAG personligen köra på :)

Just precis min tankebana. :)

Sniggel
2010-06-07, 16:16
Hur ska du träna i dagarna framöver?

Kensha
2010-06-07, 16:26
Hur ska du träna i dagarna framöver?

Axlar kombinerat med lite biceps å triceps imorse. Rygg nu om någon timme, ben och mage imorgon, samt bröst i övermorgon. För tät kontraktion av samma muskelgrupper?

MangeByggarn
2010-06-07, 16:32
Axlar kombinerat med lite biceps å triceps imorse. Rygg nu om någon timme, ben och mage imorgon, samt bröst i övermorgon. För tät kontraktion av samma muskelgrupper?

Ät mycket idag och imorgon samt ta en fet vila imorgon och sen kör ben och mage på onsdag? Hade nog funkat, vill själv testa köra två pass under samma dag

dupper
2010-06-07, 16:50
Det lär inte påverka för mycket vid ett tillfälle, men jag kan tänka mig att risken för överträning ökar om man har det för vana.

Bluesparv
2010-06-07, 17:53
Bara du får i dig tillräcklgit med protein och mat, så skulle JAG personligen köra på :)

Jag skulle iofs rekommendera kolhydrater före protein (70/30 i proportion kanske).