handdator

Visa fullständig version : Ont i axeln. skippa Axelpasset?


beron
2010-06-07, 15:24
Hej!

Har ont i ena axeln sen ett par veckor tillbaka. Det gör inte jätteont och det känns bara när jag lyfter armen ovanför huvudet. Men känns dock irriterande att det inte vill släppa. Bör jag avstå axelpasset denna vecka helt eller ska jag träna lite lätt? Skulle lätt klara ett pass men vill inte att axeln ska förvärras.

Juggernaut78
2010-06-07, 15:30
Jag hade haft ont i axeln ett tag tills det kändes "nästan bra" så jag tänkte att jag tränar axeln ändå och hoppas den är "läkt". Blev tyvärr betydligt värre, fick avbryta axelpasset och kunde knappt röra axeln efter det. Fick inviga en ny och längre vilo-period på runt 4 veckor efter det...
Så jag röstar således på ja :-)

Martin Löwgren
2010-06-07, 15:35
Vila är alltid bra men har axelbesvär inte gått över på 3-4v är det dags att söka upp naprapat/sjukgymnast med inriktning på idrottsmedicin.

Pjotor
2010-06-07, 15:51
Ta det lugnt, är mitt råd. Det tar tid att återställa axlar, jag har tappat mycket träningstid på att köra när det känns "nästan bra". Lätta rörelser med låg vikt är sällan skadligt dock.

Gorilla
2010-06-07, 15:54
Jag sållar mig till skaran som avråder. Axlarna är djävulskt svåra att läka och lång vila krävs innan man vågar belasta dem särskilt mycket. Din skada verkar påminna lite om den jag har i axeln, och då avråder jag bestämt från att försöka träna axeln.

beron
2010-06-07, 16:01
Ok tack för tipsen, jag skippar axlarna denna vecka. Går ner och böjer lite istället, senaste böjpasset blev halvdant pga överbefolkning.

HulkH
2010-06-07, 16:05
Vart i axeln har du ont?


Råder dig dock att vila ett tag, sen söka upp en sjukgymnast/läkare.

fdanell
2010-06-07, 16:13
Helt klart vila eller möjligtvis köra väldigt lätt för lite blodgenomströmning kanske?
Sen är ju frågan om det är axelpasset eller bröst passet som är största problemet...
Jag hade problem med axeln för ett par veckor sen och tror snarare att det var bänken som sabbade axeln för mig

beron
2010-06-07, 16:14
Vart i axeln har du ont?


Råder dig dock att vila ett tag, sen söka upp en sjukgymnast/läkare.

Strax nedanför trapz där nyckelbenet slutar. Tror det kom när jag skulle testa och öka lite på hantelpressen på bröstpasset för två veckor sedan.