handdator

Visa fullständig version : Kan ej ansluta till "butiken" genom HTC tattoo


champion
2010-06-07, 09:53
Hejsan!

Jag har comviq kompis och htc tattoo telefon.

Försöker ansluta mig till "butiken"

Så försöker skapa ett Google-konto sedan trycker jag vidare. Sen efter nån minut får jag upp meddelandet:

"Det går inte att upprätta en pålitlig dataanslutning till serven.

Det kan bero på ett tillfälligt fel eller så är ditt simkort inte anpassat för datatjänster. ring kundtjänst om problemet kvarstår."

Vad ska man göra för att kunna ansluta!? Nån inställning som jag har missat?

Kan ansluta mig till Wi-Fi och mobilt nätverk utan problem.

Larsson
2010-06-07, 10:06
Hejsan!

Jag har comviq kompis och htc tattoo telefon.

Försöker ansluta mig till "butiken"

Så försöker skapa ett Google-konto sedan trycker jag vidare. Sen efter nån minut får jag upp meddelandet:

"Det går inte att upprätta en pålitlig dataanslutning till serven.

Det kan bero på ett tillfälligt fel eller så är ditt simkort inte anpassat för datatjänster. ring kundtjänst om problemet kvarstår."

Vad ska man göra för att kunna ansluta!? Nån inställning som jag har missat?

Kan ansluta mig till Wi-Fi och mobilt nätverk utan problem.

Det kanske hjälper om du går in på gmail.com och skapar ditt google konto där, för att sedan bara logga in. Du kan även kika i forumet på swedroid.se och se om andra har haft liknande problem och hur de löste dem.

champion
2010-06-07, 10:10
Det kanske hjälper om du går in på gmail.com och skapar ditt google konto där, för att sedan bara logga in. Du kan även kika i forumet på swedroid.se och se om andra har haft liknande problem och hur de löste dem.


Ska testa det. Tack för tipset.

champion
2010-06-07, 13:20
Det var ett pinsamt fel!
Såg att jag hade slagit av mobila-nätet på mobilen :P Så det var inte konstigt att jag inte kunde ansluta.

Åsberg
2010-06-07, 13:31
http://www.redstate.com/neil_stevens/files/2009/09/doublefacepalm.jpg