Visa fullständig version : Tips ang kost.
Hallå. Jag vill styra upp min kost som hittills varit riktigt dålig, tror jag. Sett ut såhär;
frukost(endast mackor)
mat/mackor innan/efter gym.
sen kvällsmat mackor.
Ska köpa lite kosttillskott men vill mest ha en bra kost av allt men jag tappar bort mig när jag ska försöka få fram vad det är jag behöver/vad är bra att äta. Finns det något simpelt jag kan kika på som min hjärna klarar av?
Käka gröt, mackor med ägg och ett glas juice till frukost så du står dig tills nästa måltid.
Nu vet jag inte vilken tid du tränar men träna inte på tom mage, då kan du likaväl skita i att träna den dagen. Ät frukt och nötter mellan måltiderna. Kvällsmaten man du ju steka några ägg som du lägger på mackorna. Ät mörkt bröd med lite socker i istället för de vita brödet.
Innan du köper kosttillskott så få in rytmen med maten och jag antar att du vill gå upp i vikt så ät mycket.
Lycka till
kalaskonrad
2010-06-07, 05:39
Käka gröt, mackor med ägg och ett glas juice till frukost så du står dig tills nästa måltid.
Nu vet jag inte vilken tid du tränar men träna inte på tom mage, då kan du likaväl skita i att träna den dagen. Ät frukt och nötter mellan måltiderna. Kvällsmaten man du ju steka några ägg som du lägger på mackorna. Ät mörkt bröd med lite socker i istället för de vita brödet.
Innan du köper kosttillskott så få in rytmen med maten och jag antar att du vill gå upp i vikt så ät mycket.
Lycka till
BS!
Wazzaaa: Husmanskost är väldigt enkelt att dra ihop! Kyckling, köttfärs, fisk, potatis, pasta, ris osv osv. Finns hur mycket som helst egentligen! Annars skulle du kunna kolla i bildtråden för maträtter om du vill ha lite tips eller www.recept.nu (kanske lite väl komplicerade rätter dock)
Lycka till
BS!
Wazzaaa: Husmanskost är väldigt enkelt att dra ihop! Kyckling, köttfärs, fisk, potatis, pasta, ris osv osv. Finns hur mycket som helst egentligen! Annars skulle du kunna kolla i bildtråden för maträtter om du vill ha lite tips eller www.recept.nu (kanske lite väl komplicerade rätter dock)
Ah setat ganska ofta på bildtråden och kollat på matbilderna *drool*. Det som klofast skrev är det fel? Tänker på BS'et du skrev :P. Verkar ju riktigt nice 'schema' att följa, goa rätter osv :P.
Tack båda för svar.
Käkar du bara mackor?...^^
BÖrja käka gröt till frukost, och vanlig husmanskost
Varit så hittills :( försöker dock ändra på det :d. Gröt som i risgrynsgröt t.ex? (A)
BS!
Skriver du "BS!" så kan du la fan förklara i det jag skrev va fel?*gah!*
BobaFett
2010-06-08, 22:56
Skriver du "BS!" så kan du la fan förklara i det jag skrev va fel?*gah!*
DU skrev att om man tränar på tom mage så är det lika bra att skita i träningen den dagen vilket naturligtvis inte stämmer. Det bästa är att träna på tom mage men att ta EAA/BCAA direkt innan och efter träningen. När det gäller mat kring träning så är det viktigaste att äta efter träningen. Sen så var väl allt du skrev i stort sett BS. Varför antar du att han ska upp i vikt? Varför ska han käka nötter?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.