handdator

Visa fullständig version : Viktnedgång står still


Verab
2010-06-06, 20:37
Jag har gjort en viktminskning från 89kg till 66,7kg från 1 år tillbaka. Första 10 kilona gick jag ner genom att bara minska på maten och att träna. Där emellan hade jag ett uppehåll och för 3 månader sen bestämde jag mig för att gå ner till 65 kg genom att räkna kalorier och hålla mig på max 1000 kcal per dag. Det har gått väldigt bra men de senaste 2 veckorna har vikten stått helt still och jag väger mig 1 gång i veckan. Är 174 cm lång och tjej.

Det jag gör är följande:
Styrketränar 4 dagar i veckan max 50 min per pass och det är en 4 dagars splitt. Jag powerwalkar varannan dag i ca 50 minuter och ibland lägger jag till 10-20 minuter cardio efter ett styrkepass.

Exempel på en dag:
06:10 Powerwalk
07:00 Proteinshake + kaffe
12:00 Lunch på ca 350 kcal, brukar vara 150g kyckling grönsaker och lite keso. Väldigt lite kolhydrater.
16:00 ett ägg, kaffe
17:00 Träning
18:00 proteinshake
18:30 -19:00 middag ungefär som lunchen, lite mer kcal här en på lunchen pgr av att jag är hungrigare.
21:00 minikeso med sötströ och hallon
jag äter tre kapslar omega3, cla, ett proteinpulver med bcca i och multivitamin mivovital.

Utöver det dricker jag vatten, funlight, pepsi max och jag räknar allt utan funlighten och peppsi och hamnar på ca 1000 kcal.

Har läst igenom deffguiden och räknat ut vad jag behöver för att minska 1 kg i veckan, kör inte med några ätardagar.

Vad ska jag göra nu? Varför har min viktminskning stannat tror ni? Ska jag öka cardion?

Pineapple
2010-06-06, 20:59
Har förmodligen med vätskebalansen att göra, viktminskningen kan ju inte avstanna med ett intag på endast 1000kcal/dag.
http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html

Tålamod, det går snart neråt igen ska du se.