handdator

Visa fullständig version : VM i fotboll 2010


Sidor : [1] 2 3 4 5

Dissector
2010-06-06, 17:07
Dåså. Den 11 juni smäller det av. Vi svenskar får nöja oss med en enda representant, domaren Martin Hansson. En riktig ambassadör.

Hur går tankarna hos koloiterna? Spanien är favorittippade, trots att de jagar sin första medalj någonsin i ett VM-slutspel. Afrikanska skrällar?

Bland de afrikanska lagen håller jag Svennis' Elfenbenskusten högst. Men nu har storstjärnan Didier Drogba åkt på en rejäl armbågsskada och tvingas till operation. Det verkar dock som att han ska kunna ställa upp ändå redan i de första matcherna. Jag räknade också ut en annan tuff motgång som Elefanterna kan komma att stöta på (bortsett från att dom faktiskt ingår i dödens grupp och troligtvis får slåss mot Portugal om att gå vidare) är att dom redan i åttondelsfinalen möter Spanien, förutsatt att Spanien vinner sin enkla grupp, och att Elfenbenskusten kommer tvåa i sin, efter Brasilien.

Anglofilen i mig hoppas mycket på England också, men jag tror dom får det tufft, och åker i kvartsfinalen. Deras trupp är nästan fläckfri, men av någon anledning kan jag ändå se besvikna rubriker framför mig.

Argentina blir istället mitt hjärtelag i år. Framför allt för att ett så stjärnspäckat anfall kan bli underbart underhållande. Agüero, Higuaín, Tevez, Milito och Messi. Där saknas inte alternativ. Jag hoppas dessutom på just Messi väldigt mycket. Bland dagens storstjärnor är han den som ger det mest sympatiska intrycket. Heja!

Finns massvis med lag att diskutera, men tänkte försöka få igång tråden lite först. Efter att ha ritat upp grupperna och slutspelsträdet, landade Brasilien och Spanien i final. Otippat. Jag tror Spanien tar hem det.

young_george
2010-06-06, 17:25
Jag hoppas på Nord Korea. Idealisten i mig tror att ett framgångsrikt VM för detta land är mer värt än alla rundbordetsamtal i världen.

Detta och att landet fascinerar mig. Dock var oddsen på att dom åker ut redan i gruppspelet typ 1.01 eller liknande. Idag förlorade man med 3-1 mot Nigeria.

Baan
2010-06-06, 17:27
Har för dålig koll på landslagen för att ha någon klar favorit. Spanjorerna är duktiga men frågan är om inte dom andra stornationerna har bättre spelare. Fast å andra sidan är det väl inget lag som imponerat och gjort fläckfria kval, med undantaget England (?).

Tror inte på Elfenbenskusten alls. Jag tittade på deras matcher i Afrikanska Mästerskapen och det var inget farligt lag man såg där. Inte ens anfallet med storstjärnorna. Snarare ett par individuella insatser som skapade chanserna. I och för sig gäller detta i princip samtliga "bra" lag i AM.

Är inget fan av England eller engelsk fotboll (ingen jättehater heller iofs) men skulle inte vara jätteledsen om det äntligen gick hela vägen för dom. Särskilt med tanke på ett bra gruppspel. Samma gäller Spanien iofs.

Dissector
2010-06-06, 17:34
Har för dålig koll på landslagen för att ha någon klar favorit. Spanjorerna är duktiga men frågan är om inte dom andra stornationerna har bättre spelare. Fast å andra sidan är det väl inget lag som imponerat och gjort fläckfria kval, med undantaget England (?).

Tror inte på Elfenbenskusten alls. Jag tittade på deras matcher i Afrikanska Mästerskapen och det var inget farligt lag man såg där. Inte ens anfallet med storstjärnorna. Snarare ett par individuella insatser som skapade chanserna. I och för sig gäller detta i princip samtliga "bra" lag i AM.

Är inget fan av England eller engelsk fotboll (ingen jättehater heller iofs) men skulle inte vara jätteledsen om det äntligen gick hela vägen för dom. Särskilt med tanke på ett bra gruppspel. Samma gäller Spanien iofs.

Angående Spanien skulle jag nog vilja säga att de har en drömtrupp, och spelarna är i allra bästa laget. Frågan är hur Spanien som lag lyckas. De gjorde det i EM och i VM-kvalet, och truppen är i princip densamma. Historiskt sett har de väl haft lite samma problem som England. Det har inte handlat om bristande spelarkvalitet egentligen. De har bara inte lyckats som landslag. Det har bättrats nu och jag tror det håller i sig.

Tigerkotten
2010-06-06, 17:44
Tror på Brasilien / Holland.

Brasilien med Dunga som förbundskapten tänker på försvaret mera, samt så har de alltid en farlig offensiv.

Holland har jag alltid gillat, men nu när Robben är skadad(han ska väl inte åka med truppen nu va?) Så tappade de mycket, men Hollands ser jag fram emot att se.

Borde fixa en bild med alla grupper och sen göra någon tippning :)

Baan
2010-06-06, 17:47
Angående Spanien skulle jag nog vilja säga att de har en drömtrupp, och spelarna är i allra bästa laget. Frågan är hur Spanien som lag lyckas. De gjorde det i EM och i VM-kvalet, och truppen är i princip densamma. Historiskt sett har de väl haft lite samma problem som England. Det har inte handlat om bristande spelarkvalitet egentligen. De har bara inte lyckats som landslag. Det har bättrats nu och jag tror det håller i sig.

Har för dålig koll på övriga lagen för att jämföra. Backarna känns inte bäst, även om jag gillar Piqué och Ramos. Mittfältet borde vara bäst. Anfallet borde inte heller vara bäst, fast har i och för sig ganska dålig koll på Torres. Villa är överskattad. Pedro kanske kan överraska.

Jag vet inte om man kan jämföra dom med England; Spanien har bättre spelare. Men ja, jag gillar ju spansk fotboll bättre så ;)

Niklas W
2010-06-06, 17:52
Har lagt mina pengar på Spanien som guldmedaljörer med vinst över Brasilien i finalen och Argentina tar bronset.

Tror Holland kan bli farliga också, synd att Robben gick och skadade sig nu bara.

panzerpig
2010-06-06, 17:55
EA har simulerat hela VM i "2010 FIFA World Cup South Africa", http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100603/spanien-vinner-fotbolls-vm

Spanien-Brasilien:3-1 i finalen. så nu vet alla det!

Mestalla
2010-06-06, 17:58
Tror på Spanien. Dom har den mest kompletta truppen och dom har ungefär samma namn som dom hade när EM guldet vanns för två år sen. Men frågan är hur dom hade tänkt att formera sig. 4-4-2 eller 4-5-1. I mina ögon så är det Torres eller Fabregas som lämnas utanför startelvan. Xavi, Xabi, Silva Iniesta och Villa känns rätt solkara frammåt trotts att jag väljer Cesc före Xabi alla dagar i veckan tror jag inte Mr. Bosque gör det. I försvarslinjen lär det bli Ramos, Pique, Puyol/Marchena/Albiol och Capdevilla som spelar och i mål kommer Casillas stå.

Sen har jag en konstig känsla för Frankrike faktiskt. Dom kan bli farliga. Men endå imponerar dom inte alls. Dom har ett "helt ok" lag tycker jag. Världens 3 bästa vänsterbackar bla där Clichy eller Evra är bäst beroende på dagsform. Sen Ribery, Henry och Anelka framåt är ju rätt vasst. Två riktigt bra målvakter också Mandanda och Iloris.

Gabriel174
2010-06-06, 17:59
Har för dålig koll på övriga lagen för att jämföra. Backarna känns inte bäst, även om jag gillar Piqué och Ramos. Mittfältet borde vara bäst. Anfallet borde inte heller vara bäst, fast har i och för sig ganska dålig koll på Torres. Villa är överskattad. Pedro kanske kan överraska.

Jag vet inte om man kan jämföra dom med England; Spanien har bättre spelare. Men ja, jag gillar ju spansk fotboll bättre så ;)



Casillas, Pique, Ramos, Puyol där bak känns ganska tryggt. Den ända som jag inte tycker håller världsklass är isåfall vänsterbacken.

Mittfältet med bl.a. Xavi, Iniesta, Fabregas, Silva etc finns inte mycket att klaga på, och offensivt bl.a. Torres och D. Villa.

Kan inte bli mycket bättre.

Tror att Spanien tar hem det.

TehSaxo
2010-06-06, 17:59
Argentina !

Tigerkotten
2010-06-06, 18:01
Glömde bort England, Capello är väldigt bra coach. Men det är försvaret som kan spöka där.

Torres är av de bästa anfallarna i världen enligt mig. (och detta säger jag som Arsenal supporter)

Valvanto
2010-06-06, 19:20
Spanien tar guldet. Enda utmanaren jag kan se är Argentina med sin äckliga offensiv.

Brasilien åker ur tidigt.

England blir väl samma visa som vanligt, d.v.s. fiasko. Deras centrallinje genom startelvan är [B]grym[B] Terry-Ferdinand....Lampard-Gerrard...Rooney längst fram men det räcker inte.

Holland kan gå längre än de flesta tror.

Tigerkotten
2010-06-06, 19:22
Ferdinand är ju möjligtvis skadad också, eller var det t.om säkert att han ej kommer?

Mestalla
2010-06-06, 19:42
Ferdinand är ju möjligtvis skadad också, eller var det t.om säkert att han ej kommer?

Han missar VM och Michael Dawson från Sp**s tar hans plats i laget. Frågan är vem som kommer bilda mittbackspar med J.T nu. Hugget som stucket om det blir King, Carragher eller Upson. Cole och Glenn tar kanterna. På mitten hoppas jag Lampard, Gerrard och Berry spelar, Millner och Cole på kanterna och Rooney längst fram.

<Mike>
2010-06-06, 21:40
Hanger inte med i fotbollsvarlden numera men kommer ihag att Ryssland imponerade forra EM eller VM. (Kommer inte ihag vilket av dom) Vet nagon om dom har kvalat in till detta VM? Och isf hur bra form det ar pa deras lag?

Dissector
2010-06-06, 22:28
Han missar VM och Michael Dawson från Sp**s tar hans plats i laget. Frågan är vem som kommer bilda mittbackspar med J.T nu. Hugget som stucket om det blir King, Carragher eller Upson. Cole och Glenn tar kanterna. På mitten hoppas jag Lampard, Gerrard och Berry spelar, Millner och Cole på kanterna och Rooney längst fram.

Jag hoppas på Upson, samt Robert Green i mål. Kanske avslöjar vilket lag som ligger mig närmst om hjärtat :D Alltid roligt att se VM-spelare från klubblag man gillar. Målvaktspositionen är ju fortfarande ganska osäker såvitt jag vet. Joe Hart får nog följa med för att skolas lite. Tror inte gärna man ställer en orutinerad pojkvasker i mål under ett VM, även om han har gjort bra ifrån sig. Så det står nog mellan Green och James.

Argentina ska bli spännande som sagt. Maradona's strategi verkar vara något i stil med "fyra mittbackar och resten full fart framåt". Tycker ändå det känns konstigt att lämna Zanetti utanför.

Hanger inte med i fotbollsvarlden numera men kommer ihag att Ryssland imponerade forra EM eller VM. (Kommer inte ihag vilket av dom) Vet nagon om dom har kvalat in till detta VM? Och isf hur bra form det ar pa deras lag?

Ryssland kvalificerade sig inte. Tyvärr.


EA har simulerat hela VM i "2010 FIFA World Cup South Africa", http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100603/spanien-vinner-fotbolls-vm

Spanien-Brasilien:3-1 i finalen. så nu vet alla det!

Ganska kul faktiskt :D. Försökte mig på något liknande i Football Manager 2010!

stevebc
2010-06-06, 22:30
Hejar på Frankrike, men de är chanslösa. Även England brukar jag heja på men de har väl desto mindre chans. Blir nog Italien, Tyskland eller Brasilien tror jag.

Fast jag har väldigt dålig koll på fotboll.

<Mike>
2010-06-07, 01:06
Ryssland kvalificerade sig inte. Tyvärr.


Segt!

Aja... Heja dom som vinner :Virro Sa lange Italien inte vinner sa ar jag nojd.

Landström
2010-06-07, 05:57
Hejar på Frankrike, men de är chanslösa. Även England brukar jag heja på men de har väl desto mindre chans. Blir nog Italien, Tyskland eller Brasilien tror jag.

Fast jag har väldigt dålig koll på fotboll.

Ingen som tror på Frankrike... vilket talar för dem. :cool: Knappast många som trodde på dem förra gången heller. England ser faktiskt starkare ut än på mycket länge. De dominerade stort i kvalet.

Hoppas nån nation som aldrig tidigare vunnit kan vinna. Mest sannolika bör då Spanien eller Holland vara. Helst Holland då. :)

egge
2010-06-07, 10:43
Frankrike måste byta ut Domenech. Han misslyckades kapitalt i EM och där hade Frankrike den bästa truppen imo (bortsett från Spanien då).

Ghana imponerade stort på mig förra VM men jag har inte sett dom spela sedan dess och med Essien skadad kan dom få det tufft.

Inte så mycket snack om Tyskland i förväg men dom går oftast väldigt långt och är tuffa att möta. Dock kommer Ballack att saknas på mittfältet.

Som jag skrev i babbla så tror jag att Argentina kommer ösa in mål men kommer nå max en bronsmatch.

Läste igår att Pirlo är småskadad. Han är en av mina favoritspelare i ett av mina favoritlag (både landslag och klubblag). Hoppas alltid lite extra på Italien.

Dissector
2010-06-07, 11:08
Ingen som tror på Frankrike... vilket talar för dem. :cool: Knappast många som trodde på dem förra gången heller. England ser faktiskt starkare ut än på mycket länge. De dominerade stort i kvalet.

Hoppas nån nation som aldrig tidigare vunnit kan vinna. Mest sannolika bör då Spanien eller Holland vara. Helst Holland då. :)

Holland hade jag också tyckt var roligt faktiskt. Och deras trupp är riktigt bra. Robbens skada är väl ett frågetecken dock.

Frankrike har en trupp med många namn, men saknar väl de där riktiga höjdarna. Benzema är ju dessutom inte med. Gourcuff kan bli spännande att se.

Serbien tror jag kommer imponera i år.

Mestalla
2010-06-07, 12:32
Holland hade jag också tyckt var roligt faktiskt. Och deras trupp är riktigt bra. Robbens skada är väl ett frågetecken dock.

Frankrike har en trupp med många namn, men saknar väl de där riktiga höjdarna. Benzema är ju dessutom inte med. Gourcuff kan bli spännande att se.

Serbien tror jag kommer imponera i år.


Tror faktiskt inte att Robbens skada gör så mycket visst är det en makalöst bra fotbollsspelare men Holland har fortfarande fyra fantastiska offensiva spelare i Van Der Vaart, Sneijder, Kuyt och framförallt Van Persie. Klas Jan Huntelaar också men tror han får sitta på bänken. Om Robben skulle in där också så hade förmodligen Kuyt försvunnit och det hade blivit för mycket finlir över det hela. Alternativt så hade VDV gått ner som central mittfältare bredvid De Jong(?) och frågan är om det hade blivit tillräckligt stabilt bakåt. Nu kommer väl Mark van Bommel ta den platsen istället.

Solros
2010-06-07, 12:55
Tror det kommer gå käpprätt åt helvete för Argentina, de behöver en riktig tränare innan de kan vara med och slåss om medaljerna.

Nitrometan
2010-06-07, 13:06
Det finns ju ett gammalt klassiskt citat om fotbolls-VM.

"Soccer is a game for 22 people that run around, play the ball, and one referee who makes a slew of mistakes, and in the end Germany always wins." Gary Lineker

130kg finsk sisu
2010-06-07, 13:39
God save the queen!

Frantic
2010-06-07, 13:44
TIPS!

Expressen har ett litet spel som går ut på att tippa alla matcher i VM. Man kan gå med i olika grupper och på så vis jämföra resultat med varandra. Starta en grupp och bjud in dina polare eller kanske starta en kologrupp? Spelet finns på expressens sportsida och är gratis.

MrBoris
2010-06-07, 15:14
Brasilien vinner, efter ett sånt starkt för-VM så tror jag verkligen på dem

Dissector
2010-06-08, 13:44
TIPS!

Expressen har ett litet spel som går ut på att tippa alla matcher i VM. Man kan gå med i olika grupper och på så vis jämföra resultat med varandra. Starta en grupp och bjud in dina polare eller kanske starta en kologrupp? Spelet finns på expressens sportsida och är gratis.

Det låter skoj! Kolo tippar VM! Har du länk?

Brasilien vinner, efter ett sånt starkt för-VM så tror jag verkligen på dem

Brasilien har som vanligt en kanontrupp. Hade gärna sett Pato i den dock. Han har ju verkligen börjat blomma, och det kunde vara värdefullt för honom att få följa med. Men å andra sidan, vem skulle ha petats för hans skull? Samspelt och fin trupp. De landar i finalen i nästan alla tänkbara scenarion jag ritat upp i mina slutspelsträd :D

En liten sidofråga:
Hur mycket tid ägnar ni åt VM, på matcher och läsning, inför och under?

Snafu
2010-06-08, 13:52
Jag hoppas England håller sig kvar tills kvarten iaf. Det blir så jävla trist här när England åker ur, för ut kommer de att åka. Jag hatar arrogansen hos engelsmännen, alltså själva lokalbefolkningen. Aaaanyway jag får rätta mig i leden och svära trohet.

Vem som spelar i finalen har jag ingen som helst aning om. De lag jag kommer att hejja på:

Holland
Argentina
Brasilien
Spanien.

Frantic
2010-06-08, 15:38
TIPS!

Expressen har ett litet spel som går ut på att tippa alla matcher i VM. Man kan gå med i olika grupper och på så vis jämföra resultat med varandra. Starta en grupp och bjud in dina polare eller kanske starta en kologrupp? Spelet finns på expressens sportsida och är gratis.

Det låter skoj! Kolo tippar VM! Har du länk?



Här är länken.

http://fotboll.expressen.se/vm2010/vmkampen

Den som startar gruppen får en kod att dela ut till de övriga som vill vara med.

Dissector
2010-06-08, 15:56
Här är länken.

http://fotboll.expressen.se/vm2010/vmkampen

Den som startar gruppen får en kod att dela ut till de övriga som vill vara med.

Har skapat gruppen Kolozzeum nu, men har inte fått fram någon kod.

Dissector
2010-06-09, 12:50
2 dagar kvar nu!

Nani missar VM också. Ännu en anledning att tro på Elfenbenskusten som grupptvåa?

JohPz
2010-06-09, 13:23
Tror på att Tyskland kommer va hyffsat starka även fast jag inte gillar dem, det brukar de vara. Sedan hoppas o tror jag på nån afrikansk skräll. Kamerun med Eto i spetsen kommer långt!

mulliy
2010-06-09, 18:38
Någon som har något tips på ett bra ställe att hålla sig uppdaterad så väl som möjligt?
Följer just nu på fotbollskanalen och aftonbladet, men jag tycker dom är dåliga.

Landström
2010-06-09, 19:04
Någon som har något tips på ett bra ställe att hålla sig uppdaterad så väl som möjligt?
Följer just nu på fotbollskanalen och aftonbladet, men jag tycker dom är dåliga.

http://www.fifa.com/

Baan
2010-06-09, 20:15
Ghana imponerade stort på mig förra VM men jag har inte sett dom spela sedan dess och med Essien skadad kan dom få det tufft.

Inte så mycket snack om Tyskland i förväg men dom går oftast väldigt långt och är tuffa att möta. Dock kommer Ballack att saknas på mittfältet.


Såg Ghana i AM och dom var inget lag som kan hota i VM. Såg även vänskapsmatchen mot Bosnien för några månader sen och där var dom inget bra heller. Förlorade 2-1 i Sarajevo om jag minns rätt, och bosnierna stod inte för något fantastiskt motstånd direkt.

Holland hade jag också tyckt var roligt faktiskt. Och deras trupp är riktigt bra. Robbens skada är väl ett frågetecken dock.

Frankrike har en trupp med många namn, men saknar väl de där riktiga höjdarna. Benzema är ju dessutom inte med. Gourcuff kan bli spännande att se.

Serbien tror jag kommer imponera i år.

Benzema ska inte vara med. Killen har inte lyckats med något i år. Även om han givetvis inte är kass.

Serberna har inte varit stabila. I medvind kan det gå riktigt jävla bra, men tappar man koncentrationen kan man snabbt ligga under med tre mål. Klassiskt Balkan. Det är nog Kroatien som lyckats komma bort från det där bäst. Jag tror inte det kommer gå jättebra, men det beror väl på om folk underskattar Serbien. Jag gör det inte, dom har många bra spelare och bör inte göra bort sig mot dom sämre lagen iaf.

Frantic
2010-06-10, 16:10
Har gått med i kolozzeumgruppen nu *popcorn*

burre
2010-06-10, 23:44
VMs CHOCKNATION blir USA som går till kvartsfinal. Sanna mina ord.

Skrollovicz
2010-06-11, 06:12
1. Spanien
2. Argentina
3. Tyskland

Det finns inget lag som kan störa Spanien om Torres och Villa levererar. Med passningsspelare som Iniesta, Alonso och Xavi bakom sig och ett ramstarkt försvar kan det inte bli annat än VM-guld.

Frantic
2010-06-11, 08:15
Gå in på länken jag postade i inlägget högst upp på sidan (#31) leta upp gruppen kolozzeum och tippa alla matcher! Det kostar inget och in får äran att tävla mot oss andra koloiter som reggat oss. Det var inte många minuter.

Landström
2010-06-11, 08:23
Gå in på länken jag postade i inlägget högst upp på sidan (#31) leta upp gruppen kolozzeum och tippa alla matcher! Det kostar inget och in får äran att tävla mot oss andra koloiter som reggat oss. Det var inte många minuter.

Jag är med i kologruppen (Knickedick) *flex*

Frantic
2010-06-11, 08:38
Jag är med i kologruppen (Knickedick) *flex*

Mycket bra :thumbup:! Vi har tippat helt olika i öppningsmatchen :D

Det är jag som är Eeeeaaagle.

tp_88
2010-06-11, 08:54
Har gått med i kolozzeumgruppen nu *popcorn*
PMa koden, plx!

EDIT: Verkar inte som att man behövde någon kod..

Frantic
2010-06-11, 09:00
PMa koden, plx!

Gruppen är öppen så det ska bara vara att klicka på "Inbjudningar & öppna grupper", leta upp kolozzeum och tycka på "Gå med"!

EDIT :thumbup:

tp_88
2010-06-11, 09:10
"jaroiten" verkar vara en duktig tippare. (Vi har tippat väldigt likt varandra :D)

Christyle
2010-06-11, 13:15
Då var det dags för invigningen

Tigerkotten
2010-06-11, 13:17
Finns det svenska streams förresten också? Eller är det utländska som gäller? Ser aldrig på tv.

Frantic
2010-06-11, 13:26
Kotten - Har du tippat?

rbs
2010-06-11, 13:30
Uruguay vinner med uddamålet idag. Gissar på 2-1. Skulle säga 1-0 till Mexiko mot Sydafrika, även om jag hejar på det afrikanska laget.

MangeByggarn
2010-06-11, 13:31
tråkig invigning..

Tigerkotten
2010-06-11, 13:39
Kotten - Har du tippat?

nee kan väl göra det nu antar jag.. :D

rbs
2010-06-11, 13:47
Har tippat nu.

1. Spanien
2. Holland
3. Tyskland
4. England


Tyskland och England spelandes om brons hade varit riktigt fint. Om de spelade i finalen hade det varit ännu bättre

Christyle
2010-06-11, 13:54
tråkig invigning..

Håler helt med o en konstig pjäs i början o R.Kelly dyker upp som gubben i lådan bland en massa barn inte bra asså:D

Frantic
2010-06-11, 13:59
nee kan väl göra det nu antar jag.. :D

Du har en timme på dig ;)

MrBoris
2010-06-11, 13:59
Tycker det är lite väl mycket övertro på Spanien, visst de var helt suveräna i EM, men där stämde verkligen ALLT för dem, tror de får svårt att ens nå semifinal

Tigerkotten
2010-06-11, 14:01
Du har en timme på dig ;)

Done!

Jag är Blejs

davvvan
2010-06-11, 14:02
Är det bara jag som tycker att VM tappar så oerhört mycket i slagkraft när inte Sverige är med? Visst är det kul men intresset och engagemanget går ju inte att jämföra ens. Inte för mig iaf.

ArnoldOnLehmä
2010-06-11, 14:07
Att Sverige inte är med är skittråkigt och det säger jag fast jag är finne, det är en jävla fest man går miste om här i Sverige.
Tippade förresten jag å men det spårade ut i slutet för jag orkade inte koncentrera mig efter så många matcher.

Tigerkotten
2010-06-11, 14:09
Lite förvånad över en del odds som satts.
För att nämna ett par, och ja jag tror det kommer gå rätt bra för Afrikanska lag i detta VM.
Slovakien - Paraguay - - 3.45 3.20 2.10
Elfenbenskusten - Portugal - - 3.15 3.15 2.25
Brasilien - Elfenbenskusten - - 1.62 3.60 5.50
Kamerun - Danmark - - 2.80 3.20 2.45



Håller med att det är mycket tråkigare när Sverige inte är med :/ Men det skulle kunnat förbättras om det togs mera initiativ som t.ex storbildskärm i säg Kungsträdgården(stockholm) så att saker och ting hypas upp mera. Nu är det massor annat skit som visas på den skärmen som är där istället.

schröder
2010-06-11, 14:10
Holland vinner! Final mot Spanien

Men hejar på Nigeria såklart!

Mestalla
2010-06-11, 14:12
500 på Mexico och Frankrike, kommer bli rik! YESYESYES!

Manta
2010-06-11, 14:15
500 på Mexico och Frankrike, kommer bli rik! YESYESYES!

Vilka odds?

Tigerkotten
2010-06-11, 14:17
06-11 16:00 Sydafrika - Mexiko - - 2.70 3.10 2.60
06-11 20:30 Uruguay - Frankrike - - 3.75 3.20 2.00

Finns väl andra odds också, men bra odds på Frankrike speciellt.

tp_88
2010-06-11, 14:27
Jag har spelat på Mexiko (2,72) och Frankrike DnB (1,59) idag.

Tigerkotten
2010-06-11, 14:33
Vad betyder DnB?

Mestalla
2010-06-11, 14:41
Vilka odds?

2.40 på Mexiko och 1.95 på Frankrike så får typ 2500 om den går in.

tp_88
2010-06-11, 14:46
Vad betyder DnB?
Draw no bet, dvs pengarna tillbaka vid oavgjort.

Tonto
2010-06-11, 14:56
klarar inte av tutorna. blir hela fotbolls-VM on mute

Mestalla
2010-06-11, 14:59
klarar inte av tutorna. blir hela fotbolls-VM on mute

Ja det är de jobbigaste av allt. Det är de bästa med vm i Europa eller ett EM, det blir alltid bra stämning på läktarna. Engelsmän, Tyskar, Italienare osv är ju alltid sångsugna

Duschen
2010-06-11, 15:00
NU KÖÖÖÖÖÖÖÖÖR VI!!!!! :D:thumbup:*cupid**gah!**popcorn*

Mestalla
2010-06-11, 15:03
Var är han den bleke mittbacken i Sydarfrika? Han som dominera i för-vm?

Tigerkotten
2010-06-11, 15:04
Förstår inte varför de inte bara införde ett förbud på de där jäkla tutorna. Knappast bra för stämningen, förstår varje chans till sång på läktaren.

Manta
2010-06-11, 15:05
Var är han den bleke mittbacken i Sydarfrika? Han som dominera i för-vm?

Om inte annat var det ju ett skönt avbrott från tutorna när de skrek Boooooooth istället för att tuta varje gång han fick bollen.

tigerofsweden
2010-06-11, 15:09
Förstår inte varför de inte bara införde ett förbud på de där jäkla tutorna. Knappast bra för stämningen, förstår varje chans till sång på läktaren.

+111111111

Det låter fan som en jävla stor bisvärm

rbs
2010-06-11, 15:18
Säger det redan nu och det är tack vare de där jävla tutorna:

SkitVM

Mestalla
2010-06-11, 15:20
Fyfan asså, hoppas dom jävla cp tutorna försvinner när det inte är Sydafrika som spelar annars kokar jag ihjäl.

Men Mexiko spelar faktiskt riktigt riktigt bra.

<Mike>
2010-06-11, 15:22
Säger det redan nu och det är tack vare de där jävla tutorna:

SkitVM

Haha skoja inte... Bisvarm var verkligen ratt ord xD

Falle_
2010-06-11, 15:34
Finns det någon bra ställe att streama matchen ifrån?

Mestalla
2010-06-11, 15:38
Vilken jävla räddning precis..

Falle, kolla myp2p.eu där finns streams till det mesta. Eller rojadirecta.org

Tigerkotten
2010-06-11, 15:44
svensk stream: tv4
http://www.tv4.se/1.1675363/2010/06/11/se_fotbolls_vm_i_din_dator

Hur kunde målet vara offside? Sydafrika hade ju en försvarare på mållinjen? Räknas de inte om de står där eller vaddå?

Manta
2010-06-11, 15:45
svensk stream: tv4
http://www.tv4.se/1.1675363/2010/06/11/se_fotbolls_vm_i_din_dator

Hur kunde målet vara offside? Sydafrika hade ju en försvarare på mållinjen? Räknas de inte om de står där eller vaddå?

Och alla andra spelare var ovanför? Solklar offside, inget snack.

Falle_
2010-06-11, 15:49
Vilken jävla räddning precis..

Falle, kolla myp2p.eu där finns streams till det mesta. Eller rojadirecta.org

svensk stream: tv4
http://www.tv4.se/1.1675363/2010/06/11/se_fotbolls_vm_i_din_dator

Hur kunde målet vara offside? Sydafrika hade ju en försvarare på mållinjen? Räknas de inte om de står där eller vaddå?

Tack!

Tigerkotten
2010-06-11, 15:50
Och alla andra spelare var ovanför? Solklar offside, inget snack.

huh? Alltså jag kanske såg situationen fel, men vad jag såg hade Sydafrika en spelare på mållinjen, dvs kan det inte bli offside. För man kan inte vara längre ner än så.

Fast om han backade bakom mållinjen så blir det ju inte offside för han "påverkar" ej spelet eller så antar jag.

Så du får gärna förklara bättre.

Manta
2010-06-11, 15:53
huh? Alltså jag kanske såg situationen fel, men vad jag såg hade Sydafrika en spelare på mållinjen, dvs kan det inte bli offside. För man kan inte vara längre ner än så.

Fast om han backade bakom mållinjen så blir det ju inte offside för han "påverkar" ej spelet eller så antar jag.

Så du får gärna förklara bättre.

Man måste ha två spelare mellan mållinjen och sig själv för att inte vara offside.

Mestalla
2010-06-11, 15:55
huh? Alltså jag kanske såg situationen fel, men vad jag såg hade Sydafrika en spelare på mållinjen, dvs kan det inte bli offside. För man kan inte vara längre ner än så.

Fast om han backade bakom mållinjen så blir det ju inte offside för han "påverkar" ej spelet eller så antar jag.

Så du får gärna förklara bättre.

Det ska vara två försvarsspelare spelare "bakom" den offensiva spelaren. Oftast målvakten + en back men eftersom målvakten var ute och cyklade här så blev det bara en back och därför är det offside. Om du vill kan jag försöka rita det i paint.

Tigerkotten
2010-06-11, 15:58
aha okej, visste jag inte. Då förstår jag.

MrBoris
2010-06-11, 16:05
Det ska vara två försvarsspelare spelare "bakom" den offensiva spelaren. Oftast målvakten + en back men eftersom målvakten var ute och cyklade här så blev det bara en back och därför är det offside. Om du vill kan jag försöka rita det i paint.

oj här har man spelat fotboll i 10år och tittat på alldeles för mycket fotboll i sina dagar, men aldrig tänkt på detta! tack, offside-regeln är verkligen komplicerad :)

Bite
2010-06-11, 16:06
*grr*
http://i47.tinypic.com/2h38kzs.jpg

qwer
2010-06-11, 16:19
Vilket snyggt mål. Han bara stänkte dit den.

Mestalla
2010-06-11, 16:55
Ohärligt.

Tigerkotten
2010-06-11, 16:57
1-1 hade iaf rätt att det blev oavgjort. Fyfan vilket oljud konstant under matchen, väldigt synd. Man kan hoppas att de högst uppsatta kan ta något beslut och förbjuda de resten av VM :/

Dissector
2010-06-11, 17:03
Halvgarderade matchen, 1-2. Dumt. Bara minuterna efter avspark kände jag på mig att det blir en 0-0 eller 1-1-match :D

UNDERBART att det är igång nu. Nästa match blir spännande. I mitt senaste träd så har jag faktiskt Frankrike som grupptrea. Jag tror dom är instabila. Ska bli intressant att se hur dom ser ut ikväll. Uruguay har ett av VM's vassaste anfallspar, men i princip inget mer än det. Som Lazio-fan så tycker jag det är skoj att se Muslera i mål i alla fall.

Manta
2010-06-11, 17:07
1-1 hade iaf rätt att det blev oavgjort. Fyfan vilket oljud konstant under matchen, väldigt synd. Man kan hoppas att de högst uppsatta kan ta något beslut och förbjuda de resten av VM :/

Blatter var ju ganska tydlig redan i fjol att vuvuzelas är en del av den afrikanska fotbollskulturen och absolut inte ska förbjudas. Bisvärmen kommer att förfölja varenda match.

Baan
2010-06-11, 17:19
Blatter var ju ganska tydlig redan i fjol att vuvuzelas är en del av den afrikanska fotbollskulturen och absolut inte ska förbjudas. Bisvärmen kommer att förfölja varenda match.

Det är bara att digga!

nikced
2010-06-11, 17:21
Kul att det är igång! :)

Blev lite imponerad av Sydafrika, de lirade inte bara på kontringar utan hade kreativitet och vilja i sitt anfallsspel emellanåt också. Bra match av den sydafrikanske målvakten Khune, ett par riktigt fina räddningar som han stod för!

Visste inte riktigt vilka jag skulle hålla på, Mexiko har ju en uppsjö av intressanta löften som Vela, dos Santos, Guardado osv. Men samtidigt är det alltid kul när värdnationen går långt och överraskar. Slutade med att jag hejade lite på Sydafrika i smyg.

Kvällens match blir riktigt intressant som sagt, ska bli kul att se Forlan och Suárez och vad de kan hitta på mot Frankrike.

Dissector
2010-06-11, 17:44
Förstår inte varför de inte bara införde ett förbud på de där jäkla tutorna. Knappast bra för stämningen, förstår varje chans till sång på läktaren.

Håller med, det är inte vad jag förknippar med läktarstämning heller. Men samtidigt får det höra till lite. Nu är det Sydafrika och då får dom ha det som dom vill. Vi skulle ju skratta ihjäl oss om afrikanerna skulle komma hit och försöka förbjuda läktarsång när VM spelas i Europa. Så även om jag inte heller gillar tutorna så känner jag att jag kan ge med mig lite :)

Skyttekung i år då? Jag tror på Higuaín.

mulliy
2010-06-11, 19:48
Nike måste ju krossa Adidas i val av skor i vilket fall, känns som typ alla på dessa 2 matcher har nike superfly. Intressant va :)

stevebc
2010-06-11, 19:49
Däckade och vaknade nyss. Har matchen börjat än? *yr*

Mina lägenhetskompisar springer mest runt och tjabblar :S

mulliy
2010-06-11, 19:55
Däckade och vaknade nyss. Har matchen börjat än? *yr*

Mina lägenhetskompisar springer mest runt och tjabblar :S

Ja det har den, men du har inte missat något speciellt.

Mestalla
2010-06-11, 20:09
Den har varit makalöst dålig. Henry skulle behövas på plan, ut med Gourcuff eller Toulalan, Diaby visar att han kan bli Vieiras efterträfare...

Snobbe
2010-06-11, 20:11
andra matchen och jag vill döda personen som kommit på denna trumpet?

mangemani
2010-06-11, 20:13
brasilien vinner och tvåa kommer tyskland.
det är min gissning.

mulliy
2010-06-11, 20:14
andra matchen och jag vill döda personen som kommit på denna trumpet?

Håller med, hoppas dom aldrig mer har vm i afrika, hur fan orkar dom, sjukt störande.

mulliy
2010-06-11, 20:15
Den har varit makalöst dålig. Henry skulle behövas på plan, ut med Gourcuff eller Toulalan, Diaby visar att han kan bli Vieiras efterträfare...

Ut med båda och in med henry och malouda.

Ignatius72
2010-06-11, 20:21
Varför kvoterar man in en massa brudar i studion? Kan de inte hålla sig till damfotbollen?

mulliy
2010-06-11, 20:26
Varför kvoterar man in en massa brudar i studion? Kan de inte hålla sig till damfotbollen?

Det måste ju vara jämställt såklart :(

Wille005
2010-06-11, 20:33
Här sitter jag och inser att det var bättre förr *cupid*

s4FYXqhAFaM

Psychological
2010-06-11, 20:47
Frankrike - Uruguay är en lika bra match som Sverige - Turkiet EM 2000 :)

Baan
2010-06-11, 20:51
Varför kvoterar man in en massa brudar i studion? Kan de inte hålla sig till damfotbollen?

Dom behöver väl någon som förser männen med mat.

Wille005
2010-06-11, 21:25
Hatar redan den där brunetten.

Wille005
2010-06-11, 21:27
Haha så låtsas dom att blondinen kan franska för att få henne att fylla någon sorts uppgift. Hon pratar lika mycket franska som en rumänsk igelkotte.

<Mike>
2010-06-11, 21:46
Sydafrika - Mexico var en riktigt roligt match :) Sjukt snyggt mal av SA. Frankrike sog :D Valdigt trakigt spel.

Segt for den som satsade 1000 kr har i traden pa Mexico och Frankrike, vem det nu an var. Edit: det var Mestalla :P

Dissector
2010-06-11, 21:59
Frankrike är ruskigt bleka. Blir ingen åttondel där inte. Mexiko vinner gruppen, möter Nigeria i åttondelen, vinner och åker sedan ut mot England i kvarten. Bafana Bafana möter sina banemän Argentina i åttondelen. Klar.

500 på Mexico och Frankrike, kommer bli rik! YESYESYES!

Ajajaj :D

Mack10
2010-06-11, 22:05
Frankrike är ruskigt bleka.

Så himla dåligt är de väl inte ?
MV: nån hyfsad som till vardags står i Lyon

försvar: Dom jag känner igen är Gallas och Abidal, o dom är rätt bra försvare ska du veta !!!

mittfält !!: känner bara igen Diaby här men de andra är nog oxå rätt bra

anfallare: Ribery, Govou, Henry,Ankela, Cisse

några avvärldens bättre anfallare och försvare har dom iaf

Largoplz
2010-06-11, 22:11
Så himla dåligt är de väl inte ?
MV: nån hyfsad som till vardags står i Lyon

försvar: Dom jag känner igen är Gallas och Abidal, o dom är rätt bra försvare ska du veta !!!

mittfält !!: känner bara igen Diaby här men de andra är nog oxå rätt bra

anfallare: Ribery, Govou, Henry,Ankela, Cisse

några avvärldens bättre anfallare och försvare har dom iaf

De har en hel bunt stjärnor, men det hjälper inte om de inte spelar speciellt bra.

Dissector
2010-06-11, 22:15
Så himla dåligt är de väl inte ?
MV: nån hyfsad som till vardags står i Lyon

försvar: Dom jag känner igen är Gallas och Abidal, o dom är rätt bra försvare ska du veta !!!

mittfält !!: känner bara igen Diaby här men de andra är nog oxå rätt bra

anfallare: Ribery, Govou, Henry,Ankela, Cisse

några avvärldens bättre anfallare och försvare har dom iaf

Jadå, det ska jag veta, och det vet jag också ;)

Det är inte namnen i truppen det är fel på. Och de var inte urkassa idag, men med tanke på att Uruguay har en ordentligt svag trupp bortsett från Suarez och Forlán (och min favorit Muslera såklart), så var de svaga. Det känns inte som att dom är i form som lag riktigt. Syntes i kvalet också. De tog VM-platsen i sista sekund med hjärtat i halsgropen efter att Henry spelat handboll.
Som sagt, många namn, men de spelar inte på samma nivå som de gör i sina respektive klubblag.

Frantic
2010-06-11, 22:18
Jag har inte bestämt mig för vilka som leder sändningstävlingen än.

TV4- Perlskog är riktigt jävla dålig och borde stannat hemma. Reklam, reklam, reklam, reklam....

SVT - Staffan kan inget om internationell fotboll men Glenn är superb som expertkommentator. Ola är riktigt bra i studion men där tillförde tjejerna inte mycket. Det är inte intressant att veta att Lotta Schelin träffar spelarna i Lyons herrlag nån gång då och då på julfesterna. Och vad gör Peter Forsberg där i VM-magasinet?

Dissector
2010-06-11, 22:32
Jag har inte bestämt mig för vilka som leder sändningstävlingen än.

TV4- Perlskog är riktigt jävla dålig och borde stannat hemma. Reklam, reklam, reklam, reklam....

SVT - Staffan kan inget om internationell fotboll men Glenn är superb som expertkommentator. Ola är riktigt bra i studion men där tillförde tjejerna inte mycket. Det är inte intressant att veta att Lotta Schelin träffar spelarna i Lyons herrlag nån gång då och då på julfesterna. Och vad gör Peter Forsberg där i VM-magasinet?

TV4:s ständiga reklam gör att SVT skulle kunna ha haft Anna Anka som expertkommentator och ändå leda sändningstävlingen med god marginal. Man får ju fan psykbryt på alla avbrott, och volymen som dundrar upp ett par hundra steg varje gång.

davvvan
2010-06-11, 22:32
TV4 är bättre, SVT känns mer krystat. Mer grabbigt på TV4 men det ser jag enbart som något positivt i detta sammanhang.

Frantic
2010-06-11, 22:37
TV4:s ständiga reklam gör att SVT skulle kunna ha haft Anna Anka som expertkommentator och ändå leda sändningstävlingen med god marginal. Man får ju fan psykbryt på alla avbrott, och volymen som dundrar upp ett par hundra steg varje gång.

Agreed. Dessutom så äger som sagt Glenn allt motstånd på TV4 och André Pops är bättre än Jihde.

F.W.Y.H
2010-06-11, 22:44
tv4 är bättre, svt känns mer krystat. Mer grabbigt på tv4 men det ser jag enbart som något positivt i detta sammanhang.

+1

stevebc
2010-06-12, 00:57
Ja det har den, men du har inte missat något speciellt.Ah. Däckade igen i sängen. Inte sovit sen igårnatt pga studentfest + resa hela natten och sedan projektredovisning. Glad är jag för det, då matchen slutade 0-0.

Hoppas de spöar skiten ur Sydafrika och Mexiko då. Fast fan vet om det händer. Fransmännen har inget hopp över huvud taget i det här laget och tränaren. Huvuden rullade redan i media innan kvällens match. Jag vet inte vad de sysslar med med tanke på spelarunderlaget. Men visst var det bättre förr, 1998-2000. Drömlaget.

Varför kvoterar man in en massa brudar i studion? Kan de inte hålla sig till damfotbollen?Gubbe!

Frankrike - Uruguay är en lika bra match som Sverige - Turkiet EM 2000 :)Haha. Får mig att tänka på matchen mot Belgien (!!!) i den turneringen och då blir jag förbannad.

Dissector
2010-06-12, 11:47
Argentina - Nigeria is up idag då efter Sydkorea - Grekland.
Argentina ska bli spännande att se. Undrar om de får sin anfallselit att fungera. Folk tippar ju allt från flopp till guld.
Idag står den taktiska striden mellan Lars Lagerbäck och Diego Maradona. Låter ju helt sjukt :D

MrBoris
2010-06-12, 12:02
Argentina - Nigeria is up idag då efter Sydkorea - Grekland.
Argentina ska bli spännande att se. Undrar om de får sin anfallselit att fungera. Folk tippar ju allt från flopp till guld.
Idag står den taktiska striden mellan Lars Lagerbäck och Diego Maradona. Låter ju helt sjukt :D

Ser verkligen fram emot att se Messi, jag har då ALDRIG sett någon liknande spelare, han är min fotbollsgud och jag tror utan tvekan att han är bättre än Maradona, Ronaldo eller Pelé någonsin varit

duenorth
2010-06-12, 12:39
Bara jag som har dålig bild på tv4 just nu?
Är i jönköping.

Nefret
2010-06-12, 12:44
Bra bild i Stockholm iaf

Tigerkotten
2010-06-12, 12:46
stream igen: http://www.tv4.se/1.1675363/2010/06/11/se_fotbolls_vm_i_din_dator

Tyckte att det var straff där för Syd Korea. Tippade 2-0 på den där VM tipset sidan :)

Tigerkotten
2010-06-12, 12:49
Dagens
Sydkorea - Grekland
Argentina - Nigeria
England - USA

Så tror jag.
Sydkorea - Grekland 2 - 0 - 2.95 3.10 2.40
Argentina - Nigeria 3 - 1 - 1.50 3.85 6.50
England - USA 2 - 0 - 1.50 3.85 6.50

F.W.Y.H
2010-06-12, 13:39
Kan afrikanjävlarna sluta blåsa i sina trumpeter, vem vill höra det ljudet?

Tigerkotten
2010-06-12, 13:39
Står 2-0, gillar inte om det blir exakt 2-0 då jag blir arg att jag inte satsade pengar då.. :D

<Mike>
2010-06-12, 13:51
Korea spelar rolig fotboll, I like! Hoppas dom gar langt :D

rbs
2010-06-12, 13:52
Sydkorea kanske till och med tar andraplatsen i gruppen. Är jävligt imponerad

Wille005
2010-06-12, 13:52
Koreanerna är ju riktigt bra på micro.. jag menar dribbla.

mulliy
2010-06-12, 14:06
Jag är positivt överraskad, trodde verkligen inte att sydkorea skulle ha mkt mer talang än park.

<Mike>
2010-06-12, 14:18
Asnice :D Ska heja pa Korea.

WHITEFOLKS
2010-06-12, 14:23
Sydkorea har gått till ett antal slutspel i rad och spelade bra både 2002 och 2006.

Tigerkotten
2010-06-12, 14:24
Går bra för Dejjven i tippningen. Tippat 2 av 3 rätt resultat, fast 3av3 om det blir vinst/förlust/oavgjort.

Jag ligger iaf delad 2 i gruppen! :D

willis
2010-06-12, 14:37
Kan afrikanjävlarna sluta blåsa i sina trumpeter, vem vill höra det ljudet?

Låter som en jäkla myggsvärm på en sensommarkväll. Alternativt en dålig dammsugare. Retarderat är det i alla fall. Kan dom inte sätta kommentatorerna i studion istället och stänga av ljudet från arenan så man slipper höra skiten.

Dissector
2010-06-12, 14:38
Kan ju inte annat än att gilla koreanerna :D
Minns bilderna från Sportbladets VM-Dvd från VM 1954. Ett gäng glada sydkoreaner, ett par av dom iklädda glasögon och med lappar häftade på ryggen med spelarnummer. Får stryk med 9-0 mot Ungern, men står efter matchen uppradade och bugar och tackar så mycket för att dom fick komma. Underbara.
Idag är dom långt ifrån dåliga, och även om motståndet inte var av hög klass direkt så gör dom det riktigt bra. Heja Sydkorea!

Ser verkligen fram emot att se Messi, jag har då ALDRIG sett någon liknande spelare, han är min fotbollsgud och jag tror utan tvekan att han är bättre än Maradona, Ronaldo eller Pelé någonsin varit

Det svåra med såna jämförelser är att man måste sätta spelarnas förmåga i relation till den allmänna förmågan vid den tiden. Gunnar Nordahl är fortfarande en av italienska ligans allra främsta målskyttar genom tiderna, men hade samma Nordahl spelat idag kanske han inte ens hade platsat i allsvenskan. Det är väldigt svårt att jämföra spelarförmåga mellan olika tidsperioder. Enligt mig är det i princip bara möjligt att jämföra prestationer, och i landslagssammanhang har Messi inte uträttat särskilt mycket, än. Maradona vann VM nästan på egen hand åt Argentina -86. Kan Messi göra något liknande så.

Osten80
2010-06-12, 14:53
Man blir ju sjuk i huvudet av oväsendet.

Frantic
2010-06-12, 14:53
Nackdelen med vuvozelerna är ju inte bara det faktum att de är jävligt irriterande utan också att man inte hör publiken. Publikens hejande, ropande och sjungande är en riktigt stämningshöjare annars.

HAHA! "Lyssna nu på jublet - BRRRRRRRRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL"

Snobbe
2010-06-12, 15:01
Bara jag som vill se nordkorea mot sydkorea i kvartsfinal lr något?:D

burre
2010-06-12, 15:26
GAAH bli tokig på tutorna, sluta ffs. *cry*



sluta bara

tigerofsweden
2010-06-12, 15:34
GAAH bli tokig på tutorna, sluta ffs. *cry*



sluta bara

+1, ska det vara såhär hela VM? SKA DET?!:cryout:

Tigerkotten
2010-06-12, 15:34
Vissa stunder är de där tutorna helt galna, börjar ledsna rätt mycket just nu >.<

Wille005
2010-06-12, 15:44
Låter som en svärm av bin.

Baan
2010-06-12, 15:46
Mer tutor!!1

Tigerkotten
2010-06-12, 15:56
http://www.facebook.com/pages/FIFA-BAN-THE-ANNOYING-VUVUZELA-HORN-FROM-THE-SOUTH-AFRICA-WORLD-CUP-/124891457531066?ref=search&v=wall#!/pages/FIFA-BAN-THE-ANNOYING-VUVUZELA-HORN-FROM-THE-SOUTH-AFRICA-WORLD-CUP-/124891457531066

facebook grupp

rbs
2010-06-12, 15:56
Tjejen i studion medför inte mer än att vara just en tjej

mulliy
2010-06-12, 15:58
Fyfan vad dåliga jag tycker många är på svt, vafan det är vm kan ni inte skrapa ihop lite vettigt folk.

Att man som "expert" inte ens kan uttala maradona rätt är ju ofattbart.

Baan
2010-06-12, 16:22
"Marre" funkar väl? ;)

Wille005
2010-06-12, 16:24
Bra match atm!

Lasse Kongo
2010-06-12, 16:25
Kom igen nu då för faaaaan Nigeria!!!!!!!!!!!!!

Funderar dock på att bojkotta resten av vm pga dessa jävla förbannade tutor, blir ju fan galen på det där jävla ljudet *gah!*

robztr14
2010-06-12, 16:42
jag gillar tutorna, det känns som att det ökar spänningen lite extra. typ som att det alltid är slutminut.

Wille005
2010-06-12, 16:52
Kunde blivit fler mål...

rbs
2010-06-12, 17:00
Tycker Nigeria ska vara nöjda med 0-1. Gruppen kan mycket väl avgöras på målskillnad

Dissector
2010-06-12, 17:04
Tycker Nigeria gör det bra. De spelar ganska strukturerat och släpper bara in ett mål. Denna matchen var dessutom inte den kritiska, utan sköter sig Nigeria mot Sydkorea så får dom sin andraplats i gruppen!

leo1
2010-06-12, 17:57
Vad i helvete har svt köpt för billighetspaket??? Kommer tv4 webbsända matchen? Min tv är paj..

Lallle
2010-06-12, 18:12
Tutorna. Herregud.

robztr14
2010-06-12, 18:36
Någon som vet strem förutom tv4? Jag kan inte kolla på det då jag är utanför sverige

Frantic
2010-06-12, 18:39
Dejven tuffar på bra i kolozzeumkampen! Vem är det?

leo1
2010-06-12, 18:43
http://www.tv4.se/1.1675363/2010/06/11/se_fotbolls_vm_i_din_dator

Hoppas jag!

robztr14
2010-06-12, 18:47
jag är utanför sverige skrev jag ju. stream stream!

Dissector
2010-06-12, 18:51
Noterade nu att Maradona hade en klocka på varje arm. Är inte det ett tecken på erövring eller något sådant i krigstid? :D

England vinner nu. Men det blir inte lätt!

EDIT: Fan vad retligt. VM-kampen på expressen rullar ju! Startade gruppen men trodde inte det funkade, så jag tippade aldrig :(

Frantic
2010-06-12, 18:53
England vinner nu. Men det blir inte lätt!

Jag tror också det och framför allt så hoppas jag det. Frågan är då varför jag tippade 2-2 :D ?

Ignatius72
2010-06-12, 19:06
Lite klent med tutandet tycker jag, laddade hem en vuvuzela till iphonen så det blir lite tryck här i soffan!

Falle_
2010-06-12, 19:25
jag är utanför sverige skrev jag ju. stream stream!

http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=77127&part=sports

robztr14
2010-06-12, 19:42
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=77127&part=sports

tack min vän, men jag får inte någon av länkarna att funka där heller

Trinity
2010-06-12, 19:52
Någon som vet strem förutom tv4? Jag kan inte kolla på det då jag är utanför sverige


Fungerar i Norge. Varsågod.
http://atdhe.net/

Sagzy
2010-06-12, 20:11
O M G, stackars Green!!

<Mike>
2010-06-12, 20:12
Lol pa den raddningen. Segt for england.


Varfor ar inte Beckham med btw?

Dissector
2010-06-12, 20:21
DRA åt helvete! VARFÖR skulle Green av alla tabba sig? Jag som var så överlycklig för att min favoritklubbs målvakt fick stå i VM. Och så händer detta! Okej. Nu väntar jag mig följande: Terry river ner Donovan i straffområdet, Green räddar straffen, och i slutminuterna får England hörna, och Green springer upp för att hjälpa till, och nickar in den. Så.


Varfor ar inte Beckham med btw?

Skada.

robztr14
2010-06-12, 20:24
Fungerar i Norge. Varsågod.
http://atdhe.net/

tack snygging!

panzerpig
2010-06-12, 20:33
gah, vilken målvaktstabbe! Hoppas han skärper till sig så inte sopan james hamnar i mål de andra matcherna..

Dawwe7
2010-06-12, 20:33
Vad är ett VM utan feta bloopers? Fyfan vad skönt att se! Go Robert!:D

Nämen såklart synd om han, men för oss som tittar är det bara luta oss tillbaka och *popcorn* :devil::devil::devil:

Sagzy
2010-06-12, 20:57
tycker inte England presterar fullt ut ikväll. Men dom ska ta detta, helt klart!

Baan
2010-06-12, 21:32
Trodde det skulle gå bättre för England än vanligt i slutspelssammanhang men det här matchen visar inte tecken på något sådant. Fast kanske inte ska vara för hård då jänkarna är rätt bra.

Frantic
2010-06-12, 21:33
Glöm inte bort att läsa Nivas och Banks blogg om ni gillar fotboll.

http://blogg.aftonbladet.se/25977



Ang matchen så borde Heskey ha bytts ut tidigare. Eller ja... Han borde inte vara med i VM alls. England har mycket kvar att bevisa men USA gjorde det bra och ska inte underskattas.

stevebc
2010-06-13, 05:06
HAhahaa! Nu kommer vi!!11

sWS-FoXbjVI

Ska vi behöva rädda dagen igen?

Alfred Nobel
2010-06-13, 07:43
Dagens match: Tyskland - Australien...

Hoppas på Tyskland som jag favorittippat och satt som segrare i detta VM. Tyskland borde vinna relativt enkelt och jag hoppas på många mål. Hittills har det varit målfattiga matcher.

Synd för England men speciellt Green som jag f.ö. tyckte gjorde en bra match igår förutom att England saknar bredd i sitt anfallspel. En Wallcot på ytterkanten skulle inte skada.

Wille005
2010-06-13, 08:04
http://i46.tinypic.com/2njhvmu.jpg

bonydrop
2010-06-13, 12:43
Själv ser jag fram emot Serbien - Ghana idag, ska bli kul att se om serberna kan leva upp till de ganska högt ställda förväntningarna som ställts på dem. Truppen är ju rätt vass och de har många intressant spelare. Ska bli kul att se Krasic tex, då han är väldigt het på transfermarknaden just nu, och att jag inte kunnat se många matcher med CSKA.

Annars är det alltid kul att se Tyskland.

Men imorn drar VM igång på allvar när Italien kliver in :). Tyvärr har jag inga stora förhoppningar, men man vet aldrig med Italien!

Baan
2010-06-13, 12:59
Själv ser jag fram emot Serbien - Ghana idag, ska bli kul att se om serberna kan leva upp till de ganska högt ställda förväntningarna som ställts på dem. Truppen är ju rätt vass och de har många intressant spelare. Ska bli kul att se Krasic tex, då han är väldigt het på transfermarknaden just nu, och att jag inte kunnat se många matcher med CSKA.

Annars är det alltid kul att se Tyskland.

Men imorn drar VM igång på allvar när Italien kliver in :). Tyvärr har jag inga stora förhoppningar, men man vet aldrig med Italien!

Höga förväntningar? Var? I Serbien? De måste prestera bra ett par turneringar för att ha förväntningar på sig.

bonydrop
2010-06-13, 13:07
Höga förväntningar? Var? I Serbien? De måste prestera bra ett par turneringar för att ha förväntningar på sig.

Jag menar att de av många ses som en stor outsider. De borde helt klart kunna ta sig förbi gruppen, och matchen mot Ghana blir viktig

Baan
2010-06-13, 13:15
Jag menar att de av många ses som en stor outsider. De borde helt klart kunna ta sig förbi gruppen, och matchen mot Ghana blir viktig

Ja, helt klart. En hel del bra spelare som du var inne på. Dock måste man lära sig spela som ett lag, något man inte lyckats bra med tidigare i slutspelet. Det ska bli intressant se hur det går mot en stark nation. Just Ghana borde inte vara något problem, där kan nog serberna vinna utan att lyckas med allt.

<Mike>
2010-06-13, 13:49
Nar ar matcherna? Vilka tider alltsa.

Wille005
2010-06-13, 13:51
Nar ar matcherna? Vilka tider alltsa.

http://www.tv.nu/sport/fotbollsvm

<Mike>
2010-06-13, 13:56
Thanks, bra sida :)

Tigerkotten
2010-06-13, 14:07
Mål Slovenien, tavla av målisen där med. Jag började tänka kan det vara så att det är fotbollen som ställde till det för Green igår, och nu för målisen i Algeriet?

Baan
2010-06-13, 14:10
Mål Slovenien, tavla av målisen där med. Jag började tänka kan det vara så att det är fotbollen som ställde till det för Green igår, och nu för målisen i Algeriet?

Green höll inte händerna rakt mot bollen utan fick bollen på kanten av handen. I övrigt är det inget konstigt med bollbanan, bollen går rakt och det är ofattbart hur han lyckas positionerna händerna fel.

F.W.Y.H
2010-06-13, 14:23
AArgh!! jävla *****. Hatar vuvuzelan!

rbs
2010-06-13, 14:29
Fan, tippade 0-0. Har inte satt en enda match hittills :D

Nefret
2010-06-13, 14:31
tråkigaste machen hittills i vm. Hoppas på bättre match idag mellan Serbien - Ghana.

Tigerkotten
2010-06-13, 14:52
1. Dejven 49
2. blejs 34

Jäkla Devjen :/ Jag är iaf 2a i tippningen i kolo än så länge :D
Har insett att jag tippat på att det blir många mål i detta VM, men har fel :p Har väl sett på för många Arsenal matcher! :D

Tigerkotten
2010-06-13, 14:56
Hade jag satt 100kr på varje match än så länge hade det sett ut såhär

+210 Sydafrika - Mexiko
-100 Uruguay - Frankrike
+195 Sydkorea - Grekland
+50 Argentina - Nigeria
-100 England - USA
+125 Algeriet - Slovenien

Totalt = 380kr plus! Synd att jag ej gillar att tippa om pengar.. :)

Tigerkotten
2010-06-13, 15:02
Blir nog bra match nu, tror på fart och fläkt!

Baan
2010-06-13, 15:13
Har Serbien ingen bättre anfallare än Zigic? Han har ju knappt fått spela i La Liga den här säsongen.

rbs
2010-06-13, 15:14
Jag tror på 0-0 tyvärr

mulliy
2010-06-13, 15:37
Jag tycker det har varit sjukt dåligt vm hittills, spelare som man väntar sig glänsa är knappt med och spelar.

Baan
2010-06-13, 15:43
Jag tycker det har varit sjukt dåligt vm hittills, spelare som man väntar sig glänsa är knappt med och spelar.

Vilka då?

mulliy
2010-06-13, 16:36
Vilka då?

Krasic var ju den jag tänkte på speciellt nu, men i frankrike matchen var det dött, gourcuff gjorde inte mycket vettigt.
I england hade jag väntat mig att milner skulle visa varför han blev premier leagues bästa på sin position.
Sen så tycker jag ju att Argentina helt enkelt ska köra över Nigeria.

Fast jag överdrev väl när jag sa sjukt dåligt, men jag har helt enkelt förväntat mig bättre matcher.

olle lindblad
2010-06-13, 16:37
Jihde är rätt skön ändå. "Tänk om du var så här engagerad när du spelar för AIK Bojan":D

Baan
2010-06-13, 16:38
Krasic var ju den jag tänkte på speciellt nu, men i frankrike matchen var det dött, gourcuff gjorde inte mycket vettigt.
I england hade jag väntat mig att milner skulle visa varför han blev premier leagues bästa på sin position.
Sen så tycker jag ju att Argentina helt enkelt ska köra över Nigeria.

Krasic imponerar inte i den här matchen i alla fall. Har ingen koll på killen i övrigt.

Förväntade mig också fler mål av Argentina men nigerianerna gjorde det bra, samtidigt som Argentina inte var på topp 90 minuter. Stark början dock.

---

Nu hade serberna sin första riktiga chans, men man knarkar bort det.

mulliy
2010-06-13, 16:41
Sen så kan man ju skylla på bollen som verkar totalt värdelös, vafan ingen kan träffa mål det är ju löjligt och tråkigt att kolla på.
Att den bästa matchen hittills har varit sydkorea är ju helt sjukt tycker jag.

Frantic
2010-06-13, 16:41
Fan.... Jag hade ju 0-0

Mestalla
2010-06-13, 16:41
Har Serbien ingen bättre anfallare än Zigic? Han har ju knappt fått spela i La Liga den här säsongen.

Kan breo på att Valencia spelar med en anfallare och Zigic konkurerade med en viss David Villa som var världens bästa anfallare. Sen flyttade han till Barca..

Men det är ett sjukt mediokert VM än så länge, Mexico och Argentina...

Ghana 1-0 precis.

Baan
2010-06-13, 16:45
Kan breo på att Valencia spelar med en anfallare och Zigic konkurerade med en viss David Villa som var världens bästa anfallare. Sen flyttade han till Barca..

Men det är ett sjukt mediokert VM än så länge, Mexico och Argentina...

Ghana 1-0 precis.

Ja, fast Zigic var inte alltid förstavalet när Villa inte spelade. Sen var han blev dom matcherna han gjorde, var nog en bra insats då han avgjorde en match.

Baan
2010-06-13, 16:52
Inte helt orättvist 1-0, även om Ghana inte var betydligt bättre.

snej
2010-06-13, 17:00
Vilket jäävla tutande det är i varenda match :) Man hör ju knappt nåt annat..

Mestalla
2010-06-13, 17:09
Ja, fast Zigic var inte alltid förstavalet när Villa inte spelade. Sen var han blev dom matcherna han gjorde, var nog en bra insats då han avgjorde en match.

Jo det var han. Han fick spela i Euro League medans Villa spelade i ligan. Han passade dock inte in i Valencia spelide...men det kvittar nu. Han dominerade inte idag iheller precis om man säger så, både han och Pantelic är lite långsamma, Pantelic har kommit till åren. Han var kung när han spelade i Hertha och han funkar i Ajax för hollänska försvar är mediokra men han är lite för dålig för ett VM.

Wille005
2010-06-13, 17:54
http://www.imagebanana.com/img/73szbiz7/1276417458696.jpg

Valvanto
2010-06-13, 18:05
http://www.imagebanana.com/img/73szbiz7/1276417458696.jpg

hahahaha!

stevebc
2010-06-13, 18:18
Hahaha

andyone
2010-06-13, 18:20
Vad är det för flummigt i studion på SVTs stream via internet just nu? :)

Mr.Cosybear
2010-06-13, 19:14
Fan tom jag som inte gillar fotboll börjar störa mig ruskigt mycket på den där tanten som tjötar i SVT-studion

Potatiskillen
2010-06-13, 19:38
Sydkorea hejjar jag på :)

Någon annan som gör det?

stevebc
2010-06-13, 19:42
Sydkorea hejjar jag på :)

Någon annan som gör det?Hejar på Saarelas lag.

von huff
2010-06-13, 19:43
Nej

Undrar hur många ggr Ronaldo kommer att lipa på planen under detta VM.Hatar att senär han ligger där och kvider

clinteastwood
2010-06-13, 19:48
är det någon som sitter och kollar lagkameran!?!??

Mr.Cosybear
2010-06-13, 19:58
är det någon som sitter och kollar lagkameran!?!??

Vilkas ska man kolla på?

Baan
2010-06-13, 19:58
I princip målvaktstavla nu. Vilken kass utrusning.

clinteastwood
2010-06-13, 20:00
Vilkas ska man kolla på?

nä undrade bara, för det måste vara ganska tråkigt!

Osten80
2010-06-13, 20:01
De där jävla tutorna kan dra åt helvete!

balder
2010-06-13, 20:02
haha skön bild där

Trance
2010-06-13, 20:03
de där jävla tutorna kan dra åt helvete!

bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Trance
2010-06-13, 20:10
http://i.imgur.com/TMRvl.png

Tigerkotten
2010-06-13, 20:10
Tyskarna imponerar.

Wallen
2010-06-13, 20:10
bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



Håller med dig fullständigt! :furious:

Baan
2010-06-13, 20:14
bild

Hehe fast inte under natioanlsången?

snej
2010-06-13, 20:19
Jävlar vad Tyskland äger RÖV!

Grottmannen
2010-06-13, 20:21
Ingen verkar gilla tutorna, är det bara jag som inte stör mig på dem? Ger en rätt bra stämning... Ska nog skaffa en och irritera folk med.

Anabolismus
2010-06-13, 20:22
Vilka jävla genomskärare, är riktigt imponerad av tyskarna. Får se hur Australien ändrar om för att få det att funka i andra halvlek.

svennebanan
2010-06-13, 20:23
Ingen verkar gilla tutorna, är det bara jag som inte stör mig på dem? Ger en rätt bra stämning... Ska nog skaffa en och irritera folk med.

Jag reagerar inte heller på dom :)

Baan
2010-06-13, 20:25
Ingen verkar gilla tutorna, är det bara jag som inte stör mig på dem? Ger en rätt bra stämning... Ska nog skaffa en och irritera folk med.

Bara när dom blir riktigt högljudda, vilket hänt några gånger men oftast går det att ignorera.

Wille005
2010-06-13, 20:26
Just nu skiter jag i tutorna. HEJA TYSKLAND!

Frantic
2010-06-13, 20:37
Ingen verkar gilla tutorna, är det bara jag som inte stör mig på dem? Ger en rätt bra stämning... Ska nog skaffa en och irritera folk med.

Det handlar inte bara om vad man hör och stör sig på utan också om vad man missar. Nu är visserligen inte hejarklackarna så organiserade på VM som i klubblagsfotboll men jag vill höra läktarsång. Jag vill höra jublet stiga när det blir en farlig målchans och jag vill höra applåder när någon gör något extra ordinärt. Just nu är det ju bara samma jobbiga ton hela tiden. Nivån höjs lite när det görs mål men that's about it.

rbs
2010-06-13, 20:41
Frågan är hur folk orkar stå och blåsa i 90 minuter

Wille005
2010-06-13, 20:42
Är det inte sjukt många röda kort i detta VM?

Det regnar ju kort.. haha

Tigerkotten
2010-06-13, 20:43
Hoppas man ej ser denna domare mera i detta VM.

Wille005
2010-06-13, 20:56
Otroligt kul! :D

panzerpig
2010-06-13, 21:13
Tycker Tyskland spelar rolig och effektiv fotboll, mycket fart framåt, enkelt och effektivt. Det lustiga är att jag pratade lite om Tyskland som ett av mina favoritlag till detta VM, alla mina polare fick spel då.
Verkar som många svenskar principiellt hatar tyska landslaget?

Genesis
2010-06-13, 21:17
Nu är min vuvuzela beställd. Polarna kommer bli riktigt glada.

stevebc
2010-06-13, 21:20
Åsikterna om det tyska laget är fördomsfulla och förlegade.

Snobbe
2010-06-13, 21:21
tror jag ska lära mig o spela vuvuzeula är det svårt tror ni?

tp_88
2010-06-13, 21:22
Tyskland imponerade stort!

Efter en knackig inledning så hade jag en riktigt bra dag på Expressen-tippningen btw (och vanliga bettingen :)). Satte alla 3 matcherna samt exakt rätt resultat i 2 av dom, 1-0 Ghana och 4-0 Tyskland. I'm awesome! :hbang:

Baan
2010-06-13, 21:22
Är det inte sjukt många röda kort i detta VM?

Det regnar ju kort.. haha

Jag kollar en del spansk fotboll och tycker nivån i VM varit skapligt hög i samtliga matcher. Denna match har haft något lägre och lite fler kort.

Om vi säger så här, i spanska ligan snittar man ca 6 gula per match. Där är nog inte VM än.

Baan
2010-06-13, 21:23
http://www.dn.se/sport/fotboll/vuvuzelan-kan-komma-att-bli-portad-fran-vm-1.1121276 :O

gnagaren
2010-06-13, 21:26
http://img248.imageshack.us/img248/8088/bajs1.jpg


http://img534.imageshack.us/img534/6969/bajs2.jpg

Doctor Snuggles
2010-06-13, 22:33
Jag hoppas innerligt att varenda person som tutar på vm får seriösa hörselskador.