handdator

Visa fullständig version : Gå ner i vikt, hålla vikten? Utlandsresa + alkohol.


Zeraphin
2010-06-06, 09:08
Tjenare.
Jag har läst deff guiden och det har fungerat riktigt bra för mig.
Har gått ner från 103kg till ungefär 95kg på en månad, bara genom att sluta dricka dricka och äta godis, chips. Har även börja äta frukost, lunch och middag varje dag. Tar även en promenad/cykeltur på motioncykeln 40-60minuter per dag.

Nu till min fråga.
Åker till Thailand på tisdag och då kommer det bli några öl dom nätter jag går ut.
Gäller det fortfarande samma sak med kalorier in och ut ?

T.ex om jag äter runt 1600 kalorier och dricker 5 san miguel light (500 kalorier), kommer jag då hålla vikten ? eller kommer jag gå upp i vikt ?

Men hjälp av räknesättet i deff guiden så behöver jag runt 2600 kalorier per dag om jag sitter framför datorn.


Har inte räknat med att gå ner i vikt under utlandsresan, utan det jag helst vill göra är att iaf hålla vikten stabilt, även fast jag går ut och dricker alkohol.

Is it possible ?

sandstorm
2010-06-06, 10:11
Jag föreslår att du inte oroar dig speciellt mycket över vikten under resan. Ät och drick vad du vill och sen tar du två extra hårda veckor när du har kommit hem så är du ifatt sen. Man måste leva också! :) Som svar på din fråga gäller kalorier in <-> kalorier ut precis som vanligt, även i Thailand ;)