handdator

Visa fullständig version : SNÄLLA hjälp mig att komma igång igen


Notchy
2010-06-05, 18:45
Kan berätta lite kort om min träningsbakgrund.Spelat fotboll som ung,hade extremt bra konditionI 18 års åldern började jag träna hårt på gymmet och började bulka som alla sa att man skulle göra.Ökade fort på gymmet men även i vikt,vikten har stabiliserat sig runt 100 kg,är idag 28 år


Mitt mål är att gå ner till 88-90 kg tills slutet på augusti och sen börja bygga igen,då utan att gris bulka.Jag vill köra 2 gympass i veckan för att väcka upp musklerna och på det viset gör det lättare för mig när jag börjar ordentligt efter sommaren.Jag skulle vilja löpträna 3 gånger i veckan under sommaren,tänkte köra löpning 1 gång i veckan i höst när jag tränar hårdare på gymmet.Mitt problem är att jag inte vet hur jag ska lägga upp löpträningen (intervaller,långdistans etc).Springer iallafal 5km på drygt 25 minuter även fast jag varit inaktiv så länge och vilka övningar jag ska köra på gymmet för att få bäst förutsättningar till hösten.Passen på gymmet får helst inte vara längre än 1 timme.

Tack på förhand

GymBug
2010-06-05, 18:56
Föreslår att du kör på Bill Starr's 5x5 Intermediate, där fokusen ligger på att bli ruskigt stark i dem 3 STORA: Knäböj, Mark och Bänk. Utöver dem övningarna körs även Stångrodd, Dips, Curls och Militärpress lite då och då. När du har kört det ett tag och fått tillbaka styrkan och vanan skulle du kunna byta till ett program med högre volym.

Länk har du hära http://www.wackyhq.com/madcow5x5/geocities/5x5_Program/Linear_5x5.htm