handdator

Visa fullständig version : Strongmanartiklar från ironmind.com


Zoidy
2010-06-05, 15:43
Vet inte om jag kanske har lagt tråden i fel del av forumet nu, men i såna fall får en moderator gärna flytta den. Tänkte bara dela med mig av två intressanta artiklar, finns säkert fler än jag som tycker det är kul läsning:

http://ironmind.com/ironmind/opencms/Articles/2010/May/Magnus_Ver_Magnusson-Icelandic_Strongman_Scout.html

http://ironmind.com/ironmind/opencms/Articles/2010/Jun/Magnus_Samuelsson-100_kg_for_Curls_Doesnxt_Feel_Like_a_Lot_To_Me.htm l

Killen i första länken är ett monster!

Pudzianovski
2010-06-05, 15:47
Vilket monster!

Killen till höger är ca 190cm och väger ca 130kg.

http://ironmind.com/ironmind/export/sites/default/ironmind/hafthor-bjornsson-MVM_lg.jpg

Zoidy
2010-06-05, 15:54
Vilket monster!

Killen till höger är ca 190cm och väger ca 130kg.

http://ironmind.com/ironmind/export/sites/default/ironmind/hafthor-bjornsson-MVM_lg.jpg

Ja det är svårt att se på bild hur enormt stor killen är, men han till höger har ju vunnit världens starkaste man, och är som du säger redan han riktigt, riktigt stor i de flestas ögon.

Tror du man har någon chans att vinna världens starkaste man om man väger så mycket som han gör dock? Har för mig att ingen över 150 kg vunnit den tävlingen? Han kanske är för stor liksom?

clinteastwood
2010-06-05, 15:57
Tror du man har någon chans att vinna världens starkaste man om man väger så mycket som han gör dock? Har för mig att ingen över 150 kg vunnit den tävlingen? Han kanske är för stor liksom?

:laugh:

Pudzianovski
2010-06-05, 16:00
Ja det är svårt att se på bild hur enormt stor killen är, men han till höger har ju vunnit världens starkaste man, och är som du säger redan han riktigt, riktigt stor i de flestas ögon.

Tror du man har någon chans att vinna världens starkaste man om man väger så mycket som han gör dock? Har för mig att ingen över 150 kg vunnit den tävlingen? Han kanske är för stor liksom?

Chans har han säkert! Kroppsvikten är väl inte det viktigaste. Zavickas vägde väl långt över 160kg när han vann senast. Phil Pfister vägde nog också över 160kg när han vann. 150kg är nog inget du ska hänga upp dig på.

Arf Pingvin
2010-06-05, 16:00
Žydrūnas Savickas (born July 15, 1975 in Biržai, Lithuania) is one of the world's foremost strongmen having won a number of major strongman competitions, most notably the Arnold Strongman Classic on six consecutive occasions, the IFSA World Championship twice, Fortissimus and in 2009 the World's Strongest Man. He stands 1.91 m (6 ft 3 in) and competes at 175 kg (385 lb).

http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%BDydr%C5%ABnas_Savickas

Zoidy
2010-06-06, 16:37
Chans har han säkert! Kroppsvikten är väl inte det viktigaste. Zavickas vägde väl långt över 160kg när han vann senast. Phil Pfister vägde nog också över 160kg när han vann. 150kg är nog inget du ska hänga upp dig på.

Ja kanske det. Tänkte mest att man ju även behöver vara rörlig för att vinna världens starkaste man. Samtidigt kan man ju dock klara av alla lyft snabbare om man väger mer och är starkare. Ska bli grymt kul att se vad han kan åstadkomma om ett par år iaf! Med hans storlek har han ju grym potential :)

Wiiking
2010-06-06, 16:45
Nog för att Savickas är bland de tyngre inom sporten betvivlar jag ändå siffror som 175kg...

Robban
2010-06-06, 16:55
Shit! Tänk vad grov Ronnie Coleman är egenligen. När han var som störst(tävlingsform) vägde han tydligen 138kg på 180cm. *flex*

Zoidy
2010-06-06, 16:59
Shit! Tänk vad grov Ronnie Coleman är egenligen. När han var som störst(tävlingsform) vägde han tydligen 138kg på 180cm. *flex*

Och ändå finns det bodybuilders som är ännu större.

Vad tror du om den isländska killens chanser att vinna världens starkaste man då? ;) Rätt maffigt att väga 170 kg!

cero
2010-06-06, 17:00
Och ändå finns det bodybuilders som är ännu större

Vilka då?

Robban
2010-06-06, 17:03
Och ändå finns det bodybuilders som är ännu större.
Vad tror du om den isländska killens chanser att vinna världens starkaste man då? ;) Rätt maffigt att väga 170 kg!

Det finns ingen än idag som skulle ha en suck mot en Coleman a´ 2003! ;)

Jag har ingen pejl på strongman alls...

clinteastwood
2010-06-06, 17:07
Dominic Filiou 3a 2005@WSM har jag för mig vägt 200kg

Zoidy
2010-06-06, 17:16
Vilka då?

Har för mig att Markus Ruhl ska vara större än Ronnie Coleman? De kanske inte är exakt samma längd iofs

sIaA9yhiik0&feature=related

Det finns ingen än idag som skulle ha en suck mot en Coleman a´ 2003! ;)

Jag har ingen pejl på strongman alls...

haha, än idag... så många år sen var det inte han tävlade (; Har han gett några definitiva besked än om han ska vara med och tävla i år?? Senaste jag hörde nåt om det så skulle han "se efter" hur bra form han lyckades komma upp i eller nåt sånt innan han bestämde sig helt? Sista året han får vara med nu också utan att kvalificera sig va?

Zoidy
2010-06-06, 17:19
Dominic Filiou 3a 2005@WSM har jag för mig vägt 200kg

Det som är intressant är väl vad han vägde vid tävlingstillfället. Men det är mycket möjligt att jag hade helt fel angående hur stor roll vikten utgör i en världens starkaste man tävling. Tror dock fortfarande att man helst bör ha lite rörlighet i en sån tävling, och inte vara hur stor och otymplig som helst. Oavsett hur det är kan säkert isländaren deffa ner sig ifall det nu skulle bli ett problem. Tror absolut han har potential iaf

Robban
2010-06-06, 17:20
Har för mig att Markus Ruhl ska vara större än Ronnie Coleman? De kanske inte är exakt samma längd iofs

http://www.youtube.com/watch?v=sIaA9yhiik0&feature=related



haha, än idag... så många år sen var det inte han tävlade (; Har han gett några definitiva besked än om han ska vara med och tävla i år?? Senaste jag hörde nåt om det så skulle han "se efter" hur bra form han lyckades komma upp i eller nåt sånt innan han bestämde sig helt? Sista året han får vara med nu också utan att kvalificera sig va?

Han ska vara med! Det är det sista jag hört från honom iaf. Officiellt är det knäpptyst. Han sa att han försöker komma tillbaka till fornstora dagar, framförallt ryggen, och jag tror han kommer lyckas!:)

cero
2010-06-06, 17:25
Markus överkropp är nog större, men Colemans kycklingben är svårslagna.

Zoidy
2010-06-06, 18:01
Han ska vara med! Det är det sista jag hört från honom iaf. Officiellt är det knäpptyst. Han sa att han försöker komma tillbaka till fornstora dagar, framförallt ryggen, och jag tror han kommer lyckas!:)

Fan vad kul (: och ja det tror jag med att han kommer lyckas med. Han har ju trots allt haft musklerna innan så det borde ju gå lite snabbare att få till det den här gången!

Dock måste jag säga att jag personligen föredrar Kai Greene. Tro mig, jag kan INTE bedöma symmetri osv på den nivån som de tävlar i, inte på långa vägar, men Kai Greene borde vinna på ren coolhetsfaktor :D Som exempel kan vi ta:

VNB3y0_vlMk

Tycker btw det är fantastiskt imponerande att han kan röra sig så smidigt med den kroppshyddan!

Zoidy
2010-06-06, 18:02
Markus överkropp är nog större, men Colemans kycklingben är svårslagna.

Jag tänkte mest viktmässigt. Men det är mycket möjligt att de har den fördelningen. Personligen tycker jag dock inte att dagens bodybuilders i allmänhet ser i närheten lika bra ut som de gjorde förr. Inte snyggt med tunnor till magar

ceejay
2010-06-06, 18:17
helvete va cool film med kai