handdator

Visa fullständig version : LCHF-mat efter träning?


StarkeMats
2010-06-05, 13:11
Jag undrar precis vad rubriken säger.
Vad käkar ni för LCHF-kost efter tränign?

Syftet är att inspirera flertalet till nya LCHF-maträtter då det kan vara svårt för oss nya att ha idéer om bra LCHF käk.

Gärna fler tips än ägg :)

Tonto
2010-06-05, 13:21
efter träning är det viktigt att äta kolhydrater

Eddie Vedder
2010-06-05, 13:45
efter träning är det viktigt att äta kolhydrater

Nej det är det inte alls. För den som VILL träna på högre kolhydratintag är det fördelaktigt att äta större delen av det just då. Men det är inte viktigt per automatik och särskilt inte om man anpassat sig till en ketogen diet.

pedersen1980
2010-06-05, 13:49
Jag kör targeted ketogenic diet när ja vill deffa lite. Det innebär att jag käkar/dricker 35-40 gram snabba kolisar direkt efter träning.

Äter gör jag precis som vanligt. Massa fett och gott med protein. Näringstajming känns inte lika viktigt när man deffar med fett :o)

Tolkia
2010-06-05, 16:13
Ett litet obs. med anledning av inlägget ovan - sabotera inte tråden med att börja trolla om kolhydrater, LCHF:ares eventuella kännetecken utöver kosthållningen, huruvida SLV är ett gäng mutkolvar som undergräver folkhälsan. Det finns redan massor av trådar för det. Den här handlar om LCHF-mat efter träning.

pedersen1980
2010-06-05, 18:17
Haha. Snacka om o dra alla över en kam/kant. Hur e de där egentligen? E de kam eller kant?

Ett annat tips e väl ev o äta ett low carb low fat mål direkt efter träning så man får igång lite insulin-utsöndring iaf då.

mikaelj
2010-06-05, 20:43
Jag undrar precis vad rubriken säger.
Vad käkar ni för LCHF-kost efter tränign?

Valfri maträtt. Behövs ingen särskild mat, utöver att kanske äta EAA/vassle direkt innan träningen. Har du tittat på http://www.lchfmat.com?

xnonne
2010-06-06, 17:32
Riktigt god köttbit/Kyckling med massa sallad :D/ MAX LCHF mål = sjukt gott

skaparn
2010-06-06, 18:31
Valfri maträtt. Behövs ingen särskild mat, utöver att kanske äta EAA/vassle direkt innan träningen. Har du tittat på http://www.lchfmat.com?

Jag funderade i ungefär samma banor. Om man inte äter kolhydrater kommer väl inte det här att skilja sig från en recepttråd? Eller finns det fetter som är mer opti att äta kring träning än andra?

mikaelj
2010-06-06, 22:06
Jag funderade i ungefär samma banor. Om man inte äter kolhydrater kommer väl inte det här att skilja sig från en recepttråd? Eller finns det fetter som är mer opti att äta kring träning än andra?

Nä, det kan jag inte tänka mig.